Kruanova Babetta

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod marhalu » stř čer 07, 2017 21:41:19

nee ten divny zvuk vychází z toho jak to tam o sebe dře. A protože ta spojka má vůli tak to dělá jen občas podle toho jak to posune na ložiskách řemen
1530382_c57f7 (1).jpg
1530382_c57f7 (1).jpg (113.11 KiB) Zobrazeno 7010 krát
1530270_beb1e.jpg
1530270_beb1e.jpg (122.27 KiB) Zobrazeno 7010 krát
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod marhalu » stř čer 07, 2017 21:43:31

Kruan píše:, ze to je zvuk remenu... Tenhle zvuk... : https://youtu.be/zEzusOGoWtQ

tohle je opravdu řemen a je to běžný zvuk babetty :)
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » stř čer 07, 2017 21:45:49

Tak ted uz jen to gufero nejak zatlacit dovnitr. Nejak adi co nejvetsim moznym prumerem a trosku poklepat dovnitr ze ? Teda jestli to bude ono, tak budu fakt stastnej :) A ja kvuli udelal krouzky, lozisko atd...ale to neva..alespon to mam ted poradne..ale nebudem predbihat :)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Azor » stř čer 07, 2017 21:50:57

S tím zatlačováním to zase moc nepřežeň, to co vidíš, že nesedí až na podložce je břit gufera a ten není až na kraji ! Hlavně do toho nemlať moc silou, ať se nezk..ví ještě něco jiného.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod marhalu » stř čer 07, 2017 21:52:06

přesně jak píše Azor .. s citem :)

No já bych se tolik neradoval. To že srovnáš gufero a zkontroluješ trubku pro jehlové ložiska že je na správném místě ještě není konec. Je potřeba přijít na to proč máš na tech bubnech ty vyleštěný plochy. Ty tam nemají co dělat. Vystrčený gufero by právě tomu zabránilo. Může být zkroucený buben ... ale to jen hádám. Máš jiný na výměnu - ideálně obojí ?
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » stř čer 07, 2017 22:03:49

Jiny nemam. Tak koupim no :(
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod marhalu » stř čer 07, 2017 22:06:45

Taky může být už vymačkaný kónus na bubnu a buben se posune daleko po klikovým hřídeli ...

nemusíš kupovat nový stačí sehnat starší nebo půjčit na test od jiného babeťáka :)
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Azor » stř čer 07, 2017 22:52:46

S tím kupováním nového bubnu tolik nespěchej, je to celkem drahá záležitost a ty máš typ z jednoho kusu materiálu, který se tak snadno nedeformuje. Taky konus na klice/bubnu je záležitost celkem odolná a stává se to až po mnoha a mnoha demontážích. Důležitější je zjistit důvod proč se to odírá, samozřejmě to může být nějaká deformace (i druhého bubnu vč, trubky v níž jsou jehlové klece) nebo výrobní vada, která se projevila až časem, ale hledat závadu stálým dokupováním součástek (a zjištěním, že to není to pravé ořechové) je spíš na mrtvici. Já bych především obyčejnou šuplérou změřil jestli při sesazení obou bubnů (v ruce), včetně té SPRÁVNÉ podložky, zbývá mezi nimi alespoň minimální vůle a zda při jejich pootáčení v ruce o sebe nedřou. Pokud tam vůle je, je to OK, pokud ne, tak dát o pár desetinek silnější podložku - ale po dotažení na konus se celek musí na jehlách VOLNĚ točit (pokud ne, musí se pak zase ubrat na podložce pod klecemi). Chce to trochu si s tím pohrát a ne hned běžet do motokrámku.
A ještě mi není úplně jasné, zda to dělá i při jízdě - píšeš, že to začalo po 2 km, ovšem tahle závada by měla být slyšet jen při volnoběhu, takže jak ?
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » čtv čer 08, 2017 6:22:31

Tak dela to pri jizde a i kdyz stojim....zacne to delat az chvili po ohrati..tech cca 2 km....za studena to nedela nikdy..ani naznak....uplne nejdriv se to zacne projevovat, kdyz pustim plyn, kdyz to jakoby zacne brzdit motorem..., pak uz to dela vlastne porad...

jinak pises, ze kdyz to sestavim a nasadim na konus tak se to musi volne tocit...uplne volne se to netoci, ma to malicko odpor tim ze konus jde skrz to gufero, ale jinak je to OK...
jinak vymackany konus to asi nebude..ten vypada pekne a hladce...mam takovy pocit, ze to zacalo opravdu delat az po vymene gufer, kterou jsem teda provadel ja :) podle me by to teoreticky mohlo delat to vylezle gufero....je tam treba vylezle asymetricky a kdyz se to pak sestavi tak to na te gume nesedi rovne a muze to hazet, ale proc to dela az po ohrati mi neni jasny...
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod ridchey » čtv čer 08, 2017 6:33:14

jen nekolik postrehu:
to,jak nepravidelny j ten otěr vevnitr rozbehoveho bubnu naznacuje, že nesedí uplně kolmo na osu a tedy muze byt - i pri sve bytelnosti trochu hnutý, a kdyz vidim na jeho okraji ten jebanec od kladiva,nebo co to je, tak bych se moc nedivil.
dalsi vec- měnil jsi startovací pakny? jestli ano, dej nám fotku z boku,at vidime,jestli nemaji odreny hrbet....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » čtv čer 08, 2017 6:48:53

startovaci pakny jsem nemenil.. fotku udelam...ja to teda zkusim vsechno poskladat zpet, vcetne zandani toho gufera a zkusim projet...jestli to zase zacne skripat...jinak to teda i divne radilo...kdyz tam preradil dvojku a ja pak vic pridal, tak to zacalo prokluzovat...ale to s tim skripanim asi nebude mit nic spolecneho...

na jednom fóru mi na ten zvuk jeden borec napsal jen : "spatne celisti startovaci spojky" , to jsou ty , co mi delaji ty drazky do bubnu ze ?
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » čtv čer 08, 2017 6:58:11

ja nejak porad nechapu jak ty spojky vlastne funguji....neni nejake pekne video jak to vlastne funguje ? :) kdyz slapnu na pedal tak otacim tim velkym ozubenym bubnem...tim pres remen roztocim startovaci spojky, ktere se zakousnou do toho mensiho bubnu a tim se otoci motorem a nastartuje...ale cim se to pak rozjede? to pak funguje zase zpetne ? ze to to pres remen , pry vyssich otackach zacne tocit tim velkym ozubenym , ve kterem je spojka, ktera tam radi jednicku ?
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Azor » čtv čer 08, 2017 7:54:30

Jdeš na to správně, nejdřív je nutné POCHOPIT jak to vlastně funguje a potom si už snadno odvodíš co zapříčiní jednotlivé závady. Rozjezd zajišťují ty tři čelisti, na síle pružinek závisí v jakých otáčkách začnou zabírat. Motor se nahodí skrzevá ty 2 hliníkové. Když jedeš, jsou v záběru přirozeně spojky obě (odstředivou sílu neoblafneš), ale sílu přenášejí ty 3 - vpodstatě se to za jízdy spojí napevno s klikou, takže při jízdě se to chová jako by tam žádné spojky nebyly a jako by řemenice ozubeného řemenu byla na klice napevno (pak se to netočí ani na těch jehlách - ty stojí).
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Kruan » čtv čer 08, 2017 8:54:56

No tak jestli se to za jizdy toci cele dohromady, tak se to preci nemuze drit o ten buben zevnitr ne ?
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanův Malý Bůh

Příspěvekod Azor » čtv čer 08, 2017 14:13:13

Právě to mě mate, dření za volnoběhu může způsobovat křivý vnější buben. Jak si všiml ridchey, někdo se zřejmě snažil sundat ten buben bez stahováku, mlácením přes nějakou tyčku z druhé strany - při tom se buben skutečně snadno zdeformuje (jeden takový jsem úspěšně revitalizoval pomocí svěráku a kladiva :) ), ale to nevysvětluje dření za jízdy. Fakt shoď stator magneta a otáčej klikou za současného tahu doleva a doprava - opravdu tam nic nedře, točí se to úplně volně ? A nějaké stopy odření na karterech (na straně spojek i pod rotorem magneta) - vůbec nic ? Jsem z toho magor a nedivím se, že jsi na mrtvici. A dělal to ten motor "odvždycky" cos to koupil nebo to začlo až pak, najednou nebo se to postupně zhoršovalo ? Jestli nic dalšího nenajdeš, oprav ten problém se spojkovým bubnem a zase zkus projet, minimálně na volnoběh by to mělo být lepší - přinejmenším by se ten zvuk měl změnit. A kdyby bylo nejhůř, na aukru se občas vyskytne slušný motor za rozumný peníz nebo si ho z nějakého horšího motoru vypipláš - vím blbá rada, ale kolikrát to nakonec přijde levněji než pořád kupovat nějaké součástky, které stejně nepomohou a v součtu je to dražší. Já jsem si takhle udělal 2 dobré motory relativně za pakatel.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron