Stránka 9 z 11

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: stř čer 25, 2014 20:33:58
od Pavel
To video s rozborkou na youtubu jsem dělal já, ale už tomu jsou 3 roky, takže tam popisuju klasické 2 tenké podložky a 1 okroužek. Od té doby jsem ale trochu pokročil v poznání Babetty vs. neorigo díly a tak už všude dávám následující kombinaci.

Tomu vysokému kroužku, jak píšeš, se říká distanční kroužek. Vypadá to jak prstýnek. Teď nově dávám jednu tenkou podložku, 2 okroužky a distanční kroužek, protože to tak líp těsní.

Jinak čtu, jak myješ to obložení. To je fakt zbytečný. Olej resp. mastnota se vypálí při teplotách nad 200°C a tak když ujedeš dejme tomu nějakých těch 50 kilometrů na lehce zamaštěné čelisti a budeš často řadit nahoru a dolů, tak se vlivem tření zahřejou destičky na takovou teplotu, že se z nich ta mastnota vypálí. Já osobně odmašťuju už jen startovací čelisti, jinak nic, pokud to vyloženě neplave v oleji vlivem špatného okroužku či gufera.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: stř čer 25, 2014 20:56:54
od Droopi
Já vím, že video je Tvé ;) Takhle jsem to propláchl ve vodě ani ne tak kvůli destičkám, ale kvůli tomu, že čelisti jsou složené z plechů, tak aby se vše umylo. Voda byla trošku mastná. Ještě to celé ale čeká koupel v acetonu. Ujel jsem na těch čelistech 15km, kdy pořád klouzaly a nechtěly zařadit dvojku, zahřály se, až jsem měl strach, že je spálím (nevím zda to jde). Takže jsem všude jel na jedničku. Musím s tím něco udělat, takhle to přece nejde. Ten vnitřek mám teď tak - distanční kroužek se skosenou hranou směrem ven, okroužek a distanční kroužek se skosenou hranou dovnitř. Promyslím, jestli by tam nešla nacpat nějaká gumová podložka, a nebo zajedu pro ještě jeden okroužek.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: stř čer 25, 2014 21:04:13
od Pavel
No, tak to ses pustil do experimentů. Na tom utěsnění okroužkem hodně záleží. Ono je to většinou dobrý, ale pak stačí nějaký delší kopec na jedničku a je zamaštěno zase. V podstatě by ten distanční kroužek neměl ani zapadat dovnitř nebo moc přečuhovat přes unašeč čelistí. Jo a každá Babetta to má jinak, takže úplně univerzální pravidlo neplatí :)

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 8:01:51
od Droopi
Tedy, zase moc experimentovat nechci, ale ta dvojka zlobila od počátku, a už jí mám plné zuby. Jinak jsem tam měl asi moc oleje. Postavil jsem babču na stojánek, nalil olej, co vyteklo bočním šroubkem jsem utřel, nechal ustálit a zašrouboval. I tak je toho prý moc, takže než to dnes spustím, ještě babču nakloním a něco odleju. Teď dosnídám a jdu máčet v acetonu.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 10:41:11
od kolos
Pavle, výstupní hřídel a unašeč čelistí se vůči sobě neotáčí na dvojku ani na jedničku. Je tam pohyb jen několik milimetrů při přestavování regulačního plechu, když ubereš nebo přidáš plyn. Já osobně nevidím důvod cpát tam dva o kroužky. Pokud ten první od převodovky bude těsný, tak na ten druhý se nedostane olej půjde po suchu a může zhoršit ten sice nepatrný, ale důležitý pohyb mezi hřídelí a unašečem.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 11:46:21
od Droopi
Zkusil jsem tam nacpat druhý O kroužek, ale už mi tam nešel nasadit vnitřní unašeč, tak jsem to jen otřel a nechal jsem Okroužek mezi dvěma distančními. Vyvaření a následná koupel spojek v acetylenu zdá se pomohla, už jsem to byl projet kolem domu, startuje i řadí. Nechci být ale zbytečně optimista, chce to trochu větší projížďku. Teď to řadí plynule až skoro neznatelně, žádné rázy, ale ani jsem si nevšiml nějakého prokluzování, vypadá to dobře.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 11:48:21
od Pat
Osobne si myslim ze jsi tema 2 distancnima podlozkama to zhorsil, protoze kdyz to pak dotahnes, tak se to o sebe opre a pak to nechodi. Dej tam to co tam ma byt dle knizky a pak dej vedet.
Btw ta tenka podlozka je stejna jako ta co je na INA loziscich na klikovce pod rozbehovym bubnem, takze kdybys to chtel objednavat nekde v eshopu tak abys vedel :)

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 11:53:42
od Droopi
Pate, to bylo na mne? Já tam už teď mám tenký kovový, jeden gumový a silný kovový kroužek ;) Dva slabé tam byly dřív, než jsem to předělával.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 12:32:47
od ridchey
vsechny ty podlozky s Okrouzkem maji zajistit,aby byl O krouzek pekne kolmo na osu a nezvejkl se bokem,tedy by mezi touhle sestavou a vnitrnim unasecem,ktery to cele zakreje, nemela byt zadna mezera a ani naopak by to nemel ten unasec moc cpat dovnitr, proste aby to bylo akorat

vice nacpane muze zpusobovat poruchy razeni,
mezera zase netesnost kolem hridele.....
pripominam, ze se delaji Okrouzky ze dvou materialu NBR70 a NBR90, v motoshopech nam nikdy nereknou jaky zrovna maji a tak nikdo poradne nevi,jaky je lepsi.
prisel jsem na to nedavno a mam je oba druhy doma, jen je treba to vyzkouset, zatim na to nedoslo.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 14:13:51
od Droopi
Já jsem si teď uvědomil další věc, která měla asi částečný podíl na zamaštění čelistí. Jedním dílem za to mohla vysoká hladina oleje, když jsem ho dával zároveň s kontrolním šroubem, a jedním dílem taky to, že když našlapávám Babettu, mám ji nakloněnou na jedné z pacek stojánku, protože i když jsem ho nastavil, nestačí to, a nemám při normálním postavení zadní kolo ve vzduchu. Zvednu ho právě tím, že ho nakloním na jednu část stojánku a zpravidla vždy našlapuji ze strany od spojek. Důvod naklánění, respektive toho, že kolo není ve vzduchu je u mne změna tlumičů, díky čemuž se kyvka sklonila dolů. Mimochodem i když se to asi nikomu nelíbilo, mě se tlumiče ze Simsona osvědčily, nejdu na doraz ani s naloženým strojem, a s mým skorometrákem je to super, a ani nejsou tvrdší. Kamarád má 130kg, když si sedne na svou babču, má z pružiny na tlumiči trubku :D Nechal jsem ho svést na mé a pomalu mi ji nechtěl vrátit :D

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 14:24:15
od RottenFox
No ale to by ti tak snadno prochcávat nemělo, ne?
Já s tím dělám větší psí kusy a spojky mam suchý.

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 15:29:25
od Pat
Nakloneni by urcite nemelo vadit, to ti tam fakt nekde tece. Zkousel si menit i to gufero co je v tom dvojkovym kosi, ne jen ten malej Okrouzek

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2014 20:59:35
od tuningrob
Droopi píše:Opravdu nikdo nemá nákres úpravy kanálků pro B210? Přepošťáky, sací, výfuk? Nezkoušel někdo motor nechat předělat na 60tku?



http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=data

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: pát čer 27, 2014 8:46:13
od Droopi
Tuningrob - tohle je originál, už jsem s Tomem mluvil. Nějaké úpravy už mám, ale nemám úpravy přepoušťáků, respektive míry.

Tak během asi 10km spojky zase začaly prokluzovat, do kopce to musím dlouho točit, než si přesedne dvojka z jedničky. Původní problém kdy to neřadilo se odstranil, nicméně to zase trochu klouže. Olej tam nejde - upustil jsem ho, Okroužek je nový, gufero dobré, spojkový prostor je čistý. Takže pořád to obložení. Tedy znovu do ředidla, nebo znáte další metody?

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

PříspěvekNapsal: pát čer 27, 2014 9:15:42
od Pat
Tedka to nech at si to cely sedne, jestli uz to radi aspon na dvojku tak musis najet tak 200km s castym prerazovanim (nejlepe ruzne po meste, kde zastavujes), ne ze sednes na babu za dedinou a ujedes 200 v tahu na dvojku (to je k hovnu).
Pripadne se tedka muzes podivat jaka plocha je na celistech osoupana a tu smirkem jeste snizit, aby celisti zabirali pak vetsi plochou (ale stejne si to zase musi samo sednout)