Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » sob črc 26, 2014 19:38:59

Tak dneska jsme se rozhodli že se kompletně i přelakuje. Stav původního červeného laku je ještě horší než sem si myslel. :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Azor » sob črc 26, 2014 21:35:08

Veterán má vyšší cenu v původním laku. :mrgreen:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » ned črc 27, 2014 13:43:32

Tak jsem akorát dokončil čištění nádrže. Protože barva ještě nebyla vůbec zaschlá (protože jsem zaplať pánbůh nádrž před barvením špatně odmastil a vyčistil) takže pár hrstí šroubů/vrutů a postupné proplachování ředidlem/benzínem, potom výplach vodou a potom zase vymytí zbytků vody benzínem nádrž přivedlo do původního stavu :) Taky jsem ozkoušel staronový kohoutek který se už vůbec nepomočuje. Sice jsem přišel o aretaci páčky takže si musím dávat pozor při zapínaní kohoutu (protože na množství průtoku totiž závisí poloha páčky. Méně znalí babettisté nastavují páčku vždy přesně vodorovně/svisle a tím zhoršují průtok kohoutu. Benzín nejvíc teče když se páčka nastavuje rovně vůči samotnému kohoutu a ne Babettě - Proto se nové kohouty vybavovaly tím aretačním systémem).
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Azor » ned črc 27, 2014 16:21:56

Ne tak docela, ono záleží na tom, zda se jedná o původní kohoutek nebo nějaký náhradní. Ty původní přirozeně počítají se sklonem příslušné nádrže a správná poloha je pak zcela svislá a vodorovná. Pokud se ale dá na 210 kohoutek z 207, pionýra nebo univerzální z druhovýroby, tak už se musí najít ta správná poloha a tu pak dodržovat, :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » ned črc 27, 2014 17:47:27

Tak dneska jsem se zase trochu posunul dál. Vyrobily jsme rozlisovač karterů a rozpůlily motor. Moje původní myšlenka že to seknutí motoru způsobily ložiska kliky se zřejmně potvrdila - jedno ložisko jde poměrně ztuha a dře tam nějaký kov. Výstupní hřídel se ve svém ložisku v axiálním úhlu hýbe. Zaplať pánbůh se nehýbe ložisko v karteru takže karter OK a výměna ložiska by měla pomoci. Stav předlohové hřídele nedokážu posoudit, nevím jak se chová vyjetá volnoběžka ale otočit s ní jde jenom v jednom směru což je asi její význam a to je hlavní :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » pon črc 28, 2014 17:44:27

Tak ložiska nakoupena. Značky ZVL a ZKF. Obzvlášť zajímavé jsou ložiska na klikovku (teď nevím jestli ZKF nebo ZVL) na kterých je ještě ČSFR :) Že by nějaká stará podpultovka? Každopádně mě to těší - prakticky tam dám to co se tam dávalo ve fabrice. :D
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » úte črc 29, 2014 17:52:59

Tak jsem zjistil opravdickej průser a důvod zadření a nepojízdnosti mopedu v minulosti - rozsypané a rozsračkované ojniční ložisko. To je fakt v prdeli. Jsem s toho na větvi...
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 20:45:43

No to holt budes muset nekomu dat na opravu, to uz neni prdel.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod ridchey » úte črc 29, 2014 21:01:16

repase klikovky cca 750
nova cca 1300
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » úte črc 29, 2014 21:33:30

Jojo půjde na repas, rovnou se koupí i nový píst protože zámky kroužků jsou taky už docela dosraný. Ale měl bych "závažný" dotaz. Mám problém vyndat šroub řízení. I po usilovném mordování nejde ven... Zjistil jsem že se šroub točí i z miskou na kuličky což je asi problém viďte? Jak ten zapráskanej šroub vymlátit ven aniž bych se s toho zbláznil? :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod marhalu » úte črc 29, 2014 22:01:43

Taky se my vysypalo ojnicni lozisko. Ted hledam kde to nechat opravit. Když znáš ceny tak určitě i víš kde. Můžeš dát tip ? Díky
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » stř črc 30, 2014 19:14:45

Tak dneska přišel skromný nákup :)
Přílohy
dily.jpg
dily.jpg (182.42 KiB) Zobrazeno 4460 krát
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Kruan » čtv črc 31, 2014 8:08:50

Pekny :)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » pát srp 08, 2014 18:38:09

Už se to začíná rýsovat. Motor stále čeká až se klikovka vrátí z generálky. Momentálně to vzhledem připomíná sovětské jízdní kolo Sputnik :D
Přílohy
forum.jpg
forum.jpg (216.88 KiB) Zobrazeno 4402 krát
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » pon srp 11, 2014 20:57:51

Tak huráá - dneska dokončeno to hlavní a to motor! Takže zítra konečná montáž :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků