Max11 - Jawa M 210/000 - 1984

Ahojte, hoci toto fórum čítam už nejaký ten rok, podarilo sa mi konečne stať sa aj jeho členom. Pred niekoľkými rokmi, keď môj otec chytil na staré kolená druhú pubertu a kúpil si cestnú Yamahu, zveril do mojej opatery staručkú Babettu 210, na ktorej sa vozil takmer každé leto. Keďže je pedant, zvyčajne sú jeho veci v rovnakom stave v akom boli pri kúpe (ak nie v lepšom
) nezávisle od ich veku. Babettka teda frčala bezchybne napriek tomu, že jej v tom čase už ťahalo na tridsiatku. Keďže mala najazdené cez 13 tisíc kilometrov a mala takmer všetky diely originálne, rozhodol som sa, že jej dám spraviť generálku. Našiel som súkromníka, ktorý prevádzkuje servis na malé motocykle a venuje sa aj starým Jawám. Po generálke žiaľ začalo peklo. Dovtedy bezchybne fungujúca Babetta sa stala poruchovou. Keď sa opravila jedna vec, odišla zase iná. Keďže som nemal poňaťia o cenách servisu, napratal som do nej asi 3x jej celkovú hodnotu, za čo si doteraz trieskam hlavu o stenu. Až nedávno mi praskli nervy a začal som vyhľadávať iného servisáka. Keďže v mojom okolí žiadny oficiálny servis na takéto staré stroje nie je, začal som sa pýtať v obchodoch s náhradnými dielmi. A dozvedel som sa presne to, čo som tušil ... servisák, u ktorého som dovtedy servisoval babettu je "známa firma" s astronomickými cenami a "stálymi zákazníkmi" keďže akonáhle niečo opraví, treba ho navštevovať pravidelne. Začal som teda intenzívne študovať na internete o mechanike Babetty a rozhodol som sa servisovať si ju sám. Posledných pár dní som doslova strávil od rána do večera v garáži, no výsledok je ten, že babettka opäť začína fungovať 
Nejaké tie špecifikácie pre budúcu diagnostiku:
Prevody: 14z/47z
Riadiaca spojka: Ľahká (originál, nanovo nalepené všetky obloženia v spojkách)
Výbrus: Prvý po GO (najazdené cez 500km)
Karburátor: Originálny, krásne čistý.
Babetta nemala nikdy v živote ani náznak hrdze, dokonca ani v nádrži a vnútri rámu.
Nedávno menené všetky guferá, tyrystor, reťaz, rozeta, pastorok.
Prečistené všetko, čo mi napadlo.


Nejaké tie špecifikácie pre budúcu diagnostiku:
Prevody: 14z/47z
Riadiaca spojka: Ľahká (originál, nanovo nalepené všetky obloženia v spojkách)
Výbrus: Prvý po GO (najazdené cez 500km)
Karburátor: Originálny, krásne čistý.
Babetta nemala nikdy v živote ani náznak hrdze, dokonca ani v nádrži a vnútri rámu.
Nedávno menené všetky guferá, tyrystor, reťaz, rozeta, pastorok.
Prečistené všetko, čo mi napadlo.