Stránka 1 z 4

Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte črc 21, 2009 17:19:51
od martin110r
Tak toto je moja Babetta 210. Vyrobená v roku 1995 a kúpená prvým majiteľom (podľa zápisu v technickom preukaze) 7.4.1995. Ja som štvrtý majiteľ. Prví dvaja majitelia boli z Považskej Bystrice, tretím majiteľom bol môj oco, ktorý ju v roku 2004 kúpil za necelých 11 000 korún. V tej dobe mala Babetta najazdených približne 9 500 km. Kupoval ju predovšetkým na ryby, no neskôr akosi nebol čas na nej jazdiť a tak sa myslím v roku 2006 Babetta odstavila so stavom tachometra cca 13 800 km. Stála až do roku 2009, pokiaľ som si spravil vodičák na auto a od tej doby je Babetta moja. Samozrejme po tak dlhom stání sa museli vymeniť guferá. Babettu som si veľmi rýchlo obľubil a stala sa mojim koníčkom. Chcem jej dopriať len to najlepšie a preto pri kúpe dielov nešetrím a snažím sa kupovať to najdrahšie a najkvalitnejšie.

Urobil som na Babette aj úpravy. Ja ich síce nazývam drobné úpravy, no v skutočnosti až také drobné nie sú, keď som kvôli nim prerábal elektriku. Niekedy v novembri (listopadu) 2009 som si na Babettu dodatočne spravil brzdové svetlo, v apríli (dubnu) 2010 som si trúfol na zložitejšiu úpravu a síce na úpravu alternátora. Výsledkom bola 12 V sieť a vpredu použitá dvojvláknová halogénka s výkonom 45 W. No a v októbri (říjnu) 2010 som spravil smerovky (niekedy o smerovkách napíšem článok). Ďalšou úpravou je menšia rozeta. Zohnal som si 45 zubovú rozetu z Koráda, ktorú som po rozsiahlejších úpravách predsa len prehovoril na Babettu. Babetta má momentálne najazdených vyše 19 500 km. Na začiatku leta roku 2010 sa mi na Babette zničil motor, a už keď som ho mal z Babetty vymontovaný, rozhodol som sa, že ju kompletne odstrojím a zrenovujem.Časom budem pridávať ďalšie foto.


Pôvodný stav Babetty
Fotky sú zo dňa 3.7.2009, teda to sú fotky hneď v prvý deň, ako som Babettu dostal. V podstate s nezmeneným vzhľadom jazdila do júna (června) 2010.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Priebeh renovácie
Ako som už spomenul na začiatku, v júni (červnu) 2010 sa mi zničil motor. Pridrelo sa pravé ložisko na kľukovke. Keďže rozpolenie motora nie je úkon, ktorý sa robí len tak medzi rečou pravidelne každý mesiac, rozhodol som sa, že v motore vymením viac, než len ložiská. Takže popri ložiskách sa k tomu pridala:
-výmena všetkých gufier a tesnení
-výbrus valca
-nový piest + krúžky
-nová kľukovka
-nové spojky, pružiny a unášače

Ďalšia vec čo som na Babette spravil je nový "kabát". Niekto z predchádzajúcich majiteľov Babettu potunil "krásnym" náterom. Ten náter (NÁTER, nie nástrek) myslím doslova. Ani sa netrápil s pôvodnou farbou. Jednoducho na pôvodnú čiernu farbu (bez prebrúsenia a odmastenia) natrel štetcom druhú vrstvu čiernej farby. Výsledok-hrozná farba bez lesku, miestami bolo vidno ťahy štetcom a keď som sa posnažil, tak som vrchnú podomácky vytvorenú vrstvu farby zotrel handrou. Keď už v Babette nebol motor, tak som ju komplet odstrojil, celú ju prebrúsil (išli dolu všetky vrstvy farby, aj pôvodná) a začal od samého začiatku. Odmastiť, nastriekať základnou farbou, jemne prebrúsiť, nastriekať akrylátovým tmelom v spreji, opäť jemne prebrúsiť, nastriekať plničom, zase jemne prebrúsiť a konečne finálna vrchná farba. Zvolil som kombináciu-rám čiernej farby a zvyšok červenej farby. Inak všetko som striekal sám až na konečnú vrchnú farbu. Nechcel som niečo pokaziť, tak som finálnu vrstvu zveril odborníkovi. Babetta je nastriekaná farbou na autá, a nie nejakým šmejdom v spreji, čiže výsledok je naozaj pekný.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Aktualizácia 11.8.2010
Dnes mi lakerník priviezol aj nastriekaný rám, tak som sa pustil do skladania. Nemám ju poskadanú úplne, ale zatiaľ som ju chcel poskladať aspoň do tej miery, aby mala kolesá a bola viacejmenej pohyblivá, nech mi nevisí uprostred dielne a nezavadzia. Samozrejme kolesá ešte raz dám dolu a nahodím predný blatník. Za prvé som sa rozhodol, že jej kúpim nové obutie a za druhé, za dva mesiace som zabudol, ako bol uchytený predný blatník a fotky z rozoberania som premiestnil z foťáku do počítača. Už sa konečne tá kopa trubiek a železa začína podobať na motorku.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Aktualizácia 12.8.2010
Bol som si spraviť manší nákup. Kúpil som nové štartovacie čeľuste, koncovku výfuku, 14 zubové reťazové koliesko a 35 zubovú rozetu. Ako sa neskôr ukázalo, 35 zubová rozeta nebol dobrý nápad vzhadom na to, že na liate disky sa namontovať nedá. Samozrejme, kúpil som nové pneumatiky. 10 Eur za kus. Značka Sava. Foto nemám, gumy som nechal v aute. Zajtra Babču snáď prezujem.
Obrázek


Aktualizácia 14.8.2010
Tak dnes za zadaril pekný úlovok hríbov a na Babettku mi akosi nezostal čas. Pravdupovediac, ani sa mi moc nechcelo. No ku večeru som sa predsa len donútil aspoň k nejakej činnosti na Babette, nech mi odbúda robota. Tak som namontoval predný blatník, zadný som trochu dopasoval, lebo nesedel presne, Babettu prezul a nakoniec som namontoval pedále. Inak dal som si záväzok, že Babettka musí vyjsť plne funkčná na cestu najneskôr do 21.8.2010. Tak držte palce :wink: .
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Aktualizácia 16.8.2010
Firma ALMET súhlasila s reklamáciou a bezplatne mi poslala nový bezchybný kus, ktorý mi dnes došiel. Na zajtra som si dohodol výbrus, ktorý mi spravia na počkanie.
Obrázek Obrázek Obrázek


Aktualizácia 17.8.2010
Bol som dať valec na výbrus do Spišskej Teplice. Mám to cca 40 km z domu. Samotný výbrus ma stál 15 EUR. Mám na blízku síce jednu firmu, ktorá tiež robí výbrusy a lacnejšie, ale s ňou dobré skúsenosti nemám. Pred niekoľkými rokmi som im tam dal Babettu na výbrus, trvalo im to skoro dva týždne a navyše bol výbrus asi dobre odfláknutý, keďže Babettu nebolo možné poriadne zabehnúť. Stále to malo snahu pridierať sa. Spišskú Teplicu mi doporučili známi, čo robia v autorizovanom servise, dávajú im tam brúsiť hlavy do áut a majú s výsledkom ich práce dobré skúsenosti. Navyše mi valec vybrúsili na počkanie. Za 2,5 hodinky som to mal hotové. Za ten čas som sa aspoň pomotal po Poprade.
Poobede som si vyzdvihol valec a odviezol som ho ku starkej na dedinu, kde mám momentálne Babettu. Zase som na nej trošku popracoval, keďže chcem už túto sobotu jazdiť. Nahodil som riadidlá, pripojil brzdy a ešte zopár drobností.
Obrázek Obrázek


Aktualizácia 23.8.2010
Tak som vo štvrtok 19. vypadol na dedinu pokračovať v práci na Babette. Poobede som sa pustil do elektriky. Nestihol som ju celú, voľáko mi nešla robota. Dokončil som ju v piatok. Už sa chystám, že sa idem pustiť do motora. Kartre dal do pece, ložiská s kľukovkou do mrazničky. Idem dať ložiská, prvé tri krásne zapadli do kartrov a ejhle, posledné sa v mrazničke voľáko moc zmenšilo - v kartri má okolo seba cca pol centimetra voľného miesta. Kuknem čo je to za typ a skoro ma drblo o zem. Namiesto veľkosti 6202/C3 mi v obchode predali 6002/C3. Zanadával som si, že Babetta na druhý deň (21.) určite nebude jazdiť. Po prvotnom výbuchu hnevu som na to hodil bobek. Olej, čo som si objednal mi ešte aj tak neprišiel, čiže by som nemohol jazdiť tak či tak. Dnes som si bol kúpiť ložisko, a zajtra očakávam olej. Ak príde, miznem na dedinu a pokračujem v skladaní motoru.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Aktualizácia 2.9.2010
Tak som sa zase na pár dní zakutal na dedinu do dielne a Babettu konečne dokončil. Poskladal motor, dal nové spojky, karburátor osadil novými tryskami a všetko pretesnil. Už v piatok 27.8. som Babettu prvýkrát uviedol do činnosti.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Plány do budúcnosti
Keďže mám na Babette akumulátor, ktorý je nevzhľadne umiestnený v košíku, chcem mu urobiť akúsi skrinku a presunúť ho dopredu pod sedadlo. Zároveň chcem vyriešiť dobíjanie akumulátora za jazdy.

Kompletné naťahanie elektriky nanovo. Na pôvodnú kabeláž lepím stále nové veci a už začína byť nielen neprehľadná, ale aj poruchová. Každú chvíľku niekde nejaký blbý kontakt, uklepaný kábel a podobne. Treba tomu dať nejakú vhodnú a spoľahlivejšiu formu.

Ďalej chcem zlepšiť podsvietenie tachometra. Zatiaľ o tom viac neprezradím. To si nechávam ako prekvapenie pre vás :wink: .

Uvažujem o výrobe otáčkomera (nie LEDkového-to je dnes gýčové a má to každý, ale ručičkového) a teplomera. Ale to je viacejmenej iba v teoretickej rovine. Zatiaľ čo prvé tri úpravy musím urobiť za každú cenu, túto poslednú beriem len tak z recesie. Ak sa mi bude chcieť s tým drbať a dotiahnem to do konca, tak budem rád, ak sa na to vykašlem tiež sa prd stane :wink: .

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte črc 21, 2009 21:40:54
od Ajo
Jediné čo mi tam chýba sú nálepky ináč super :D

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2009 19:55:54
od LADAIII
Absolutni krasa, 1- dat nejde, tak davam za jedna. Ty jiny kola z toho delaji uplne neco jinyho (samozrejme otazka vkusu).

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv črc 23, 2009 9:34:55
od Ajo
Mne sa tie liate kolesá tiež veľmi páčia... Ale naleštené koleso z výpletom je tiež super

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 14:02:49
od Maroni
moc pěkná , pěkně udržovaná . Musí být rádost na tom jezdit :D

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 17:25:30
od martin110r
Ale áno, bola radosť na tom jazdiť, keď ešte fungovala. No a pred nedávnom zo dňa na deň "umrela". Nechcela chytiť, a na závadu som doteraz neprišiel. Ale už je v servise (pod dohledem statného ošetřovatele :lol: ), takže už sa teším, až ju opravia a pôjdem si po ňu. Za odmenu dostane plnú nádrž a ak sa podarí, tak aj smerovky :lol: .

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 18:38:58
od milda
Moc pěkná babča, má hodně zvláštní filtr sání. Nechápu k čemu je na něm tolik šroubků??

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 11:00:15
od Ajo
Myslím si, že sú iba na okrasu, však vnútri nemajú čo držať.

