Stránka 1 z 1

Green Lantern

PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2016 20:42:15
od Honza3707
Začalo to na podzim 2013,koupil jsem rozebranou babettu u které však mnoho věcí chybělo.První rok jsem spíše renovoval a u motoru vyměnil pouze ložiska a gufera.Po vzhledové stránce jsem začal rozpletením a nastříkání kol,úprava blatníků,snížení sedla,jiné řidítka a další drobné úpravy.Poté jsem jezdil zhruba až do minulého podzimu,jen s minimálními poruchami :) .Ale nastal zvrat chtěl jsem zvýšit cestovní rychlost,můj cíl byl po rovině stabilně 60 a 50 do kopců.Tak začali úpravy ojnice CKR ,ložiska SKF ,nové obložení na spojky a na brzdy v Renovak.cz ,pružinky spojky stage6 bílé ,karburátor a výfuk jawa 21. Hlavu a válec mě upravil Dr.House podle mích (výše napsaných) požadavků .Kterou jsem si ještě nevědomky vylepšil větším vrtáním z 39 na 41mm a tím jsem si ještě zvýšil kompresní poměr.Výsledkem je že jsem měl maximalní rychlost na rovině 70km/h a z kopce jednou dokonce 84km/h s převodem 14 x 51 .A tet to hlavní můj cíl na další sezonu je pokořit 100km/h :D už mám i pár vizí z kterými bych se tady chtěl poradit a zdokonalit je.

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 15:51:19
od Azor
Motor budeš mít vyladěnej moc hezky, ale brzdy pro rychlost 35. Tohle už by chtělo dopředu kotouč a raději komplet novou vidli. Já tam dal blbou bubnovku z pionýra a mám nepříjemný dojem, že se mi šavle po prudkém zabrzdění hnuly. A když už budeš měnit vidli, chtělo by to vyztužit i rám, při vyšších rychlostech se nejen vlní, ale už jsem viděl i kousky, které se v důsledku vylepšené brzdy ohnuly kousek za krkem řízení. Ono by to vlastně sneslo komplet předělat z chrommolybdenových trubek, ale to už je o něčem jiném. :twisted:

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 20:56:47
od Honza3707
S těmi brzdami máš naprostou pravdu i tet to byla dost bída . Mám v plánu dát vidlici z pitbiku i s kotoučovou brzdou 220mm,nejhorší je náboj je hodně slabí chtěl bych si ho nechat noví vytočit na soustruhu.A co se týče rámu tak bych chtěl udělat uložení kyvky na mosazné futra.A sám o sobě rám bych řekl že má tuhost dostačující.

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 21:37:28
od Honza3707
A tet budoucí plány s motorem po dlouhém pročítání různých serverů,obrázků,blogů jsem začal mít trochu představu jak by měl noví motor vypadat.
1.sání
Už od začátku jsem chtěl klapku a pak jsem narazil na pár fotek které mě hodně zaujali,a od té doby jsem věděl kam můj vývoj bude dál směřovat.Mám plánu udělat skoro stejně jako je to na fotkách pouze bych chtěl více zaklopit klapku dozadu a za ní dát malí membránoví karburátor jako jsou například u motorových pil poté skrz držák motoru dozadu a za motor dát vzduchový filtr.

2.přepouštění
Díky tomu že karburátor přesunu z válce na kartery tak mi tam vznikne prostor pro třetí přepouštěcí kanál viz. foto č.4 pouze bych ho nedělal až tak velký.
Dále bych zvětšil původní dva přepouštěcí kanáli a vše vyleštil.

3.výfuk a časování
Výfuk plánuji na 160° a přepouštěcí kanáli na 115°.

Kompesní poměr plánuji 10.33 po uzavření výfuku což u teoretického kompresního poměr je 15.4 : 1 (objem hlavy 3.75ccm při vrtání 41mm)

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 21:43:42
od Honza3707
foto č.4

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: čtv pro 08, 2016 19:16:43
od Dr.House
Hezká stavba, jsem rád že válec jede jak má 70km/h je slušná hodnota na rovině, určitě by se dal ještě stávající motor trochu vylepšit a to kratším sacím kolenem. Tvoje plány na další motor se mi moc líbí, klapkové sání přímo do kliky jsem na babettě ještě neviděl, hlavně teda pozor na zkroucené kartery při sváření. Časování výfuku a přepouštěcích kanálů vypadá jako dobrá hodnota tohle časování jsem často viděl na jiných válcích na mopedy(třeba puch). Použiješ vložku z 207 a nebo uděláš 5kanál? Kompresní poměr se mi zdá moc velký určitě bych udělal menší, nejlépe asi hlava od stejskala kvůli tvaru spal prostoru a chlazení. Co se týče membránového karburátoru všichni od nich odpustily, klasický bude lepší volba v tomhle případě 19-21mm.

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: ned úno 26, 2017 18:28:04
od Honza3707
Tak mi postupně přichází věci na noví stroj . A začínají i úpravy zatím přišel na řadu rám který jsem ořezal od všech držáků.Dále jsem očistil originálních sváry které přijdou znovu provařit.A táke nechám navařit vystužení krku trouhelníkem z pásoviny.Poté příjde na řadu vylisování čepu kyvky a naslédovné vymyšlení uložení na mosazné futra :D .
A v průběhu týdne by měla přijít vidlice z pitbiku :lol: .

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: úte úno 28, 2017 19:01:46
od Honza3707
A vidlice je už doma :twisted: velká spokojenost bude potřeba jen pár úprav :D

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: sob led 06, 2018 19:54:52
od Honza3707
Bohužel mé smělé plány na 100km/h se zatím nekonali,ale alespoň jsem trochu pokročil stavbou podvozku na sezónu 2018.U rámu mám převařené a zabroušené sváry dále zavařené staré díry od sání přes rám plus výztuhu krku .Dále ho čeká jen komaxit.

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: sob led 06, 2018 20:07:52
od Honza3707
Také jsem zakoupil litá kola R17 z puch maxi které také půjdou do kamaxitu,nechal udělat na zakázku přední střed pro kotouč a už mi přišli i gumy Michelin pilot street 90/80 :D :D

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: sob led 06, 2018 20:12:30
od Honza3707
Vidlice dostala noví olej a lak .

Re: Green Lantern

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 15:19:45
od ridchey
pěkná práce :!: