Jawa 210

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pon bře 24, 2014 15:42:24

Tak jsem karburátor přes víkend rozebral a vičistil. Ani moc špinavej vevnitř nebyl, čekal jsem to horší. Plováky jsou ok, těsnění našrot. Teď teda počkam, až přijdou nový těsnění a pak to dam dohromady a nastavim plováky.
Nastavení plováků v nádobě jsem tu na foru pročítal už několikrát, nastavení v příručce taky. Nechápu ani jedno. :lol:

V příručce píšou, že otočím karburátor aby plováky směřovali nahoru a výška plováků má být zároveň s výškou emulzní trubice. Co je emulzní trubice nevim, ale podle obrázku jsem vydedukoval, že je to jedna z těch děr.
Když otočím karburátor, aby plováky směřovali nahoru, tak mi jen tak leží - takže, myslím si dobře, že tohle se provádí až s připojenym a zapnutým benzínem?

Jehlový ventil nedělá nic, jen v tom jezdí tyčinka nahoru a dolů, díra tam není ani tak, ani tak. Řekl bych, že by se tam v jedné poloze nějaká dírka objevit měla, ne? Nebo to jen tak protejká kolem tý tyčky?

Pak se všude píše, že jehla má bejt na druhym zářezu od shora. Kde tuhle jehlu najdu? To je ta od lanka od plynu, jak je ta pružina? Zkoušel jsem to rozebírat, ale když mi to začlo všechno vyskakovat, tak jsem to radši zase utáh.

BTW, mam takovej pocit, že už to dohromady nedam. :mrgreen: :lol: :D
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod Pat » pon bře 24, 2014 16:26:20

Ty vole, ty jsi teda mechanik :-D Tak zacnem poporade...

Na serizovani podle prirucky se vykasli, najdi si to serizeni hladiny co je tu na foru a poradne si to znovu a pomalu procti. Je to fakt pomerne jednoduchy, pak se kdyztak znovu zeptej. Dela se to tak ze si karbec bez plovakovky das do nejake nadoby (nebo sklenicky nejlepe), pripojis privod benzinu a cekas nez se to naplni a samo zavre. Ted se koukas v jake vysce je hladina a pak upravou plovaku (prihnutim) upravis vysku te hladiny.
Plovak totiz tlaci ne jehlovej ventil, kterej se tim padem zavre. To je ta vec ktera se vysouva a zasouva a zadna dirka v ni neni. Tece to kolem te tycky kdyz je vysunuta. Kdyz na tu tycku zkusis lehce zatlacit tak bys to nemel profouknout (pusou) pres privod do karbecu. Takhle si muzes odzkouset jestli je ten jehlovej ventil v poradku, pokud bude porad prospoustet i kdyz na nej zatlacis prstem vic, tak je spatnej.
Jehla se nachazi v soupatku (resp z nej vyleza). To ze je tam pruzinka, ktera vyskakuje je naprosto normalni, jen to rozebirej opatrne at to nelovis po cele garazi. Zpatky to jde vzdycky trochu hur nez to rozebrat, ale trosku nervu a sikovnosti a mas to v pohode. Kdyz to teda rozdelas, tak pak z soupatka vytahnes takovou placku s jehlou. Tam uvidis, ze jehla ma urcitej pocet zarezu, kteryma drzi v te placce, aby se nepohybovala nahoru/dolu a chodila zaroven s soupatkem, podle toho jak hybes plynem :) Normalne tu jehlu z toho vyndas a zmenis polohu (das to na jinej zarez) a zase to cely slozis.
Emulzni trubice je ta nejdelsi mosazna vec, co trci v plovakovce. Je tam nasroubovana hlavni tryska, cely by to melo jit vysroubovat z karbecu a vycistit. I tryska se da z te emulzni trubice vysroubovat, coz ti doporucuji abys to mohl v klidu vycistit.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Jawa 210

Příspěvekod Lecco » pon bře 24, 2014 17:17:07

Kuk. :)
Obrázek
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pon bře 24, 2014 19:49:02

Díky za detailní odpověď.
Ty trysky jsem vyndal, jen mi nebylo pořádně jasný, která je ta emulzní. Teď podle Leccova obrázku je to jasný. ;) To je lepší, než ten černobílej obrazek. Dík.

Ad nastavení, nádobovou metodu jsem fakt několikrát procital, ale je to na těch 10 stranách hrozně roztrouseny. Celistve tam psal Pavel na 8. straně a ten píše že nastavuje podle literatury. Pak tam pises jasně ten test j.ventilu ty, jako teď, jinak je v tom právě docela chaos, ale teď jsi to dal dokupy. :)
Jediný co nevim je ta hladina, u každý fotky tam píšou, že ještě chybí, nebo prebejva.
Správná je teda ta červená lajna z první strany?
Obrázek

Jinak na čištění se mi skvěle hodily dýmkové čističe.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod tuningrob » pon bře 24, 2014 20:10:49

Jo červená gůd, muže byt i níže.

nádobka se použí proto, aby šla vidět hladina přesně kde se zastaví. A ještě dobré zjištění, když to budeš mit nachystane v nádobce, a budeš lít benzin přes hadičku tak při dosažení hladiny se plovák zvedne, ventil zavře a hladina v hadčice na přívodu benzinu by se měla zastavit.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » úte bře 25, 2014 21:45:25

Dík chlapi!
Celý odpoledne na balkóně, pracky a nejbližší okolí nachcaný benzínem, doufání, že na mě někdo z pater vejš nehodí vajgl a mělo by být nastaveno. :)
Zejtra by měli dorazit těsnění, tak to dam na bábu a hned uvidíme, jak dopadlo mé snažení. :)
Pak přijde na řadu zadní kolo.... :D
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » čtv bře 27, 2014 13:12:06

Tak mi právě dorazil balíček z motokramku.
Ty plováky jsou fakt jinačí, jsem rád, že mám ty staré. Jehlovej ventil je trochu jinej též, ale na funkci to asi nemá vliv, ale stejně nechám starej.
Těsnění mi přijdou jak papír, oproti starejm. Nezkoušel jste někdo vystříhat si vlastní těsnění, z něčeho rezistentního vůči benzinu?
Cvrček vypadá ok, starej zkusím opravit, jak psal ridchey.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod ridchey » čtv bře 27, 2014 22:34:04

zrovna dnes jsem jeden cvrcek daval dohromady,taky pruzinky....
tak jsou tam všude leve zavity,na kazde strane nasazene volne lozene kulicky, vicko je podlozene distancnima podlozkama-tlustsi a tensi,kdyz je cvrk vybehanej,tak se da ta tensi dat pryc.kulicky se pak zpatky usazuji do vazeliny,a na zaver se po slozeni prokapne par kapkama benzinu pro naredeni te vazeliny a lehci chod

tesneni se da vyšvihnout třeba z tuzsi obalky skolniho sesitu :)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jawa 210

Příspěvekod marhalu » pát bře 28, 2014 7:51:26

Když se tady o tom bavíte tak by mě zajímal postup jak to opravit. Přijde mi to jako nerozebiratelný a hlavně nesundatelný z náboje ... díky
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát bře 28, 2014 8:27:42

A vydrží ta obálka styk s benálem?

Cvrček má, jak psal ridchey opačnej závit. Co jsem četl, tak chytit za ty dvě díry a bejčit. Ale třeba má ridchey nějakej fígl. :)

Jinak já včera neudělal vůbec nic, tak snad dneska :D I když k obědu žena připravila bramborovej salát a řízky, tak nevim, jestli pak budu schopnej pohybu... ;)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod marhalu » pát bře 28, 2014 12:06:24

JJ to vím, že má opačnej závit, ale jak ji dostat dolu to je dost záhada (díry nevydrží a novější je ani nemají) a pak i to rozebránní ..
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Jawa 210

Příspěvekod ridchey » pát bře 28, 2014 13:04:40

no figl,proste co dum da...:-)
jednak nahrat toho cvrcka horkovzduskou-primerene,nemusi byt moc zhavy,aby se povolila mastnota v zavitech a pod,
pak jem si polozil a zaprel kolo na stole a opatrne s citem jsem dulcikem vhodneho tvaru-nasazenym stridave do obou direk v boku toho cvrcku, odrazel ve smeru hodinovych rucicek to kolco. proste ho razem odtrhnout,pak uz jde lehunko. pozor - v tech dirkach jsou kouskem nasazene ty zapadky cvrcku,tak at si to nezmastite.
potom po vytoceni jsem stejnym postupem povolil to vicko co je z druhe strany-akorat to neni za co poradne chytit,tak jen v rukach-v jedne drzet kolco a prisazeny dulcik a druhou patricne do toho micnout malym kladivkem.....
muze se stat,ze pri povolovani stareho kusu se i samo povoli to vicko,tak at se nevysypou kulicky.
ty maji rozmer tusim 3,15 plus minus nejaka setinka,kdyz uz vy je musel nekdo koupit,ale kolik jich je,to nevim,nepocital jsem je.
nasledne jak se to rozpadne,tak vytahnout klestama zbytek pruzinoveho dratku a pak jemnym sroubovackem nebo nozikem zabrat v mezirce a vytahnout ten steftik,co je na nem ta pruzinka chycena,NEZTRATIT!
pak vezmes novy ocelovy kartac (treba ten velky plastovy) chtnes klestickama jeden rovny dratek a vytahnes ho,trochu srovnas v rukach na rovno,otocis jeden zavit okolo dratu nebo vrtacku podobneho prumeru,jako je ten steftik a pripasujes,zastrihnes konce na spravnou delku,co si odmeris pri nasazenych zapadkach a pak je dobre malinko tu pruzinku prihnout na konci u zapadky smerem dovnitr,aby zapadka pekne po ni klouzala, ma tam na sobe uprostred vodici drazku.
pak to proste seskladas...

asi by sel vyrobit na to klic,uvazuju o tom
a premyslim i o vytahovači lozisek z naboju kol - kdyz je neni za co oprit a vyklepnout
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát bře 28, 2014 18:46:56

Tak zatim jsem se ke kolu ani nedostal, zustal jsem viset už na karburatoru. Nefunguje mi přidávání plynu. Teda funguje, ale když je karbec pod válcem. Jakmile nasadim karbec na válec, tak rukojetí nejde přidat plyn. Jakoby se to lanko jen tak v rukojeti šoupe, ale jehla se v karbci ani nehne. Jak kdyby lanko bylo moc dlouhé. Nechápu, co se s tím stalo.
Jehla je na druhým zářezu, lanko zachycený ve válečku, nad tim pružinka.
A jak to celý natahnu níž, tak to jde...
Přece se to lanko nemohlo vytahat, když to minulej tejden šlo...
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod RottenFox » pát bře 28, 2014 19:44:02

IDIOT, IDIOT, IDIOT!
:D
Já měl to lanko nahoře vyskoceny z vodiče na rukojeti.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Jawa 210

Příspěvekod marhalu » pát bře 28, 2014 21:41:33

ridchey píše:no figl,proste co dum da...:-)
jednak nahrat toho cvrcka horkovzduskou-primerene,nemusi byt moc zhavy,aby se povolila mastnota v zavitech a pod,...


noo ta hrokovzduska by mohl byt ten figl. Tu jsem nikdy nezkusil. V každým případě díky za návod :)
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků

cron