Stará babetta 207.500

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod kubo HC » pát úno 18, 2011 18:31:50

to na prvej foto by sa mi šiklo :twisted: laďák už mám :D :D
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod butan » pát úno 18, 2011 19:06:43

Kubo, tys tu psal že jsi vařil koleno k výfuku. Dá se to dělat i obalovanými elektrodami? Nemám s vařením moc zkušeností, a bojím se aby uvnitř nevzniklo zůžení.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod MartinFel » pát úno 18, 2011 19:57:57

Čau, čau.. Hale chci se zeptat jestli máš ICQ ?? Moje je 569150380. Jestli chceš tak si mě přidej, taky dělám Tuning Babetty... Už toho mám dost za sebou :))
A chci se zeptat na tu klapku ke karbeci jak to uděláš ? Díky, měj se
MartinFel
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 09, 2011 21:35:56

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod laacco » pát úno 18, 2011 23:29:56

jasom dal vyfuj s korada je to super taky vzuchovy filter som mal aj ja ale behom 3 dni mi ho ukradli :(
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod kubo HC » sob úno 19, 2011 0:44:25

[/b]]butan[/b] zvárač som amatersky ale dokázal som to privariť ... čo sa týka zvárania moc sa nevyznám viem približne koľko nadstaviť ampér a akú elektródu ale žiadna sláva ... :roll:
martiFel neviem či to patrilo mne ale ICQ mám ale na heslo si už nespomeniem dlho už tam nechodím ešte skype tam áno .. :?
laacco to sa ani nečudujem sme na Slovensku ... ja sa len divím že ja ho stále mám asi preto že som ho tak kvalitne namontoval :D :D ale preistotu nosím sebou aj tu gumennú hadicu z rámu do sania :D
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod laacco » sob úno 19, 2011 2:05:10

kubo to sa vobec necudujem ze mi ukradli filter ale ze aj z nadrze palivo 2x tak to je drze kim som si nekupil uzaver na klucik tak mi ho kradli pravidelne a s pivnie
a co sa tika zvarania ani ja nesom zvarac ale vyfuk somsi zvaril to neje umenie
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » pon úno 21, 2011 22:00:19

Tak mi konečně přišli další věci na moji milou :lol:
Obrázek
Obrázek

Na válci se s hliníkem šestřilo, takže neumožnuje rozšíření kanálů jaký bych potřeboval. Proto horní dvě žebra přjdou odříznout pryč :lol: :lol: (válec na 207 je pro upravy skoro vhodnější)
Obrázek

Začal jsem leštit ojnici, bohužel doma nemam jemný smirek a tak musim koupit a doleštit
Obrázek
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod MartinFel » pon úno 21, 2011 22:13:13

Ahoj, prosímtě k čemu pomůže když budeš mít vyleštěnou tu ojnici ?
MartinFel
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 09, 2011 21:35:56

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » pon úno 21, 2011 22:30:18

Jedna výhoda je ve zvýšení pevnosti, protože zabrousíš trhlinky a oni se tam nebudou moc dál šířit při namáhání. Někde jsem četl o zvíšení v petnosti až o 15%, jestli je to o tolik procent pravda nevim.... Další výhoda by měla být lepší proudění směsi kolem ojnice, ale o tomhle jsem se v žádnej odbornej literatůře nedočetl, jen na internetu, takže jak moc to je pravda netušim.... No a pak je ještě jedná výhoda a to nepatrný snížení hmotnosti u mě ze 64g na 62g :lol: takže fakt nepatrný
Naposledy upravil Fajn-Tom dne pon úno 21, 2011 22:32:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod kubo HC » pon úno 21, 2011 22:30:57

hneď ti to vysvetlím budeš ju mať vyleštenú a hneď okolo nej lepšie obteká zmes teda večšia rýchlosť zmesi ti zaručí vyššie otáčky a keď si to zoberieš tak celkovo lepší výkon samozrejme je to tak nepatrne že to skoro nespozoruješ ale keď to spojíš ž leštením kanálov, piestu atď. tak môžeš veľa získať ...
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod avar » úte úno 22, 2011 0:14:39

prepac kubo, ale taras. a poriadne. neviem ci mas to vysvetlenie z vlastnej hlavy, alebo ti taku hlupost niekto nakukal, ale prosim ta, uz to dalej nesir. vplyv drsnosti ojnice na virenie a rychlost prudenia palivovej smesi je ....
ojnice sa lestia uplne dohladka hlavne kvoli zvyseniu ich pevnosti, aby sa obmedzila moznost vzniku razovych mikrotrhlin. nasledne sa pomeduju kvoli lepsiemu odovzdavaniu tepla, cize pre zlepsenie ich chladenia od palivovej zmesi.
na zlepsenie prúdenia zmesi a plnenia valcov existuju omnoho omnoho ucinnejsie metody, napr. zmensenie mrtveho kompresneho priestoru klukovky, upravy a zvysenie poctu kanalov, pouzivanie ladenych vyfukov, klapkoveho sania ba dokonca, co som bol dost prekvapeny, aj plnenie turboduchadlom.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod kubo HC » úte úno 22, 2011 0:20:36

avar kvoli tomu príspevku som si tak či tak už dosť zadrb.. klávesnicu pretože brúsim vydlicu :roll: radšej som to mohol napísať neskôr a podrobnejšie tamto bolo tak narýchlo a stručne samozrejme máš aj ty pravdu ... len som myslel že chceš zvyšovať výkon preto som mu to podal aj tou cestou
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod avar » úte úno 22, 2011 2:54:18

sorry, este raz kubo. je mi jedno co robis a ako si si zadrbal klavesnicu. chodia sem aj ludia co sa chcu cosi priucit, pretoze toho o motoroch vela nevedia. ako som napisal, neviem ci to tvrdenie mas z vlastnej hlavy, alebo ci ti to niekto nakukal, ale nepis ak nieco nevies. zbytocne pobalamutis ludi.
a blahosklonne reci o tom, ze samozrejme mam aj ja pravdu, si nabuduce nechaj pre inych. cenim si ak pomahas inym, ale stve ma, ak ich takymto sposobom na fore zavadzame. jedno ci umyselne, alebo nie. zialbohu totiz nie si jediny.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod butan » úte úno 22, 2011 10:24:28

Ten ví to, a ten zas tohle.
avar píše: nasledne sa pomeduju kvoli lepsiemu odovzdavaniu tepla, cize pre zlepsenie ich chladenia od palivovej zmesi.
Ojnice se poměďuje z technologických důvodů. Při výrobě se totiž cementuje, ale cementují se pouze ojniční oka, táhlo se cementovat nesmí, zkřehlo by a lámalo by se. A tenká měděná vrstvička tomu nauhličení zabrání. Na chlazení ta měď nemá žádný vliv. A pokud se leštěním odstraní vůbec to nevadí.
Nakonec dáme společnými silami dohromady, jak ten motor funguje :)
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod avar » stř úno 23, 2011 22:24:23

No zda sa ze si zas nerozumieme. Obaja piseme o tom istom a predsa kazdy o niecom inom. Nepisal som o pomedovani ojnic vo vyrobe. Kazdy vyrobca si voli svoj technologicky postup a tak niektore ojnice su a ine nie su pomedene. Mne neprislusi toto hodnotit.
Reagoval som ale na tuto odpoved
kubo HC píše:hneď ti to vysvetlím budeš ju mať vyleštenú a hneď okolo nej lepšie obteká zmes teda večšia rýchlosť zmesi ti zaručí vyššie otáčky a keď si to zoberieš tak celkovo lepší výkon samozrejme je to tak nepatrne že to skoro nespozoruješ ale keď to spojíš ž leštením kanálov, piestu atď. tak môžeš veľa získať ...

ktora bola uplne zbytocnou a naviac zmatocnou a zavadzajucou odozvou na tuto otazku
MartinFel píše:Ahoj, prosímtě k čemu pomůže když budeš mít vyleštěnou tu ojnici ?

kedze pred kubom uz Fajn-Tom vcelku rozumne odpovedal aj ked aj s drobnymi nepresnostami.

Snazil som sa uviest kubove tvrdenia na pravu mieru a napisal som, co som napisal. Nie su to veci vycucane z prsta, ale vychadzajuce z praktickych uprav motorov.
Prelestenie ojnice skutocne zvysi jej pevnost. Potrebne je ale podla moznosti upravovat nove ojnice. U starych je riziku vyskytu deformit a vzniknutych trhlin, takze uprava by sa pravdepodobne minula ucinkom.
Co sa tyka pomedenia ojnice, islo mi o pomedenie uskutocnene po jej vyhladeni a prelesteni.
butan píše:Na chlazení ta měď nemá žádný vliv.

Nuz s tymto tvrdenim si dovolim polemizovat. Ojnica sice nie je vystavena tak extremnemu tepelnemu namahaniu ako napr. piest, ale aj tak. Pri upravach motorov, kde boli prevádzané az extrémne odlahcenia pohyblivych casti motora, aby sa zabezpecil rychly prechod do otacok, bola pozorovana ista zvlastnost. Pri rozoberani motorov po zavodoch, odlahcene ojnice, ktore boli aj pomedene vykazovali menej deformacii nez ojnice, ktore boli iba lestene. Prisudzovalo sa to moznemu lepsiemu chladeniu pomedenych ojnic prudiacou palivovou zmesou. Nik sa nad tym nijako nepozastavoval, jednoducho sa to bralo ako fakt.
Neexistuju na to ziadne exaktne merania, vtedy stacilo ze ten motor pretek vydrzal, ak vydrzal a podla moznosti o nejaku desatinku to s nim islo rychlejsie nez konkurencii. Ak pre tento jav existuje ine vysvetlenie, prosim. Ja som sa podobne ako mnohi ini stotoznil s tymto.
Zaujimavy bol konecny efekt a ci to sposobilo lepsie chladenie pomedenej ojnice, alebo pecena klobasa, ktorú si dal ktosi pocas pretekov, nebolo absolutne dolezite. Len akosi nikoho nenapadlo tvrdit ze vitazne jazdy ma na svedomi zvyseny vykon motora dosiahnuty nasledkom hladsieho prudenia zmesi okolo lestenej ojnice. Az tak daleko sme sa v mysleni chvalabohu nikdy nedostali.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků