Stránka 1 z 1

Iziho 207mička

PříspěvekNapsal: stř říj 15, 2014 9:45:01
od Izidor
Ahojte, týmto by som Vám chcel predstaviť moju Babettu 207-300 a taktiež trochu aj seba. Babettku som kúpil od suseda v paneláku, keďže mu len hnila v pivnici už nejaký ten rôčik. Potešilo, keď mi sused doniesol originál knižku o technickej spôsobilosti. Ide o moje prvé motorové vozítko, čiže aj moje technické znalosti tomu odpovedajú (doteraz som servisoval len bicykel, ktorý už snáď poznám do poslednej skrutky). Po kúpe však babetta stála ďalšie 2 roky, keďže som šiel na intrák a akosi na jej oživenie nebol ani čas a ani motivácia (keďže zatial nemám vodičák :oops: ). Naštastie som sa už odhodlal s ňou dačo robiť, čo sa odzrkadlilo na tom, že v izbe mám očosi menej miesta a viac bordelu :D Po hodinách rozoberania a spisovania dielov na výmenu som si uvedomil, akú "mačku vo vreci" som vlastne kúpil :D . Nevadí, do jari sa mám s čím aspoň po večeroch zabávať. Jediné čo ma mrzí je, že som na ňu v podstate sám, kamaráti mi moc pomôcť nechcú "lebo Babetta". Pozerám, že som sa trochu rozpísal, tak to zakončím fotkou môjho tátoša ešte predtým, ako podstúpil "pitvu". Viem, kvalita nič moc, ale je to jej jediná fotka.
Obrázek

Postupne sa budem snažiť postovať správy o tom, ako som s ňou pokročil :)

Re: Iziho 207mička

PříspěvekNapsal: stř říj 15, 2014 20:31:57
od vfjr
ja myslím, že navypadá špatně. chromy ok,nějaký maličkosti dokoupíš a babetta bude pěkná.

Re: Iziho 207mička

PříspěvekNapsal: ned říj 26, 2014 11:36:13
od Izidor
Po nejakej tej odmlke pridávam nejaké nové info ohľadom mojej 207mičky.

Čo sa motora týka, po menšom zápasení sa mi ho podarilo nakomplet rozobrať, piest s valcom vyzerajú byť v poriadku (neviem podľa čoho posúdiť), na pieste vyrazené číslo 39 23. Ložiská a guferá sú zrelé na výmenu, no tu som sa zasekol pri vyberaní ložísk, akosi držia pevnejšie ako by som chcel :D . spojky sa zdajú byť v poriadku, jedine pružinky mi prídu vyťahané.

Po skúmaní holého rámu som zistil, že jeden z predchádzajúcich majiteľov s ňou musel celkom slušne nabúrať, keďže zvar pri hrdle je prasknutý a uhol hrdla je kus iný (predný blatník bol bližšie k motoru ako býva normálne, taktiež blatník je preliačený od motora). Našťastie už mám zajednaný druhý rám (síce oranžový), čiže problém zčasti vyriešený.

Elektrika. Káble pozliepané izolačkou, použitá jedna farba káblu, čiže nasledovali kliešte a kompletné "vystrihnutie". Trochu ma zarazili žiarovky, ktoré boli v oboch svetlách. Predné 24V 21w, zadné 24v 5w. Žeby nižšie voltáže veľmi praskali? Každopádne rozmýšľam nad 12timi voltmi, led svetlom vzadu a ak by som mal nejaké watty navyše, chcel by som skúsiť zbastliť nejaký ten 5v výstup na nabíjanie mobilu,atď. To však ešte musím riadne premyslieť a preštudovať tu vaše poznatky, aby som sa náhodou nepúšťal do niečoho čo nemá zmysel.

To je na dnes asi všetko, ak sa s ňou ďalej pohnem (tie ložiská ma brzdia), určite dám vedieť.