Stránka 1 z 2

Babetta 210RS Dr.House 90ccm

PříspěvekNapsal: ned bře 12, 2017 20:26:32
od Dr.House
Představuji mojí novou babettu 210,
sháněl jsem nějakou náhradu za mojí 207 a taky nějaký nový projekt, shodou náhod jsem se dostal k téhle babettě kterou mi daroval kamarád.
Motor je zadřený zřejmě na klice, nutné nějaké svařování, výměna kol.. atd. přesně takový stav co jsem potřeboval na přestavbu.

Můj plán je takový že nastříkám rám černým komaxitem a udělám GO motoru ke které klasicky přídám pár svých úprav, na motoru je v plánu:
-Předělání na 215
-ojnice CKR, ložiska KOYO a gufera SKF
-upravený válec a hlava
-karburátor pravděpodobně 17,5mm s nově udělaným sacím kolenem, molitanový filtr sání
-pružinky stage6 s tím nevyhnutelně vymyslet nějaké větraní spojek
- k tomu samozřejmě laděný výfuk hikone

Kola,zkrácené vidlice simson,přední blatník, maska, řídítka simson enduro, zadní olejové tlumiče z Březnice, výfuk .....to vše použiji z mojí současné 207

Pár foto hned po přivezení domů ,na těch fotkách vypadá o dost lépe než ve skutečnosti
Obrázek

Obrázek

hned druhý den jsem jí odstrojil o rozdělil na 2 hromady,
první co ještě použiji
Obrázek

a druhá co už pravděpodobně NE :)
Obrázek

Rám měl nějaký podivný domácí doraz řízení, tak jsem udělal nový, při té příležitosti jsem dále udělal trojúhelníkovou výztuhu krku a odbrousil a zavařil otvory po sání to už nebudu potřebovat.
Obrázek

Dále jsem udělal výztuhy k tlumičům nic co by bylo potřeba, ale když už jsem měl v ruce flexu a COčko....
Obrázek

Zítra povezu rám na komaxit, což chvíly potrvá, mezitím se snad pustím do motoru

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned bře 12, 2017 21:10:01
od DRN
Ty budeš rozebírat tu 207?

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned bře 12, 2017 21:38:34
od Dr.House
Ano, použiji z ní díly jako kola, vidle atd.. babetta mi stačí jenom jedna a nechce se mi znovu dělat co už mám vymyšlené a koupené, nedávno např. ty zadní tlumiče co jsou dražší než na moje auto :D

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: úte bře 14, 2017 22:19:45
od DRN
Co plánuješ se zbytkem té 207?

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: úte bře 14, 2017 22:27:47
od Dr.House
To ještě uvidím buď doskládám a nebo rozprodám

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned bře 19, 2017 22:07:40
od Azor
To vyztužení krku je rozumné, ale rám se mám dojem ohýbá někde jinde. Kdysi jsem vyaukroval jeden vrak, vytvořil jsem z něj stroj na hraní (nazvaný OldDevil) a nakonec jsem zjistil, že je někde hnutý rám - při origo (jiné a určitě dobré) vidlici totiž brnkal blatník o fajfku. Předchozí vlastník asi narazil např. do obrubníku nebo řádil v terénu a já jsem logicky předpokládal, že se rám ohnul právě v tom napojení krku řízení. Teď jsem to poměrně přesně přeměřil a kupodivu úhel (60 stupňů) je stejný u všech tří dalších strojů, které vlastním. Muselo se to tedy hnout někde jinde, zatím ale nemůžu přijít na to kde (i když uznávám, že stopro přesné měření to být nemohlo a každý stupínek na té délce dělá hodně). Docela by mě zajímalo jestli s tím má někdo obdobnou zkušenost a zda je někde jiné, ještě citlivější místo nebo jestli, jako obvykle, co kus to jiné chování. :evil:

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned bře 19, 2017 22:40:25
od Dr.House
To máš pravdu u krku bych předpokládal spíše prasklinu než ohnutí, ohnutý rám bych hledal někde v místech pod nádrží hned nad předním držákem motoru

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: pon bře 20, 2017 0:58:20
od Azor
Bingo!, že mě to osla starého hned nenapadlo. Nedalo mi to a ještě teď za tmy jsem vlezl do stodoly a zdá se, že to kritické místo je tam, kde je rám oslabený horní dírou pro origo filtr. Takže z toho plyne naučení, že jedním z prvních kroků k vyztužení rámu bude nějaké vhodné přeplátování té díry. Díky za nakopnutí správným směrem, vrtalo mi to hlavou už delší dobu. :mrgreen: Ostatně koukám, že už to máš zavařené.

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned dub 09, 2017 16:14:46
od Dr.House
Zakoupil jsem nějaké nové díly namátkou jednokroužek 39,50, spojkový buben, spojkové čelisti, pružiny stage6, ojnice CKR, stahovák, ložiska INA....
Obrázek

Dále jsem se pustil do úpravy válce zvolil celkem ostřejší časování nato že motor bude 215ka, přefuky 112°, sání 135° a výfuk bude zřejmě 154° ten ještě ale nemám hotový.
Jako první jsem se pustil do šachet přepouštěcích kanálů protože mi to přijde jako nejtěžší část celé úpravy, ještě budou chtít trochu zahladit
Obrázek

Potom úprava samotných přepouštěcích kanálů ve válci to už bylo snažší
Obrázek

Dále sací kanál na 135°
Obrázek

Výfukovému kanálu se budu věnovat v nejbližších dnech

Na takový válec je určitě potřeba upravit spojku tvrdší pružinky STAGE6 bílé a k tomu nějaké odvětrávací otvory, ty mi udělal kamarád co pracuje na CNC
Obrázek
Obrázek

Výsledek s pružinkami stage6 a nové čelisti
Obrázek

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: úte dub 11, 2017 19:11:11
od Dr.House
Dnes jsem měl chvilku čas a dal jsem se do skládání/přehazování dílů.
Rám má nový černý lak, přední tlumiče jsou ze simsona a na nich je řada úprav -zkrácené, upravené brýle (montáž stejná jako origo babetta), stočené spodky na menší průměr, ještě bych potřeboval objednat tvrdší pružiny z německa.
Zadní tlumiče jsou olejové stavitelné, výrobce zbrojovka Březnice.
Kola jsou cca rok stará, původní ráfky v černém komaxitu, nový výplet, přední buben ze simsona, pláště mitas M06, bohužel zadní kolo se zdá že má už zase lehce vůli v uložení :( tohle je nejsračkovější díl na celé bábě.
Řidítka jsou simson enduro protože jsou nižší než původní.
Pravá šlapka je z kola, vyhnutá z důvodu výfuku Hikone.
Dále přední blatník je zkrácený originál takže jeho funkce je víc než sporná :) zadní nevím, žádný doma nemám akorát zmuchlaný přední co by jako zkrácený šel použít, ale možná tam nedám žádný :D

Obrázek

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: čtv dub 13, 2017 12:41:36
od Dr.House
Původní tlumič sání už nevyužiji, díra v rámu je zavařená, takže bude sloužit jako držák na omezovač napětí a plechu na plasty.
Trochu jsem ho odlehčil 8)

Obrázek

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: čtv kvě 11, 2017 20:46:16
od Dr.House
Dnes jsem zkusil na babettu naskládat díly po novém laku, ještě dodělat zadní světlo a komplet podvozek je hotový.
Obrázek

Výfukový kanál už mám taky hotový, časování 154°, max šířka. 24mm a radius R60
Obrázek

Na motor už mám vše kliku po repasi s ojnicí ckr, ložiska Koyo, gufera SKF. Cca za týden příjde replika dellorta black 17mm. Buhužel mi chybí jeden podstatný díl a to hřídel svařená s bubnem na 215ku, známí co mi jí měl udělat mi až teď řekl že to nestíhá takže si jí budu muset udělat sám, což je celkem nepředpokládaná komplikace :?

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 20:58:55
od Dr.House
Babettka je téměř hotova zbývá pouze doladit karburátor a udělat stabilizátor na zadní diodové světlo.
Obrázek

Výfukové koleno vnitřní průměr 24mm, délka 300mm, výfuk hikone v prostředku rozřízlí a otočený o 180°, karburátor replika dellorto black 17mm, kolínko dělané ze řídítek sobi20 :)
Časování sání jsem dle rad od FK zvětšil nakonec až na 145° i s tímto není problém volnoběh lehce pod 2000ot a reakce na plyn je úplně super, jen potřebuji sadu hlavních trysek pro naladění na plný plyn.
Obrázek

Otáčkoměr + počítadlo motohodin z ebay, hodně pomalá odezva ale za 170kč je super :D
Obrázek

Chlazení spojek, do krytu je zatavená velmi jemná mřížka pro přístup vzduchu
Obrázek

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned čer 24, 2018 22:03:21
od shadow2410
Jakou sílu plechu jsi použil na výztuhy?

Re: Babetta 210RS Dr.House

PříspěvekNapsal: ned črc 08, 2018 21:20:17
od Dr.House
myslím že 5mm nic extra silného