Babetta 227

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babetta 227

Příspěvekod Pavel » stř lis 13, 2013 15:20:05

Ačkoliv nejsem moc příznivce tuningu, tak mě Pat, Koby, Opteronek, ale i další lidé v mém okolí inspirovali k tomu, že bych se měl také zamyslet nad nějakou unikátní úpravou svého cestovního stroje, abych jim byl schopen stačit při projížďkách ;)

V mé hlavě už 2 roky dřímala myšlenka postavit důstojného nástupce všech Babett - prostě vzít ty nejlepší komponenty z vybraných modelů (konkrétně 228, 207, 210, 225) a složit zbrusu nový model Babetta 227.

Nyní můžete v diskuzi pod tématem polemizovat ohledně výběru komponent, ale já už své rozhodnutí nezměním. Mám už něco naježděno a to na vícero Babettách, takže nějakou zkušenost mám. Můžu zodpovědně říct, že nejspolehlivější Babetty byly první 210tky vyrobené ještě v P.B a tak se z takové Babetty vyjde při úpravě.

Babetta 227 se skládá z těchto dílů:

Vyjde se ze zachovalé originální Babetty 210, r.v. 1984-1986 (kvalitní provedení z P.B.). Tato Babetta obsahuje:
- starý typ vidlice s pružinami uvnitř (líp pérují na našich rozbitých cestách)
- starý typ řídítek (jsou větší) a lépe se s nimi řídí
- rychlopal rukojeti (lepší než poruchové Domina)
- drátěné kola
- šlapátka

Nově se namontují nebo vymění na Babettu tyto komponenty:
- široké kožené sedlo z 228čky renovované do pravé kůže napojené přes redukci do 210 sedla
- olejové tlumiče bílé CZ výroby s nastavitelnou tuhostí
- pneu Mitas M06 60/100 R16 (osvědčené a léty ověřené nezničitelné pneu)
- mírně upravený motor z B225 s výstupní hřídelí z Babetty 210
- volnoběžka na výstupní hřídeli s 14-zubovým kolečkem (zakázková výroba viz volnoběžky ve fóru)

Takto upravená Babetta jezdí se spotřebou pod 2L/100, z kopce se může jet na vypnutý motor hodně přes 60km/h, pod kopcem dochází k nastartování startpákou a plynulém pokračování v jízdě.

Úprava není určena pro všechny, jen pro vyježděné opatrné jezdce. Babetta totiž nebrzdí motorem, takže se lze lehce zabít v případě, že jezdíte jak prase a nedodržujete odstupy a přednosti.

Bohužel jsem poslední dobou pracovně velmi vytížen, tak je moje přestavba zatím na papíře a realizace se pořád odkládá. Nákup komponent (ještě jsem nezačal s úpravou) mě už vyšla bezmála na 6 tisíc Kč s tím, že motor je ještě v dobrém stavu a nepotřebuje komplet GO, jen částečnou. Postupně zde budu přidávat další info a fotky.

Případné zájemce o přestavbu na Babettu 227 můžu potěšit tím, že netrvám na copyrightu, takže si babču klidně podle mého návodu můžete upravit.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod ridchey » stř lis 13, 2013 19:08:51

zaujal me ten vyber riditek - vzhledem k tomu,ze jsou vetsinou takrka v ose vidli,tak ty dlouhe jsou pak rukojetmi pomerne blizko ridice, ja bych radeji volil ty kratsi a jeste je nahnul vice dopredu, jde pak mnohel lip do stroje zalehnout,kdyz uz to musi byt.... :wink:
bo riditka navalena na bruchu - nic moc pocit z jizdy
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta 227

Příspěvekod PetrT30 » stř lis 13, 2013 20:56:47

- starší typy vidlicí nejsou lepší a rozhodně lépe nepérují
- Domina poruchové nejsou. Ale straší rychlopaly také ne.

Na mě to jako přelomová úprava nepůsobí. Spíše co "co doma zbylo".
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Babetta 227

Příspěvekod kolos » stř lis 13, 2013 21:33:49

Něco podobného jsem nedávno taky sestavil, jen nejsem schopen to vyblejsknout a přidat sem. Kombinace šlapek,startovačky a výhledové dosazení volnoběžky. Tu vaši hromadnou objednávku jsem nějak propásnul, vyrábím tedy volnoběžku vlastní konstrukce a pak se s tím tady vytasím :twisted:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta 227

Příspěvekod Pavel » stř lis 13, 2013 22:25:02

S těmi řídítky uznávám, že je to asi subjektivní. Já rád sedím vzpřímený a nerad se hrbím u nízkých řídítek, kolega to má naopak a oba si pochvalujeme své řešení.

Jsem zvědav co vymyslí Kolos za volnoběžku. Zatím jsem viděl jen 2 prototypy úspěšně nasazené v praxi, přitom je to tak užitečný doplněk.

Babetta 227 nemá být nic průlomového, jen moped sestavený z těch nejlepších originálních dílů, co se kdy na Babetty vyráběly (když pominu Stellu a Sting, což už není ta pravá Babetta).Nejde mi ani tak o rychlost, ale spíš o pohodlnost jízdy, malou spotřebu, spolehlivost a dlouhou životnost všech komponent. Tuningový speciál nemá smysl stavět, s tím bych zdejším machrům asi těžko konkuroval a ostatně zastávám názor, že pokud bych chtěl něco rychlejšího, tak si pořídím větší kubaturu a nebudu tunit Babettu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod bundes » ned lis 24, 2013 10:30:23

Jaké budou ty tlumiče? Hledám něco lepšího na svoji 225, ty originální jsou na mě moc měkké...
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 193
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Babetta 227

Příspěvekod Pavel » stř lis 27, 2013 21:20:42

taky jsem měl na originálních tlumičích problém s dorazem, tak jsem před pár lety vyměnil za olejové mám už na nich nalítáno asi 10tis km a už bych neměnil. Sám vážím přes 100 a vozím ssebou pomalu náhradní motor ve váze jako servisní nářadí. S olejovými tlumiči a vhodně zvolenou pneu (např. Mitas M06) je jízda na Babettě úplně jiný level.
Mám přesně tyto, ale věřím, že i konkurenční olejové udělají stejnou službu.
http://www.motokramek.cz/dily-babeta-po ... lejovy-cz/
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod Pavel » čtv led 09, 2014 14:51:34

Modifikace na 227čku se protahuje, protože posledních pár měsíců nemám moc času na hraní a kromě Babett jsem řešil i jiné projekty. Synkovi jsem třeba renovoval Moskviče a ještě pár detailů zbývá dodělat. Když se to má udělat poctivě a závisí to i na jiných lidech, tak se to vždy táhne.

Momentálně se mírně modifikovaný 225 motor složený z origo dílů nachází na přelisování kliky a ještě řeším zánovní zadní kolo, které jsem si tam namontoval a které hází tak, že se na tom nedá příjemně jezdit. Myslel jsem,že mi to jen špatně vycentrovali, ale při reklamaci jsem zjistil, že to bylo asi bourané. Ráfek z jedné strany hází, z druhé ne. Nebo možná špatný svar, nevím, takže sháním nějaký jiný zachovalý ráfek a pak to půjde na přepletení. Takže jestli se vše podaří, tak až koncem února bych to mohl mít hotové. Babetta prochází i drobnou revizí všech dílů a čištěním, protože jsem na ni poslední 2 roky jen jezdil a nic nemyl.

Následuje pár fotek. Volnoběžku jsem si nechal pozinkovat, takže to snad nějakou dobu vydrží než začně reznout.

po sejmutí řetězového kolečka je karter celkem slušně pokoven z řetězu a rozety
Obrázek

výše zmíněné kolo, které musí být přepleteno
Obrázek

detail na volnoběžku
Obrázek

volnoběžka s plastovým krytem mírně obroušeného dle volnoběžky. Volnoběžka přečuhuje 2cm před dekl
Obrázek

Pro zajímavost.
zadní náprava je odpružená, na kuličkových ložiskách
Obrázek

světla 2 x Tesla žárovka 6V/2.5W/E10
Obrázek

Obrázek

gel aku 6V/4Ah, tzn. na cca 4h svícení by to mělo stačit, než se vybije
Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod Lecco » čtv led 09, 2014 20:21:01

Pěkně udělanej Moskal. Mam taky modrýho, akorát ve větším měřitku. :)
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: Babetta 227

Příspěvekod Pavel » pon led 27, 2014 14:44:48

Opět po delší odmlce se hlásím s novinkami.

Prototyp motoru 227 je téměř zkompletován. Je to takový mix různých dílů ze tří modelů motorů 207, 210, 225. Ze zkušeností vím, že čím novější je motor, tím je více šizený na kvalitních dílech, takže co šlo, to jsem použil z B207 (např. 6V/30W alternátor). Z 210tky jsem využil např. výstupní hřídel. Volnoběžka bude trvale zapojená, startování se bude provádět přes nožní páku. Jisté obměny se dostalo i u spojovacího materiálu. Ačkoliv jsem fanda do originálních šroubků, tak u karterů jsem použil nově imbusové šrouby, protože bych nikomu nepřál půlit motor se zkorodovanými šrouby plochým šroubovákem.

Obrázek

Na fotce ještě zbývá provést výbrus válce a zkompletovat stator.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod mirra99 » pon led 27, 2014 21:23:49

Dobrá volba dílů 8) vím že seš na origo díly ale kdybys ty cívky přemotal na 12V tak nemáš problém s 45W halogenkou :wink:
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: Babetta 227

Příspěvekod kolos » pon led 27, 2014 22:44:50

Motat ani nic nemusi. Mám taky 30w stator. Cívky v původním stavu, ty dvě světelné v sérii, stejně jak v originále, a k nim paralelně tu třetí klaksonovou. V předním světle mám halogenku 12V 35/35W, vzadu 12V 5W a v otáčkách napětí jde přes 15V.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta 227

Příspěvekod kolos » pon led 27, 2014 22:50:49

Nevím zda budeš mít na té své 227 i pedály, protože mi pedály kolem startovačky chodí téměř na dotek. Musí být pečlivě sklopená aby šlo slápnout. Stejně tak při nakopávání musí být pedál vzadu, aby to vůbec šlo nakopnout. Zkrátka si trochu navzájem překáží, ale nebylo by moudré se jich zbavovat.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta 227

Příspěvekod Pavel » úte led 28, 2014 0:58:21

Díky za pochvalu k výběru komponent. Normálně bych ten motor měl za jeden den hotový, ale takhle si s tím hraju už asi týden a ještě to není zkompletované. Ten motor musí vydržet cestu do Chorvatska, tak jsem náročný na kvalitu komponent.

Ty pedály chci zachovat, bez nich by se nedalo důstojně šlapat do kopců. Ještě jsem nezkoušel, jak moc natěsno bude klika s pedálem vůči startpáce, ale není problém kliku trochu zklepnout do strany ve svěráku. Přinejhorším se dají použít kliky z Koráda, ty jsou trochu vyhnuté do boku už z výroby. Důkaz viz http://images02.olx.cz/ui/4/43/28/70363 ... rzovka.jpg

EDIT: 28.1 1:06
Kliky na Korádo je fakt mazec sehnat, na netu ani vidu ani slechu. Ale už jsem zacílil 2 dotazy, snad to klapne a pořídím aspoň min. pravou a dam ji tam, ať se nemusím drbat se startpákou do ideální polohy a šlapátko dozadu, jak píše Kolos.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 227

Příspěvekod ridchey » úte led 28, 2014 7:27:41

musis ale pripocitat i tu nohu na pedalu...:-)
v zapalu slapani se hnedle smajdne trochu vedle :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků