Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » stř črc 23, 2014 20:51:57

Tak jsem se rozhodl po hooodně dlouhé době dát do pořádku svoji Babettu 210. Začala mi tak nějak chybět. Momentálně je nepojízdná/problém s motorem s nejvyšší pravděpodobností způsobily ložiska na klice které jsem svou ustavičnou jízdou na plný plyn poslal do věčných lovišť. Válec by měl být OK. Čekají mě tak pístní kroužky, ložiska, gufera. To by měl být motor. Potom ještě výměním brzdové pakny a startovací čelisti s pružinkami protože starty byl vždycky problém. Taky jsem vrátil karburátor Jikov. Vyměním v něm jehlový ventil a přetěsním ho a měl by být OK. Taky dám do kupy zapalování. Původní TJZka už byla docela v prdeli (popraskaná) takže rovnou koupím sloučený GYT a rovnou i příslušný zapalovací pól do magneta. Jinak bude vesměs původní, starý červený lak nechám i když už přelakování by nebylo od věci. Zadní teleskopy taky musí zůstat původní (i když s mými 120 kg jsem byl často na doraz). Držte mi palce a možná do konce prázdnin se ještě projede. Moc v to doufám. Třeba bude moje jízda do školy v novém školním roce slavnostně okořeněna příjezdem na Babettce To bude překvápko když teď jezdím na skútru :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » čtv črc 24, 2014 11:11:53

Dneska půjdu motor nachystat - odstrojit zapalovaní, spojky a sundat motor z rámu. Po dlouhé době ji opět uvidím. Momentálně je zakonzervovaná mohutnou vrstvou prachu. Tenhle strojek si zaslouží život! :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Pat » čtv črc 24, 2014 11:16:22

zadni teleskopy doporucuji vymenit pro lepsi pohodli, navic puvodni origo uz byvaji dost vymackany a lamou se v pulce... jinak GYT a novej pol je dobra volba :) Jikov karbec nastav spravne hladinu, dle navodu tady na foru a bude chodit jak novej. Kdyz si s tim budes moc hrat tak pocitej 2-3 dny na motor, zbytek tak 1-2 dny, takze do tydne neni problem to mit komplet po servisu.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » čtv črc 24, 2014 11:28:50

Jsem značně omezenej financema. Jenom horda drobností do elektrorozvodů, zapalovaní, rámu atd. my vydá na 2,5k. Bez ložisek a gufer. Takže momentálně koupím hlavně to nejdůležitější pro hladký chod motoru, do karbce koupím nový jehlový ventil a měl by být OK. JE pravda že většinu doby co jsem babettu používal (04/2012-02/2014) Jsem jezdil na DellOrto a Jikov se válel polorozebranej a zaprášenej v krabičce. Ale nic mu nechybělo, ztracený šroub bohatosti jsem našel takže je komplet. Vezmu si ho potom domů kde ho rozeberu a hodím do ultrazvuku. Potom můžu dokoupit olejové tlumiče.
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » čtv črc 24, 2014 19:10:20

Měl bych dotaz na impulzní pól. Můj je trošku popraskanej. Má mít ohmický odpor cca 17 ohmů. Na svém jsem změřil cca 15,8-16 ohmů, je to ještě OK? Pokud ano tak ty praskliny zapatlám epoxidovou pryskyřicí a mělo by to být OK ne? :)

Jinak nakonec jsem se rozhodl GYT nekoupit (ohlasy nejsou moc dobrý) a když si člověk uvědomí že tak velkou VN cívku maďaři narvali do tak malý bakelitový krabičky tak je jasný že to musí stát za hovno. Proměřil jsem si VN cívku která se zdá být cajk (mezi 1 - 15 má být pod 1 ohm (já mám 1,1), mezi 15 a VN výstupem má být cca 6000 (já mám 6150 ohm). Zapalovací cívka má mít 220 ohmů ( moje má 213 ohmů). Hodnoty má OK ne? Takže koupím pouze novou TJZku http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1302.html co si o ní myslíte je OK?
Naposledy upravil Roman Kinčl dne čtv črc 24, 2014 19:38:13, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod ridchey » čtv črc 24, 2014 19:38:02

ničemu tim neuškodiš,a jestli jede jako čert,neni co resit :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » čtv črc 24, 2014 22:42:40

Co se týče zadních teleskopů tak koupím alespoň nové pružiny. To určitě hodně pomůže a zadek trošku ztvrdne. A nemohl by mě někdo prosím vás změřit délku gumového dorazu v zadním teleskopu ? :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » pát črc 25, 2014 18:46:13

Tak dneska jsem se zaměřil alespoň na nádrž a kohout když ještě nemám díly. Nadrž jsem trochu vyčistil od rzi hřebíky a vruty s trochou benzínu a potom jsem nádrž vylil barvou takže bude krásně čisťounká. Co se kohoutu týče tak mám ten taiwanský. Jeho problémem bylo že se okolo páčky pochcával. Pod dost divnou matkou se schovává naprosto klasická konstrukce stejná jako v Jikovu. Co jsem udělal bylo to že jsem původní páčku vyhodil, dal tam páčku ze starého Jikova a taky matku takže se bude lépe rozebírat. Akorát má teď jiné polohy než původně. (Nahoru/dolů zavřeno, doprava otevřeno, doleva rezerva)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Pat » pát črc 25, 2014 21:57:43

Jakou barvou si tu nadrz vylil? bojim se ze ten benzin ti rozezere a barva sleze a zacpe ti kohout
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » pát črc 25, 2014 22:27:07

Nad tím sem bohužel začal přemýšlet hodně potom co jsem to udělal. Totiž jediná barva která odolá benzínu je dvousložková epoxidová. Takže to budu muset zase nějak vymýt. Asi benzín, ředidlo a hromada železného bordelu do nádrže a třepat a třepat.
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Pat » sob črc 26, 2014 0:20:03

JJ musis pouzit jedine epoxid, no tak si to das cely znova no :-D
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Pavel » sob črc 26, 2014 0:34:44

naštěstí nádrže se ještě vyrábí v replice a jsou k nerozeznání od originálu.Takže kdyby to zrezlo moc, tak to vyhodíš a koupíš si novou.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod ridchey » sob črc 26, 2014 5:51:17

na vylivani nadrzi se dela origo barva, davam odkaz,postup je sice ponekud netradicni,ale zato snad kvalitni.
http://www.tanksiegel.de/
da se to snad sehnat nekde i u nas a jedno baleni by mohlo snad vyjit i na dve nadrze,mozna tri.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod Roman Kinčl » sob črc 26, 2014 6:53:47

Zrezlý to moc právě nebylo. Víc rzi bylo akorát na dně nádrže. Ale když jsem jezdil tak se mi nikdy nic neucpalo. (Ani když jsem vyndal včera palivové síto tak nebylo nijak zvlášť zaprasený. To jsem ale používal DellOrto který v sobě má palivový filtr. Teď k Jikovu si koupím externí filtr na hadičku.
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka mojí Babettky po hodně dlouhé době :)

Příspěvekod ridchey » sob črc 26, 2014 7:46:14

tenhle fitrik je krasny,ale zda se mi moc dlouhy http://www.dx.com/p/universal-aluminum- ... lue-252111
ale tyhle maji vevnitr jeste magnet http://www.dx.com/p/universal-motorcycl ... pcs-330525

jinak ten gumovy doraz do tlumice je 4,5cm
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků