Slovenská strela

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Slovenská strela

Příspěvekod Pavel » úte led 05, 2016 12:28:58

Pro ty z vás, co nechodí na BkB, tak jsem si právě připravil na sezónu Slovenskou strelu.

Takto jsem pojmenoval svoji B215, protože pocházím z města, kde se Slovenské strely vyráběly a zdálo se mi to jako vhodné synonymum pro stroj, který prošel první tuningovou úpravou motoru.
Obrázek

Do provozu šla 09/2014. Spotřeba Babetty se vyšplhala na 1HU píst/1000km, až jsem se naštval a vrazil jsem tam Almet a od té doby jezdil spokojeně až do letní výpravy na sraz Vápenky. kde se mi zadřela jediná neoriginální komponenta - kllikova SR výroby Fichtlkrámek a vyrobila měsíční povrch i v hlavě válců a samozřejmě zlatý Almet byl hin. Doporučuju nekupovat nové SR klikovky :) Pak jsem hodně dlouho sháněl origo díly a dával některé z nich repasovat u mistrů svého oboru. Prostě jsem vzal krabici s 3 klikovkama a jel jsem osobně do Šardic za panem Padalíkem a řekl mu, že chci, aby mi je zrepasoval do originálu. Žádná CKR či Rocket ojnice, prostě výbrus původní ojnice. No, tak se zasmál a řekl, že už ani nepamatuje, kdo to po něm chtěl naposled a že si počkám pár měsíců, protože si na to musí ručně vyrobit potřebné díly. Za cca 3 měsíce jsem si zajel pro hotové klikovky a mohl začít skládat. Zatímco motor jsem měl nastrojený a namontovaný za půl dne včetně nezbytných úprav časování pístu, tak jsem další 2 dny zkysl na elektrice. Měl jsem meuvěřitelnou smůlu na komponenty. Původní stator asi zreznul (v době zadření motoru se přehnala bouřka a pak už Babetta nikdy nejela) a impulsní cívka stávkovala. Dokonce odešel po půlroční pauze i závodní tyristor. Taky taková neuvěřitelná porucha, že hodil asi 30 jisker a pak nic. Takže to krásně chytlo a za 1-2 sekundy chcíplo :) Ještě větší překvapení bylo, když jsem vzal uloženkový stator a nainstaloval ho do motoru a motor zněl jako těsně před GO. Dal jsem další uloženkový stator a opět to samé. Tak jsem vytáhl další stator z druhovýroby a jupí, fungovalo to. Jenže radost mě přešla v tom okamžiku, kdy jsem začal šroubovat světelné cívky. Vůli vůči rotoru nešlo vymezit, tak šel stator pryč a nakonec poslední záchrana z mé KPZty, náhradní origo stator zafungoval. S tímto jsem se drbal neuvěřitelné 2 dny a můžu vám říct, že ohmetrem nic nezměříte. Prostě namontovat, zkusit a buď to klape jak švýcarské hodinky, nebo ne. Přepajoval jsem tolikrát, že jsem za tu dobu spálil jedno pájecí očko :)

Babettu se nakonec podařilo zprovoznit se zvýšeným úsilím a nyní mě čeká záběh motoru, až sleze sníh a budou suché cesty. Motor jsem pro letošek osadil převodem 11/51, aby to jezdilo líp do kopců. Po rovince to dohoním otáčkami :) Plánuju, že letos s ní přijedu na Vápenky.
Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron