Nepér - Babetta 210

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Pat » stř srp 21, 2013 7:33:14

Mira: jo melo by se tam dostat vic, ale pak musis postelovat i trysku.

Neper: vazis stejne jako ja, takze se toho 14z kolecka vubec neboj, mam to vyzkouseny a v pohode to jezdi, holt do kopce pojedes o trosicku pomaleji, ale to te nemusi vubec trapit :) Stejne kdyz prijde velkej kopec pojedes 20 :-D
Jinak ty jikovy uz muzou byt casto vybehany a co si budem povidat nikdy to zadnej extra karbec nebyl, dellorto je kvalitativne lepsi, ale moznost nastaveni ma pouze hlavni trysku (nema sroub bohatosti ani mozsnost zmeny jehly).
Origo zadni tlumice stoji za prd, vsichni ti tady muzou potvrdit ze vymenou za olejovy co se prodavaji si urcite polepsis. A gumy co davali na babettu stoji za hovno. Doporucuju koupit Mitas M-06, pokud jezdis po asfaltu, jsou vyborny, drzi suprove (klopim s nima zatacky), zatim sem nepichl (najezdeno skoro 4tis a vzorek jak novej), navic jsou delany na vetsi rychlost.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » stř srp 21, 2013 8:29:38

Takže objednaný DeLLorto s velkým filtrem, do něj dvě trysky na pokusy a k tomu i 14z. kolečko.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » pát srp 30, 2013 13:24:39

Dobré načasování - dnes to dorazilo, bude tuningový víkend :)
Fotka :wink:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 11:17:02

DELLoRTo úspěšně namontováno, ještě jsem trochu slícoval koleno sání s dodávaným mezikusem - nakupoval jsem na Fichtlkrámku a zdá se, že jde o vysoustružený výrobek z jednoho kusu oceli, nejspíš galvanicky pozinkovaný. Jeho vnitřní průměr je 14 mm, oproti 12.5 mm Jikovu, takže jsem začátek kolena sání trochu zvětšil. Musel jsem i trochu prostříhnout těsnění. Výhodou nového karburátoru je také přítomnost sítka, takže teoreticky odpadá přídavný filtr - já jsem ho dal pryč. Koupil jsem verzi "s tím větším sáním" - zdá se, že je nějak naladěno, protože uvnitř to vypadá, jako nátrubky od bass-reflexu :) . Sytič má jen jednu polohu, vypne se při plném otevření šoupátka - to je plastové. Lanko má menší váleček, než pro Jikov. Bowden s novým lankem byl součástí karburátoru. Původní lanko by asi nebyl problém upravit. Výhrady mám k dílenskému zpracování, respektive ke kvalitě odlitku těla karburátoru. Před montáží jsem ho samozřejmě rozebral, což se ukázalo, jako nutné, protože v sítku i v plovákové komoře byly zbytky různých otřepů a špon. I přes to, že jsem se to před montáží snažil vyfoukat vzduchem, po prvních 10 km jsem sundal plovákovou komoru a vylil další zbytky, bylo tam toho poměrně dost. Problémy s volnoběhem byly rázem vyřešeny. Výhodou je, že pro sundání celého karburátoru stačí povolit jeden šroub, který svírá hrdlo. No a teď konečně to nejdůležitější - jak to jede? Inu jede to :) Průběh točivého momentu se mi zdá vyrovnanější, a měření bohatosti směsi lambda-sondou to potvrzují. S Jikovem to bylo pořád zbytečně bohaté nebo chudé, zkoušel jsem měnit průměr hlavní trysky, ale nikdy se mi ho nepodařilo naladit tak, jak funguje DELLoRTo. Volnoběh a částečné zatížení nepatrně bohatší, téměř lambda = 1 a plné zatížení se zvyšujícími se otáčkami motoru postupné obohacení až k lambda = 0.85. S dodávanou tryskou (je tam jen jedna hlavní) 52 je volnoběh asi 0.89, částečné zatížení okolo 0.95 a v otáčkách při 50 km/h to jde až na 0.79, což je zbytečně bohaté, takže jdu zkusit trysku 48. Cukání z kopce při maximálních otáčkách sice úplně nezmizelo, ale děje se to při rychlosti asi o 3 km/h vyšší a necuká to tolik. Nějaké fotky v galerii zde.
Naposledy upravil Nepér dne ned zář 01, 2013 19:04:57, celkově upraveno 1
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 12:32:18

Takže s menší tryskou to sice studený nejede, ale! Z kopce to jede 60 místo 55 a necuká to! Jdu tam dát 14z kolečko a pojedu 70 :lol:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 14:11:20

Pětašedesát!
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 19:53:55

Ty máš lambda sondu? Kde se to dá sehnat a kolik to stojí?
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » ned zář 01, 2013 21:34:26

Asi pět tisíc i s dopravou přes e-bay, u nás za sedm... ale já to mám na ladění motoru v autě s karburátorem, na dvoutaktu se docela ničí sonda tím olejem.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 21:39:16

Tak to je docela pálka.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Naxos » ned zář 01, 2013 23:40:44

Nepér: Sice budu malinko OT, ale by mě teda zajímalo jestli se ti to jako oplatí ta investice ? Přeci jen tak často asi neladíš auta s karbecem, když jich už skoro ani moc nejezdí :lol: Navíc celé ty roky to dělali bez počítače a jak to šlapalo, jeden starý známí děla staré auta(veterány), a věčinou to děla dle manuálu a pak doštěluje poslechem motoru a jak to jede, nic víc k tomu nepotřebuje a je vážně dobrý, prostě starý mechanik co umí :)
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » pon zář 02, 2013 8:27:29

OT: Nj, tak ale starý známý nemá 100 HP Favorita...

Jinak teda dnes cesta do práce na Babettě a jako jede to, jen s tou 48 tryskou to sice nahoře jede, ale spodek je slabší. Když tam zůstane dvojka a zpomalím, skoro to nejede :| Takže to můžu tak nechat nebo dát 52 trysku nebo vrátit 13z kolečko :roll:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » pon zář 02, 2013 9:16:54

Nepér píše:Jinak teda dnes cesta do práce na Babettě a jako jede to, jen s tou 48 tryskou to sice nahoře jede, ale spodek je slabší. Když tam zůstane dvojka a zpomalím, skoro to nejede :| Takže to můžu tak nechat nebo dát 52 trysku nebo vrátit 13z kolečko :roll:

Jakou 48? Já to dostal s 52 a podařilo se mi sehnat jen větší. Jinak nějaké kopce tu mám a když babetta nezvládá rád jí pomůžu příšlapem (aspoň shodím nějaké pneumatiky) a zatím jsem s tryskou 52 neměl tu možnost (kolo má větší otáčky než jsem schopen šlapátkama vyvinout). A to není malý kopec.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » pon zář 02, 2013 10:43:06

Na Fichtlkrámku jsem koupil karburátor s 52 tryskou a k tomu 48 a 56 na pokusy. A šlapat fakt nemusím, ale to je rychlost chůze :roll:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » úte zář 03, 2013 8:31:34

Tak jsem včera vrátil trysku 52, s tou 48 to fakt nemělo spodek, rozjezd proti kopci byl problém. Sice to má ve vysokých otáčkách směs zbytečně bohatou, ale aspoň se to maže... a když to začne cukat, možná bude stačit ubrat plyn, to ještě někdy zkusím, možná zítra.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » stř zář 04, 2013 8:15:33

No... 52 tryska jako dobrý, rozjede se to dobře, ale s 48 to jelo od 40 km/h líp, tak nevím. Ale 14z kolečko tam nechám, do kopce kam jezdím to 40 km/h udrží.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků