Babetta 207 "Pišta"

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod SAdamISH » pon zář 23, 2013 17:26:14

Potrebuju babettu ma dojizdemi, proto jsem ji necistil. Jezdí a to od ní potřebuju. V zimě ji vyčistim. A elektriku jsem již spájel.

Mám několik dotazů.

Jak poznat kdy dělat výbrus ??

Nový píst se taky zajíždí ??

Je nějaký způsob jak trochu ztlumit její zvuk ??
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod ridchey » pon zář 23, 2013 19:48:21

tak treba vybrus bych delal az tehdy, kdyz po osazeni novymi krouzky, by byla jejich vule v zamcich prilis velka....
novy pist a krouzky je treba taky zajet
pro utlumeni motoru se aspon u 210 pouzivaji gumove vlozky mezi zebra- ale zase trochu zhorsuji chlazeni
a mit komplet vyfuk-nevybrakovany
v pripade,ze je vylagrovane ojnicni lozisko na klice,tak repasovat....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod SAdamISH » pon zář 23, 2013 20:23:00

A nema na zvuk vliv treba i vzduchovy filtr??
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod ridchey » pon zář 23, 2013 23:37:52

podle typu karbecu, pri origo sestave to moc hlucne neni
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod SAdamISH » úte zář 24, 2013 20:27:24

Dnes jsem zkousel nekolik materialu na vyrobu vlastniho vzduchoveho filtru. Z karburatoru jsem sundal plastovy kryt a vyndal kovove pletivo. Jako vzduchovy filtr jsem zkousel Papirovy kapesnik, papirovy ubrousek, bavlnenou latku,kavovy filtr,houbicku na myti nadobi a lekarsky obvaz.

Nejvice se osvetsila bavlnena latka. Zkousel jsem ji i ruzne napnout. Pokud byla latka uplne napla babetta jela o poznani lepe nez kdyz byla latka volne. Napr. Kavovy filtr vubec nefungoval a pri pouziti papiroveho ubrousku nebo kapesnilu se babetta dusila pri plnem plynu.

Chtel bych zkusit upravit sani Dellorta. Prumer sani je 60mm. Pro prodlouzeni pouziji plastovou trubku puvodne pro vodovodni techniku. Na zacatku budou dve vrstvy perlinky mezi nimiz bude natahla bavlnena latka. Pro pripad poskozeni prvniho filtru necham na miste i puvodni dratene pletivo.

Chci se na konec zeptat zda je ke skode nebo ku prospechu takovyto filtr. Ja si myslim ze to bude lepsi nez pouze pletivo. A sani bych udelal delsi aby netahali teply vzduch od valce jako je tomu ted.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod mirra99 » úte zář 24, 2013 20:55:30

Stačí když si sezenes to zahrnuté sani. Směs budeš mít bohatší a sat to bude taky bokem
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod ridchey » úte zář 24, 2013 20:59:02

sani tepleho vzduchu od motoru ma svuj vyznam,lepe se odparuje benzin pri karburaci,vzdyt i auta maji prisavani tepleho vzduchu od motoru :wink:
takze je dobre,ze si saje od motoru
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod tuningrob » úte zář 24, 2013 21:17:26

ridchey píše:vzdyt i auta maji prisavani tepleho vzduchu od motoru :wink:
takze je dobre,ze si saje od motoru


To si nemyslim,při spravnem tlaku,zapalování a směsi je nasáváni chladnějšího vzduchu lepší než teplejšiho.
Něco jiného je saní tepleho vzduchu na rychlejší ohřátí motoru nebo ten šmejd egr
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod kolos » úte zář 24, 2013 21:38:36

Auta mají v sání klapku která reguluje teplotu vzduchu kolem 35°. Mixuje studený vzduch s teplým z předehřívače od sběrného výfukového potrubí. Vyšší teplota nasávaného vzduchu zvyšuje spotřebu.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod SAdamISH » úte zář 24, 2013 21:52:45

Nasavani tepleho vzsuchu maji pouze vznetove motory, u kterych se potrsbuje zvysenim tlaku zvednout teplota. Pokud by se nasal napr v zime ledovy vzduch nemusela by byt teplota dostatecne pro dostatecne spaleni paliva a motor by nebezel nebo by bezel nepravidelne. Ale u zazehovych motoru , kde se jak znamo pouziva jiskra svicky, je nejlepsi nasavat studeny vzduch ktery ma mensi objem -》do motoru se ho nasaje vic a je ho vic k dispozici pri spalovani.

Teda alespon tak si to myslim ja...

Sani za roh je stejny pripad. Chtel bych aby se vzduch nasaval alespon od stredu nadrze. Navic chci zkusit chlazeni pomoci pruduchu v blatniku a bojim se aby se mi tam pri prujezdu louzi timto sanim nedostala voda. Ta se stlaci a je pruser.

Zitra to sani odzkousim a uvidim.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod ridchey » úte zář 24, 2013 22:55:16

no, kreativite a pokusum se meze nekladou.
faktem je,ze muj stroj jede lip za tepleho pocasi kdyz si saje teply vzduch od rozpalene silnice a ma i nizsi spotrebu....
a kdyz je do toho vlhko od predchoziho deste,pak si primo chrochta blahem :lol:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod SAdamISH » stř zář 25, 2013 0:20:49

Uvidim.. nebudu nic rezat ani kratit. Jen to tam pridam. Mohu to prece vzdy sundat.

Chci se zeptat na zkraceni kolena. Je pravda ze babetta pak tolik netahne? U nas na sumave tah potrebujem...
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod Naxos » stř zář 25, 2013 0:26:30

SAdamISH: Je to přesně jak píšeš, chladič horkého vzduchu=intercooler je používán u motorů s turbem jak naftových tak benzínových, je to stará věc o které zase moc lidí pořád neví :D. Je to přesně kvůli tomu, že studený vzduch má menší roztažnost a proto se ho vejde více o proti horkému, který je daleko řidčí a tím pádem by směs byla chudá.

Nic méně já jsem z legrace a nudy nedávno laboroval s otevřeným filtrem, a celkem uspěšně. Použil jsem karbec a vložku filtru z pincka a šoupnul to na Bebetu 207 a po pár pokusech a omylech jsem to dotáhnul do konce. Jen je teda sání daleko hlučnější než s origem, takže na tohle je třeba taky si posvítit a brát to že to bude dělat věčí rámus. Ale s tím karbecem ten motor jede ještě o něco lépe což je úspěch.
Přesto i tak dávám přednost Korádu, které Babetě hold bez pardónů natrhne prdel, jak na rovince tak hlavně do kopce hihi :D
Foto filtru: http://www.ownimg.com/i/DSC0013.jpg
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod Azor » stř zář 25, 2013 9:33:00

SAdamISH píše:"aby se mi tam pri prujezdu louzi timto sanim nedostala voda. Ta se stlaci a je pruser"


Jenom taková drobnost - voda je, jako ostatně všechny kapaliny, nestlačitelná. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 207 "Pišta"

Příspěvekod Nepér » stř zář 25, 2013 16:23:27

Právě proto... zvyšuje kompresi neasi. Za války se to přisávalo do spitfajrů... aby to líp jelo, ehm letělo :lol:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků

cron