Babetta-Garelli

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » úte lis 19, 2013 13:55:38

Fujtajbl ve spolek, konečně jsem se dokopal k tomu, abych vyrobil par fotek svého poslední výtvoru. Jedná se o skládaninu z dílů mopedů Babetta (rám, nádrž, motor) a Garelli ( kola, přední vidlice, blatníky). Zbytky z italského mopedu, jsem obdržel jako bonus při koupi jedné babetty na opravu během dlouhých zimních večerů.
Tak koukněte na fotky s popisem:
http://koloskalos.rajce.idnes.cz/Babetta_Garelli/#
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod Pat » úte lis 19, 2013 15:41:57

Pekny, je sice videt ze ta vidlice tam trochu nesedi, ale celkove to vypada pekne, docela sem koukal ze se ti povedlo tam napasovat i jiny zadni kolo, asi to ma dost podobnou konstrukci jak babetta
kazdopadne nejen me, ale verim ze i ostatni bude zajimat jestli na vystupni hrideli mas nejakou vyrobenou volnobezku a pokud ano, tak z ceho, jak atd...
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod tuningrob » úte lis 19, 2013 17:04:15

Tvuj stroj se mi moc líbí. Samozřejmě že mě volnoběžka taky zajímá. A co je zač ta nakopávačka ? A dále mě zajímá ten palivoměr. nejdřive navařit spodní kolínko, nasadit hadičku, dále druhe kolínko nasadit na hadičku a pak svařit v celku ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » úte lis 19, 2013 18:44:01

Volnoběžku sundám a nafotím. Funguje bez problému, ale nemyslím si že by se tohle řešení stalo nějakým hitem. Já tohle řešení použil hlavně pro to, že jsem chtěl 15ti zubový pastorek a díky nakopávačce jsem nemusel řešit ani zablokování volnoběžky kvůli startu. S menším než 15ti zubovým pastorkem, by to vyrobit ani nešlo. Jinak motor je klasika 225, takže nakopávačka je tovární výrobek. K palivoměru, kolínka jsem vyrobil z tenké trubky cyklo rámu. Navařil normálně nahoře a dole, potom nádrž opískoval a nalakoval. Nakonec jsem nasadil na jedno kolínko hadičku, zasponkoval, napnul a ustřihl tak, aby bylo dost na nasazení na druhé kolínko, ale přitom aby neplandala. Nasadil na druhé kolínko a opět zajištění sponkou a nalil benzín. Působením benzínu se ovšem hadička prodloužila, takže druhý den ji bylo nutné zkrátit skoro o 2 cm. Od té doby se už nenatahuje a drží perfektně. Takže pokud by někdo tohle vyráběl, je lepší si do hadičky napustit benzin předem a nebo pak korigovat případné prodloužení.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod PetrT30 » úte lis 19, 2013 20:30:15

Pěkný.
Ten systém palivoměru mi něco připomíná :D :D
Co je to za přesný tip Garelli?
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » úte lis 19, 2013 21:27:46

Jo koukal jsem už dříve na tvůj stroj a říkal si, že nejsem sám kdo nosil tuto myšlenku v hlavě. Ty jsi to ovšem zrealizoval dřív, takže já jsem teď ten kdo kopíruje :D
Ohledně toho typu, hledal jsem na netu docela dost dlouho nějaké informace, protože mě to taky zajímalo, jak asi původně vypadal můj dárce orgánů, ale ani obrázek typu, u kterého by se shodovaly všechny díly co mám, jsem nenašel. Vím jen, že rok výroby bude kolem r.85.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » stř lis 20, 2013 21:29:08

No a komu se líbí babettky v původním stavu, může se kouknout na několik kousků, které jsem dával do pořádku. http://koloskalos.rajce.idnes.cz/
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod RottenFox » sob lis 23, 2013 14:22:52

Povedenej stroj.
Nechci vypadat jako rejpal, ale když si detailně prohlížim fotky, tak tam docela bijou do očí ty nový pozink matky na tlumiči. Nebylo by elegantnější řešení dát tam ozdobnou matku, případně mosaznou, atd.? Myslim, že by to vzhledu prospělo. :wink:
Ale opravdu to neber jako negativní kritiku.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » sob lis 23, 2013 14:55:40

Není problém, beru jakýkoli názor. Zrovna u tohoto stroje ovšem vzhled neřeším vůbec. Zajímá mě jen bezchybná funkčnost. Bude to pracant do každého počasí, takže co teď možná bije do očí svým pozinkem, již brzy splyne s okolím pod nánosem bordelu :mrgreen: Je to poskádané ze zbytků dílů, které se nehodily na stroje, co jsem opravoval. Takže třeba obě šlapátka jsou ke klikám přivařené, protože v nich byl stržený závit, nebo rozběhový buben, který se uvolnil od řemenice je svařený mosazí, výfuk u kterého někdo při urputné snaze o vyčistění, vymlátil ven i původně přibodovanou vnitřní přepážku. Přepážku jsem přirouboval samořezkama a výfuk normálně slouží.
Naposledy upravil kolos dne sob lis 23, 2013 21:08:06, celkově upraveno 1
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod ridchey » sob lis 23, 2013 20:35:59

to ja presne v duchu maximalni funkcnosti a bezudrzbovosti , jsem dal kdejaky sroubek,matku nebo i podlozku z nerezu.
a na tlumicich mam nerez klobouckove matky :wink:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod kolos » sob lis 23, 2013 21:20:14

Nerezový spoj. materiál je snad na věky, to je fakt. Musí mít u baráku domovní čistírnu a tam v tom prostředí kvalitním klasický šroub zanedlouho prakticky zcela zmizí, kdežto nerezový je stále jak nový :)
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod RottenFox » sob lis 23, 2013 21:41:38

Já při jakýkoliv údržbě/výměně kvetu. Snad na každym místě na mý bábě se najde zarezlej zaseklej závit. :D :D
Když mi nešel povolit jeden šroubek na cívce v alternátoru, tak to už byl vrchol! :twisted:
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod ridchey » sob lis 23, 2013 22:15:16

to jo,ty jsou navic pojistene barvou,aby se nepovolily....
ale nejvic me muze trefit,kdyz se protoci sroubek zajisteni celeho statoru... :?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod RottenFox » sob lis 23, 2013 22:20:39

A mam to tou barvou zase zasychrovat, až to budu dávat dohromady?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Babetta-Garelli

Příspěvekod mirra99 » ned lis 24, 2013 9:14:55

zajimavy stroj mam něco podobného ale použil jsem díly z koráda. RottenFox- nemusíš
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků