Stránka 1 z 4

OldDevil

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2015 21:41:43
od Azor
Tak zase jeden důkaz, že každá betka je svéhlavý originál. Dával jsem do kupy jeden vrak, spíš pro srandu než jako renovace do super stavu. Problém byl v tom, že se to furt dusilo, nechtělo to pořádně do otáček. Postupně jsem ze dvou dalších babet měnil úplně vše, abych přišel na to čím to bude (karbes, tyristor, cívku, svíčku i s kablíkem, stator i s cívkami, výfuk atd.atd.). Furt nic, nakonec zbývalo už jen sání - pročistil jsem dutinu v rámu, zkoušel různé drátěnky a molitany, pořád nic. Při jedné z dalších prdlavých zkušebních jízd jsem se naštval a vyrval tu spojovací hadici od jikovu do rámu - a babča najednou jela jak nakopnutá, líp než nová. Doma jsem vyhrabal filtr z minibika (skladuju ledacos), přidělal na babču a jezdím jako širón (ani hluk se nezvýšil). Je to poučení, že originál nemusí být vždy to jediné ořechové.

Obrázek

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2015 22:40:44
od verushka
To víš, Babetta je ženská, chce svoje, ale každá něco jiného a žádný chlap se v ní nevyzná :lol: :lol: :lol:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2015 23:30:01
od alexandr-t
Tak to je zajimavé názor :D

Ale pokud to chtělo takové filtr, tak sem se dedukcí dostal k tomu, že to muselo byt bohatý jak blázen a snad to muselo i čtyřtaktovat...zajímavý, holt co kus, to originál:)

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 9:12:11
od RottenFox
Co to je za nádrž?

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 10:04:00
od Azor
Směs byla určitě moc bohatá, ale ty projevy nebyly zcela typické, původně to vypadalo spíš na poruchu elektriky, jako že to vynechává, pak jsem uvažoval o náhle ucpaném výfuku i když byl předtím čištěn (dýchací cesty byly zcela volné, to jsem kontroloval). Ani to nečtyřtaktovalo, bylo to prostě jako když se člověk dusí pod peřinou. Fakt by mě zajímalo jak je to možné, když tisíce jiných babet s origo sáním nemají problém a i tahle v mládí určitě šlapala OK - cesty páně jsou hold dosud neprozkoumané. Možná snad nějaká hrouda rezu uvnitř rámu, ale to už spekuluju, profouknout to šlo bez problému. Jinak ta nádrž je provizorium z pionýra pařeza, ta origo je prorezlá, ještě nevím zda ji zakápnu mosazí nebo budu shánět novou, Ten vzhled není nic moc, ovšem alespoň zmate případné horlivé policajty . jezdím se štítkem a s papíry od jiné 207čky. :mrgreen: Tím sanozřejmě nechci nikoho navádět k podobným nemravnostem. :twisted:

Ještě se musím pochlubit zadními pružinami (tlumiče jsou z pionýra). To jsem šel přes pole a našel dlouhatánské péro ztracené z nějakého zemědělského stroje. Mám takovou úchylku, že seberu kdeco. Péra z pionýra byla zoufale rezatá, tak jsem zkrátil toho nalezence (ještě mi kousek zbyl) a ejhle ono je to naladěno přesně na mé pozadí, asi zásah vyšší moci. :lol:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 17:34:24
od ridchey
to se pozna dobry hospodar, i pro malou maticku na zemi se ohne....
a s tim sanim-nebyla ta spojovaci plastova trubka priskripnuta?
pripadne si jeste rikam,ze se taky mohlo sejit vic faktoru poruchy, proste tak,ze sice vsechno funguje,ale vsemu schazi kousek neceho k dokonalosti,ale kdyz se to vsechno secte,pak to dela problemy.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2015 13:18:04
od ronin10
mě se tak projevovala b207 není nic co bych nedelal no a pak kdyz jsem sundaval valec na novcy krouzky tak sem zjistil že vyfuk kanalek je z 50% ucpaný,vyčistil jsem a babetu sem nepoznal i se starymi krouzky hned si vse sedlo i ten karbec jikov ktery nesel sestelovat byl najednou sestelovany díky tomu :D takže si spíše myslím že pokud babča nejede na origo sání tak bude krpa jinde,přeci když ji pustili z pásu jako novou tak na to musela jet. ovšem myslím že ten filt z minibika musí byt perfektní druhá volba sám jsem nad tím přemejšlel ale je mi líto dát za filtřík 250kč-přeci jen je to sportovní filtr ve své podstatě

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2015 13:55:33
od Azor
Jasně pánové, jdete na to logicky, ale logika u babety často moc nefunguje. :mrgreen: Ten motor jsem měl kompletně rozhozenej a samozřejmě kovově čistej, taktéž spojovací hadička do rámu nebyla smáčknutá, ale to už neřeším - jezdím. :D Za filtr by mi bylo také líto dát 250 Kč, ale koupil jsem ho i s komplet motorem minibike za 450 Kč na aukru. Chci to časem přidělat jako pomocný motorek na kolo, ale zatím není čas (absenci filtru na tom kole pak budu řešit až jestli se to povede).
Jinak další "zajímavost" - léta tady obhajuju zbytečnost stabilizátoru, že stačí dobré kontakty - teď jsem si s tímhle názorem sám nas... do bot. Jak jsem měnil ty díly, abych zjistil proč to nejede, nechal jsem na téhle 210 stator i s cívkami z 207, nechtělo se mi to vracet neb jsou téměř identické (30 a 32 W). Na obou strojích to svítilo bez problému s origo žárovkama 6 V, 15/5 W. Sotva se mi ten ďábel rozjel, shořely obě žárovky (kontakty super), neměl jsem náladu se v tom moc hrabat, tak jsem tam vrazil obě na 12 V, shořely okamžitě. Momentálně mám vepředu 24 V 21 W a vzadu, protože jsem neměl sufitku 24 V, tak jsem k 12 V 5 W dal do série odpor 48 ohm. Zatím to drží a při vyšších otáčkách svítí jako ďas, ale jestli to shoří zase, půjdu cestou stabilizátoru. Samozřejmě z toho plyne i poučení: nedělej chytrého, když ti něco funguje, na jiné babetě to fungovat nemusí. :oops:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2015 15:57:54
od ronin10
nj jenže to máš pak blbý magneto nebo civky ,obdivuhodne davat 24v žárovky,chlapi pak po takovejch kupovat babetu je radost. :? dnes se prodávají celé elektroinstalace chlapek vam to vyrobi do 400kč stoji to zato protoze kdyz nekdo napojuje drat s bužírkou modrý na bílí či červený do černého pak se v tom prase vyznej,magneto bud nabiješ pokud po něm je prdlajs už a má mnoho zasebou nebo ho prostě koupíš za 700 nový a máš klid,stabilizátory jsou jen latou znouzecnost navic pronekoho kdo neni elek. typ tak docela drahý špás. co si budem povídat tady nikdo nemá v podstatě na to aby koupil dílů za 2000 když za to může dát 500. chapu to né každý vydělává 30tis mesicne ,me se podlamuji nohy za neorig čelist startovací u nas v krámě 1ks 120kč. ale když ji člověk nekoupí nebo nenalepí nové obložení a bude to bastlit co dům dal tak taková babeta už je spíš homemade peklo. všechny poruchy na světě jdou opravit ale na to jsou třeba finance boužel.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2015 19:48:05
od Azor
Teda jako zase ze mě nedělejte úplnýho blbce, nechci se vytahovat, ale vzděláním jsem strojní inženýr s delší praxí ve výrobě jeřábů, zkoušku elektro z 50ky mám taky a v elektronice vč. PC už se hrabu taky pár desítek let :lol: , takže myslím že nejsem zrovna ten typ co smotá drátky a zafačuje to izolepou a kus železa místo pořádného sváru přidrátuje, ale klid, já se neurážím.

Ono se snadno řekne máš v hajzlu magneto, ale pak mi vysvětli, proč to před pár dny šlo OK na obou mašinách a po pouhém přehození statorů, zaručeně funkčních, to najednou pálí žárovky. A zkus konkretizovat, co by tam mohlo být špatného. Rotor je na obou namagnetován OK, cívky vykazují správný izolační odpor, nejsou nikde přerušené a kontakty OK. Vzduchová mezera mezi rotorem a cívkami optimální. Ukostření dokonalé, vodiče nedávno nové, nakrimpovány nové fastony, zaizolováno smršťovačkou, aby to nelítalo staženo úhledně zdrhovačkou - prostě ten nejideálnější stav. Možná jsem na něco zapomněl, zkuste někdo tipnout, kde může být ten pes zakopán, ale zatím to zavání spíš černou magií. :twisted:

Jo a nebojte, žádnou babču se prodávat nechystám, tak nikdo nemusí mít strach, že by to po mě musel předělávat. :mrgreen:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2015 23:19:22
od alexandr-t
Ooooo, black magic :lol:

Jenom se vrátím k temu filtru co tady opěvujete. Neco takovýho mám taky a stojí to s prominutím za vyližprdel. Už sháním molitaňák, ale problém je, že jsou většinou dost velký:(

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: sob čer 20, 2015 17:36:34
od ronin10
v podstatě sis odpověděl sám přehodilsi statory a je po tom ted prdlajs.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 12:22:54
od Azor
Pardon, a logika věci je kde? Objednám si tedy nový stator s cívkami a budu trnout, jaké napětí to bude dávat? To je s prominutím blbost. :roll:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2015 13:09:50
od Pavel
>Azor

Já mám elektro průmku i výšku, takže nějaké základy mi snad ještě v hlavě zůstaly :)

Odpověděl sis sám. Prohodil jsi statory. Napětí indukované na cívce závisí mimojiné i na vzduchové mezeře mezi světelnými cívkami a rotujícím magnetem. Na Babettě je celkem vůle a každý stator má jinou vzdálenost cívek, některé můžou i drhnout o rotor při špatném nasazení. Když bude mezera menší, budou cívky indukovat větší napětí a tím i špičky. Řešením by bylo zapojit osciloskop a podívat se, co to hází za průběhy a pak spárovými měrkami vhodně vymezit vzdálenost cívek od magneta. Čím dál od magneta, tím líp.

Jinak tohle téma bude nekonečné a furt zahaleno magickým tajemstvím. Já mám na každé Babče nainstalován omezovač napětí a slouží ku spokojenosti už 7 let minimálně. Od té doby nevím, co to je spálená žárovka. Zajímavé ale je, že mi i přesto občas odejde žárovička od tachometru, ale hlavní světlo a zadní nikdy.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pát črc 17, 2015 14:07:23
od Azor
Tak Oldova evoluce pokračuje, máte pravdu, pravověrný babeťák si odplivne :D , ele tenhle stroj jsem si opatřil právě na takové blbnutí. Mimo to ještě hýčkám 2 ks v origo stavu.

Obrázek

Obrázek

Přibyla brutální a objemná nádrž (13 l ) a sedlo z nějakého čínského skůtru. Změna posazu si dále vynutila přídavné stupačky ála choper. Je zajímavé, jak výrazně pouhá přišroubovaná příčka nesoucí nádrž ztužila rám, je to úplně nový pocit z jízdy :twisted: .