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 16:24:22
od martin110r
Myslel som si, že vás šrobky budú zaujímať :lol: . Na okrasu nie sú. Ja mám ten plastový kryt (podľa katalógu krabica sania) mierne upravený. Vo vnútri mám cca 0,8 mm plech a ten je prišrobovaný tými šrobkami k plastu. Keď tam plech nebol, zdalo sa mi, že ten tenký plast rezonoval. Bolo to nejaké hlučnejšie pri saní.
A druhá vec, celý plech je ešte natretý vazelínou, takže v prvom rade všetok bordel, čo motor nasaje sa prilepí na vazelíne, a čo neprilepí, to ešte odchytí filter (to kovové sitko). A čo som tak pozeral, tak sitko mám úplne čisté a na vazelíne pekne vidno nečistoty.

PS: Zajtra môžem odfotiť vnútro toho filterboxu. Dnes večer si idem po Babettku do servisu. Tie dva týždne bez nej boli ako celá večnosť :lol: .


AKTUALIZÁCIA 6.8.2009 alebo čo je nové
Tak Babettka je zo servisu doma. Musím povedať, že mi robí veľkú radosť. Za studena štartuje na prvý šup, za tepla štartuje na prvý šup, za studena drží voľnobeh, za tepla drží voľnobeh, celkovo je nejaká tichšia ako bola predtým. Keď som stál na križovatke, tak som mal pocit, že to vrčí štvortakt . To si len tak potichu blafkalo na minimálne otáčky, predtým bola hlučná skoro ako pionier, aj otáčky mala vyššie.
Mechanik vravel že niektoré ložisko bolo pridreté (z toho tá hlučnosť), tak sme nechali vymeniť všetky, vymenili komplet guferá, odmastili radiace čeľuste (kvôli vadnému guferu mi presakoval olej z prevodovky), nastavili karburátor, vymenili JTZ. Babettka mi teraz jazdí ako nová. Bodaj by nie, keď prešla skoro kompletnou generálkou, až na výbrus, ktorý sa robil asi 2 roky späť. Dúfam, že ešte len teraz bude na nej radosť jazdiť.
No a objednali sme si smerovky, ktoré prídu na budúci týždeň, takže si 36 km do servisu (predajne) zopakujem ešte raz, keď si ich pôjdem vyzdvihnúť. Zatiaľ mám doma len prepínač a striedač. Fotky so smerovkami (ktoré budú číre, dymové) nafotím a upnem až ich budem mať.
Tak zatiaľ toľko k mojej Babette.

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř srp 12, 2009 14:19:43
od BabettaDV
Je krásná dávám za 1 :D

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv úno 04, 2010 23:22:32
od Tom_R
JJ taky máš krásnou Babettu škoda, že těch krásných Babett nelítá po cestě více oni sice moc nelitaju ani celkově.
Líbí se mi ten vzduchový filtr minulý rok jsem se ho pokoušel shánět ale marně a prý se už nevyrábí nevíš kde by se to dalo sehnat?

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv úno 04, 2010 23:36:13
od martin110r
No netuším, kde by sa dal zohnať. Fakt je že som ho v bežnom kamennom obchode tiež dlho nevidel. Oco ho kupoval asi pred piatimi rokmi čiže od tej doby ho už možno naozaj prestali vyrábať.

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: pon úno 08, 2010 21:48:33
od Elixdragon
Ty kola jsou pecka, je moc pěkná

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2010 20:23:27
od llap
Černá barva s loukotěma... dokonalá volba

luk

Re: Moja Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2010 20:45:30
od martin110r
Ďakujem všetkým za chvály. Babetta smerovky ešte stále nemá. Ale vypadá to tak, že v lete Babettu rozoberiem a nastriekam. V reále tá farba vyzerá hrozne nemá žiadny lesk, na fotkách ešte dajme tomu vypadá ako tak. Takže ich tam namontujem asi až keď bude mať Babetta nový lak. Nemám chuť montovať smerovky a za dva mesiace ich zase dávať dolu. Farba bude znovu čierna. Inak aj kolesá by si zaslúžili opieskovať a dať na ne nový komaxit. Tento už je miestami oklepaný od kamienkov, a celkovo už je dáky nažltlý. Len otázne je, či za tie prachy, čo dám do pieskovania a komaxitu nemám rovno nové disky.