Babeta pro myslivce

Jistě si kdekdo vybaví z filmu i z reálu myslivce na Babetě, s flintou přes rameno, s dalekohledem na krku a batůžkem na zádech. Je to taková česko-slovenská klasika. Já jsem před časem taky začal s myslivostí a přesuny na druhej konec revíru realizoval na horském kole( člověk dorazí na místo zpocenej), nebo autem okolo po silnici(To zase ztrácí tu romantiku souznění s přírodou.). Tak jsem si vzpoměl na Babetu.
Nejdříve jsem si půjčil od tchána Betku. Motor má příjemně bublavej zvuk, táhne pěkně, ale tím mé nadšení z Betky skončilo. Je totiž konstruovaná na malé postavy, nejde zvednout sedlo a nohy jsem na tom měl zroucený jak paragrafy, abych mohl přeřadit, nebo přibrzdit. Taky to má hrozně nízko posazenej motor a stojánek pod ním, takže v členitém terénu je to naprosto nepoužitelné. Stojánkem si škrtnete i při mírném klopení zatáčky na asfaltu.
Pak jsem se svezl na sousedově B210, což nebylo špatné( lepší průjezdnost terénem, pohodlnější posez...), ale po konzultaci s ním o problémech s dvourychlostkou po našich kopcovitých cestách, jsem se rozhodnul pro jednorychlostní. Hledal jsem chvíli jestli někde narazím na B215, ale marně, těch se nikdo nezbavuje. Takže jsem koupil jednu B207 z nedalekého okolí, s tím, že si ji upravím dle mých představ.
Takže co potřebuju:
Nepotřebuju, aby to jezdilo rychle, ale výkon potřebuju dostat co nejlepší, kvůli síle do prudkých kopců. Navíc vážím asi 90Kg + batoh, flinta..... Předpokládám, že změna rozety na větší dost pomůže. Taky chci do zadu dát silnější péra a tlumiče. Navíc musím nějak vymyslat zadní nosič rozkládací do šířky, když něco povezu.No a taky bych to chtěl ještě trochu ztišit.
Tak teď jak na to? Něco už jsem vygooglil, nebo získal rady jinde, ale s některými si nejsem moc jist, tak popíšu záměr a řekněte mi, jestli je to kravina, jestli to jde i jinak, lépe atpd.
Předem moc děkuji za rady zkušenějších. Já jsem zatím Babetista zelenáč.
1. Terén – Zadní pneumatiku jsem dnes koupil terénní na Simsona, prý by měla pasovat.
2. Síla – Četl jsem, že se prodávají rozety s 51 zuby(z B210). Tak to by mohlo makat, ne?
3.Výkon – Prý jde napasovat na motor B207 válec a píst z B210(větší výkon, lepší chlazení). - Má to někdo? Co je třeba?
4. Výkon – Taky prý dost pomůže použít větší karburátor např. ze Simsona. - ???
5. Výkon – Zkrátit koleno výfuku uvnitř(asi o 7cm) – Zkušenosti???
6. Zatížení – Použít tlumiče z Mustanga, či Pionýra, se silnějšíma pérama.
7. Brzdy – Prý je dobré použít kalafunu na obložení. – Zkoušel jste to někdo?
8. Ztišení – Prý hodně pomáhá nacpat nerezové drátěnky do výfuku, který se ale musej jednou za čas čistit, nebo vyměnit. - ???
Taky jsem četl, že po koupi staré Babety je dobré vyměnit Gufero,ale nebylo tam napsáno jaké. Ještě jsem motor nerozebíral tak nevím.
Jakej je nejlepší krám se součástkama na Babety v okolí Turnova, nebo Ml.Boleslavi?
Přeju vítr v zádech, a budu rád za Vaše rady a nápady, jak dosáhnout mých potřeb.
(Píšu to už podruhý, protože než jsem to sesmolil, byl jsem odhlášen a po přihlášení text nebyl.
)

Nejdříve jsem si půjčil od tchána Betku. Motor má příjemně bublavej zvuk, táhne pěkně, ale tím mé nadšení z Betky skončilo. Je totiž konstruovaná na malé postavy, nejde zvednout sedlo a nohy jsem na tom měl zroucený jak paragrafy, abych mohl přeřadit, nebo přibrzdit. Taky to má hrozně nízko posazenej motor a stojánek pod ním, takže v členitém terénu je to naprosto nepoužitelné. Stojánkem si škrtnete i při mírném klopení zatáčky na asfaltu.

Pak jsem se svezl na sousedově B210, což nebylo špatné( lepší průjezdnost terénem, pohodlnější posez...), ale po konzultaci s ním o problémech s dvourychlostkou po našich kopcovitých cestách, jsem se rozhodnul pro jednorychlostní. Hledal jsem chvíli jestli někde narazím na B215, ale marně, těch se nikdo nezbavuje. Takže jsem koupil jednu B207 z nedalekého okolí, s tím, že si ji upravím dle mých představ.
Takže co potřebuju:
Nepotřebuju, aby to jezdilo rychle, ale výkon potřebuju dostat co nejlepší, kvůli síle do prudkých kopců. Navíc vážím asi 90Kg + batoh, flinta..... Předpokládám, že změna rozety na větší dost pomůže. Taky chci do zadu dát silnější péra a tlumiče. Navíc musím nějak vymyslat zadní nosič rozkládací do šířky, když něco povezu.No a taky bych to chtěl ještě trochu ztišit.
Tak teď jak na to? Něco už jsem vygooglil, nebo získal rady jinde, ale s některými si nejsem moc jist, tak popíšu záměr a řekněte mi, jestli je to kravina, jestli to jde i jinak, lépe atpd.
Předem moc děkuji za rady zkušenějších. Já jsem zatím Babetista zelenáč.
1. Terén – Zadní pneumatiku jsem dnes koupil terénní na Simsona, prý by měla pasovat.
2. Síla – Četl jsem, že se prodávají rozety s 51 zuby(z B210). Tak to by mohlo makat, ne?
3.Výkon – Prý jde napasovat na motor B207 válec a píst z B210(větší výkon, lepší chlazení). - Má to někdo? Co je třeba?
4. Výkon – Taky prý dost pomůže použít větší karburátor např. ze Simsona. - ???
5. Výkon – Zkrátit koleno výfuku uvnitř(asi o 7cm) – Zkušenosti???
6. Zatížení – Použít tlumiče z Mustanga, či Pionýra, se silnějšíma pérama.
7. Brzdy – Prý je dobré použít kalafunu na obložení. – Zkoušel jste to někdo?
8. Ztišení – Prý hodně pomáhá nacpat nerezové drátěnky do výfuku, který se ale musej jednou za čas čistit, nebo vyměnit. - ???
Taky jsem četl, že po koupi staré Babety je dobré vyměnit Gufero,ale nebylo tam napsáno jaké. Ještě jsem motor nerozebíral tak nevím.
Jakej je nejlepší krám se součástkama na Babety v okolí Turnova, nebo Ml.Boleslavi?
Přeju vítr v zádech, a budu rád za Vaše rady a nápady, jak dosáhnout mých potřeb.



(Píšu to už podruhý, protože než jsem to sesmolil, byl jsem odhlášen a po přihlášení text nebyl.
