Moja "Kapča"

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Moja "Kapča"

Příspěvekod abo » stř črc 03, 2013 20:52:15

Dnes som na Kapči zlámal nohu. Šiel som v Košiciach popod elektrárne do ľavotočivej zákruty mierne do kopca. Je tam zvlnený asfalt ktorý vždy šmýka. Samozrejme v košíku som mal veci o váhe nejakých 5kg a spravilo to svoje. Predné koleso mi nadhodilo, šmyklo a Kapča mi spadla na nohu. Šmýkal som sa asi meter, viac nie. V princípe mi nič nieje, trocha oškrabaná lakeť ale zlomil som si nohu, chodidlo. Na RTG sídce nič nieje vidno, ale preventívne mám dlahu.
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Re: Moja "Kapča"

Příspěvekod abo » stř srp 07, 2013 12:31:41

Poučenie do budúcna. Bol som upozornený, že vedenie motorového vozidla so zlomenou nohou je protizákonné.

Včera som šiel cca 30km do rekreačnej oblasti Bankov a na konci vedľajšej dediny boli páni policajti. Nikdy ma ešte nezastavili tak keď vybehol do cesty pán policajt, tak ma hneď napadlo že po opravách som zabudol zapnúť svetlá. Svetla svietili, šiel som iba 45, so zlomenou nohou aj tak viac nemôžem, nakoľko som na tej babette ako prilepený a nieje možné vykryť diery. Tak reku, čo chce.

Ako som tak zastavil, hneď padol dotaz či mám doklady. Preletelo mi hlavou, že jediný doklad je vodický a občianský. Poistku mal kamoš, čo mi doniesol babettu domov. K nemu som aj smeroval. Zliezol som z babetty, postavil som ju na stojan a vypol som motor. To som robiť nemal :evil:
Páni len chceli vedieť či mám vodický, AM. O poistke ani slovo. Poriadne som ten vodičák ani nevybral a hneď padol dotaz na sadru. Že to je za 20€ a nemal by som tak jazdiť ale že mám ísť preč. Tak ja celý nadšený som odložil doklady, postavil sa na tu šotolinu kde stála babetta a v duchu som si hovoril že to bude prúser....

Ako ináč, so zlomenou nohou môžem babettu štartovať len ako nakopávačku. Aj to nemám moc sily v nohe, nemám sa ako poriadne oprieť. Keď sa ohreje babetta a teplom sa vymedzia vôle, treba jej riadne šliapnuť na krk. To nieje problém, ak sú nohy OK. Tak som si tam k tomu stúpol a začal som. Kopem, kopem a nič. Dobré 3 minúty som to tam nakopával, až mi policajt povedal nech si to idem spustiť z kopčeka. Problém bol v tom že východoslovenská kotlina moc kopčekov nemá :D Nakoniec sa ale babetta umúdrila a chytila.

Ale k veci, Kapča dostala nové kľuky k pedálom, košík a nejaké drobnosti typu ložiská do volantu (rám-vidlica). Objednal som si aj piest (dúfam že sa dobre pamätám) s priemerom 40.5, tj 6tý výbrus. Mám tu ďalší valec navyše, (vymenil som ho za zapaľovaciu jednotku) a som zvedavý čo to urobí.
Chcem sa uistiť. Výbrus na valci sa robí na priemer 40.55mm ?
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Re: Moja "Kapča"

Příspěvekod abo » sob srp 10, 2013 19:44:29

Konečne som sa dokopal k tomu, aby som vymenil ložisko v prednej vidle a ihličkové ložisko v prednom rozbehovom bubne. Dávno som dával nové pružinky, ale napriek tomu Kapča mala tendenciu roztáčať koleso. Až keď som vymenil ihličkové sa to konečne ustálilo :D Teda nie len vymeniť pružinky ale aj ihličkové ložisko :idea: 8)
Btw, kúpil som biele spojkové pružinky do rozbehovej spojky. Pánové, mali ste pravdu, fakt sú skvelé :D Mám vpredu 14z koliesko a je to podstatne lepšie na akceleráciu. Prvý rozbeh bol priam šialený :D Nečakal som že motor má v daných otáčkach takú silu. Tie biele stage6 fakt odporúčam.

Naproti tomu, mal som problém Kapču naštartovať. Problém bol v riadiacich čelustiach. Mám troje. Prvé vždy vytvorili sklo, aj napriek tomu že som ich potrel liehom+kalafuniou. Druhým šmýkali, tak som priamo do bubna dal kalafuniu a nahrial som bubon. Zničili sa tak čeluste. Tretie obloženie (z utopeného motora) paradoxne funguje dokonalo. Hneď som si aj vyskúšal, ako ktosi písal, že je možné trocha pretiahnúť pružinky na štartovacej čelusti, že to skôr zaberá. S tým súhlasim.

A ešte pikoška. Netesní mi ani druhá hlava. Buď sú už zbrúsené závity alebo je krivý valec. Vyriešil som to tak, že pod hlavu šlo "hliníkové tesnenie" a miesto krátkych matíc som použil 50mm dlhé matice.
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Re: Moja "Kapča"

Příspěvekod ridchey » sob srp 10, 2013 20:58:16

nemusi byt krivy valec,ale spise zkrivena a natazena hlava, jak jsem byl u fajn toma,tak mi to na jedne hlave co jsem mel sebou ukazal, vem pravitko a priloz ho zepodu hlavy a uvidis,jak na tom je
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Moja "Kapča"

Příspěvekod abo » pon zář 02, 2013 22:49:01

Zatiaľ to neriešim, hliníkové "tesnenie" drží. Kapča dostala nové jazdené rozbehové spojky. Na pôvodných z druhovýroby a urvala polka obloženia. Mal som funkčné len 2 a pol obloženie.
abo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte čer 05, 2012 12:57:46
Bydliště: Košice

Předchozí

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků