Hujda B210/215

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » pon črc 28, 2014 21:50:29

Tak jsem se po dlouhé době sprčil :) moje babetta dovolená se blíží,cestovat po republice s přeloženou 207mičkou není uplně košér,tak jsem začal shánět nějakou stodolovou B210.Po lustrování netu v okolí cca 60km mě to vyplivlo velký,hnědý a pěkně zatočený ho...Obrátil jsem se tedy na známé,hned na druhý den jsem si měl jet pro zachovalý kousek pár km od domoviny,ovšem strejda si to na poslední chvíli rozmyslel :evil: Byla sobota,5hod odpoledne a já až nezdravě natěšen jsem šel utopit svůj žal v pěnivém moku :roll: To se mi skoro povedlo,nebýt kamarádky co je taky trochu zapálená do motorek,domluvila mi spícha s kamarádem co jednu prodává.Opět jsem ožil a na oslavu se sundal :lol: Druhý den po hutném guláši jsem vyrazil vstříc novým zážitkům,nečekal jsem hory doly,přece jen základnímy díly jsem vybaven a leštěnku nepotřebuji takže to co na mě vybaflo ze stodoly mě moc nepřekvapilo,ovšem za 1500kč,rv 89,s orig kartičkou jsem to bral všemi deseti.Udávaná cena byla jen hodnota obutí a stav.tlumičů co byly měněny takže za chvílu už byla u mě v garáži.Okamžitě dostala jméno-HUJDA,takže vše co se nezdálo šlo dolů.Postupně létalo vzduchem-motor,karbec,bowdeny,část elektriky,stojan,zadní kolo(chybělo v něm brzd obložení :shock: )Ještě v neděli cca o půl 10večer chytla(narval jsem tam svůj motor 215)jen na plný plyn ale i tak to byl úspěch.Dnes už jsem šel jen ladit,takže během 1hod už předla jak kotě,pouze výměna tyristoru,vyčištění kostry a doladění brzd.
Jěště sní bude nějaká práce,ovšem nějaké ladění do krásy nebude.Potřebuji jen aby mě povozila po republice a zabíhal se motor do mojí unlimitky.Pak půjde zase z domu,otázka je jak dlouho ještě budu unlimitku stavět :D
Přílohy
hujda3.jpg
hujda3.jpg (194.41 KiB) Zobrazeno 6832 krát
hujda 1.jpg
hujda 1.jpg (164.78 KiB) Zobrazeno 6832 krát
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod ridchey » pon črc 28, 2014 21:56:15

tyjo,za ten peniz,bozi stroj,ani nevypada jako nejaka hruza,mnoho dobre sluzby jeste prokaze!
uvidis,ze ji nakonec uz nedas z ruky:-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 8:12:01

dokonce stejna modra metaliza jak moje :-D
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » úte črc 29, 2014 15:07:58

Moc dlouho modrá nebude :) není to zrovna moje oblíbená barva.Momentálně čekám až mi přijde pár drobností,tak se pustím do lehké obnovy laku 8)
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » pon srp 04, 2014 13:08:58

Tak hujda je na 99,5% zprovozněna.Těch 5% jsou světla které stále odmítají svítit :evil: .Zkraje musím konstatovat dvě věci-nikdy si nekupujte babettu za 1500kč aniž nevíte co v sobě skrývá,jelikož i věci co vypadají naoko dobře můžou být na cestě do šrotu.Já i s kupní cenou jsem investoval 3200kč ale hodně dílů jsem měl v zásobě,jinak bych byl někde u 5tis.
Za 2.To že máte doma pixlu laku a byli jste zvyklí na postup-když do toho jde zarazit šroubovák,jde to i rozmíchat.Ještě neznamená že ten lak i dobře chytne.
Holt dnešní laky už nemají takovou výdrž a přidá vám to práci,příjdete o 1l ředidla a ve finále o pár stovek za nový lak.
Tak ted zpátky k Hujdě.Jak jsem naznal výše,měla pro mne pár překvapení.Začalo to vysícími dráty z pod nádrže,jeden byl kostra od světel,druhý suploval roli chcípáku :) výměna motoru,oprava elektriky super,vše šlape(až na ty světla).Takže jdem na rám,přední kolo,vidlice.Při demontáži předního kola k mému překvapení opustil svůj pracovní prostor jeden z kluzáků a hajnul si na podlahu :shock: Byl zalomen v místě šroubení na pružinu,to sem poprvé hrábnul do svého skladu s díly :) Kolo bylo jinak ok,až na začínající korozi ráfku a amputovaného náhonu.Předchozí majitelé si řekli že zatuhlé ložiska v krku se zatvrdlým sajrajtem z druhohor prostě rozeženou hutnou vrstvou nové vazelíny :o rozebrat,vyčistit,nová ložiska,namazat-ok.Rovnou jsem sundal i bzučák s tachometrem-ručičky nemaje.Zadní kolo,to byla hitparáda sama o sobě,špice připomínali výplet tenisové rakety Borise Bekra zamlada,rozeta to bylo zub,zub,zub,pak dlouho nic a zase zub,zub a ložiska už měli být 3roky v důchodě.Takže zadní kolo šlo celé nové(ze skladu :) )Stojan byl jak reklama na svářečské učiliště z dob prezidenta Husáka,tak jsem ho vyměnil za lepší z dob prezidenta Havla.Plechařina šla taky dolů,ovšem zadní blatník to měl za ssebou tak jsem znovu hrábnul do skladu :) Po vzoru,hlavně se s tím nesrat a anabázi se starým lakem který prostě nechyt jsem byl nucen stáhnout se na pozice nedaleké mototechny a vyzbrojen sprejem jsem se opět vrhnul do útoku.To už byla pořádná zteč i z bojovným řevem a z garáže stoupala rudá mlha :D
Není to lak na výstavu,ale hujda hodně prokoukla.
Přední světlo ukrývalo bol aký pazneht s koukajícím nepřipojeným drátkem a taky nebylo zrovna ve formě tak jsem opět hrábnul do skladu,tak to šlo vlastně celej tejden dokola,a na finále jsem si skáknul do nedalekého kšeftu pro cyklošportisty a zakoupil tacho Sigma plus fanfárku s nezaměnitelným zvukem gumové kačenky z 80.let,řeknu vám tomu zvuku nešlo odolat :D bohužel tomu neodolala i moje dcera kterou jsem musel dlouho přesvědčovat o tom že se na její kolo prostě ale opravdu nehodí :wink:
Nakonec zde ještě zvěčním obsah materiálu ze skladu,a co jsem kupoval:
Ze skladu-Motor 215,karburátor Dellorto,svíčka,faja,žárovky,tyristor,bowdeny,přední světlo,zadní blatník,kluzák vidlice,zadní kolo,rám nosiče,stojan,chcípák+náplně :)
Zakoupené díly-sekund.řetěz,rozeta 51z,čep stojanu,ložiska krku,napínak šlap.řetězu,pal.kohout,cvrk zad.kola,cyklocomputer,houkačka a 1ks motip sprej :)
Tak a doufám že dnes se ještě podaří s Pavlovou pomocí rozehnat ty světla :mrgreen:
Přílohy
hujda4.jpg
hujda4.jpg (167.2 KiB) Zobrazeno 6774 krát
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod rosta » pon srp 04, 2014 20:06:13

ty voe...uplně jiná motorka.........
EJGT veni vidi vici
rosta
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob kvě 17, 2014 2:14:09
Bydliště: moravany u holic

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » pon srp 04, 2014 21:22:26

Díky,i manželka ač nezapálena pro moje zahejbání v garáži :D mi ji pochválila :) Opravdu jsem zjistil že jsem kretén(co se týče elektriky)a 5min po příjezdu Pavla světla svítily.Byla to totální blbost,na dvakrát ukostřený světla :roll: prostě jsem to pozapojoval tak jak to bylo,schématu po ruce nemaje,spoléhav se na to že to tak má být.Prostě jsme uškubli jeden drát a bylo opraveno :wink:
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod ridchey » pon srp 04, 2014 21:25:39

tak pekne jsi se vyřádil :-)

jako bajny Fenix povstala z popela :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Pavel » úte srp 05, 2014 15:01:39

Po nekonečném martyriu s jedním místním čalouníkem dorážím ve stanovenou dobu na místo setkání s přesností půl minuty. Vylezu, shlédnu Hujdu v celé kráse a vytlačím ji před garáž, abych na ni viděl. Sundám plastový kryt magneta, chytnu do prstu zelený drát a postupuju nahoru až do místa, kde drátek zajíždí do bužírky ke světlu. Dívám se na celé zapojení a nějak se mi to nezdá s těmi žlutými drátky. Pro jistotu nechávám sundat i přední světlo a moje obava se potvrzuje. Žlutej drátek vedoucí ze světla zpět je ukostřen. I jal jsem se ho přeťat a poté dal pokyn ku startu. Koby zaujal krkolomný postoj a k mému údivu startuje levou nohou na levoboku. Tož říkám si, asi jiný gang. Motor se po pár přeslapech konečně rozvrní a prostranství před barákem zalije ostré světlo z 15W světlometu. Slyším krásný zvuk syroviny z laděného originál výfuku, ve kterém byly rozšířeny díry na středové přepážce a Dellorto propůjčuje Babettě chrochtavější zvuk. V Kobyho obličeji vidím zářící úsměv, protože teď už mu nic nebrání v tom, aby odjel na dovolenou. Pomalu se ztrácím v modrém kouři a koukám mezitím na zajímavě zdrátované zadní světlo, ve kterém se nachází 2 žárovky. Mrknu jedna na 6, druhá na 12V. Tak jsme jednu žárovku vyndali a tu zbývající umístili na pozici pro brzdy, ať jde Koby líp vidět. No nic, jdu to projet, říkám majiteli, ten se nestihne ani nadechnout a já už mizím v dáli. Rozjíždím se a sleduju přitom Sigmu. Na to, jak je motor úplně syrový, to má odpich jak Fajnotomova stará Babetta. Sigma skoro nestačí aktualizovat číselník aktuální rychlosti. No nic, nebudu to honit, tak jsem to vypustil lehce nad 40 a čekám, až se motorka sama zpomalí. Chci se otočit nazpět, ale ono to nejde. I v takové ďuře najednou provoz jak sviňa, takže čekám, až projede souvislá kolona a po čase vidím poslední auto, přidávám, že už to otočím a najednou auto dupne na brzdy, zastaví, stahuje se okýnko a já čekám, že mě seřve, kde mám helmu, apod. Místo toho nějaký chlapík na mě prosím vás, kudyma se jede na Smolín a já mu odvětím, že nevím, že nejsem zdejší. Chlapík se tak přiusměje, jako by mi to ani nechtěl věřit, přidá plyn a mizí v dáli. Já se vracím s Babettou zpátky ke garáži a jsem pevně rozhodnut, že do 215 motoru půjdu také. Za ucviknutí jednoho drátku se mi majitel revanžuje hmotným darem a to komplet karburátorem DC2912 i s plastovým krytem a přitom vtipkuje, že bych si mohl zvýšit svoji sazbu ze 100,- na 200,-/radu. Oba se zasmějem, zatlačíme Hujdu do garáže a zajdem ještě na jedno do místní zámecké restaurace. Pak se pomalu začíná stmívat, začínám zívat, rozloučím se a odjíždím domů.
Naposledy upravil Pavel dne úte srp 05, 2014 15:14:42, celkově upraveno 1
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Pat » úte srp 05, 2014 15:14:24

Prehodis to misto svyho motoru nebo udelas druhej motor?
Pripadne jde zkombinovat 215 se startpakou?
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Pavel » úte srp 05, 2014 15:28:52

Mám to namyšlené takto:
227 zůstane 227. Jen přehodím staré kartery za nové.

Postavím si mírně otuněnou 215. Tento motor je nejvhodnější na závodní úpravy. Mám už zamluvenou Babču 210, kterou odkoupím a předělám na 215.

215 s nakopávačkou by byl můj sen, ale bohužel to není realizovatelné. U 225 motoru totiž startpáka roztáčí volnoběžku a tu 215tka nemá :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » stř srp 06, 2014 0:19:40

Pavel-To ses musel řádně zpotit při tom psaní co? :D Hezky popsáno :)
Dnes ujeto 12km na kvedlačku,ale řeknu vám Pánové,tohle jede uplně samo :D snažil jsem se to držet kolem 30km ale Hujda při milimetrovém pootočení plynu okamžitě vystřelí a měl jsem místy co dělat abych nejel přes 35km,namíchal jsem 1:25 a od čtvrtka začínám pořádně zajíždět 8)
Co myslíte,v kolika km ji můžu seznámit s nějakým větším kopcem? :mrgreen:
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod ridchey » stř srp 06, 2014 6:20:08

neriskuj, kratky kopecek az tak kolem 500km
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Max11 » stř srp 06, 2014 9:32:07

Ako píše ridchey. Do 500 km najlepšie krátke trasy po okolí a po rovinke. Bude to extrémne nezáživné a bude ťa to lákať poriadne to prehnať ale vydrž to :) Správne zabehnutý motor stojí za tú trpezlivosť.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Hujda B210/215

Příspěvekod Koby » stř srp 06, 2014 13:51:01

Ok.V okolí je to samá rovinka,takže budu kroužit v okruhu cca 20km od bydliště.Nízká rychlost mi nevadí,jsem zvyklý z 207mičky.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků