Robertová M210

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » pát čer 07, 2013 14:26:51

Čaute !
Včera sem dovezl (35 km :D) po dlouhé době M210ku, v modré barvě. Koupil sem ji jakš takš schopném stavu, alé má plno věci, co je třeba doladit, nejlepe koupit druhou na ND :D. Jsem začátečník, tak se teprv učim co jak na tom funguje, řazení je OK tak sem spokojen. Jsem student takže to budu mít na lítaní místo auta do okolních dědin, kámoše sem do toho popohnal tak maji taky. Zde vypíšu závady :
Teče karburátor ( co jsem zde četl tak to bude nejspíš plovák, ale kapky se tvoří na nejnižším místě toho černeho plastu na karburatoru)
Přední vidlice s řídítkama je šibnutá. Přijde mi že pravá vzpěra je vyhnutá takže na rovnice mam řiditka trošku do prava(bude se sjíždět lavá strana přední pneu)
Skače ručička tacho(na kole je náhon promazany, vytahl sem jej a byl od vazelíny)
Šlapatka maji axiální vůli + oz. kolo je tež ohle(i levé šlapatko takže bych to viděl na to, když se to startuje nohou)
Přední světlo málo svítí ( majitel prej dal dozadu 12V at se to nepáli)
Za tepla to nedrží volnoběh(když nastavím šroubkem tak je zase moc velký volnoběh a má to tendenci jet z místa)
Madlo plynu není nijak jištěno proti vysunutí takže mi sem tam zustane ta rukojet v ruce i s lankem, lanko se někdy zadrhava tak to chce trošku přidat a pak se vrátí)
Jinak studené to chytlo i na stojanu, teple to musím rozjet asi 5-8 metru
Majitel mi říkal že nechal dělat výbrus, ale ojniční čep má malinkatou vuličku, že přiště to prostě bude chtit upravit až se to rozhodí. Dále říkal že tam je nějaká jiná cívka či tyristor, nějaká lepší, vyfotil sem jej. Dále sem zjistil že tam mam palivový šlauch jak u hasičů, nemám to skrátit ? Ten filtr na te hedici je nějaky tuning ?

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil tuningrob dne pát čer 07, 2013 15:49:14, celkově upraveno 1
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod Koby » pát čer 07, 2013 15:43:34

Zdar.Ten tyristor je už s cívkou,najdi si o něm vlákno v sekci elektrika.Tu hadičku můžeš zkrátit a ten váleček je palivový filtr který tam přidal asi předchozí majitel.Originál tam není,čistotu benzínu zajištuje sítko pal.ventilu.Pokud to funguje tak stím dělat nic nemusíš.
Jinak pěkná betka,když budeš řešit tu vidlici tak jí rovnou celou rozeber a srovnej.Pokud neodřeš lak tak tě to vyjde max na 100kč.
Slow end smile :mrgreen:
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » pát čer 07, 2013 16:07:19

Takže mam moderní cívku s tyristorem a když není problem tak to neřeším. Celkem zápasím s tím karburátorem. Začal sem tak že bohatost sem dotahl a povolil o 1,5 otáčky. nastartoval a volnoběžným šroubkem nastavil tak at babeta stojí na místě a neujíždí. Ovšem na stojanu se mi kolo točí, většinou až moc, ale na zemi to nemá tendenci táhnout. Takže co jsem vyštudoval v manuálu : zadní kolo se otáčí -> rozběhové čelisti se těžko vracejí -> srazit hrany listových pružin.

jo, ještě sem zapoměl, nemám tam tu tyčku sytiče, takže to tahá falešný vzduch ? ale za plynem to jde dobře...
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod Pat » pát čer 07, 2013 18:11:02

Ta tycka jak rikas se pouziva pouze pro startovani studenyho motoru (sytic), privre privod vzduchu. Jakmile je zahratej motor tak neni potreba.
Jinak postup nastaveni si tady najdi, ale hlavne to delat na zahratym motoru. Mel bys to delat na stojanu, volnobeh zvysit, pak dotahnout sroub bohatosti a postupne povolovat dokud nebude beh motoru plynuleja nebude mit nejvyssi otacky (melo by to byt zhruba tech 1-2 otacky), jehla na 2/3. zarezu shora (ted nevim, zkus si najit). Pak teprve budes snizovat volnobezny otacky dokud se neprestane tocit zadni kolo (tak ale aby babca nechcipla samozrejme). vliv na tohle ma i spravny nastaveni hladiny v karbecu
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » sob čer 08, 2013 8:01:59

No jo, ale studený motor naskočí na převalení, sice pak sou otačky vyšší ale do minuty do klesá. Takže bez sitiče to startuje fajn. A kouří to za studena, až celej dvorek jde cítit. Pak se tvářím jak kdybych to měl čipnuté :twisted: .

karbec nerozdělávám, tomu nerozumím a nerad bych to pokazil. Svěřím jej časem někomu, kdo se vyzná.

Dnes menší výlet asi 15 km a svíčka měla jiskřič hnědý, tzn. bohatost je nastavená správně a cely cyklus spalování probíha v pořádku ?

Bývalý majitel mi jasně říkal že mám kupovat olej STIHL, že na něj jezdil a je to nejlepší co může být, benzin je pěkně mastný a že to dymí trošku je správné. Musím zajet pro olej, M2T neberu ale jakýkoliv jiný koupit můžu ne ? Nebo i tak to můžu pokazit ?

No a objevuje se první problem při prvním rozjezdu od nastartování tam nechce skočit jednička, stačí šlapatkama malinko popohnat a je tam a celou cestu je to v pořádku.

Jo ještě něco, ják se dostanu k filtru ? Tady sem hledal ale všichni píšete že měnite za tuningový a sani z dellorta ale jak se k němu dostanu ? musí nádrž dolu ? :(
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod ridchey » sob čer 08, 2013 8:54:20

jestli neskoci jednicka,tzn. ze se nerozjedes i kdyz motor bezi,pak je asi v pytli volnobezka v prevodovce,v prvni fazi vyzkousej vyplachnout prevodovku a dej tam novy olej,PP80 ,kdyz to nepomuze - pulit motor a novou....(cca 600,-Kc plus minus)

jestli se rozjedes a neskace ti dvojka, tak jsou minimalne dva stavy,kdy spatne radi na dvojku-bud ma motor maly vykon,anobrz je treba vylagrovany,anebo je neco nedobreho v sestaveni spojky (dvojky) a vetsinou to muze byt spatna funkce regulacniho plechu (vnejsi regulator)

tim,ze prislapnes,tak vlastne pomuzes motoru a i manulane vlastne roztahnes celisti do zaberu, takze nastuduj schemata sestaveni ve spojkovem bubnu a priprav si novy tesnici O-krouzek,aby jsi se mohl podivat na ten plech,jestli neni vymackany (to u tezke spojky) lehkou nemam zazitou,tak to snad prihodi podrobnou radu nekdo jiny:-)

p.s. do karbecu neštárej,a nech ho jak je, jestli se objevi sem tam kapka v misce pod nim,neni to zavada, jedine kdyby tekl jen co pustis kohout na nadrzi.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » sob čer 08, 2013 9:07:08

Jednička nejde když přidám plyn, tak stojím a motor se vytáčí a nic. Stalo se mi to už 2x. Tak jsem otočil šlapatkama a už to šlo.

Olej se napuští tím velkým šroubem z hora a vypouší někde zespoda, ale kontrolní nevím kde hledat z boku...
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod ridchey » sob čer 08, 2013 12:36:50

je tam,hned vedle vlevo od krytu zapalovani,a hlavne - urcite nedavat oleje vice nez po rysku
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » sob čer 08, 2013 12:40:27

Jasne, 0.8dcl sem nasel, pp80. Olej co mam do serva dextron II atf nebo 75w do prevodovek aut nemuzu ze?
Jeste bych rad omrknul to razeni. Jak se k tomu dostanu? Sundal jsem plast na leve strane ale dal se nepohnu...
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod ridchey » sob čer 08, 2013 12:53:37

vsechno tu na foru najdes:-)
anebo tu: http://www.youtube.com/watch?v=7hdmrYby ... r_embedded
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Robertová M210

Příspěvekod Pat » sob čer 08, 2013 12:56:31

Jo ten olej 75W klidne muzes, lepsi novej tenhle nez ten co tam je. kontrolni sroub je na prave strane motoru vedle zapalovani. Nejdriv sundej vrchni, pak vypousteci a jak to potece tak tam zaroven nalij novej at to proplachnes trochu, pak to nech odkapat a nalit spravny mnozstvi novyho.
Doporucuju predtim nechat vrcet aby se aspon trochu zahral motor, teplej olej je ridsi a lip potece ;)

Jinak spojky jsou na leve strane (viko na 2 srouby). Kdyz to shodis uvidis vlevo rozbehovej buben, kde jsou rozbehovy celisti a startovaci. Na jeho sundani musis povolit matku (17ka klic) a pak pouzit stahovak (stoji 100, ihned si ho nekde sezen, budes ho potrebovat obcas). V tvym pripade mam podezreni na spatny rozbehovy celisti kdyz se nechce rozjet. Zkus tady na foru prostudovat tema spojky, neni to nic slozityho.
Prava cast spojek je tzv. dvojkovej buben, kde jsou celisti, ktery se roztahujou podle rychlosti a zaradi dvojku. Tam jenom povol matku, shod ten plechovej kryt a mrkni jestli tam neni mastnota, pokud ne tak na to nesahej a bud rad ze to jede ;)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » sob čer 08, 2013 14:55:56

Ták vyměněno, šroub sem našel, je to tam i napsane pro blbce :oops:

Byl už špatný, podobny vypouštím ze serva na autě. Je tam toho málo takže to mužu za týden znova když to ted propláchnu ježděním. Supr, zase sem se něco naučil. Samozřejmě sem se spálil o výfuk. Ani mražené maso nepomohlo :D

Něco mi tam rachotí, takové vlivem rychlosti zvyšující žch žch žch žch, vychází to od předního oz. kolca které pohání řetěz. řetěz sem dopínal, ovšem prý má být vule 2cm. Ikdyž na to sednu tak pořád má trošku vůli. Bývalý majitel ho měl volný ale byl taky těžší takže já jsem ho tak nedopnul,proto rachotil o plech
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » sob čer 08, 2013 21:05:53

Výfuk sem vyčistil, to ste měli vidět, hned u příruby usazeniny po obvodu asi 4mm takže o 25% nižší průchodnost z valce do tlumiče. par dratu do vrtačky a už to jelo, to tvrdé ještě surově hřebíkem. Pak sem to horkovzduškou vypálil a znova oškrabal. Pak sem čistil tlumič, to samé. Ovšem zde se stal úraz :x Vypaloval sem ten tlumič tou pistolí až se z tlumiče hulilo jenže připekl sem si ochranný plast na te pistoli tak sem toho hned nechal, hold dostala kapky a plast povolil dříve. Ale co tam byly za usazeniny to není možné. Doslova to cinkalo jak sem to vytřepaval z toho maglajzu. Trubku říznul o 4cm a dělá to větší kraval, mě to nevadí, jen at to řve ! :twisted: A při rozjetí a ubrání plynu to i prská jak na autě :twisted: Maximálka mi přišla že tam byla o něco dříve.


Ještě něco, mužu se kouknout do válce když sundám tu přední část válce ? Zjistím něco ? vylepším něco ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Robertová M210

Příspěvekod Pat » sob čer 08, 2013 22:07:23

Kdyz sundas hlavu tak ji muzes vycistit a podivat se na stav valce a pistu :) Neni to nic hroznyho.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Robertová M210

Příspěvekod tuningrob » ned čer 09, 2013 1:15:29

A nějake utahovací momenty, těsnění, pojistké kroužky nic ? Na to že je to kus hlavy moc jednoduché

A spotřeba pořád nic moc, zatím to jde kolem 3/100. Jako sem tam tomu dám kotel asi 7 vteřin max když najiždím dovelkeho kopce nebo prostě to chci prohnat ale dlouho to nedržím a pak hned zvolním...ale snažím se jezdit kolem 35 ani ne a k hodnotám do 2/100 jako mate tady se těěěžko dostanu
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků