Mikeš a jeho babetta kura

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod ridchey » stř črc 17, 2013 21:39:08

chute do toho,pul je hotovo....
jen pzn. ... s nasazenym valcem to pulit nejde 8)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » stř črc 17, 2013 22:01:20

zas tak hlupy nejsem(ikdyž... :oops: )

Valec sem nesundal aby při přepravě nebo při stani na ponku se nedostal bordel dovnitř, koroze, nějake klepnutí po pístu a vykřivení ojnice při přenosu. Ale těším se jak maly až toho šmejda uvidím :D

jde válec a hlava srovnat, aniž bych se přibližil ke snížení hlavy ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod ridchey » čtv črc 18, 2013 1:20:29

jestli myslis srovnat dosedaci plochy v hlavě, tak brusnou pastou,ale pak nezapomenout ji dobre odstranit.
jinak,pokud mas v dosedaci plose valce zapich(drazku), tak je to spravne,ma tam byt.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod Azor » čtv črc 18, 2013 8:10:15

Díky za vysvětlení, u nás na západě takové slovo skutečně neznáme. Chromu, pokud je kvalitní, hned tak něco neuškodí, leda tak koncentrovanější kyseliny, vysoký žár či mechanické poškození. Takže do odmašťovadel bez obav. Ovšem naopak, pokud je nekvalitní, tak mu zase nic nepomůže. Pružiny i kluzáky (oni to ve skutečnosti tlumiče nejsou, žádný tlumicí prvek tam v originálu není) se mohou mazat opět vpodstatě čímkoliv. Ono ostatně, když si uvědomíme, z čeho vlastně mazací tuk je, tedy jak známo z oleje, strukturotvorné vody a sodného nebo vápenatého mýdla, příp. nějaké další zušlechťující komponenty na bázi molybdenu, grafitu apod., tak vpodstatě všechna plastická maziva jsou v zásadě stejná a při mizivém zatížení v pružících elementech babety je vcelku jedno, co tam dáme. Je fakt, že na ty kluzáky se hodí spíš něco vazkého, ála klasický A00, aby se to hned nesetřelo, ale není to nijak kritické a ten tuk na homokineťáky je samozřejmě kvalitnější. 8)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » čtv črc 18, 2013 12:38:54

Azor toto téma kvalitně zpestřuje a dodává tomu úroveň 8)

Myslím někde na motorkářích se řešilo ohledně mazání, a že určitý typ vazelíny není vhodný kvuli toho, že obsahuje částice a při působení tepla dochází k opotřebení.

Nepamatuju si to, prostě sem se chtěl jen ujistit zda mužu vše řešit tou vazelínou co mám.

Dnes sem konečně viděl na vlastní oči půelní a mohl sem si šáhnout i na spodek motoru :twisted:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » čtv črc 18, 2013 12:49:57

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Bohužel zůstalo ložisko na klice ale ať si stím poradí mechanik (bude mít určitěze mě radost). Obě jsou vylágrované, ale vůli neměly při hýbání s klikou(Na moji babettě vuli mam :evil: :evil: , prase jedno co dělalo to G.O - no ale to pak budu řešit zas ve svém tematu)
Kanály, hrany kanalu, kolem pístu zevnitř a kolem pístního čepu vrstrva černeho maglajzu, ta pojistka čepu už pojistka ani nebyla. Kus ohnutého drátu ve vazelíně, jehličkové ložiska se okamžitě vysypaly z klece(klec tvoří ty dva O-kroužky jo ?),pístní kroužky se absolutně nehýbou, jak přilepené, na fotce vidno že kousíček kruhu se odlepil takže odstáva od zbytku. Vůle na ojnici je taková, že když ji chytnu prstama nahoře tak sni malililinko pootočím na obě strany.
Ložiska u spojek jsou prý v dobrém stavu.

Byl jsem s tím u jeho dědy ať vidí o co jde(teď mam obavy ať mi nestepuje každý den před barakem a organizovat mi, co mam dělat)a říkal že mam vše vyčistit, nove kroužky, dal mi 2 ložiska na kliku a složit to jak je. Jako to mi neříkejte že je to pravda.

Ukol zní jasně : Musí to šlapat jak hodinky, aspoň 3 roky ať se na to nemusí šahnout a vše je jak má. ASpoň bych kliku nechal původní.

Dále, co říkáte na to že dam kola taky na komaxit na černou ? Sundám pláště a vše do černé ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod ridchey » čtv črc 18, 2013 13:24:11

no,v zasade ma deda pravdu,zakladem je dukladna ocista,nove loziska na klikovku, na 99% to bude chtit nove jehlicky do ojnice na pistni cep-ma jich byt 25,a z kazde strany ten krouzek.
kouknout do valce jestli neni vylagrovany na vybrus,jestlize neni tak opatrne sundat stare krouzky z pistu a vypucovat i drazky pro ne, vlozit je do valce a mrknout jakou maji vuli , kdyz vetsi nez 0,5mm tak je vymenit za nove,jestli pujde na vybrus,tak se dava automaticky novy pist i krouzky.
mozna budes davat nove kruhy stejne, kdyby ne,pak si nejak poznac strany a poradi abys je vratil jak byly.
karbon by mohl jit castecne rozpoustet cisticem karburatoru
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod Pat » čtv črc 18, 2013 13:38:19

No podle stavu pistu to vypada ze to mozna vybrus chtit bude, ale jak rika ridchey dej krouzky do valce a zjisti jaka je tam mezera, pripadne semka nahod fotku (nedavat na kraj valce ale doprostred!!)
Klikovku celou muzes nechat precentrovat, pokud to chces mit opravdu uz kvalitne udelany. Jinak opravdu je zasada vsechno poradne vycistit, zvlast kdyz vidim ty fotky, s tim snad jezdili na rostlinej olej...
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » čtv črc 18, 2013 13:43:44

Nejdřiv stejně musím to vyčistit a pak až to zavezu na čumendu k servismanovi a pak se uvidí. Koupí se arva a bude se odmočovat, ale nevěřím tomu ani Ň že to povolí, jak to ostatní čístí ? Zbýva mi pak chemické čištění jinak už nevím jak...

Zakrývali ste závity na rámu když ste to davali na písek+komaxit ? I tu díru pro řízení kde sou věnečky ? Skusím najít dlouhy šroub s podložkama, at zakryju misky a pam to po tom všem sundam.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod ridchey » čtv črc 18, 2013 13:58:54

ale starych dilu se hned tak nezbavuj....
do zavitu pred piskovanim a komaxitem je dobre dat sroubky, do vidlic si poridit nove futra,bo zarvou tak jak tak (teplem pri vypalovani komaxitu)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod kolos » čtv črc 18, 2013 19:39:28

Kroužky do válce ani vkladat nemusíš pro zjištění vůle. Sám vidíš, že první kroužek se ani neobtěžoval po vyndání pístu z válce roztáhnout a zůtala tam krásná tuningová vůle 3mm :mrgreen: Tady bude výbrus nevyhnutelný, jinak ten motor bude furt takový jalový, i když dáš nový píst i kroužky.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » čtv črc 18, 2013 20:16:50

To mi ani neříkej...! Až to bude složené musí to jezdit jak za mlada za ty peníze ! Jestli ještě nebudu přemýšlet nad novým válcem


eidt : cely den zasekany tak sem aspon večer namočil píst s klikou. TO je pro mě úplně záhadný karbon. jako by to byla odleželá čokoládová marmeláda.
Obrázek Obrázek Obrázek
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod Dr.House » čtv črc 18, 2013 20:40:58

to zakarbonování je celkem brutální, podle mě tohle způsobuje hlavně jízda na malé otáčky kdy je nedostatečný výplach a výfukové plyny jdou dost do kliky jinak by se tam ten karbon nedostal
Naposledy upravil Dr.House dne čtv črc 18, 2013 21:08:58, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod ridchey » čtv črc 18, 2013 20:44:16

konecne to nekdo rekl, niceni motoru pomalou jizdou! moje rec. ma se jezdit primerene stroji a to u dvojrychlostky 35km/h rozhodne neni.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Mikeš a jeho babetta kura

Příspěvekod tuningrob » čtv črc 18, 2013 20:59:34

ja 35 jezdím. Když maximálku mam 45 a od 40 mam 4/5 plynu. Ale motor nemam uplně tak v pořádku a za několik víkendu se bude zase půlit.

Byla mi doporučena nafta na odmočení, takže to skusím.

jak říkal kolos, nemam koupit fungl válec ? http://www.motokramek.cz/valec-kompletn ... a-210-225/
Jestli bude ojnice dobrá tak to vypadá na výbrus a ceny by byly blízko, když připočtu i práci. Stary válec bych si nechal na tuning ala proslulé zvětšování kanálu.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 69 návštevníků