Stránka 1 z 6

Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 9:08:05
od Nepér
Abych zbytečně neplnil ostatní konkrétní témata...

Babetta 210, podle VIN z roku 1985. Kupoval ji děda, aby na ní on nebo babička mohli na vesnici jezdit do krámu pro potraviny, ale nakonec na ní nejvíc najel jejich syn - můj strýc, něco přes 4 tisíce km. Co si ale pamatuju, nikdy jsem moped neviděl v provozu - vždy stál v garáži. V roce 2002 byla babetta asi poprvé trochu namočená, v roce 2013 zcela určitě. A úklid garáže po záplavách byl tím impulsem pro znovuuvedení do provozu.
Po dovezení domů následovala postupná kompletní rozborka na prvočinitele a odbahnění. Po posouzení stavu jsem nákoupil hromádku nových dílů a udělaly se drobné opravy laku a rámu. Měnil jsem ložiska na klikovce a všechna gufera na motoru a spojkách. Dál pak ložiska v kolech, obložení zadní brzdy a všechny bowdeny. První našlápnutí se nepovedlo - kondenzátor v původním zapalování měl svod a nedokázal se nabít. Zapalování jsem vyměnil za GYT, který nepotřebuje zapalovací cívku. Časem jsem ještě narazil na díru v plováku karburátoru a zkrátil jsem koleno výfuku. Jinak to ale zatím funguje, už budu mít najeto 200 km.

Fotky jsou chronologicky seřazeny zde.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 9:23:50
od Nepér
Jinak stále řeším problém s "omezovačem" na 50 km/h, Babettu to nepustí rychleji ani z kopce - měřením lambdasondou jsem zjistil, že po chvilce plné zátěže zřejmě padá hladina v plovákovce a směs je chudá. Nevím na kolik je tohle chování normální a jestli je DeLLorto jediným řešením.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 9:26:47
od Pat
No ja myslim ze 50km/h je v pohode a rychleji to bez uprav nepojede ani s dellortem. Konstrukcne je delana babca na 40, takze cokoliv nad je dobrej vysledek :)

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 18:52:42
od Nepér
Ono jde o to, že ani z kopce to ten karburátor nepustí. Když chci na místě s odpojeným řetězem vytočit motor na maximum, tak ho vytočím a po chvíli začne vynechávat... a já netuším, jestli je to normální, nebo ne.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 21:07:19
od Koby
Aby tě to nepustilo z kopce je blbost,sám z kopce překročuji maximálku min o 15km než je psaná tech.dosažitelná rychlost.Nemám teda moc skušeností s B210 ale hledal bych v karburátoru a v elektrice.Před týdnem jsem ji nemohl dostat přes 35km ale jinak jela normálně i do kopce a nakonec to byl tyristor.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 23:01:11
od Nepér
Tak já ještě zkusím vyřadit ten palivový filtr, který jsem dával navíc... Zapalování je nové.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 21:50:02
od Korado
Krásně zgenerálkovaná :) Jen mi vrtá hlavou, k čemu je ten noťas při generálce Babetty? :D

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: ned srp 18, 2013 8:07:56
od ridchey
tak pekny kus prace, jen to vylisovani klikovky pres ty sveraky.....ccc.....staci nahrat kartr horkovzduskou a jde to lip. :wink:

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: ned srp 18, 2013 15:20:42
od Nepér
Na počítači jsem měl fotky, abych věděl, jak to bylo složený. Jinak bez filtru benzínu to dělá to samý, dokonce i když za jízdy benzín zavřu, neprojeví se to cukání hned. Tak nevím, čím to je. Asi malej karburátor :)

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: pon srp 19, 2013 23:51:36
od Nepér
Tak jsem přebrousil výstružníkem hlavní trysku z 63 skoro na 70, tak uvidíme, jestli se něco změní. Jen mám strach to zítra risknout 20 km do práce...

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 8:11:40
od Pat
z 63 na 70 uz je moc.... 70ku jsem pouzival kdyz sem narval otevrenej filtr sani na karbec a chtelo byt to tak 67-68, ale uvidis no.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 8:17:48
od Nepér
No, takže to sice jede, ale to hrkání je horší. Zítra zkusím zacínovat a přebrousit na 60. Pak už jedině nějakej jinej karburátor...

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 16:50:49
od Pavel
Jestli jsi lehký (50-70kg) a chceš za málo peněz zažít hodně adrenalinu, tak změň převod. Dopředu 15z kolečko a dozadu 35z rozetu z 207 (nutno trochu vypodložkovat, ať je řetěz v rovině), uřezat pár článků z řetězu. Zkrať koleno výfuku. Pak tam 80km/h dáš z kopce, ani nevíš jak, i víc, pokud máš morál. Osobní zkušenost z dob, kdy jsem ještě neměl rozum :) Doporučuju ale přezout na pneu Mitas M06, ty jsou dělaný do 110km/h. Rozhodně nejezdi tak rychle na původních origo Barumkách :)

Jinak líbí se mi barva tvé Babetty. Mám stejnou, podle mě nejpovedenější klasika, jaká jde dát.

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 18:31:39
od mirra99
Jak je to s difuzorem? Co kdybych ho probrousil na 13mm? Bych měl do válce dostat víc směsi ne? (Nepér omluví že mu lezu do tématu :) )

Re: Nepér - Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 20:46:57
od Nepér
Tyjo, tak jsem si možná tím dvoutaktem zničil sondu :roll: No uvidíme. Každopádně s 60 tryskou to nejede. A potřeboval bych jich víc, než cínovat a brousit jen jednu. Ale osadil jsem stroj 12V akumulátorem a zkouším to za jízdy... no a to tak lítá, že nejspíš koupím Dellorto. Vážím asi 75 kg, jenže do kopce mi padá rychlost pod 40, tak s tím 14z kolečkem dopředu nevím.

//Tak jsem se byl projet (v noci beru vestu) a právě jsem karburátor Jikov zavrhl. Možná je to vada mého kusu, ale složení směsi je velmi nestabilní. Když dám na rovince plný plyn, tak je to někdy akorát okolo lambda 1, ale někdy taky ne... v částečném zatížení je to často zbytečně bohaté někdy ale ne... hladina je nastavená, plovák už neteče a myslím, že jsem to nechal dostatečně ohřát... Zkoušel jsem větší i menší hlavní trysku, s jehlou jsem nehýbal, ale jak se ten karburátor chová se mi prostě nelíbí, v autě mi bohatost sedí mnohem líp. Až mi vyteče olej ze sondy, dám vědět, jak se to chová s tím italským zázrakem.
Jinak původní Barumky nejsou nic moc, poprvé když jsem to byl projet a zkoušel jsem jízdní vlastnosti, podjelo mi na suchu přední kolo... no trochu jsem to čekal, takže jsem to chytil, ale horské kolo má jízdní vlastnosti o mnoho lepší. A to nemluvím o odskakování zadního kola v zatáčce na nerovnostech... (váhám nad tlumiči) :twisted: