má babettka 207 300

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod tuningrob » pon čer 15, 2015 7:43:59

Obrázek
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod Azor » pon čer 15, 2015 10:15:56

Výměna cívek nepomůže, pokud ty staré dávají šťávu, tak špatné určitě nebudou. Ona babetka má brutálně měkký zdroj (pokud to chcete levně, tak to jinak nejde), ale máte-li v pořádku a čisté všechny kontakty, správně napružené dotykové plíšky v paticích žárovek a alespoň trochu kvalitní žárovky, tak to funguje i bez omezovače - je to vybalancované tip ťop. Problém nastane v okamžiku, kdy se kontakt v některém spoji třeba jen na okamžik přeruší - v tu chvíli, protože není ten přesně požadovaný odběr, vylítne napěťová špička tak vysoko, že spolehlivě spálí zbylou žárovku. Já používám betky (více kusů) od roku 1982 a omezovač jsem nikdy nepotřeboval, přesto si myslím že je to dobré řešení a ceny nejsou tak strašné - má je většina babeťáckých e-shopů. Pionýry pařezy měly ze stejného důvodu v obvodu zařazenou tlumivku, ale než to počítat a motat, to je jednodušší ten omezovač. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » pon čer 15, 2015 16:49:13

Ok díky tedy.
Nejdříve vse prekontroluji.
A pak popripade budu resit ten omezovac napeti.
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » stř čer 17, 2015 21:24:08

Prosim cim to muze byt...
Na kamaradovo babe 207.500
Pri rozjizedni se cela baba strasne klepe...a vibruje...
Jakmile se ale rozjede tak jede jako po masle....
To samy kdyz ji rozslapu do urcity rychlosti a dam plyn ta taky hladce prida plyn.
Jen pri rozjezdu z mista je jako vibrostroj...
rady na co juknout? Diky moc
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » stř čer 17, 2015 22:07:44

povolené šrouby držáků motoru,nejlepsi matky jsou samosvorné povolí jen když vemeš klíč ,mají takové umělé kroužky v sobě asi silon či co. mě tohle dělala právě babetta 207,500 vůbec můj první stroj co sem kdy měl tudíš jsem nechápal ,kouknul sem na šrouby a byl tam uz jen jeden :D takže se pěkně vykláněl tehdát motor a měl při rozjezdu právě ty otřesné vybrace ,zajimave bylo to že po rozjezdu už nebyly tak patrné.


případně urvané záchyty od kostry na šrouby motoru
Naposledy upravil ronin10 dne stř čer 17, 2015 22:14:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » stř čer 17, 2015 22:13:25

12v žárovky taví učině a spolehlivě umělohmotné paraboly/skla,vyřešit a dát klasiky 6v ,já mám vzadu na 207/300 6v a ve předu 6v21w svítí suprově,nemám problém za jízdy v noci si dat kouřový štít dolů na helmě a vidím krasně. horší to měly b210 to byly bludičky ale zas je pravda že ve předu nebyla 6v21w ale jen 15w
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » stř čer 17, 2015 23:08:20

ronin10 píše:povolené šrouby držáků motoru,nejlepsi matky jsou samosvorné povolí jen když vemeš klíč ,mají takové umělé kroužky v sobě asi silon či co. mě tohle dělala právě babetta 207,500 vůbec můj první stroj co sem kdy měl tudíš jsem nechápal ,kouknul sem na šrouby a byl tam uz jen jeden :D takže se pěkně vykláněl tehdát motor a měl při rozjezdu právě ty otřesné vybrace ,zajimave bylo to že po rozjezdu už nebyly tak patrné.


případně urvané záchyty od kostry na šrouby motoru


Opravdu? Že by to byla takovato prkotina?
Prave pri rozjezdu to dela porad pri jizde vsechno v pohode...
kde jsou ty srouby kde je hledat?
Cela babeta poskakuje nahoru a dolu a i do stran...
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » čtv čer 18, 2015 1:49:47

tak jako nevím o jaký stav babety se jedná celkově,podle popisu by muselo byt vše špatně :D tlumiče teleskopy kostra prostě vše ,ale věřím spíše tomu že to budou povolené nebo ztracene šrouby motoru,tak hledat je nemusis sou dost dobre videt jsou jen 3 a hledej je tam kde je motor a držáky motoru sou navařené na kostře,jj prkotina to je ale pokud motor poskakuje tak to dobre není ,čili dotahnout šrouby a nebo kouknout vizualně na uchyty motoru zdali nejsou praskle tím padem nedrží na kostře, jn nahoře jsou 2 šruby a dole u stojanu je jeden,jsou to ty největší šrouby nevím ted z hlavy asi 10tky. jinak je dobre překontrolovat všchny šroubove spoje čili i kola,jinak vibrace ma pouze motor a jelikoš nemá silenbloky tak se chvěje celá babeta(standartně) a šrouby čas od času povolí kór pokud pod matkami chybí pérovky podložky a nebo už nepérují.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » čtv čer 18, 2015 23:17:15

Dneska jsem dal svoji betce funglovku vlozku vyfuku....ta si ale prede;) jeste mi ceka dat palivovy filtrik... a mame novej lak na nadrzi;)
No a chtel jsem sudat viko setrvaku ale bohuzel...
Nejaky figl jak tu mrchu klouzavou zafixovat?
Abych mohl povolit sroub setrvaku a prekontrolovat vsechny ty celisti?
A jeste jeden dotaz rezat koleno vyfuku ci nikoliv?
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » čtv čer 18, 2015 23:53:14

šroub setrváku myslíš ten střední šestihran? pokud ano tak vem treba šroubovak či klín nejlíp a na hranu protisměru hod ručiček klepej do klinu kladivkem on povoli ,pokud to nemuzes povolit klíčem tak jedině klepáním tím se povolí i připadná rez či oxidace pak sundáš setrvák pod nim jsou rozběhovky a pod něma startovací,rozbehovky sundas s unašečem stahovákem. drží totiž na kuželu. mrchu klouzavou :D
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » pát čer 19, 2015 11:55:23

Ok diky:( vyzkousim
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » pát čer 19, 2015 18:19:27

Tak dal nez na rozbehovky jsem se nedostal....
Stahovak mam... ale holt asi nevim jak na to nebo nam spis strach...
Stahovak jsem pripevnil ale tim stredovym sroubem na nem slo otacet velice z tezka tudiz jsem se ns to vyprdnul
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » pát čer 19, 2015 22:49:55

napruž ho tak až jde z těžka a břinkni po středovem šroubu kladívkem a onen zazračný unašeč odskočí z kužele,nevim jaky pouzivas stahovak jestli tady ten http://eshop.tkmoto.cz/naradi/291-staho ... a-207.html ,či jiný já to dělám přez dvourameňák - idealnější je třírameňák ale ten tak velky nemam jak bych potreboval,jinak ve středu na setrváku musi byt nasroubovanej ten šroub co jsi povoloval trochu povolen at muže unašeč kam odskočit z kužele.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod jiri.krystofek » sob čer 20, 2015 0:26:59

Aha tak to bude ono...
Jinak pouzivam ten co je v odkazu. ..
Na 3 sroubky...
Takze ten stredovy velky tam vratit a nechat trosku povoleny a utahnout stahovak a tuknout do sroubu na stahovaku s odskoci to?
Vyzkousim velice dekuji.
A poskladat to pujde bez problemu zpet?
Jinak co se tyce 207 a jeji spolehlivosti. Rada co vsechno zkontrolovat a vymenit abych se nemusel bat jezdit 15 km do prace?;)jeste jednou diky...
Jinak s betkou sem najezdil klidne 30 km na jeden zatah... jedinej problem co jsem s ni mel za tech cca 100km co jsem na ni ujel bylo ze mi dosel benzin:-D
jiri.krystofek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:19:49

Re: má babettka 207 300

Příspěvekod ronin10 » sob čer 20, 2015 2:08:23

babeta 207 je nejspolehlivější stroj dle mého názoru,b210 to je co jízda to generálka (většinou 2rychl. stupeň a problémy s řemenem řemenicí 2ky) pokud máš tyristor zapalování staré nebo prasklé doporučím vyměnit,jezdím skoro pořád když je venku pěkně nebo se zdá že bude a na novou jednotku už jezdím rok bez problémů,boužel nemám tacháč ani jej nepotřebuji ale zajimalo by mě kolik tisíc km už sem za ten rok najel.

cívka zapalování vyměnit pokud nebyla měněná- aspon na cestě nepřekvapí,svíčka,kabel,cívka 4v, případně pokud se nezdá tak vyměnit celou elektroinstalaci případně opravit špatná místa tzn. vydřená zpuchřelá atp. kouknout na snímač otáček případně vyměnit, spojky udržovat v dobrém a čistém suchém stavu nesmí do nich pronikat olej přez gufera

Rozdělat rozpojovač šlapání vs motor- tj jsou tam 3 kuličky pokud to nikdo nedělal místo kuliček jsem měl já půl kuličky to má za následek to že to nepřepíná a když už tak když přepneš na šlapání a rozjedes se z kopce velkého tak se může stát že ti to přeskočí na motor pohon a seš jasnej možná dochroumanej možná mrtvej ,protože se to tak pěkně blokne že ti brzdy nepomůžou a rozmázneš se po silnici ne tak když čirou náhodou za tebou jede tatra což se nestává zřídka. takže doporučuju pokud se máš aspon trochu rád se na to alespon mrknout jestli to chodí a jsou tam kuličky a ne šišky. stalo se mi to jednou před 10lety a není to příjemný pocit když se to blokne.

no jinak suprově seštelovanej karbec a vyčištěná celá paliv soustava,výfuk soustava,prostě udělej vše a nic tě nepřekvapí,max voz sebou do náhrady jeden tyristor ,svíčku nářadí,pokud jezdíš ve tmě tak i po jedné žárovce.

A hlavně měj pojištěnou babetu a oprávnění řídit moto. takže ŘP. - pokud nainvestuješ tak jezdíš spolehlivě,pokud ošulíš tak babeta vypeče s tebou na cestě.
potomto všem máš spolehlivý stroj který moc nejede ale dostane tě spolehlivě z A do B a opačně, já jezdím 25km a spotřeba 0,5L čili 2/100km- a to ji nešetřím. v podstatě budeš mít spolehlivější stroj než je kdejaká čína skůtr. jezdil jsem od po-pá každý den po dobu půl roku do práce a z práce bez problémů jedna cesta cca 25-30km aniž bych musel na kdeco šáhnout i svíčka už drží rok (briska 35kč) jenže já se vždy tak nudím a ani nemusí být servisní interval a už na tom dělám ,prostě nechci být překvapen - každý den si tak sedím kouřím a koukám na babetu a přemítám co bych ještě tak na ni spravil vyčistil,vyměnil :D nemoc :D
______________________________________________________________
tvůj dotaz: Takze ten stredovy velky tam vratit a nechat trosku povoleny a utahnout stahovak a tuknout do sroubu na stahovaku s odskoci to?
ano jen ho nech trochu povoleny ten stredovy, našroubuj 3 šroubky přez stahovák do těch závitů,a tím středním na stahováku se opřeš o ten šroub napružíš a klepnej po hlavičce středním šroubu na stahováku. až unašeč budeš nasazovat z5 tak buchneš kladivem do středu unašeče aby si dosedl zase z5 na kužel klikovky ,žádný extrém póre klikovka je kalená a mohla by prasknout stačí 1x bouchnout ujistit se že nejde sundat a je to a skládáš dál. - když ale stahuješ tukneš vícekrát prostě musí odskočit a mít místo kam odskočit. když odskakuje je to velká řacha tak se nelekni žes něco zkurvil většinou se i zapráší :)

zvládneš to věř si a nezmatkuj,jak to jednou uděláš tak to bude tvůj denní chleba :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 69 návštevníků