Jawa 210

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jawa 210

Příspěvekod ZiZo » čtv lis 07, 2013 9:54:53

Newim jestli jste to uz vyresili ale ja pouzival maly pol na klasicku ale pak jsem si poridil GYT tak zaroven jsem na instaloval velky pol a uz nikdy nechci menit chyta krasne a jizda bomba.
ZiZo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon zář 30, 2013 2:16:32

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » čtv lis 07, 2013 11:07:37

Díky za rozepsání těch typů, Pate.
Všimni si, že na fichtlkrámku píše k tomu std., že je na 207.
Na motokrámku k tomu PAL, VAPE nepíšou nic, k tomuhle píšou Standart, GYT.
Na Motomaxu pod obouma odkazujou na všechno eletrický.

Jestli s tím nikdo jinou zkušenost nemá, tak dám asi nejspíš na ZiZa a objednám GYT tyristor + velký pól z motomaxu. Když to jde jemu, proč by to nešlo mě.
Nebo máte někdo lepší tip?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod ridchey » čtv lis 07, 2013 18:03:33

jasne, dat jen tech 128 za novy pol, a jezdit dal do zblbnuti.....:-)
indukcka odchazi jen vyjimecne a ta tvoje nema nejake zle hodnoty,tak bych do toho zbytecne nestaral.
a kdyby odesel tyristor....ten se da prinejhorsim spichnout levnejs,nez z obchodu. ale vsadim boty,ze ten puvodni bude dobry....
proste jen umrela civka v altiku.....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát lis 08, 2013 9:03:53

Jo, koukal jsem na Azorovo návod, jak tyristor vyrobit, ale já tady součástky neseženu, musel bych je objednat, což znamená poštovný a to už můžu rovnou objednat novej tyristor.
Ale když vsázíš boty, tak jsi mě docela navrtal,že asi objednam teda jen ten pól. Obrázek
A kdybych teda kupoval jen cívku do altíku, s tím že by zůstal původní tyristor standart, má ta cívka být teda malá, nebo velká?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát lis 08, 2013 17:20:43

Tak jsem dal ty póly dohromady:

MALÝ PÓL:
http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-414-zapalovaci-pol-maly.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/zapalovaci_pol_std.html
http://www.motokramek.cz/dily-zapalovaci-pol-standart-gyt/

VELKÝ PÓL:
http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-413-zapalovaci-pol-velky.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/zapalovaci_pol_pal.html
http://www.motokramek.cz/dily-zapalovaci-pol-pal-vape/

Takže jestliže si nechám původní tyristor s cívkou mimo, koupím malý pól.
Jestliže si koupím nový GYT tyristor, koupím velký pól?
Omlouvám se, že se na to ptam jak blbec, ale nikde to nemůžu najít.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod ridchey » pát lis 08, 2013 19:34:07

no, ja si ho koupil u nas v moto kramku podle toho stareho, nemel jsem moznost to zatim nejak porovnat,ale podle obrazku to vypada,ze ten velky ma vinuti silnejsim dratem a ma vic plechu v jadre, takze bude snaset vetsi proudy,ale kolik ma navinuto zavitu,tudiz jake dava napeti nevim. tusim,ze to bude ale stejne, jako u toho maleho.
na maly to pojede,a velkym nic nezkazis a bude snad i mechanicky odolnejsi. tak bych sel asi do vetsiho.

coz me privadi na myslenku.....ze je dobre si obcas zkontrolovat civky v altiku,jestli nema kostricka na jadru vuli a jestli se tak pri vibracich za chodu nemaji snahu uklepat.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jawa 210

Příspěvekod kolos » pát lis 08, 2013 20:45:15

No, já měl na své funglovce origoš magyaroš GYT a živený byl malou cívkou. Jak vlastně řešíte vy, co cestujete dál, případnou výměnu cívky někde v polích, když je káblík přiletovaný?
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát lis 08, 2013 21:33:12

kolos píše:... Jak vlastně řešíte vy, co cestujete dál, případnou výměnu cívky někde v polích, když je káblík přiletovaný?

Vozí sebou náhradní cívku s přiletovanym káblíkem, cívku přišroubujou do alternátoru a káblík pak jen prostrčí skrz tou černou bužírou a heftnou do kontaktu na tyristoru ;)

ridchey: Ok, budu spolíhat na to, že větší = lepší :wink:
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod kolos » pát lis 08, 2013 22:57:55

No ja si právě říkal, zda bude dobré předělat si to připojení na faston, ale cívka s drátem bude asi lepší řešení, než vyrobit potenciálně poruchový bod a jezdít s tím celou dobu a k potřebě výměny cívky třeba nikdy nedojde. Zvlášť, když je na to člověk připravený, tak se vy..re něco úplně jiného :mrgreen:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát lis 08, 2013 23:21:05

kolos píše:No ja si právě říkal, zda bude dobré předělat si to připojení na faston, ale cívka s drátem bude asi lepší řešení, než vyrobit potenciálně poruchový bod a jezdít s tím celou dobu a k potřebě výměny cívky třeba nikdy nedojde. Zvlášť, když je na to člověk připravený, tak se vy..re něco úplně jiného :mrgreen:

Tak já to však taky říkal trochu s nadsázkou. :wink: To by jsi pak musel sebou vozit všechno, od kleští, přes veškeré drobné součástky až po záložní kola a nejlíp ještě za sebou táhnout elektrocentrálu, kdybys náhodou přece jen musel použít pájku. :wink:

Každopádně je dobré být vždy připraven - já sebou vedle povinné výbavy vozím nějaký ten základní vercajk, doutník, sirky a telefon abych mohl zavolat přítelkyni, aby pro mě přijela, kdyby mi to někde kleklo. :D :D :D
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » sob lis 09, 2013 10:12:42

Tak jsem se nakonec rozhodl nakoupit tohle:

http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1024.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1010.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_3796.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_222.html
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_372.html

Ten kulatej kontakt beru 4x a uschovam to s tim původnim tyristorem. Na bábu dam ten novej tyristor, ať je to sakumprásk nový, jak radil Pat. A měl by bejt pokoj. :wink:
Akorát má Drak do 18.11. dovolenou, tak musim počkat.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod ridchey » sob lis 09, 2013 13:17:03

hlavne pak nasad napred tu civku na altik, a poradne projed,at se vse dobre zahreje, jinak kdyby neco nebylo funkcni a ulozis si to jako dobre.....vsak vis :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » sob lis 09, 2013 13:37:41

Jó, jó, nejdřív dám novou cívku na altík a ozkůšim to se starym tyristorem a cívkou a pak to teprve očešu a dam ten novej tyristor. Jsem taky zvědavej, jestli bude v jízdě se starym/novym rozdíl.
A taky ještě můžu zjistit, že to sice už hází jisku, ale stejně to nejede. :D
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » ned lis 10, 2013 12:17:44

Tak jsem dal dohromady materiál pořízený při poslední cestě, než mi to kleklo. :D Jsou z toho dvě fotky:
Obrázek Obrázek
A jedno video:

Obrázek
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod Lecco » ned lis 10, 2013 13:24:52

A kdyže už bude jaro ? :)
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků