Stránka 1 z 1

PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: úte čer 25, 2013 12:02:32
od EfeS-KKC.net
Moje zděděné bohatství Babetta typ 28 z roku 1971,výrobní č.:10207,č. motoru:201,jelikož je to prototyp má od výroby elektrické prvky,které byly později na typu řady 207,snažím se vše nechat při originálu,rudá kráska,která šlape jako hodinky.
jedíné upravy:zkrácené výfukové koleno,6mm navrtaná díra do vnitřní přepážky výfuku,sundání hadice mezi kostrou a karburátorem,na plastový kryt karburátoru přidělané kokové sítko.

letos po složení motoru zpět na kostru a samovypletení předního kola,navedení nové elektriky na zadní světlo a trochu celovyčistění se zatím najelo 90,55km
Obrázek
štítek PS,ne Jawa
Obrázek
štítek
Obrázek
číslo motoru
Obrázek
jako prototyp motoru nemá kontrolní šroubek na hladinu převodového oleje
Obrázek
zapalovaní a elektrika je originál,používala se na pozdějších 207
Obrázek

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 18:19:13
od mirra99
Pěkný a zajímavý kousek, na té přední vidlici nemají být manžety?

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 21:50:14
od Fajn-Tom
jsi si jist, že je ten tyristor originál? Já měl tranzimo i na 207.100 která byla o dva roky novější. Tranzimo bylo dost poruchový, proto se při poruše měnilo za novější tyristor i na starších modelech

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 22:59:50
od Koby
Pěkná babča.Raritka.Hlavně se mi líbí ty aerodynamické kryty řetězů.Ty mohli zachovat i na 207mičky :)

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2013 14:24:09
od bundes
Pěknej stroj, líbí se mi to vylehčené řetězové kolečko 8)

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2013 21:21:01
od DRN
myslim že je to jak píše tom, je to vidět i na tom uchytu, tranzimo je na dva šrouby

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 13:03:45
od hhonzan
Pěkný kousek,ale prototyp to není,je to vyvozní typ nejspíš do madarska u nas se prodavali pod označením 228 a do ciziny to bylo 28,německo nazev mofa 16tky kola,tyristor tam byt nemuže protože ho začali dělat až par let pote,ale zachovala je to se musi nechat,ale oreginal není.

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 7:59:48
od PetrT30
"raritka" za 2000,- :D na menších kolech
http://aukro.cz/show_item.php?item=3373887605

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 10:07:28
od hhonzan
to by měla byt 206tka mezityp mezi 228/28 a 207,rad bych někdy viděl vic takovych stroju,mam 228čku,tady je 28čka tak ještě tu 206tku pak 207 s nišima řiditkama a s viššima a myslim že by kde kdo čučel.

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 10:28:58
od mathulo
Je to 207 ale úplne prvý typ. Bez inovačného čísla ako napr. 207/200, 207/500. Jedná sa o raritu. Prvý typ 207 vidieť na nete veľmi málo.

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 11:06:51
od hhonzan
Dva designéři, G. Ulicky a J. Šafaříka byly stanoveny na úlohu a brzy přišel s 2 verzemi nový motocykl, jeden s 23 "koly a druhého s menšími 16". Požadavky exportu byly zpočátku orientovány na verzi s většími koly, a tak výroba mopedu typu 28 začala v této konfiguraci. Tam byla první várka 100 kusů vyrobených v roce 1970 pro testování a uvádění na trh, a na jaře 1971 začala sériová výroba. Tento model měl odpružení zadního kola, ale to mají bezkontaktní tranzistorové zapalování uložené v jasně červené krabičce (to bylo voláno Transimo). To bylo v té době ve světě novinka, protože až do té doby, elektronické zapalování jen v některých autech.

Typ 28 představuje zcela novou generaci motocyklů vyráběných v PS se rozhodlo, že nový model potřebuje mít jiné označení než JAWA bylo nutné. To tak se stane, že pak spolupráce s Jawa měl ve skutečnosti skončila, a oni nechtěli používat název Manet, který byl spojený s skútrů. Najít vhodný název pro trhy není jednoduchá záležitost, ale je to tak stalo, že byl v té době velmi populární písnička v Československu "Babettasla šel dělat sveta", který překládá k "Babetta (dívčí jméno) šel do světa" . To se zdálo vhodné jméno pro záměr vyrábět moped, který měl vyrazit na světové trhy.

Avšak prodeje se ukázali zklamáním, tak PS změnil taktiku a rozhodl se vyrábět verze s menšími koly místo. A tak se stalo, že v roce 1973 model typu 206 s 16 palcovými koly začal opouštět fabriku se směrováním hlavně do Německa, Nizozemí a USA. Babetta 206 byla ještě pedál začal jednorychlostní moped s odstředivou spojkou a jeho jednoduchost byla velmi dobře přijata trhem av Německu dokonce získal Federální cenu dizajnu v roce 1974. 18000 kusů bylo předaných toho roku v Německu z celkové roční produkce 60.000 jednotek. Moped se stal velkým úspěchem a jeho vývoj byl oprávněný

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 11:07:52
od hhonzan
207čka se nikdy nedělala bez zadního odpružení!

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 11:11:37
od hhonzan
pokud se to ma někde řešit tak si myslim že ne tady,toto tema je EfeS-KKC.net a představuje tu svuj stroj tak se muže založit jine tema a tam o tom diskutovat.

Re: PS prototyp 28 r.1971

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 12:00:47
od mathulo
O 206 vs 207 môžme debatovať tu
viewtopic.php?f=3&t=2022