Nepér - Babetta 210

Abych zbytečně neplnil ostatní konkrétní témata...
Babetta 210, podle VIN z roku 1985. Kupoval ji děda, aby na ní on nebo babička mohli na vesnici jezdit do krámu pro potraviny, ale nakonec na ní nejvíc najel jejich syn - můj strýc, něco přes 4 tisíce km. Co si ale pamatuju, nikdy jsem moped neviděl v provozu - vždy stál v garáži. V roce 2002 byla babetta asi poprvé trochu namočená, v roce 2013 zcela určitě. A úklid garáže po záplavách byl tím impulsem pro znovuuvedení do provozu.
Po dovezení domů následovala postupná kompletní rozborka na prvočinitele a odbahnění. Po posouzení stavu jsem nákoupil hromádku nových dílů a udělaly se drobné opravy laku a rámu. Měnil jsem ložiska na klikovce a všechna gufera na motoru a spojkách. Dál pak ložiska v kolech, obložení zadní brzdy a všechny bowdeny. První našlápnutí se nepovedlo - kondenzátor v původním zapalování měl svod a nedokázal se nabít. Zapalování jsem vyměnil za GYT, který nepotřebuje zapalovací cívku. Časem jsem ještě narazil na díru v plováku karburátoru a zkrátil jsem koleno výfuku. Jinak to ale zatím funguje, už budu mít najeto 200 km.
Fotky jsou chronologicky seřazeny zde.
Babetta 210, podle VIN z roku 1985. Kupoval ji děda, aby na ní on nebo babička mohli na vesnici jezdit do krámu pro potraviny, ale nakonec na ní nejvíc najel jejich syn - můj strýc, něco přes 4 tisíce km. Co si ale pamatuju, nikdy jsem moped neviděl v provozu - vždy stál v garáži. V roce 2002 byla babetta asi poprvé trochu namočená, v roce 2013 zcela určitě. A úklid garáže po záplavách byl tím impulsem pro znovuuvedení do provozu.
Po dovezení domů následovala postupná kompletní rozborka na prvočinitele a odbahnění. Po posouzení stavu jsem nákoupil hromádku nových dílů a udělaly se drobné opravy laku a rámu. Měnil jsem ložiska na klikovce a všechna gufera na motoru a spojkách. Dál pak ložiska v kolech, obložení zadní brzdy a všechny bowdeny. První našlápnutí se nepovedlo - kondenzátor v původním zapalování měl svod a nedokázal se nabít. Zapalování jsem vyměnil za GYT, který nepotřebuje zapalovací cívku. Časem jsem ještě narazil na díru v plováku karburátoru a zkrátil jsem koleno výfuku. Jinak to ale zatím funguje, už budu mít najeto 200 km.
Fotky jsou chronologicky seřazeny zde.