Stránka 3 z 4

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2015 20:38:32
od alexandr-t
Chybička se vloudila :mrgreen:

DSCF5564oř.jpg
DSCF5564oř.jpg (111.74 KiB) Zobrazeno 9583 krát

DSCF5567oř.jpg
DSCF5567oř.jpg (69.28 KiB) Zobrazeno 9583 krát


Čímpak to asi je?

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 6:25:21
od ridchey
tak hlavne,ze jsi to ustal, nebo to nebyl zahryz natvrdo?

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 7:08:33
od alexandr-t
Ne, hryznutý to neni. Hrana pístu vypadá jak dyby směs hořela při výplachu do výfuku a vzala ten píst sebou.

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 10:15:02
od ridchey
ze by nejaky naprd materiál? to mas pist jednokrouzek z fichtlkramku?

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 10:16:43
od Pavel
Trochu to přejeď smírkem a ono to ještě pár tisíc natočí.

Jinak vidím, že ani to náporové chlazení není dostatečné, když se ti roztavil píst.

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 13:20:51
od Dr.House
To vypadá na dost chudou směs která hoří vyšší teplotou, nemáš malý předstih? jednokroužek z fichtlkrámku je kvalitní píst, alespoň tedy na pionýra určitě
a jestli ti můžu poradit ten filtr není moc dobrý s těmahle hříbkama se špatně ladí směs lepší je molitan

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 13:22:37
od Pavel
Podle mě tam Saša neměl český píst a vo tom to je. Také jsem nedávno roztavil Maďara podobně a pak ho seškrabával šroubovákem z válce :)

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 13:25:19
od Dr.House
Jeden můj známí upravuje válce hlavně na pio udělal jich už desítky používá jednokroužek z fichtlkrámku, navíc pio má při stejných otáčkách větší pístovou rychlost, opravdu bych hledal problém ve směsi než v samotném pístu, maďar je široký pojem, sám Sesa jednou říkal že je tam těch výrobců asi 5 od totálního bahna přes skvělé výrobky

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 13:46:21
od Pavel
Ani jeden Maďar však nedosahuje kvality Almetu nebo Metazu. Toť moje zkušenost. A to jsem osazoval válec tím nejlepším Maďarem - Bertou.

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 17:25:53
od Fajn-Tom
chudý :lol: přidej tomu, nešetři na benzínu :lol:
Jezdil jsem odlitky almet i maďary. S almetem nebyl nikdy žádný problém, snad jen že je měkký a rád se občas mázne. U maďarů zase písty praskaj kolem pístního čepu, ale připadá mi material o něco tvrdší než almet. Mam teď madarskej odlitek pístu na babettu v upraveným pionýru, protože almet už odlitky nemá a je naprosto bez problému. Nemam na tom žádný přidávný žebra ani naporový plechy, v závodě se ten motor pohybuje v otáčkách 8500-12800 a uchladí se to bez problému. Všechno je o tom mít správně bohatou směs. Na chudou to sice jede v otáčkách líp a víc to točí, ale nikdy ne dlouho

Při tryskování karburátru nekoukej na svíčku, protože ta kecá :lol: Na hnědou jsem propálil píst a s bílou jsem odjezdil celej závod.

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 20:19:10
od alexandr-t
Píst je jednokroužek od Sesy. Dokud sem nestavěl svoje střeva do katrterů z 225, tak to bylo všechno naprosto supr. Směs akorát, svíčka jak ze žurnálu, předstih od oka a v cajku.
Minulé týden sem postavil 225 a asi sem dal moc malé předstih, tak to dopadlo takhle. Zajímavý je, že motor jezdil supr, dokonce sem se na projížďce scooter klubu brno držel tech pos*anéch maxi skůtrů a najednou to prostě přestalo jet. Asi až se to seškvařilo až ke kroužku, tak to teprve umřelo.

O filtru vím že je uplně napytel, ale směs je naladěná dobře, s náfukama se to nepřehřívá, jde to za plynem, dá se to i rozumně přetočit a hlavně to ve všech režimech funguje. Zkoušel sem větší i menší trysky s různýma polohama jehly a tohle je nejlepší setup.

A teď otázka do placu, spíš ale asi na Fajn-Toma a ostatní ladiče. Když to přetočím z kopca, tak se dostanu na nějakých sotva 9500ot. Má smysl ten jednokroužek, nebo rozdíl oproti dvoukroužku ani nepoznám? Podle mojí dedukce má jeden kroužek samozřejmě menší tření, ale dva budou líp těsnit. Na to jednokroužku sem měl asi po 1500km vůli v zámku zhruba 1,5mm. Je to normální?

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 21:32:49
od ronin10
pak tedy souhlasim proc je pro tebe užitečný teploměr,již to vím a plně souhlasím. :wink:

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 22:16:06
od alexandr-t
Myslím si že zrovna na tohle by teploměr nepomohl :lol:

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 22:40:07
od Fajn-Tom
U litinovýho 1,5mm kroužku je to vůle normální pokud je to kroužek první. Ten se totiž po záběhu mění, další kroužky pak už vydrží déle. Já už jezdím jen ocelový kroužky, které vydrží víc. Taky záleží jak jsou sražený hrany na kanálech, to málo kdo dělá. Ostrá hrana se časem otupí, ale je rozdíl když přes ní jezdí dva 2mm silný kroužky nebo jen jeden 1,5mm silný, to se pak kroužek opotřebuje rychleji než hrana kanálu.

I jednokroužek těsní dobře v nizkých otáčkách, ale to tam nesmí být vůle 1,5mm. Nový kroužek má mít tak 0,15-0,2 a při 0,4mm vyměnit. Já jsem na babattě co jsem s ní jezdil závody měnil litinový kroužek po závodě a bylo to znát. Pak jsem dal ocel a sezonu vydržel.
O jednokroužku nerozhodují otáčky, ale využití motoru. Na cestování pokud do toho nechci často hrabat tak dvoukruh, a nebo když počítám s malým nájezdem kilometrů a nevadí mi ho občas vyměnit tak dám jednokroužek.

Ta porucha na fotce je chudá směs :wink: předstih tohle neudělá, pokud je správná bohatost směsi. U babetty se to těžko kontroluje, protože se nedá za jizdy rychle zastavit motor. Až budeš mít zahřátý motor tak třeba 10 vteřin jeď v plným plynem v maxinálních otáčkách. Pak rychle uber, zmáčkni chcípák a co nejrychleji zastav, aby se netočila klika když je zavřenej plyn a držíš chcípák (to je u babetty problém, protože má odstředivou spojku, kterou za jizdy nevymáčknem) Pak sundej hlavu a koukni na píst, dno musí být mastný. Pokud je suchý, tak je to chudý a to svíčka může být klidně i cihlová.

Re: Alexandrův peklostroj, aneb chromovaná 210

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 22:48:28
od alexandr-t
No tak já najezdím docela dost, uvidíme.

Ale je zajímavý, že když sem po asi 1000km měl válec dole, tak byl v pohodě a píst taktéž. Tohle se odehrálo zničeho nic během asi 200km a jediný co by mohlo byt jinak nastavený než předtím byl předstih. Těžko říct, až to dám dohromady, tak zkusím i doladit směs, ale jak řikám, s tímhle setupem to funguje bezkonkurenčně nejlíp.