Stránka 3 z 4

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 19:47:00
od Azor
Tak zanechme všech nadějí, LEDka už je kaput. Risknul jsem to a zapojil bez omezovače (přece jen inzerují střídavých 85 V), ale je evidentní, že tudy cesta nevede (podezřívám vyšší harmonické, které si pohrály s vestavěným švábem), takže nezbývá než dál experimentovat. Kde jsou ty doby, kdy jsem zarytě obhajoval tezi, že při nezoxidovaných a dobře napružených kontaktech není potřeba žádná stabilizace. :oops: :evil:

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 20:57:07
od ridchey
omezovač,usměrňovač,2x DC/DC driver(třeba s LM2596) a teprve za nimi ledky..... to je vyzkousena kombinace

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 22:20:26
od Azor
Jasně, to beru, ale tahle ledka má vše už integrováno v základní patici. Přesto sílu babetty nevydržela.

Obrázek

Obrázek

http://www.jpeg.cz/images/2017/03/25/1HF2.jpg

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon kvě 01, 2017 21:55:47
od ridchey
to je imitace regulace, resp. pro babettu.
cele to potrebuje poradne chladit a ten chladic to proste netahne

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: úte kvě 02, 2017 9:44:21
od Azor
Nedělejme unáhlenéné soudy, ta regulace mi připadá docela sofistikovaná, zdá se, že je to něco na způsob řízené zenerky TL431 a zkušebně na střídavé napětí z externího zdroje 48 V mi to svítilo bez problému 8 hodin. Chladič to zvládal v pohodě, bylo to spíš jen vlažné.

Obrázek

A ten chladič viz obrázek - vypadá, že je z celé sestavy to nejsolidnější, rozhodně ho nezahodím a použiju ho pro další bastlení. Problémem u babetty budou asi náhodné špičky (kdysi jsem na půjčeném osciloskopu naměřil občas špičatice přes 100 V).

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: úte kvě 02, 2017 17:06:22
od ridchey
nejenom nahodne spice, ale muzou to byt i podpěťové stavy.
kdyz jsem testoval nejake USB dobijeci moduly,tak jim nevadilo vyssí napetí,nez 12V, ale vice se hřály při nižším napětí.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 19:10:07
od Azor
Tak Olda dostal blinkry a komplet LED světla. S.al jsem se s tím neskutečně, zahořel mi omezovač 12V (asi malé zatížení, takže přes něj nejspíš šlo moc), nakonec jsem zabudoval 2 gelové aku 12V/1,2 Ah (bylo to to nejlevnější na trhu) a napájím to (blikny i světla) z těch baterek. Dobíjení poněkud krkolomné - omezovač 12V s balastní zátěží a booster dávající cca 14V (Alibaba - štelovatelný, za pár šupů). Časem snad vymyslím něco elegantnějšího, hlavně ale že to fungu


Obrázek

Obrázek

Obrázek


A ještě drobná vychytávka (možná to máte taky, ale někoho to může inspirovat). Nesnáším uzavřené přilby, ale vadí mi nožičky od brýlí - takže jsem to přichytil sucháčem (stačí ten chlupatější díl - k polstrování to chytne fest) a užívám si vítr do ksichtu bez otlačení (brýle z železářství za pár kaček).

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 21:12:02
od mhi
Moc hezka prace. Intentzivne by mne ale zajimalo, zda je alespon neco z toho "road-legal". Taky bych si rad na nejakou Babettu strcil smerovky a poradne predni svetlo, ale nerad bych domu slapal pesky az mi bude zakazana jizda pro technickou nezpusobilost.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 8:13:55
od Azor
Směrovek se bát nemusíš, Babetty jsou schválené s i bez. Důležité je použít blikny schváleného typu (homologované) a pak je vše OK. Taktéž jiné světlo, pokud je určeno pro moto, je schváleného typu a správně seřízené, není problém. Další úpravy už by mohly být předmětem diskuse, rozhodně nikomu neradím provádět neschválené úpravy. Ale na druhé straně nepřeceňujme znalosti policajtů (taky to někdy nemají lehké), Babetta je už téměř historické vozidlo a kdo dnes ví, co všechno se vyrábělo (různé exportní souběhy atp.) ? Ostatně i když to tak nevypadá, mám na tom strojku téměř vše schváleného typu, snad jen mimo přídavné stupačky ála chopper (je to překvapivě pohodlné) a zatím (musím to zaklepat) jsem na silnicích žádný problém neměl. Ono to možná souvisí i s tím, že tahle babča je z mé kolekce jediná na značkách - a pokud souhlasí osvědčení o registraci se štítkem na rámu a s registrační značkou + platná zelená karta, tak se to jeví dostatečně v souladu s platnou legislativou. 8)

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 15:01:03
od mhi
No ja mam v supliku blikny z CN, jedine co na nich je je N6 v krouzku. Moje podivne dotazy smeruji k tomu, ze minimalne na STK se k upravam moto koukaji stylem "no tak s tim mi ani nejezdete" a hledaji na kazdem pochybnem prvku ty homologacni znacky a zda to opravdu odpovida schvaleni originalu - maji k tomu podklady. Prave v tech homologacnich znackach bych potreboval trochu osvety, asi nejen ja. Obvzlaste blbe to je u replik dilu z CN, kdy dil je na pohled zcela identicky ... akorat na nem neni ta spravna znacka.

Podle meho laickeho nazoru ale nejake upravy typu ze vymenim svetlo/pridam svetlicka/zmenim nadrz/zapalovani apod. znamenaji automaticky ztratu technicke zpusobilosti.

Abych ale jen nesiril negativismus, mozna by baterky sly zahodit a nahradit je nejakym step-up-down menicem s velkym rozsahem z eBaye: pripadne omezovac, usmernit, velky kondik, step-up-down (jsou i 2-in-1 kdy to chytre bypassuje step-up neni-li potreba). Myslim, ze spousta tech eBayovych by sla i predelat na jednoduchy proudovy zdroj, ale to uz chce zasahovat do zapojeni.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon črc 10, 2017 15:45:48
od Azor
V evropských civilizovaných končinách musí být homologační značka jen a pouze E + číslo to celé v kroužku, nic jiného uznat nejde. Záměna světla za jiné schváleného typu a určeného pro danou kategorii vozidla není problém, samozřejmě jednoúčelových světel zabudovaných v karoserii se to netýká, to ale není případ babetty. Zapalování proboha už vůbec neřeš, tady by měla být akorát splněna elektromagnetická kompatibilita ve vztahu k rušení. Stále píšu o mopedech – u auťáků je to samozřejmě komplikovanější. A jsme na babeťáckých stránkách, takže sem netahej STK, toho jsme naštěstí ušetřeni.

V otázce step-up-down měničů jsem trochu skeptický, babetta s kolísáním napětí zdroje 0 až 100V i více, s divokými špičkami a spoustou parazitních kmitočtů, mi zatím většinu elektroniky vždy celkem spolehlivě odpálila. Ty gelové baterky jsou přitom rozměrově naprosto přijatelné, intenzita světla nekolísá, svítí to naplno i při stání na červené atd., zatím po pár jízdách jsem s tím spokojený – je to jednoduché a účinné, LEDky berou málo, takže se zdá, že by asi stačila i jen jedna ta baterka, dobíjí se to průběžně, asi teda nakonec nebudu mít moc důvod to měnit – proč nahrazovat jisté nejistým.

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: čtv črc 13, 2017 15:34:23
od mhi
1) E-cislo je ale u novych veci, ne? Nejake historicke repliky treba na Simaly to maji ale jinak? Jak jsem pochopil, dily se delaji 1:1 s originalem, treba v CN kde to okopiruji i se skrabanci.

2) U mopedu se sice formalne STK nedela (diky bohu ... zacinam milovat Babettu, dneska jsem stravil 3 hodiny na STKcku. Uz jenom mereni emisi, kdy sice maji volno, ale nechaji me hezky cekat az vychladne motor, pak me pozvou, zahrat, cekat na OBD2 readiness, ...) ... no ale pro to aby vyjel moped na silnici, musi splnovat v podstate stejne technicke podminky jako motorka, jen to nikdo neoveruje... ne?

2b) Otazka kdy se ztraci zpusobilost k provozu mne docela zajima hlavne s ohledem na upravy. Mam za to, ze i to blbe zapalovani by melo projit dalsimi testy ne jen EMC. Treba u ruznych chiptuningu je naprosto jasne, ze se ztraci zpusobilost, a navic porusuje autorske pravo. Ale nikdo nic (zatim) neresi ...

3) ad buck/boost converter ja rad resim zapeklite technicke problemy, takze mam v planu vzit nejaky MCU a udelat s par FETy a indukcnostmi cosi, co bude zcela resit na vstupu temer jakekoliv napeti a na vystupu fix do 20V. Ale i s temi cinskymi by to melo jit, nevidim problem: s vyhlazenim a omezovacem to musi chodit. Dam omezovac na AC, usmernim graetzem, par indukcnosti na likvidaci bordelu, dioda, velky kondik, a za to muze jit "kosmicka technologie" :-). Nicmene baterka (nebo superkapacitor) je takove pekne Babettacke reseni :-).

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: čtv črc 13, 2017 16:48:46
od ridchey
ad 3) az na ty indukcnosti to mam tak resene taky, za mustkem jsou jeden step down naladeny na 12V pro zadni sv,tacho a led otackomer, a druhy-trochu jineho typu, je naladen na napajeni Led chipu 10W a no problem po elektricke strance.
po te mechanicke strance je to horsi, protoze i kdyz to mam v krabicce natesno, tak se maji snahu uklepat nozicky od kondiku. a vzhledem k jeste jakemusi testovacimu rezimu to nechci zalevat. (a stejne mne to nemine)
nicmene ted mam takovy zamer, pouzit nejake kvalitni clanky 18650 jako zalozni napajeni svetel a to je dnes na dlouhe lokte, bo v sortimentu tech clanku je takovy chaos a hlavne falesnych clanku, ze se v tom prase pomalu nevyzna. (jedine kuraci vaporizeru jsou v tomhle kovani :-) )
To ovsem znamena zmenu elektroniky za mustkem....resp. pridat jeden nabijeci modul ....

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon črc 17, 2017 16:49:59
od Azor
Tak nakonec mi to vyřešila tahle hračička, za pár kaček a bez zbytečného mordování se step up/down bazmeky. Svítím, dobíjím, neřeším. :D

Obrázek

Re: OldDevil

PříspěvekNapsal: pon črc 17, 2017 18:06:38
od ridchey
taky uz po tom pokukuju, je ktomu nejake schema zapojení?