Téma pro všechny Babeťáky s 207

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod colcino » úte pro 11, 2012 19:51:15

[url][/url]Zdravím. Je tu už dost dotazů ohledně toho a támhle toho. Napíšu zde vše co vím o babettě 207. Jak provádět GO doma, jak si dát vlastní ložiska a spoustu dalšího. Začneme motorem.


03.jpg
03.jpg (76.36 KiB) Zobrazeno 19183 krát





No asi všichni víme že naše Babetta je klasická dvoutaktní 50 ccm, nebudu se zde rozepisovat o zdvihu, vrtání a bůhvíčeho. Motor je velice VELICE jednoduchý- o dost lehčí než 210 nebo 225. To je asi tak vše v krátkosti o motoru- nyní vám popíšu můj postup GO- předem upozorňuji že můj motor to přežil bez úhony s maximálkou kolem 50 km/h. Za vaši blbost způsobenou rozděláváním a skládáním tudíž neberu odpovědnost :)

takže máme Babettu kde jsou nejspíš za roky špatná ložiska a gufera a pořád se ptáte na to samé- jak je vyměnit a co vůbec koupit. takže začneme :)

Ložiska
2X 6203/ C3 (klika)
2X 6004/ C3 (vývodová hřídel)
2X 6001/ C3 (soukolí v převodovce- na ložiscích je uloženo prostřední ozubené kolo)

Pro hnidopichy- nehádejte se mě tady prosím jestli je lepší ZVL nebo SKF- jsou vyráběny stejným principem- já sobně jsme dal ZVL a spokojenost

Gufera
17X28X7 2 kusy - klika (jedno ze strany alternátoru, druhé ze sříně převodovky)
28X38X7 1 kus- těsní skřň převodovky, najdeme pod spojkovým startovacím bubnem
20X30X7 1 kus- u řetězové kolečka u vypínače motoru,těsní klikovou skříň z pravé strany motoru
15X24X7 1 kus převodovka - těsní převodovku- je pod startovacím bubnem- je to první gufero na které z této strany narazíme)

No a kdo ještě sežene tak jehly- ale to většinou nemusíme protože jehly se moc nekazí. No a jdeme rozebírat :)
Prvně si sundejme motor z rámu. Drží na třech větších šroubech- určitě je na rámu najdeme. Jestli chcete můžete si před sundáváním motoru odmontovat karburátor ale není to nutné. Já to nedělal a sundal motor s karburátorem. Ještě ale před odmontováním záchytných šroubů si odpojte elektriku (počítám že budete dávat rovnou novou kabeláž takže štípačky to jistí), pak si sundejme ještě řetěz (rozpojení snad popisovat nemusím) a ještě si odmontujte výfuk- drží na dvou šroubech. Pokud jste vše udělali tak si vypustíme ještě olej z převodky- je to dolní větší šroub na dně převodové skříně. No a nakonec sundáme motor z rámu- doporučuji pomoc druhého člověka ať vám nedejbože motor nekřápne na zem. Pokud jste motor sundali položíme si ho na opravdu velký a bytelný ponk- je to lepší než to honit někde po zemi nebo mrazáku. Doporučuji dva stoly- jeden na montování a druhý na věci které rozebereme. A jdeme na rozebírání. Prvně si sundáme alternátor- je pod krytem na pravé straně motoru. Alternátor drží na dvou šroubcích. Ty vymontujeme a stator s cívkama sejmeme dolů- Půjde to někomu hůř- rotor je totiž silný magnet a stator s cívkama se nádherně drží magnetu stůj co stůj. Pokud máme stator sundaný jdeme sundat rotor. Drží na jednom šroubku. Šroubek vymontujeme ale po vymontování se nedá rotor pořádně stáhnout. Musíme použít větší šroub (tuším že to je M10) našroubujeme ho do závitu rotoru a začneme utahovat. Půjde to někomu dost těžko. Pak uslyšíte ranu a rotor je dole. Ten doporučuji dát někam daleko od jakýchkoliv kovových předmětů- je to silný magnet a nádherně všechno přitahuje. A teď bacha- sundali jste rotor a na klikovce uvidíte takový malý kolíček.
Ten doporučuji nejlépe zarámovat a dát na zeď aby jste ho neztratili.

No a pravá straně je hotová- můžete ještě vyndat staré gufero- to ani nemá cenu zachovávat- je to tady 20 korunová položka. Trošku si ho šroubovákem popáčíte a nakonec si ho vyndejte nejlépe sikama nebo ségorovýma klešťama.


09.jpg
09.jpg (47.01 KiB) Zobrazeno 19183 krát



A jdeme na spojku. Prvně odstraníme ten velký šroub na setrvačníku a nakonec ty tři malé . Někomu může jít hůř. Povolte a sejměte. Uvidíte před sebou buben s rozběhovými čelistmi. Čelisti jdou sundat docela dobře- sundejte je i s pružinami ale pozor ať vám to nevystřelí oko!!!!! Když jsme sundali čelisti posoudíme stav- hlavně velikost obložení. Pokud jsou už špatné kupte nové- sada třech čelistí vás vyjde na fichtlkramku kolem 200 Kč. Ale někdo může mít čelisti v dobrém stavu tak v tomto případě doporučuji pouze namočení do technického benzínu a pořádně vymýt a odmastit. Já třeba udělal i to že jsme je pak vzal trochu letlampou aby se i dobře vypálili- ale tady pozor- při velké teplotě můžou prasknout!!!. No a jdeme dál- nyní si potřebujeme sundat buben rozběhových čelistí- zde to bez přípravku neuděláte- je to tenhle přípravek http://www.fichtlkramek.cz/nahled/staho ... ubnu2.html. Bez něho se prostě nehnete. Přípravek přiložíme na buben, upevníme těmi 3 šroubky které jsme vymontovali ze setrvačníku- připevníme na závity zkontrolujte zda je stahovák rovně usazen a začneme utahovat. Může to jít dost ztuha. Pak se ale ozve kvalitní prda a je dole :D A uvidíme buben se startovacím čelistmi. Prvně si odstraňte pojistky čelistí. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pojis ... list2.html určitě je tam uvidíte. Stojej tady 2 koruny já rovnou objednal nové. No a stáhneme opatrně startovací čelisti. Zkotrolujeme a provedeme opatření jako na rozběhových.




No a máme před sebou motor očesaný bez spojky a alternátoru. Teď doporučuji sundat hlavu a válec. Hlava drží na 4 závrtných šroubech s maticemi. Ty stříkneme konkorem, povolíme a sejmeme dolů hlavu. Uvidíme píst s válcem- určitě dost zašpiněným od karbonu.

05.jpg
05.jpg (49.3 KiB) Zobrazeno 19183 krát



A teď sundáme válec- půjde normálně stáhnout směrem k sobě.



No a jdeme si sundat píst. Zde ŽÁDNE NARÁŽENÍ KLADIVEM, ŠROUBOVÁKEM A BŮHVÍ ČÍM JEŠTĚ. Doporučuji si vyrobit toto http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-nara ... -cepu.html jen místo ocelové trubky doporučuje spíše ekoplast- to jsou ty nové plastové trubky v koupelně. Je to lépe sehnatelné a nepoškodí píst. Návod jak použít se dočteme v článku. Doporučuji ve vašem okolí vyhledat někoho kdo se zabývá výbrusy válců- dáte jim válec a oni vám dají pak celou pístní sadu- píst, vybroušený válec, kroužky, čep a pojistky čepu.doporučuji zachovat válec který jste měli doposud, žádně měnění kus za kus jak to býva v podobných případech zvykem. Mě sada stála přesně 580 Kč.A máme sundaný píst. A jde se půlit.

TENTO POSTUP SE NEJSPÍŠE NEBUDE VŠEM ZAMLOUVAT- JÁ ALE MOTOR SLOŽIL A ROZLOŽIL BEZ ÚHONY NA ZDRAVÍ MOJEM TAK I MOTORU

Položíme si motor na pravou stranu a sejmeme gufero na straně spojky. Jak ho sundáme uvidíme pod guferem ségrovku. Tu jsem taky raději koupil novou ale není to nutnost. Jak sejmeme ségrovku položíme motor na levou stranu a přesuneme se k vývodové hřídeli. Zde prvně vytáhneme závlačku která jistí kolo ovládání šlapacího režimu. A jak budeme kolečko sundávat tak pozor- může zevnitř hřídele vystřeli kužel. Sundáme si tedy kolo, vytáhneme onen kužel a pružinu zevnitř vývodové hřídele a přesuneme se k ozubenému kolečku. Jistí to ségrovka. Tu sundáme a sejmeme kolečko. A teď bacha- pod kolečkem jsou tři kuličky tak je při montování nepoztrácejte. No a sundáme ještě podložku a je to hotovo. Položíme motor na levou stranu a začneme povolovat šrouby které drží skříň převodovky- je jich celkem 6. Pokud máme všechny šrouby dole doporučuji zlehounka poklepat do okolí nalévacího a vypouštěcího šroubu aby se skříň dobře oddělila. Po této proceduře ale ještě víko stále není dole. TOTO CO UDĚLÁM SE OPRAVDU NEBUDE NĚKOMU LÍBIT.

Usadíme motor tak aby šlo víko dolů bez překážek, třeba mezi dva klíny za úchyty motoru k rámu. Vezmeme si klín, položil na vývodovou hřídel a vší silou třískl gumovou palicí do klínku. Po této raně by se nám měla skříň oddělit. Koukneme na klikovou hřídel a opatrně stáhneme první ozubené kolečko ale pozor- pod kolečkem jsou jehly tak je zaboha nepoztrácejte- dost blbě se shání. Budeme potřebovat trojramenné nebo dvojramenné stahováky protože po ráně nám nejspíše jako mě zůstanou ložiska vývodové hřídele na hřídeli- stahovákem jsme je stáhl. Pak si doporučuji okolí zbylých ložisek nahřát pořádně horkovzdušnou pistolí a ložiska šroubovákem a podobnými nástroji vymlátit ven, třeba to co je na prostředním kolečku tak dát do něho ořech a pomalu do stran vyklepávat ven. Nemá cenu je zachovávat pokud byl motor skoro 20 let starý. Jestli máme vše venku Doporučuji skříň a kolečka umýt v technickém benzínu od zbytků převodového oleje. A jdeme už půlit.


Prvně si vytáhneme gufero na klikové skříni. Doporučuji okolo šroubů nastříkat nějaký uvolňovač šroubů- mě je nakonec museli povolit až v autoservise mého kamaráda. Nahřejeme okolí šroubů a pokusíme se je vyšroubovat- půjde to dost těžko- hlavně si na to nevemte nějakej šroubovák z tržnice ale nejlépe nějaký pořádný obrovský Narex. Hlavně si šrouby nezničte. Pokud máme volně poklepejte na karter ať se nám oba díly od sebe uvolní. ZASE PŘIPOMÍNÁM ŽE TO CO TEĎ BUDE NÁSLEDOVAT ROZHODNĚ NENÍ STANDARTNÍ TECHNICKÝ POSTUP MNOHO LIDI MI BUDE ZA TOTO NADÁVAT ALE ORIGO ROZLISOVAČ SKŘÍNÍ UŽ ASI NESEŽENETE A LIS O VÝTLAKU 3T DOMA TAKY NEMÁTE.

Nahřejme okolí ložiska na levé straně motoru- prostě budete hřát karter až do bodu varu- poznáte že pokud plivnete na karter tak slina odskočí ale zase to nepřehánějte. Flákněte tento polotovar na klíny vemte si další klín- ten položte na klikovku a přesně rovně a silně třískněte do klikovky. Mělo by to vyletět ven s pravou půlkou karteru- ložisko by mělo zůstat na klikovce. Postup zopakujeme na druhé straně a vytřískneme klikovku ven. A máme na stole obě strany karterů bez ložisek, ložiska by nám měla zůstat na klice- ložiska z kliky už nenaklepávejte ale stáhněte menším trojramenným stahovákem. A je rozebráno. Teď si doporučuji pořádně všechno vymýt- kdo chce může dát nehorázné peníze za vycentrování klikovky nebo výměně ojniční sady ale většinou to nebývá nutnost.


Pokud jste si všechno umyli a a nachystali tak jdeme skládat. Ještě před skládáním doporučuji dát klikovku do a ložiska na kliku (6203/C3) do mrazáku, totéž můžeme udělat i s vývodovou hřídelí a zbylými ložisky- půjdou potom lépe vložit do karterů- dejte je alespoň na 5 hodin. Pokud jsme je dali pořádně vymrznout tak je půjdeme nalisovat. Nahřejme si okolí ložisek zase na bod varu (slina musí odskočit) a zmražená ložiska dáme pěkně na rovno do děr- někdy zapadnou dolů sama ale já jim musel trošku pomoci klínem a kladivem- totéž uděláme i na druhé straně- přesně stejně jako na tomto návodu- http://www.youtube.com/watch?v=KG4qMTwd5ew

Hlavně nemějte ložiska za žádnou cenu našišato- zničíte kartery!!!
Pokud seženete ve spojovacích materiálech tak doporučuji dávat všechny šrouby víka převodovky a motoru nové.

Pokud máme jdeme vše znovu nalisovat do sebe- mázněte ložiska trošku vazelínou a na karter dejte buď papírové těsnění potřené vazelínou a nebo použijte tmel- vaše volba. Já osobně jsme dal tmel- lépe se s ním manipulovalo. Pokud tmel vyschl nahřejeme ale jenom trošku ložisko na pravé straně horkovzdušnou pistolí usadíme klikovku- pozor zda ji tam máte správně vezmete klín, usadíte na klikovku a zarazíte do ložiska- mělo by to jít celkem snadno- hlavně bouchejte na klikovku kolmo ať si ji nezničíte. Teď si nahřejte ložisko v levé skříni- vemte celou pravou stranu a udělejte totéž- dobouchněte na duhou půlku karteru a je hotovo. Dávejte pozor ať máte kartery přesně na proti sobě- měl by nám v tom pomoci i dvě trubičky. Pokud máte- vezmeme si šrouby, trošku potřete vazelínou a kartery k sobě přišroubujte- pozor dva šrouby jsou delší než ostatní tak si pamatujte kde byli. Pokud máme- nasaďte si na místo už i gufera.

Skládání převodovky

zde bych chtěl poděkovat Starci a jeho parádnímu článku na této adrese http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=11.

Jak jsme psal výše doufám že jste si dali vývodovou hřídel a ložiska do mražáku, totéž můžete udělat i s prostředním hnaným kolečkem. Prvně si do vík a karterů usadíme ložiska. Nahřejete okolí karterů pistolí a dorazíte do karterů zmražená ložiska- někomu se můžou i po tomto ložiska v karterech protáčet- zde doporučuji je nalepit speciálním lepidle (sakra drahá metoda) a nebo na kraji karterech trošku oklepat hrany směrem k ložiskům důlčikem. Pokud všude máme ložiska tak si namažte zase karter a víko převodovky tmelem a na klikovku usadíme hnací kolečko. Zde přichází ale na řadu vaše trpělivost. Vemete si nějakou hustší vazelínu, potřete vnitřek kolečka a začnete do něho opatrně usazovat jehle (kolečko které patří na klikovku). Můžete to dělat dost dlouho- doporučuji trpělivost. Pokud jste si nastrkali jehle do kolečka, usadíme ještě podložku (předpokládám že gufero tam máte) tak opatrně nasadíme kolečko s jehlama na klikovku- hlavně opatrně jinak se vám všechno znova rozsype. A jdeme převodovku. Pokud už máte ložiska ve víku a v karterech tak si vytáhněte prostřední kolečko a vývodovou hřídel z mrazáku, nahřejte si ložisko na vývodovou hřídel- jen lehce a zmraženou hřídel do ložiska dobouchněte. Teď si nahřejeme prostřední ložisko a nabouchněte SPRÁVNOU polohou druhé kolečko na ložisko do soukolí hřídele- pozor na zuby ať jsou rovně a zajedou správně do soukolí vývodové hřídele. Vemte si druhé ložisko vývodové hřídele nahřejte okolí karteru kde má být ložisko, vezmeme užší klín a ložisko dobouchněte. Nyní si namažte styčné plochy víka a karteru tmelem jako těsnění (můžete použít i papírová- ty před usazením mázněte vazelínou). Pokud tmel zaschl jdeme dát víko na místo- nahřejte ložisko vývodové hřídele, prostředního kolečka, opatrně nasaďte víko na zbylé soukolí, srovnejte zuby hnacího kolečka (to s těma jehlama) a druhého, ještě jednou se okem podíváme zda vše sedí vezmeme si dřevěný klín a začneme nabouchávat směrem na karter- ne že to natřískněte na jednu ránu- raději 10X a pomaleji- stále kontrolujte polohy soukolí a zubů u hnacího kolečka a zda se sokolí správně protáčí (otáčejte hnacím kolečkem- vývodová hřídel by se měla vždy lehce a pomalu otáčet- pokud jde něco ztuha- tak víka od sebe a znova. Pokud s vše povedlo- gratuluji :) tu nejhorší věc máte za sebou. Teď si vemte šrouby víka, mázněte trošku vazelínou a skříň šrouby stáhněte. Teď doporučuji vložit šroubovák do děr vývodové hřídele a opatrně vše protočit- pokud se povedlo- nejde nic ztěžka máme prozatím vyhráno.



Teď si vezmeme gufero číslo 28X38X7 dáme ho na místo- těsní převodovku z levé strany- určitě to podle obrázku poznáte kde patří. pokud máme vezmeme si startovací buben a nasadíme ho na ty dva výběžky, pak dáme dřevěný klín přes buben a dotřískneme na místo. Teď se dá znovu zjistit zda jste dobře složili převodovku. Zkuste bubnem protočit- pokud se bez velké námahy otáčí pomalu vývodová hřídel- pochvalte se :)) Nyní si vezmeme gufero číslo 15X24X7 a nacpeme ho do bubnu. Teď si nachystáme startovací čelisti, usadím je na místo a zajistíme pojistkami . Teď nasaďte pružiny do děr. Vezmeme si rozběhový buben a narazíme na místo. Teď to bude záhul- musíme nasadit čelisti s pružinami na buben. Každý na to má vlastní styl. Já jsme si prvně usadil pružiny na čelisti a pak ztěžka natahoval na buben. Pokud máme- vezmeme setrvačník ( to poslední kolo :), nasadíme, stáhneme třemi šroubky a nakonec nasadíme jeden velký šroub doprostřed s podložkou- ten doporučuji utáhnout opravdu důkladně. No a spojka je hotová :)

Hodně dobré video o skládání spojky rozhodně doporučuji http://www.youtube.com/watch?v=f6dkb8pagt0

Pak složte řetězové kolečko na vývodovou hřídel, chce to trošku trpělivost z kuličkama, namažte okolí kuliček vazelínou,zastrčte do nich kuličky, pak vsuňte pružinu, kužel, dejte kolečko, protáhněte závlačku a máte to. Rozhodně prostudujte složení kolečka z manuálu.

No a jdeme na válec s pístem. Prvně nasadíme píst. Doporučuji opačný postup jako při vyndávání. Ještě si nasaďte opatrně kroužky na válec.
Hlavně ať vám směřuje šipka směrem k výfukovému kanálu
Trošku čep namažte olejem, usaďte píst na ojnici, a použijte přípravek který jste použili při sundávání a čep nasuňme. Dobré je ho zmrazit lépe tam najede. Nakonec čep zajistíme pojistnými kroužky. Teď na šrouby dejte těsnění (to pod válcem- hlavně ho tam nedejte naopak, babetta pak nepojede) no a vezmeme válec. Snad každý ví jak přijde- výfuk dolů, karbec nahoru. Doporučuji máznout ho olejem M2T aby první okamžik nejel na sucho.
Při nasazování dejte pozor na zámky u pístu kam mezera kroužku musí zapadnou, při nasazování kroužky nezlomte, nevypadají na to ale jsou křehké.
Nasadíme ho na šrouby, nasadíme kroužky přesně na zámek, zmáčkneme první a nasuneme, vyrovnáme druhý kroužek na zámek stlačíme kroužek a nasadíme i druhý a celý válec opatrně nasuneme až ke karteru. Zkusíme protočit spojkou zda jde válec lehce posunovat.



a nakonec hlava kterou doporučuji dle TOHOTO zabrousit, stačí lehce ne že to prodřete někam do aleluja, nakonec nasadíme i hlavu, a do KŘÍŽE utáhneme, zase to extra nervite, stačí vlastní silou, né žádné rvaní, šrouby jsou taky křehké.


Teď elektriku- tedy pravou stranu motoru. Nejspíš víte že se skládá z rotoru a statoru- nebudu vás tady otravovat nějakou blbou teorií která nám stejně moc nepomůže ;). No rotor jde nasadit na klikovku pouze na jednu polohu, a to díky tomu malému kolíčku který jsme vám doporučil na začátku článku zarámovat. Pamatujete? No vložíte kolíček do klikovky a kouknte se do rotoru- je v něm pro kolík výřez. Takže nasaďte rotor přesně na kolík a trošku poklepejte. Pak ho stáhněte šroubem. A namontujte stator s cívkama ale ten zatím nedotahujte na fest. Teď je na řadě základní kámen úrazu, ptají se na něho 98% babeťáku a to jak přesně seřídit předstih. Nebudete k tomu potřebovat žádné spešl měrky a úchylkoměry- bude nám k tomu sloužit pouze fixa a krejčovský metr. Drsné co? Za tento postup poděkujte uživateli Fajn-Tom :)- díky ti ;)

Je to šeredně jednoduché- když se podíváte na rotor tak ja ne něm z výroby ryska. No a od té rysky si nalevo od té čáry namalujte novou značku+- 9-11 mm. Tu rysku si tam ale raději nakreslete ještě když máte rotor na stole. Pak stačí akorát přesně posunout píst do horní úvratě- (to zjistíte že do otvoru po svíčce dáte šroubovák) Pokud máte píst v horní úvrati tak se musí být NAŠE NAMALOVANÁ RYSKA a ryska na statoru přesně na proti sobě. Já sám mám takto seřízený předstih a žádný problém- takž lidi žádné stroboskopy, žádná speciální udělátka- ale fixa a metr :)

viewtopic.php?f=5&t=940 doporučuji pročíst

No a jdeme na tu strašnou věc umístěnou na sání. Karburátor

Víme že to smíchává vzduch a benzín ve správném poměru. Ale tady je kámen úrazu. Seřídit ho tak aby motor měl dobrou kompresi nesál někde falešný vzduch, netekl, dobře podával palivo a vůbec správně fungoval.
Pokud jste babettu dotáhli a jede stejně karburátor sundejte a vyčistěte.

Sundejte tedy karburátor z válce, odpojte lanko od rukojeti a celý karburátor dámě někam stranou.Sundáme jeho horní část s lankem. Drží ho dva šrouby, povolíme a celé to se šoupátkem a jehlou vysuneme ven. Odpojíme šoupátko od bovdenu a dobře si jehlu s pojistkou uschováme. Bovden vyměníme za nový pokud je ve špatném stavu. Otočíme karburátor a odmontujeme odkapovou misku. Pak odmontujeme plovákovou komoru. Nejspíš zde bude kvalitní marast. Pak odstraňte opatrně plováky, vyšroubujte jehlový ventil, trysky, emulzní trubici, všechny šroubky a celé do namočte včetně drobností do technického benzínu a se štětečkem si pohrajte. Toto je jedna z nejdůležitějších částí, jak karburátor špatně vymyjete bude problém- nepůjde seřídit, bude se uchlastávat, nebude dobře dávat palivo. Jak ho pořádně vymyjete v benzínu rozhodně to nekončí. Vezměte ho domů a to udělejte znova v jarové vodě. Koukejte se do dírek baterkou, šťárejte ve skulinkách po bordelu, trysku vyčistěte vláknem ze štětce. Pořádně ho osušte a a nakonec budeme skládat a seřizovat- to nejhorší....

Prvně dáme jehlový ventil. Pak emulzní trubici, trysky, clonu boční šrouby, a nakonec plovák dke bude potřeba seřídit hladinu. Doporučuji toto fórum viewtopic.php?f=4&t=2689 a toto http://www.babetta.info/Babetta/forum/v ... hread_id=2

A nakonec celý karburátor smontujeme, nasadíme lanko a upneme na válec. Hlavně všude dejte nové těsnění jak na válec tak i na přírubu ke karburátoru.

Brzdy
Zde snad není co popisovat. musí být čisté a na rovinu- i s novýma paknama to nikdy moc brzdit nebude.





No tak jsem víceméně sepsal vše důležité, ostatní se dočtete zde na fóru. Ještě tento článek viewtopic.php?f=2&t=150

Přeji hodně štěstí s tímto legendárním strojem. Psal jsem to z vlastní vůle několik dní, chtěl jsem tam dát víc obrázků ale jdou maximálně 3. Vše ostatní najdete v manuálech a příručce. Kdyby vás nějaké další téma zajímalo napište, sepíšu něco dalšího. Možná že zde najdete i nějaké chyby, možné ne moje způsoby jsou správné ale motor mě jezdí, nic neblbne, a jedu okolo 50 km/h. Tak ať se daří......


Prosím, psal jsme to z vlastní vůle, jakékoliv kopírovaní je bez souhlasu autora zakázáno. Prosím moderátora aby udělal příspěvek tak aby se pokud možno ani kopírovat nedal- vím že a některých fórech to jde.... Díky
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod Ivo » úte pro 11, 2012 22:01:35

no gratulace pane, máš to podrobně a názorně jako diplomovou práci - je to skvělé :-)) ..... věřím, že to pomůže spoustě lidí

nicméně nečetl jsem to celé, to nechávám na synovi - ten sedlá B 207, jen mne zaujala ta výsledná rychlost - 50 km/hod, kluk tu 207 celkem šetří, takže zdravý výkon má tak 32 km/hod ....u 207 máš asi celkem raritu s tou 50km/hod, že ?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod Fajn-Tom » úte pro 11, 2012 22:46:04

To bouchání do kliky je hrozná prasečina, rozdělat i složit do jde bez jediného úděru. Na rozpůlení dvouramený stahovák a na složení pouze horkovzduška. Kliku do mrazáku, ložisko nahřát a pak tam padne jak do pany :D

Když už dělat GO motoru a nechat starou ojnici, tak alespoň vymenit futro na pístní čep a kliku vycentrovat. Rozdělal jsem spoustu motorů 207 a zatím jsem nenarazil na kliku, která by při generální opravě prošla jako dobrá. Litr navic za novou ojnici, přelisování a vycentrování přeci néni tak mnoho. A když místo taiwanských čelistí z fichtlkrámku koupíte české, tak ušetříte 100,- a pak máte repas kliky už jen za 900,- :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod colcino » stř pro 12, 2012 13:21:32

IVO myslím si že zakráceným kolenem, dobrými ložiskami a dobře zajetým motorem by to neměl být problém, samozřejmě těch 50 nejedu stále to je moje maximální dosažitelná rychlost ale to už začali cinkat kroužky. Měřeno podle GPS kde byla maximální 50. Ono to může i dost zkreslovat- jsem docela hubenej, vážím nějakých 50 kilo takže i to dost nahrává. Sedne na to 80 kg strýc a nejede to víc jak 35. Mladej ať to ale netrápí, babetta na tohle není stavěná.

FAJN-TOM no ono sehnat dobrý stahovák byla docela fuška, měl jsme dvoj a i trojramenej a nikdy mě to nešlo, ale neboj se netřískal jsem do toho moc- po nahřátí to šlo samo, a výměnu posoudit nemůžu, já měl kliku s ojnicí CKR stará je pořád někde doma.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod Ivo » stř pro 12, 2012 18:18:14

Colcino - jasný, teď je mi to jasný a klukovi to bude taky jasný - kluk má zdravých 195 cm a 105 kg živé váhy :-))) to může být rád za těch 32 km/hod :-))) díky za info - Ivo :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod stunik » pon led 14, 2013 20:39:17

Ahoj kluci, snažil jsem se přečíst většinu příspěvků, ale stejně. Snažím se seřídit karbec na své 207. Vím, že jehla má být na druhém výřezu z vrchu. Karbec má dva šrouby s pružinkou. Jakoby vlevo nahoře a vpravo dole.Nalezl jsem, že mám ten šroub vpravo dole nastavit na cca 1/2 až 3/4 otáčky od uzavření, ale nikde jsem nenašel, jak se má nastavovat ten šroub vlevo nahoře, aby byla Babettka správně seštelovaná. Poradíte?
stunik
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 05, 2013 22:50:03

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod marhalu » pon led 14, 2013 21:45:33

Aby udržela volnoběh a zároveň se netočilo zadní kolo, laicky řečeno. Což odpovídáasi 3 - 4 otáčky o 360°. Těma hodnotami bych se neřídil dogmaticky. U každý je to jinak.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod colcino » úte úno 12, 2013 0:35:40

Tak zde přidám svůj postřeh- nevím jak ostatní ale PAULÍN nedoporučuji. Kolem spojů u převodovky jsem viděl olej a začíná lehounce odkapávat. Takže rozhazuji komplet motor a přecházím na papír. Nevím jak těsní například LUKOPREN ale tmel zavrhuji na hodně dlouho.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod ridchey » úte úno 12, 2013 20:10:33

nekdo dava jen papirove tesneni jen lehce maznute olejem, a ja zas nedam dopustit na papir s Hermetikem....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Téma pro všechny Babeťáky s 207

Příspěvekod Pat » úte úno 12, 2013 21:01:05

ja sem na starym pinckovi pouzil papir a starsi uz trosku vyschnutou zakladovku (samozrejme ne vodou reditelnou barvu) a taky v pohode, teda aspon tam kde byly kartery dobry na nekterych mistech to uz opravit neslo, kdyz tam byly diry jak prase :-D
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno


Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků