Stránka 1 z 3
Babetta 215

Napsal:
sob led 11, 2014 11:46:50
od HonzaH_00
Čau, jmenuju se Honza a asi Vás budu nějakou dobu otravovat méně, či více hloupými dotazy

Podařilo se mi koupit Babettu 215 za 2500,-. Stav tachometru: 12380 km, rok výroby 1990...
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/39/wgb4.jpgBabetta stála minimálně 5 let v garáži. Vzhledově vypadá velice dobře, prakticky žádná rez atd. Po vyčištění nádrže a karburátoru pěkně jezdila. Teď momentálně se jí moc nechce táhnout ve vyšších otáčkách. Rozhodl jsem se, že se pustím do celkové opravy. Měl bych pár dotazů:
1) Oddělal jsem zadní kolo, z důvodu výměny pláště a pořádného uchycení a očištění kola. Po oddělání brzdy, byla úplně celá od oleje. Předpokládám, že pro správný brzdný účinek, to není zrovna dobře...
2)Jakým způsobem se dá vyměnit cvrček zadního kola?
3) Šlapací řetěz napíná u zadního kola plastové ozubené kolečko. Jak přesně se tento díl jmenuje? Chybí mu totiž dva zuby...
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/p5cm.jpg4) Je tohle již zkrácené koleno?
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/824/qhr1.jpg5) Jaký máte názor na neoriginální vzduchový filtr? Myslím něco takového:
http://www.motokramek.cz/dily-tuning-zduchovy-filtr-d32/Dále se chystám vyměnit gufera a všechna těsnění + olej. Když už v tom budu, tak ji asi hodím do laku. V Domě barev mi doporučili spreje (plnič, barvu, lak) stačí to? Je to vhodné? Co třeba nějaká základní barva?
No a tady je fotka po včerejším zásahu:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/13/1bxs.jpg Jak budu pokračovat, tak přidám další fotky.
Re: Babetta 210

Napsal:
sob led 11, 2014 16:44:28
od ridchey
filtr- ma maly prumer -nenasadis ho na karbec
koleno- dle fotky uz je kracene
slapaci volnobezne kolecko jde spatne odtahnout kazdemu, a hlavne-je na nem opacny zavit,tedy povolovat ho doprava
zadni plastove kolecko - nevadi,ze mu chybi zuby,nove kolco nemusi mit zuby vubec a taky to funguje
to,ze nechce radit dvojku- bud je uz maly tah motoru,nebo jsou zamastene celisti,nebo je uz spatna regulace v dvojkovem bubnu(regulacni plechy) a pod.
Re: Babetta 215

Napsal:
sob led 11, 2014 17:47:26
od HonzaH_00
O průměr filtru ani tak nejde, spíš o to jestli je lepší, než ten origo... Teď mě ještě napadá...Jak jsem sundal kryt spojek, tak je zevnitř takový obroušený, jakoby od řemenu. Neschází mnoho a bude v něm díra až ven... Je to možné?
Re: Babetta 210

Napsal:
sob led 11, 2014 18:34:33
od ridchey
i to se nekomu stava,tady by mozna pomohlo uz i komplet preloziskovat,anebo je nekde jinde krpa a mozna i remen vymenit,pokud je uz osmelcovany a klouze dolu....
a s tim filtrem- zalezi na motoru,kolik moc vzduchu potrebuje k dokonalemu naladeni,to je otazka laborovani a zkouseni,neda se to tak jednoduse rict,jestli je vhodny nebo neni....
Re: Babetta 215

Napsal:
sob led 11, 2014 19:05:12
od HonzaH_00
Ok, díky. Nejspíš udělám to všechno ostatní a až pak se pustím do motoru, jak ho budu mít sundaný z rámu...
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 10:30:23
od HonzaH_00
Sorry ridchey, není to 210, ale 215. Už jsem si to opravil. Zmátl mě nalévací otvor, pro olej. Po odkrytování, je jasno. Ozubené kolo řemenu je přivařené...
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 15:32:14
od tuningrob
Ahoj,
to koleno je už moc zkrácené podle mě. Originál je od matice po konec kolene 20cm a můj názor je ten, že už to bude mít negativní účinek v poměru výkon/moment. Výkon přidá, ale odspoda to už nebude ono. Já krátil o 8cm a více už ne-e.
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 19:57:49
od HonzaH_00
Ahoj, dík za názor... Je pravda, že rozjezd je hooodně línej, do kopce se jí taky moc nechce, ale po rovině letí pěkně.
Mám dalších pár otázek....
Nechybí něco v zapojit v tom magnetu?
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/69/jitw.jpgKdyž jsem vyšrouboval karbec s kolenem, tak místo matek, jsem z hlavy vyšrouboval celé "šroubky" s tím, že jeden z nich má dost zubožený povrch...Dají se koupit? k čemu ta "špička na konci"??
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/42/6kor.jpgPrasklý tyristor, ale funkční... Vadí to něčemu?
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 19:59:55
od HonzaH_00
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 20:35:41
od Pat
Na tom zapalovani to vypada ze neni spojena ta prava spodni civka s nicim, mela by byt propojena s tou levou spodni ciovkou, aby byli v serii.
To co jsi vysrouboval jsou cele stefty,ty cudliky na konci jsou k nicemu. Stefty se daji koupit jako nahradni dil,doporucuju pak prilepit zavitovym lepidlem nebo pouzit treba imbusovy srouby. Sroub pak drzi daleko delsi zavitem nez jen matka na tom steftu, kterou v 80% nekdo vzdycky strhne.
Prasklej tyristor muze trosku blbnout, pokud treba budes objednavat nahradni dily, tak si do zalohy jeden urcite kup, nikdy nevis.
Pokud to koleno uz bylo zkracene moc, kup si za 250 novy a muzes ho postupne zkracovat sam, az uznas za vhodny ze to staci.
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 21:04:26
od HonzaH_00
Dík, asi to bude vhodný koupit to koleno... Navíc to stávající je celkem rezavý, takže na škodu určitě nebude. No a s tím magnetem nevím. Paječku mám, v tom by problém nebyl. Nehodí někdo fotku jak to má přesně vypadat? Vypadá, že tam dřív něco napájeného bylo... Může to mít souvislost s často zničenou přední žárovkou? Koupil jsem už stabilizátor, tak snad bude klid...
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 21:41:27
od kolos
Koukni pořádně na ty dvě spodní cívky. Určitě propojené budou, jen je to špatně vidět. Ten propoj je proveden stejným drátem jakým se navíjejí cívky, takže je jen lakovaný bez bužírky. Ten typ magneta, který tam máš, dělá celkem dost šťávy, takže omezovač je zde dobrý pomocník, ale počítej s tím, že ti to bude
svítit o dost slaběji. Popraskaný tyristor si dřív nebo později usmyslí dělat nějaké kraviny, takže pokud nevyměnit hned, tak vozit sebou nahradní. Se šteftama ti Pat radí dobře, koupit nové, nebo vyrobit z dobrého šroubu a zafixovat ve válci loctitem. Pro závit v hliníku není moc dobré když se do něho často šroubuje, takže ať raději šteftíky dobře drží a povolují se jen matky.
Re: Babetta 215

Napsal:
ned led 12, 2014 22:01:21
od ridchey
novej tyristor urcite neni na skodu mit v zaloze,ale to ze je plast na starem prasknuty,jeste neznamena tragedii, mam ho taky napuknuty,pretazeny izolackou a jak mu bylo na Vapenkach,Kozlu Bouzov a jeste mnoho let pozpatku...

dovcil jezdi.
omezovac dobry,nejakej rok to muze vydrzet....
ale k tomu kolenu- koupil jsem si pred casem take nove koleno,porovnal s origem a hups-bylo uz kratsi od vyroby, takze radeji opravdu dvakrat merit a az pak rezat (ja ho nechal to nove jak bylo)
jinak civky- jak psal kolos - ty dve spodni budou propojene - svetelny okruh - zeleny drat
ta vlevo nahore bych rekl na klakson - modry drat
ta vpravo nahore napajeni zapalovani - cerveny drat
žluty drat je z impulzni civky na statoru
bily drat je kostra
jinak jeste k tomu klouzavemu remenu,to uz tusim resil mira99, dal novy rozbehovy buben a dobry. takze si potom jeste over,jestli to za provozu doopravdy dre ten plastovy kryt, nebo je to jen poskozene z drivejska...
Re: Babetta 215

Napsal:
stř led 15, 2014 18:11:05
od HonzaH_00
Tááák... tyristor i koleno už mám doma. Jen otázka. Kolik má koleno správně měřit? cca...
Cívky jsou propojené jak říkáte, jen je ten drát z druhé strany, schovaný na první pohled.
Dneska jsem očistil motor a částečně i hlavu s tím, že shodím buben, a mrknu dovnitř. Nasadil jsem stahovák, a ani s tím nehnu. Nějaké tipy, rady?
Re: Babetta 215

Napsal:
stř led 15, 2014 22:31:51
od tuningrob
Koleno měřit ale odkud přesně ?
Na stahovák toho moc nejde poradit, mužeš prostříkat uvolňovačem přes noc, ať to trochu povolí ale jinak silou Ono to charakteristicky lupne a nepatrně vyskočí. Jen po tom moc nebij kladivem, přecijen je to na klice a místo opravy bude poprava

Možna ve dvou a větší páku nebo trhnout jedním z klíčů.