od avar » pon led 24, 2011 22:11:18
Tato tema je sice uz asi pase, ale aj tak... Nedajboze by niekoho mohlo napadnut kopirovat tieto upravy a aby sa zabranilo sklamaniu z nevydarenych uprav, par slov k nim.
Aj ked mam svoj nazor na predvedene upravy motora, nebudem ich komentovat, kedze k tomu nemam dostatok informacii. Co mi ale neda neokomentovat, je vymena vyfuku a sposob montaze noveho hikone vyfuku. Nepoznam presne parametre tohto vyfuku a tak mozem usudzovat len podla jeho vonkajsieho tvaru z fotografie.
Tvar vyfuku je pomerne triezvy a je zjavne ze bol navrhovany aby pracoval v pomerne sirokom rozpati otacok. Toto ale autor tychto uprav sposobom jeho pouzitia, ci montaze dokonale znegoval. Zvacsenie sacieho a vyfukoveho otvoru valca babette jednoznacne prospeje, kedze ako sanie tak i vyfuk su poddimenzovane. Dovodom bola zrejme snaha vyrobcu vyhoviet legislative (obmedzenie rychlosti na 45km/h) a asi aj snaha o udrzanie spotreby v rozumnych medziach.
Nepoznam ako boli zmenene saci, vyfukovy kanal ani prefuky. Co ale vidim je, ze tu vlastne zberne vyfukove potrubie medzi valcom a rezonancnou komorou takmer uplne chyba. To je podla mna aj pricinou slabeho vykonu v nizkych otackach. Avsak podla tvaru vyfuku tento nie je navrhnuty pre vysokootackove motory. Posadenim vyfuku viac dozadu, predlzenim a zvacsenim objemu zberneho vyfukoveho potrubia medzi valcom a rezonancnou komorou sa podla mna jednoznacne zlepsi priebeh vykonovej krivky motora.
Dlzka, tvar i priemer zberneho vyfukoveho potrubia velmi ovplyvnuje priebeh vykonu motora dvojtaktneho motora a musi byt zladena s rezonancnou komorou vyfuku, jeho tlmiacou koncovkou, vyfukovym kanalom a vlastne celym motorom. Obavam sa ze v tomto pripade na to absolutne nebol brany ohlad a upravy mi pripadaju akoby boli robene ako strelba od boku v style: "skusime urobit a uvidime co sa stane"
Stari motorari vravia, ze výfuk dvojtaktu tvori tretinu vykonu motora. Obavam sa ze v takomto prevedeni netvori nic, iba duni a odvadza smrad. Bohuzial.