Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » stř črc 16, 2014 11:35:39

Ahojte, hoci toto fórum čítam už nejaký ten rok, podarilo sa mi konečne stať sa aj jeho členom. Pred niekoľkými rokmi, keď môj otec chytil na staré kolená druhú pubertu a kúpil si cestnú Yamahu, zveril do mojej opatery staručkú Babettu 210, na ktorej sa vozil takmer každé leto. Keďže je pedant, zvyčajne sú jeho veci v rovnakom stave v akom boli pri kúpe (ak nie v lepšom :) ) nezávisle od ich veku. Babettka teda frčala bezchybne napriek tomu, že jej v tom čase už ťahalo na tridsiatku. Keďže mala najazdené cez 13 tisíc kilometrov a mala takmer všetky diely originálne, rozhodol som sa, že jej dám spraviť generálku. Našiel som súkromníka, ktorý prevádzkuje servis na malé motocykle a venuje sa aj starým Jawám. Po generálke žiaľ začalo peklo. Dovtedy bezchybne fungujúca Babetta sa stala poruchovou. Keď sa opravila jedna vec, odišla zase iná. Keďže som nemal poňaťia o cenách servisu, napratal som do nej asi 3x jej celkovú hodnotu, za čo si doteraz trieskam hlavu o stenu. Až nedávno mi praskli nervy a začal som vyhľadávať iného servisáka. Keďže v mojom okolí žiadny oficiálny servis na takéto staré stroje nie je, začal som sa pýtať v obchodoch s náhradnými dielmi. A dozvedel som sa presne to, čo som tušil ... servisák, u ktorého som dovtedy servisoval babettu je "známa firma" s astronomickými cenami a "stálymi zákazníkmi" keďže akonáhle niečo opraví, treba ho navštevovať pravidelne. Začal som teda intenzívne študovať na internete o mechanike Babetty a rozhodol som sa servisovať si ju sám. Posledných pár dní som doslova strávil od rána do večera v garáži, no výsledok je ten, že babettka opäť začína fungovať :)

Nejaké tie špecifikácie pre budúcu diagnostiku:

Prevody: 14z/47z
Riadiaca spojka: Ľahká (originál, nanovo nalepené všetky obloženia v spojkách)
Výbrus: Prvý po GO (najazdené cez 500km)
Karburátor: Originálny, krásne čistý.
Babetta nemala nikdy v živote ani náznak hrdze, dokonca ani v nádrži a vnútri rámu.
Nedávno menené všetky guferá, tyrystor, reťaz, rozeta, pastorok.
Prečistené všetko, čo mi napadlo.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » stř črc 16, 2014 11:45:40

Jediný problém, ktorý neviem vyriešiť, je ten, že mi neradí druhý stupeň, prípadne len veľmi ťažko. Riadiacu spojku som už rozoberal a čistil toľko krát, že som stratil prehľad o počte. Viackrát som vymenil guferá, o-krúžky, vyskúšal rôzne kombinácie (2 o-krúžky, 1 o-krúžok a 2 podložky...), viackrát som prebrúsil bubon, obloženie, odmastil som všetko benzínom, potrel som obloženie kriedou, nasypal na vnútro bubna kriedový prach a nič ... Vždy krásne radí prvých 50 metrov a potom buď prestane radiť úplne alebo preklzuje a radí v rozmedzí od 30 do 40km/h. Nevšimol som si, že by dovnútra znova vytekal olej, pretože krieda bola suchá aj po rozobraní. Jediná možnosť, je že obloženie môže byť trvale nasiaknuté olejom napriek tomu, že som ho kúpal v benzíne a prebrúsil.

Babetta ťahala pri pôvodnom prevode (ktorý jazdil otec 14z/51z) maximálne 58 km/h po rovine (merané cez GPS). Bolo cítiť v celom spektre otáčok, že má silu, no pri 58 km/h už nevedela točiť vyššie otáčky. Preto som aj menil rozetu za menšiu, pretože chcem jazdiť 50 km/h v kľudnejších otáčkach a mať ešte výkonovú rezervu. Momentálne sa jej však nechce presiahnuť 50km/h napriek prevodu 14z/47z. Podľa môjho názoru za to môže spomínaná spojka, keďže guferá na kľukovke sú nové, tyristor a sviečka tiež. Nie som si ale istý, či je to spojkou, pretože je lenivá ísť do otáčok odkedy naposledy prišla od spomínaného babrákoservisáka.

Len jedná kontrolná otázka - tá hriadeľ (tuším sa nazýva predlohová) pod dvojkovým bubnom má mať vôlu do strán ?
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod ridchey » stř črc 16, 2014 12:51:31

nekolik postrehu- odmastovat benzinem je malo, lepsi funguje aceton
za dalsi- je po vybrusu a ma najeto jen neco pres 500km a uz to honis jak zdutou kozu,to neni dobre....vydrz,zabeh chvili trva,nejlepe min. 1000km, behem te doby se meni nastaveni karburatoru.
nasledne-vybrusem se zmeni nasavaci pomery v motoru,to znamena,ze bude potreba odlaborovat i odpor sani , ktery je dany pouzitim sitka v sani,tzn. ze nekomu to jede lip bez sitka,nekomu se sitkem,nekdo musi sitko proste nejak vyladit.....
je tu nekde o tom taky dost napsano.
za dalsi - razeni spojek ma na starosti regulacni plech,ktery chodi po pomosazenych ploskach na celistech lehkych spojek,je dobre se podivat,jestli nejsou nekde probrousene ty plosky. s tim souvisi to,ze motor musi vyvinout potrebny moment pro prerazeni,jestlize osadis prevody 14/47,muze se stat,ze odspoda proste motor nema tu silu na prerazeni na II stupen.
doporucuju proto pro zabeh stroje po vybrusu osadit origo prevod 13/51
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pon črc 21, 2014 20:29:09

@ridchey - po výbruse som jazdil do 30 km/h a hlavne krátke trasy. Až po zabehnutí nad 500km po výbruse som začal sem tam na rovinkách skúšať či ťahá lepšie ako predtým. Takže vedome babču určite netrápim :)

Za posledné dni som najazdil na Babči daľších pár stoviek KM. Má už takmer 1000km po výbruse a problém s radením sa mi podarilo čiastočne zlepšiť použitím riedidla 6000, ktorým som ešte raz poriadne odmastil spojky. Teraz už radí, i keď lenivo. Nastavil som aj predstih podľa návodu, ktorý som tu našiel (servisák ho z nejakého mne neznámeho dôvodu nastavil na 2,5mm). Laboroval som so saním vzduchu a nastavením bohatosti zmesi a zistil som, že Babetta najlepšie ťahá keď má sanie v pôvodnom stave. Akonáhle viac spriechodním sanie, tak nepomôže ani nastavovanie bohatosti zmesi a babetta vôbec neťahá. Akurát som si všimol, že potrebujem mať bohatosť zmesi nastavenú na 2,5 otáčky od dorazu aby mala sviečka správnu farbu.

Nejde mi ale do hlavy, že predtým ako bola naposledy u spomínaného servisáka šla v pohode 58 km/h na prevode 14/51 a pri maximálke bolo cítiť, že dosiahla maximum možných otáčok. Teraz ťahá max. 50 pri prevode 14/47 na výrazne nižších otáčkach. Zaujímavé je, že síl ma dosť, pretože si túto rýchlosť dokáže udržať aj do kopcov. Pri strmšom kopci klesne maximálne na 45km/h. Takže to nie je tým, že by motor pri 50km/h strácal silu. Dokonca aj keď som šiel plne naložený (asi 100kg) na dlhšiu trasu mal som pocit, že akceleruje aj ťahá do kopcov úplne rovnako ako keď idem bez nákladu (74kg). Čo je zaujímavé, je to, že "obmedzovač" sa zase "zapol" presne na 50km/h, napriek tomu, že babča ťahala ďalších cca 26 kíl.

Skrátka niekde medzi 45-50km/h je doslova cítiť efekt "dômyselného obmedzovača". Od 45km/h stúpajú otáčky oveľa pomalšie, hoci cítiť, že motor silu má, pretože ako som písal, rýchlosť neovplyvní ani zmena stúpania ani záťaž navyše. Akonáhle dosiahne 50 km/h nerozbehne sa rýchlejšie ani z kopca. Z prudšieho kopca sa rozbehne na max 55km/h ale túto rýchlosť neudrží akonáhle idem zase po rovine. Rýchlosť pozvoľna začne klesať až sa zase ustáli na 50ke. Necítiť žiadne šklbanie ani vynechávanie ako som čítal v iných príspevkoch. Nepočuť ani žiadny rozdiel vo zvuku, len skrátka cítiť ako keby medzi 45-50km/h motor plynule spomalil stúpanie otáčok až kým sa neustáli na spomínanej rýchlosti. Paliva do karburátora doteká dosť, pretože aj keď som zavrel prívod, ešte som prešiel možno 200 metrov na max. rýchlosti kým, začala babča skapíňať.
Určite neplánujem jazdiť 60km/h, aj keby sa mi túto záhadu podarilo vyriešiť, no chcel by som mať výkonovú rezervu. Hlavne som zvedavý, čo je príčinou spomínaného problému, pretože skrátka neviem pochopiť, čím to môže byť, keďže všetko je čisté, nastavené, zatesnené, vymenené atď. :roll:
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod ridchey » pon črc 21, 2014 20:51:53

ok,vidim,ze jsi zabeh vzal fakt poctive, na to odmasteni vem ten Aceton (i ve fabrice ho v jednom historickem videu zminovali)
jestli te to uklidni,tak i me po vybrusu se chova jak pises,z kopce se necha roztahnout,ale na rovine vyklesa zase na svoji max. 51km/h
jestli mas jeste ten stary pist,tak zkus zmerit delku a porovnat s novym pistem,jestli je novy pist nepatrne delsi,muze to byt tim.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pát črc 25, 2014 20:35:12

@ridchey - acetónu sa bojím, pretože mi jeden chalan, čo má tiež babču spomínal, že sa mu vďaka acetónu začalo rozpadať obloženie v spojkách. Možno je to tým, že to nie je originál ale máme ho obaja lepené. Starý piest žiaľ nemám.

Momentálne som narazil na nový problém. Chcel som si spraviť "diaľkové LED svetlo" lebo sa mi zdá, že mi strašne slabo svieti predné svetlo a po premeraní som zistil, že do svetiel ide pri maximálnych otáčkach okolo 1V / 0.30 A. Má niekto nejakú radu ako prekontrolovať cievky ?
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod ridchey » pát črc 25, 2014 21:22:49

no kdyz poradne namocis do aciku hadru a otres s tim oblozeni,tak se nic nerozpadne,a macet to v tom dele nema smysl.
s tema svetlama- odpojit z civek odchozi drat do babetty,pripojit misto neho kousek dratu s hlavni zarovkou, a pak merit znova.
pokud bude svitit normalne,pak mas nekde svod (zkrat), obycejne to muzou byt nekde probrousene izolace dratku rozvodu.
pripadne spatny kontakt ve vypinaci,vsechno projit,vycistit pripadne natahat znovu,treba do zadniho svetla vede drat otvorem do vnitrni strany blatniku,mely by byt v tech mistech pruchodu gumove pruchodky.

Delat si hlavni Led svetlo moc nedoporucuju,pokud nemas nejake povedomi o elektru. Sam jsem se snazil o vyvoj neceho jednoducheho a blbuvzdorneho,bohuzel to vsechno dopadlo s pouzitim elektronicke regulace, bo Led čipy odchazely jeden za druhym.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pát črc 25, 2014 22:22:55

Ďakujem za návod, vyskúšam :) V prípade, že by to robili cievky, asi najlepšie je ich vymeniť však ? Povedomie o elektrotechnike mám vcelku slušné :) Mám to vyriešené elektronicky, už viacmenej riešim len akú šošovku použiť aby to malo čo najoptímalnejší kúžel svetla. Jediné, čo ma zaskočilo je to nízke napätie, ktoré som nameral :D
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pát srp 01, 2014 17:14:07

Po ďalších X hodinách strávených v garáži je Babetta konečne plne pojazdná a funkčná :) Elektrika je v poriadku, rýchlosti radí tak ako má po výmene riadiacich čeľustí a veľkého unášača. "Obmedzovač" sa mi tiež podarilo odstrániť. Najskôr som vyčistil každý milimeter karburátora zvnútra aj zvonka, vymenil som trysky, tesnenie, ihlu "šupátka", dal som si záležať aby boli plaváky dobre nastavené a aby sa voľne hýbali. Po opätovnom zložení to bolo zase to isté. Tak som sa nasr...toto a kúpil som karbec Dell Orto. Chvíľu som bol trocha skeptický, lebo sa to babči nejak nepáčilo, no hneď ako som správne nastavil voľnobežné otáčky a trochu som sa pohral s vedením a polohou novej palivovej hadičky tak sa mi vyčaril úsmev na tvári, pretože babča ťahá ako sprostá :)

Ak by sa niekto rozhodoval pre kúpu karburátora Dell Orto, uvediem nasledovné postrehy, ktoré môžu pri rozhodovaní pomôcť, avšak nemusia platiť všeobecne pretože každá babetta je originál (ako tu už niekto písal).:

• Oproti jikovu má babetta teraz oveľa lineárnejší ťah v celom spektre otáčok. S Jikovom v mojom prípade babetta najlepšie ťahala v rozmedzí 35-42km/h (14/51 zubov) a pri 40-45km/h (14/47 zubov ). Teraz to ťahá stále rovnako a hlavne lepšie. Aj pri rozbehu a v nízkych otáčkach cítiť nárast výkonu.

• Maximálna rýchlosť sa zdvihla z 50km/h na 55km/h (74kg jazdec) a už ju nič neobmedzuje pri jazde z kopca.

• Voľnobežné otáčky sa teraz dajú nastaviť na tak nízku hodnotu, že motor takmer nepočujem pri zastavení na semaforoch a aj vibrácie sú podstatne menšie. Niekedy mám až pocit, že motor zhasol :) Nehrozí, že by motor skapal na voľnobehu ani keď je studený. S jikovom bolo treba nastaviť asi raz tak vysoké otáčky, pretože motor inak skapal. Aj prechod na voľnobeh je taký plynulejší. S Jikovom pri prudšom zastavení klesli otáčky a potom znova mierne stúpli, keď nastúpila voľnobežná tryska.

• Čítal som, že Dell Orto je hlučný. Asi som hluchý :D Určite je nepatrne hlučnejší ale možno to je len dojem spôsobený tým, že babča má teraz viac basový a bublavý zvuk. Mne osobne sa to páči. A v otáčkach by som povedal, že to je hlasitosťou to isté ako Jikov.

• Spotreba - zatiaľ som meral len raz. Nalial som presný liter paliva (1:50 polosyntetika 2T) a jazdil som polovicu celkovej vzdialenosti po meste, polovicu do dlhého stúpania mimo obce a naspäť z kopca, rýchlosť konštantne 45, občas cez 50 a dojazd na 1 liter paliva bol niečo málo cez 45 km. Všetko merané cez GPS/Glonass. Som si istý, že pri normálnej jazde okolo 40tky, pri mojom sprevodovaní sa dá dosiahnuť okolo 1.8l / 100km.

• Nový karbec pravdepodobne spotrebuje všetko palivo (vrátane výparov :) ), pretože ide ešte hodnú chvíľu na plný plyn aj keď už z nádrže nič netečie. Oproti Jikovu je tu ten rozdiel, že Jikov začne vynechávať a cukať, keď mu začne klesať hladina paliva a Dell Orto skrátka na krátku chvíľu stratí výkon (dosť času bezpečne zastaviť pri krajnici) a potom motor zhasne.

• Kvalita konštrukcie - veľa dielov je z plastu, čo je podľa mňa dosť veľké mínus oproti Jikovu. No na druhú stranu materiály pôsobia kvalitne a odolne. Som zvedavý ako dlho prežije bez nutnosti výmeny dielov. Na 30 rokov ako originálny karbec to ale netipujem ani zdaľeka. Veľmi sa mi ale páči, že z neho nič netečie a poskytuje viac priestoru nad motorom pre nepatrne lepšie chladenie :)

Pridávam ešte zopár fotiek mojej babči :)

Obrázek Obrázek Obrázek
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Koby » sob srp 02, 2014 10:07:45

Velice obsáhlá diagnostika :D K tomu karbecu-máš tam tu velkou krytku sání s kterou to není tak hlučné a nelítá nic ven,to je velké plus.Já tam mám tu jednoduchou a hlučnost je vyšší a občas musím utřít blatník a válec.Tento výrobek ač s nejistým původem(taliáno)se povedl.Je velice jednoduchý,dobře rozebiratelný a má vlastní sítko na přívodu paliva.Horší oproti jikovu je jen s naladěním směsi,a bývají problémy s přírubou na kolínko.Doporučuji častou kontrolu,nebo rovnou sundat a nechat to převařit TIGem,většinou tam jsou jen dva malé hefty a mě upadl po 50km :( jinak jsem s ním velice spokojen.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » ned srp 10, 2014 21:58:39

Na babču som doplnil tlmiace gumy medzi rebrá chladiča na motore a voľnobežku od Pat-a. Dnes som bol vyskúšať ako sa voľnobežka chová na 80km trase a zároveň som skúšal nový olej, ktorý som kúpil za 1,99€ (zlacnený z 5€) v Tescu. Písali na ňom, že je vhodný aj pre športové stroje tak som si povedal "why not ?" :lol:

Keď som čítal tu na fóre (tuším ridcheyho príspevok), že tie tlmiace gumy dokážu dosť dobre znížiť hlučnosť, nevedel som si to predstaviť. No je to naozaj pravda. Motor úplne stratil výškové šelestivé pazvuky a ostali len stredobasové frekvencie. Zvuk motora je oveľa príjemnejší a taký "uhladený". Voľnobežka v kombinácii s karburátorom dell orto (ktorý mi umožnil nastaviť veľmi nízke voľnobežné otáčky) zase eliminovala zvuk motora pri ubratí plynu. Akonáhle úplne povolím plyn počuť len cvrčka a motor je absolútne ticho. V niektorých situáciach je to trocha nevýhoda, pretože dnes mi skočili do cesty dva krát chodci, ktorí ma nepočuli prichádzať.

Zaujímalo ma hlavne ako bude babči chutiť Tescový superlacný olej, ako sa bude správať voľnobežka a čo to urobí so spotrebou. Olej je presne rovnakej červenej farby ako Mogul, ktorý som doteraz používal. Jediný rozdiel je, že po namiešaní nie je benzín červený ako pri Mogule ale skôr mierne žltý. Hneď po naštartovaní ma prekvapilo, že nevidím ani náznak dymu a babču takmer vôbec necítiť (štartujem v garáži). Bol som ale dosť skeptický, čo sa týka mazacej schopnosti. Začiatok trasy bol asi 8km konštantné stúpanie, na ktorom mávam pri týchto letných teplotách bežne teplotu motora okolo 100 stupňov. Teraz som mal 89 stupňov a motor sa na rovinke oveľa ľahšie chladil a držal si konštantne o 10-15 stupňov nižšiu teplotu ako zvyčajne. Zmeny v ťahu ani v maximálke som ale nepostrehol. S olejom som teda zatiaľ spokojný. Uvidím ešte ako sa po čase prejaví na znečisťovaní výfuku, no predpokladám, že bude znečisťovať minimálne.
Voľnobežka ma tiež celkom potešila, pretože sa nemusím starať o mazanie motora pri jazde dole kopcom a šetrím palivo pri dojazde na červenú a podobne.

Najviac ma potešila spotreba. Pred štartom som si do nádrže nalial presný liter benzínu a napriek kopcovitému terénu babča posledný krát vydýchla keď GPS tachometer (a aj mechanický s odchylkou pár 10 metrov) ukázal 61 kilometrov. Spotreba je teda niekde okolo 1,64 l/100km. Snažil som sa to na rovinkách držať cca na pol plynu, čo je u mňa asi 40km/h a do kopcov som sa snažil túto rýchlosť udržať.

Najbližšie plánujem experimentovať s pridávaním acetónu do paliva podľa návodu, ktorý som tu našiel. Po malom prieskume som zistil, že podobným princípom fungujú aj niektoré "zázračné" aditíva, ktoré sa predávajú za nekresťanské peniaze na šetrenie paliva. Takže by to mohlo celkom reálne o niečo málo znížiť spotrebu. Len dúfam, že čistý acetón je ešte niekde možné zohnať.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod ridchey » pon srp 11, 2014 6:16:14

toz dobry :-)
a co to je za olej,ktery tam ted lejes?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Pat » pon srp 11, 2014 7:36:19

Sem rad ze ji s volnobezkou spokojenej, koukam ze ta spotreba je velice pekna :-D
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pon srp 11, 2014 9:13:21

Značku oleja som pôvodne chcel uviesť, no neviem si spomenúť :D Ak stihnem, dnes pozriem, prípadne odfotím a hodím sem.
S voľnobežkou som určite spokojný, len plánujem doriešiť to štartovanie. Napadol mi jeden spôsob akým by to šlo vyriešiť pomerne rýchlo, tak uvidím či sa mi to podarí :) Hlavne musím pozrieť ako vyzerá vo vnútri. Náhodou neviete, či má závit na aretačný šrób aj z vnútornej strany ?
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Příspěvekod Max11 » pon srp 11, 2014 13:06:08

Pozeral som tie oleje a používal som doteraz Mobil Extra 2T polosyntetiku (čiže nie Mogul) a ten olej z Tesca je Carlson Garden 2T polosyntetika. Dnes som kúpil posledné 2 kusy do zásoby :) Takže olej nebudem musieť riešiť už hodnú dobu. Zohnal som aj čistý acetón, takže vyskúšam primiešavať do benzínu a uvidím, čo to spraví so spotrebou. Skúsim to podľa toho anglického návodu najskôr 1:5000 a postupne až do 1:3000. Ale ak máte niekto skúsenosť s iným pomerom rád si nechám poradiť :)
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků