PS prototyp 28 r.1971

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod EfeS-KKC.net » úte čer 25, 2013 12:02:32

Moje zděděné bohatství Babetta typ 28 z roku 1971,výrobní č.:10207,č. motoru:201,jelikož je to prototyp má od výroby elektrické prvky,které byly později na typu řady 207,snažím se vše nechat při originálu,rudá kráska,která šlape jako hodinky.
jedíné upravy:zkrácené výfukové koleno,6mm navrtaná díra do vnitřní přepážky výfuku,sundání hadice mezi kostrou a karburátorem,na plastový kryt karburátoru přidělané kokové sítko.

letos po složení motoru zpět na kostru a samovypletení předního kola,navedení nové elektriky na zadní světlo a trochu celovyčistění se zatím najelo 90,55km
Obrázek
štítek PS,ne Jawa
Obrázek
štítek
Obrázek
číslo motoru
Obrázek
jako prototyp motoru nemá kontrolní šroubek na hladinu převodového oleje
Obrázek
zapalovaní a elektrika je originál,používala se na pozdějších 207
Obrázek
Živá babička babettka prototyp 28 (1971),výrobní č.:10207,číslo motoru:201,Považské strojárne Považská Bystrica
max.:cca 48 km/h
...i Bůh jezdí na Mopedu!!!
Uživatelský avatar
EfeS-KKC.net
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned kvě 17, 2009 12:28:51
Bydliště: krnov

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod mirra99 » stř čer 26, 2013 18:19:13

Pěkný a zajímavý kousek, na té přední vidlici nemají být manžety?
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod Fajn-Tom » stř čer 26, 2013 21:50:14

jsi si jist, že je ten tyristor originál? Já měl tranzimo i na 207.100 která byla o dva roky novější. Tranzimo bylo dost poruchový, proto se při poruše měnilo za novější tyristor i na starších modelech
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod Koby » stř čer 26, 2013 22:59:50

Pěkná babča.Raritka.Hlavně se mi líbí ty aerodynamické kryty řetězů.Ty mohli zachovat i na 207mičky :)
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod bundes » pon črc 01, 2013 14:24:09

Pěknej stroj, líbí se mi to vylehčené řetězové kolečko 8)
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 193
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod DRN » pon črc 01, 2013 21:21:01

myslim že je to jak píše tom, je to vidět i na tom uchytu, tranzimo je na dva šrouby
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod hhonzan » úte črc 02, 2013 13:03:45

Pěkný kousek,ale prototyp to není,je to vyvozní typ nejspíš do madarska u nas se prodavali pod označením 228 a do ciziny to bylo 28,německo nazev mofa 16tky kola,tyristor tam byt nemuže protože ho začali dělat až par let pote,ale zachovala je to se musi nechat,ale oreginal není.
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod PetrT30 » pát črc 05, 2013 7:59:48

"raritka" za 2000,- :D na menších kolech
http://aukro.cz/show_item.php?item=3373887605
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod hhonzan » pát črc 05, 2013 10:07:28

to by měla byt 206tka mezityp mezi 228/28 a 207,rad bych někdy viděl vic takovych stroju,mam 228čku,tady je 28čka tak ještě tu 206tku pak 207 s nišima řiditkama a s viššima a myslim že by kde kdo čučel.
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod mathulo » pát črc 05, 2013 10:28:58

Je to 207 ale úplne prvý typ. Bez inovačného čísla ako napr. 207/200, 207/500. Jedná sa o raritu. Prvý typ 207 vidieť na nete veľmi málo.
Babetta 207/200 (1978)
Jawa 551 Standard "Jawetta" (1960) - mimo prevádzky
Uživatelský avatar
mathulo
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 30, 2013 0:46:56
Bydliště: blízko Nitry(SVK)

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod hhonzan » pát črc 05, 2013 11:06:51

Dva designéři, G. Ulicky a J. Šafaříka byly stanoveny na úlohu a brzy přišel s 2 verzemi nový motocykl, jeden s 23 "koly a druhého s menšími 16". Požadavky exportu byly zpočátku orientovány na verzi s většími koly, a tak výroba mopedu typu 28 začala v této konfiguraci. Tam byla první várka 100 kusů vyrobených v roce 1970 pro testování a uvádění na trh, a na jaře 1971 začala sériová výroba. Tento model měl odpružení zadního kola, ale to mají bezkontaktní tranzistorové zapalování uložené v jasně červené krabičce (to bylo voláno Transimo). To bylo v té době ve světě novinka, protože až do té doby, elektronické zapalování jen v některých autech.

Typ 28 představuje zcela novou generaci motocyklů vyráběných v PS se rozhodlo, že nový model potřebuje mít jiné označení než JAWA bylo nutné. To tak se stane, že pak spolupráce s Jawa měl ve skutečnosti skončila, a oni nechtěli používat název Manet, který byl spojený s skútrů. Najít vhodný název pro trhy není jednoduchá záležitost, ale je to tak stalo, že byl v té době velmi populární písnička v Československu "Babettasla šel dělat sveta", který překládá k "Babetta (dívčí jméno) šel do světa" . To se zdálo vhodné jméno pro záměr vyrábět moped, který měl vyrazit na světové trhy.

Avšak prodeje se ukázali zklamáním, tak PS změnil taktiku a rozhodl se vyrábět verze s menšími koly místo. A tak se stalo, že v roce 1973 model typu 206 s 16 palcovými koly začal opouštět fabriku se směrováním hlavně do Německa, Nizozemí a USA. Babetta 206 byla ještě pedál začal jednorychlostní moped s odstředivou spojkou a jeho jednoduchost byla velmi dobře přijata trhem av Německu dokonce získal Federální cenu dizajnu v roce 1974. 18000 kusů bylo předaných toho roku v Německu z celkové roční produkce 60.000 jednotek. Moped se stal velkým úspěchem a jeho vývoj byl oprávněný
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod hhonzan » pát črc 05, 2013 11:07:52

207čka se nikdy nedělala bez zadního odpružení!
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod hhonzan » pát črc 05, 2013 11:11:37

pokud se to ma někde řešit tak si myslim že ne tady,toto tema je EfeS-KKC.net a představuje tu svuj stroj tak se muže založit jine tema a tam o tom diskutovat.
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: PS prototyp 28 r.1971

Příspěvekod mathulo » pát črc 05, 2013 12:00:47

O 206 vs 207 môžme debatovať tu
viewtopic.php?f=3&t=2022
Babetta 207/200 (1978)
Jawa 551 Standard "Jawetta" (1960) - mimo prevádzky
Uživatelský avatar
mathulo
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 30, 2013 0:46:56
Bydliště: blízko Nitry(SVK)


Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron