Stránka 1 z 2

Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: sob led 21, 2017 21:40:23
od Ba.betton
Zdravím pánové,

na sbazaru jsem objevil docela pěknou Babettu 207.356 a hned dmi bylo jasné, že tu si musím koupit. Za cenu 3 800Kč jsem si domů dovezl následující stroj. Žlutá barva byla zřejmě ve snaze zamaskovat odrbaná místa přestříkána jinou žlutou (růžovější odstín), a to jen místy. Pneumatiky jsou zralé do šrotu, přední ráfek prorezlý, tahometr má ze záhadných důvodů obarvený rámeček na žluto, chybí klakson. Motor je ale v původním stavu a hlavně má rychlej válec (turbíčko).

Zatím jsem opravil kabeláž, vyčistil halvu a válec zvenku, zbavil motor hrubší špíny. Podařilo se mi i vydrhnout ten "žlutý" lak. Původně byla babetta s nosičem (předchozí majitel dokonce vyvrtal díry pro upevnění nosiče každou jinak :oops: ).

Plánuji koupit nový ráfek, nové duše, nový nosič. Tahle babetta bude "pracovní" a zřejmě se stane donorem rychlého válce pro mou babettu leštěnku 207.100. Nemám v zájmu ji přelakovávat, jednu leštěnku skládám, tuhle nechám v origo laku (bohužel poničeném)

bába má najeto 11 000km (1983) a je to moje první pojízdná bába, první, na které jsem se projel. Přikládám i video, z kterého je asi zřejmé (já to zatím rozpoznat nedokážu), že motor vyluzuje nějaké nezdravé zvuky (nedokáži určit, co je způsobuje). Dále má babetta nějak nestály volnoběh (někdy ho tak tak udrží pomalu chcípne, přitom točí zadním kolem, někdy otáčky postupně samy vzrůstají)

Jinak musím pochválit pána co mi to prodával. Vyfotil to tak dokonale, že všechny zmíněné vady, z fotek poznat nebyly :lol:

Obrázky:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Video:

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 13:10:21
od wenca084
Graluluji k přírustku , za ty peníze je to dobrý , něco se nainvestuje a bude to pěný stroj . Mám takové tušení , že ten ostrej zvuk na volnoběh vydává vůle pístního čepu v bronzovém futře ojnice , nebo je vůle na ojničním ložisku dole na klice. Další , ale to je hodně malá pravděpodobnost je že píst lehce naráží do hlavy ( slabé těsnění pod válcem , zásah kutila ).
Vem za buben a otáčej sem tam a zpět ze strany na stranu a pokud to bude tukat , tak bych ti doporučil to rozebrat a tu kliku / ojnici udělat. Vůli na ložiskách na klice zase poznáš pohybem nahoru a dolu.
At to frčí.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 16:58:58
od Ba.betton
Díky, válec už jsem měl dole při čistění pístu od karbonu. Těsnění jsem dal nové (to staré zaboha nešlo dolů), ale dělá to stejně. Zvuk to má téměř takový jako když má diesel staré hydroštely. Teď se peru s volnoběhem. Za nic nejde nastavit tak, jak bych si přál. Buď zadní kolo letí jako o závod, nebo motor začne pomalu chcípat (popř. když se kolo dotkne silnice).

Jinak pro představu, jakou sílu má toto mé turbíčko do kopce: https://youtu.be/NgJprEAPCcg

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 19:10:42
od wenca084
No a zkoušel jsi ten test vůlí co jsem ti popisoval?

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 21:22:53
od Ba.betton
Ano zhruba uprostřed mezi dolní a horní úvratí se při otáčení bubnem ozve hlasité cinknutí. Bubnem jde v ten moment otáčet hůře, jako by byla cítit komprese. Poté jde otáčet zase normálně až do doby, kdy před HÚ opravdu jde cítit komprese. Po zmačknutí dekompsoru/vymontování svíčky to jede normálně


Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 13:26:02
od Pavel
Tě prodejce dobře napálil. Ten motor to má už spočítaný, raději na tom nejezdi, nebo zničíš i ty komponenty, které jsou teď ještě dobré. Jediná přidaná hodnota je asi ten válec, ten se těžk shání.

Kdyby píst narážel do svíčky či hlavy, tak bys to na tom pístu viděl.

Vypadá to na úplně vylágrovanou ojnici na klikovce a možná to lítá i v ložiscích jak šašek v manéži. Chce to udělat komplet výbrus a klikovku, ložiska a pojede jak zamlada...Pokud bys ještě kápl na nějakého borce, co dělá repas klikovek do mosazného pouzdra, sem s ním, tito se platí zlatem a hned bych tam zaslal několik klikovek na repas...

Zde pro představu video, jak má cca běžet zgenerálkovaný motor

https://www.facebook.com/BabettaKlubBrn ... 751816342/

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 13:44:26
od Ba.betton
Ano na to video jsem se už díval - a ten motor má opravdu daleko do tak sametového chodu :oops: Výbrusu jsem se chtěl popravdě docela vyhnout, protože maďarské písty. Nové pístní kroužky mají docela uspokojivou mezeru.

Jinak hlavně kvůli tomu válci jsme to kupoval.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 13:48:50
od Pavel
Když kroužky, tak kvalitní od Buzuluk. Posílají i na dobírku, nikdy s nimi nebyl problém. Já tam před 2 roky kupoval postupku 0-12v po 12ks, měli to tehdy tuším za 21Kč/24Kč za kroužek.

Maďar píst, no záleží, kolik na tom chceš najezdit. Pokud nalítáš ročně 6000+, tak ti to asi bude vadit, protože by tě čekal výbrus každý rok,ale lze to řešit tak, že si koupíš třeba 2 písty stejného výbrusu a pak jen prohodíš ještě vyjedeš ten druhý a to už máš 12tis km,což asi tak na výbrus stačí.

Takhle na dálku ti neřeknu, jestli je píst ještě dobrý, každopádně by to mělo mít takovou kompresi, že rukou budeš muset vyvinout značné usílí, abys překonal setrvačníkem HÚ.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 14:52:33
od Fajn-Tom
Pavel píše:Pokud bys ještě kápl na nějakého borce, co dělá repas klikovek do mosazného pouzdra, sem s ním, tito se platí zlatem a hned bych tam zaslal několik klikovek na repas...
https://www.facebook.com/BabettaKlubBrn ... 751816342/

Jednoho znám, tak jestli chceš číslo tak mi napiš. Ještě vim i o dalším co udělá pouzdro do ojnice, ale na něj číslo nemam, je můj bývalej mistr na motocykli z učeliště.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 21:48:09
od wenca084
Tak po shlédnutí videa je to úplné jasné , ten motor je totálně vylágovanej na klice. Radim na tom vůbec nejezdit , nebot se to může rosipat a odděláš ještě ten válec.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2017 15:44:17
od Ba.betton
Tak nakonec jsem při rozdělání zjistil ulomený kus pístu a protáčející se čep v pístu (úplně volně). Futro se pootočí o kousek v oku ojnice, jinak drží. Čep v něm jde trochu ztuha.

Po klepnutí do ojnice necinká. Čili možným problémem byl ten píst s protáčejícím se čepem. Snad ...

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 13:11:04
od wenca084
Futro v oku v ojnici se nesmí hnout , má tam být nalisované. Nesmí se pootáčet , je v něm přesně vyvrtaná dirka skrs oko ojnice na mazání pístního čepu.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 0:23:54
od Ba.betton
Ok tak půjde ven. Co lisování nového? Jde použít tady tohle?
http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-vyme ... futra.html
a futro: https://www.motojelinek.cz/Ojnicni-pouz ... -d3719.htm ... popř. to můžu nechat někde vyměnit (odborne)

Uvidím, jestli ten moto nakonec nenapůlím a neudělám kliku. Je tam vše původní a možná by si po 10 000km už zasloužil. Ale zase ojnice necinká, ta by ještě něco snesla.

Díky za pomoc

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte úno 07, 2017 13:53:54
od mhi
Cep otacejici se v pistu mi na Bab uplne srazil vykon, takhle jako na videu to rozhodne nejezdilo. Ta metoda "opravy" naklepanim pouzdra je opravdu zajimava :). Jinak nove pouzdro je VETSI, takze dulcik tam nepomuze.

Neni to cinkani spis spojkou? Ze by tam chybela treba jedna pruzina. Na ojnici mi to prijde jako uplne sileny zvuk.

Nove horni pouzdro by mozna slo zvenku ojet bez soustruhu na stojanove vrtacce. Chytit si to na sroub mezi dve matice a podlozky zdeformovane do kuzele (aby se to nejak vystredilo), a potom roztocit a rucne ubrat material. No, je to takova pat a mat metoda, ale porad lepsi nez ten dulcik. Vnitrek by mohl jit ubrat opatrne 13,neco a potom 14kou vrtakem, bude to mit ale zemedelske vule. Nicmene oboji se da udelat doma na koleni, bez stavitelneho vystruzniku a soustruhu.

Re: Babetta 207.356

PříspěvekNapsal: úte úno 07, 2017 16:31:58
od Azor
Martine, vítej mezi echt bastlíře :mrgreen: , dosud jsem se domníval, že ti naskakují fleky pokud někdo využije něco mimo CNC strojů, laserů etc. Jinak ta metoda "kilnerování" ač vypadá brutálně, se v minulosti hojně užívala v opravárenské praxi a výsledky kupodivu nebyly tak zlé. Pokud je to na dojetí pár set (možná i tis.) km před GO, tak bych se toho nebál.