teploměr vedle tachometru.

Jak vyřešit palubní přístroje na Babettě a jiných strojích.

Moderátoři: IGI, milda, DRN

teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod Mr.babetta » stř čer 13, 2007 11:46:10

Já sem si na svojí babettu koupil v autopotřebách (Tesco :lol: ) venkovní teploměr.Ted jak je to vedro tak se docela hodí.Sice ho tam musim ještě nějak líp uchytit protože těma vibracema se začiná pomalu odklepávat z toho jinak skvelě lepícího lepidla.Možná neukazuje uplně přesně,ale plus mínus 2 stupně? nevim¨,ale vypadá to docela stylově a každej mi vychvaluje :D
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod igoreva » stř čer 13, 2007 13:38:59

Ja by som uvítal nejaký teplomer čo by mi snímat teplotu motora alebo oleja v prevodovke.
Sledoval by som ako je na tom motor z hľadiska prehriatia.
Teplomer by musel mať rozsah min. do 150 stupňov.
Ak niekto vie o niečom tak sem s tým.
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Mr.babetta » stř čer 13, 2007 13:51:02

igoreva píše:Ja by som uvítal nejaký teplomer čo by mi snímat teplotu motora alebo oleja v prevodovke.
Sledoval by som ako je na tom motor z hľadiska prehriatia.
Teplomer by musel mať rozsah min. do 150 stupňov.
Ak niekto vie o niečom tak sem s tým.
Igor


Jo teploměr oleje v převodovce bych taky uvítal,to by se mi hodně líbilo.a teploměr motoru by aky neškodil.Takže když víte někdo jak na to.sem s tim at máme všicí inspiraci :idea: :idea: :idea: :!: :!: :!: :!: :!:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Ondrassek » stř čer 13, 2007 16:51:08

Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Mr.babetta » stř čer 13, 2007 23:01:20

Ondrassek píše:Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)


já to dělám tak,že si plivnu na hlavu motoru a když to zasyčí,je teplej až moc...... :twisted:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Ondrassek » čtv čer 14, 2007 8:11:05

Mr.babetta píše:
Ondrassek píše:Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)


já to dělám tak,že si plivnu na hlavu motoru a když to zasyčí,je teplej až moc...... :twisted:

jj, to znám.. Stará, osvědčená metoda :) ;)
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Woozie » čtv čer 14, 2007 20:43:13

ja som tam mal teplomer zo stareho Zetoru. bol klasicky rucickovy s medenym dratom ako vodicom tepla. mal sice rozsah od 40-120 ale meralo to pekne. cidlo som strcil medzi rebre a musim povedat ze to meralo fakt super. Bezna teplota okolo 90 ked ukazalo nad 100 uz bolo zle :D
Potom som ho ale dal dole bo som uplne nevyriesil uchytenie (izolacna paska 4ever) a nevypadalo to moc pekne. inak ale funckost bola 100%
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod Mr.babetta » čtv čer 14, 2007 21:38:20

Woozie píše:ja som tam mal teplomer zo stareho Zetoru. bol klasicky rucickovy s medenym dratom ako vodicom tepla. mal sice rozsah od 40-120 ale meralo to pekne. cidlo som strcil medzi rebre a musim povedat ze to meralo fakt super. Bezna teplota okolo 90 ked ukazalo nad 100 uz bolo zle :D
Potom som ho ale dal dole bo som uplne nevyriesil uchytenie (izolacna paska 4ever) a nevypadalo to moc pekne. inak ale funckost bola 100%


to mě taky napadlo.........sice sem nevěděl jestli to bude fungovat a kde seženu takej teploměr ale něco podobnýho mě napadlo........škoda že se nedělaj náký malý teploměry na motory chlazený vzduchem.......hned bych to tam napasoval. :lol:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod Jenda » pát čer 15, 2007 0:03:16

Příští tejden bych měl udělat o tom článek na babettový stránce. Jednak jak využít poměrně levný teploměr od STAGE6, /asi za 1190,-/ prodávaný ve Scooter tunnigu v Praze, též použít samostatná čidla dostupná tamtéž s jednoduchou elektronikou vyrobenou doma, dále využití fatálně levných měřidel z vojenskýho výprodeje a další. Ono se to má asi tak, že relativně drahý hotový výrobek je sice problém, ale pokud to budu dělat sám je tu zase moře práce. Například já, i když sem ten měřák koupil hotovej, vyvztekal sem se tím taky pěkně. Nová kabelová forma, dva okruhy jištěný pojistkama /to kvůli baterce/ akumulátor při zkratu skutečne nezná bratra a vyhořet je nepříjemný. Navíc pořád měřit, protože něco přepólovat a vodprásknout tak krásnej budík je dost blbej pešek. Pikantní je to, že motorka je v záruce /ještě 14 měsíců/ a tak jsem musel zapomenout na samozařezávací konektory /montáž skutečně za 5 minut/ dodaný výrobcem k budíku a hezky udělat nový zásuvný do stávajících konektorů pod sedlem, protože pokud by mi třeba vodešlo CDI i vlastní vadou, tak mi reklamaci v servisu už neuznají a vymáznu s úsměvem 1800,- za nový. Nehledě k tomu, že záruka /i na motor/ v prdeli... Tyhle problémy u Babetty odpadají, pokud tam někdo nemá baterku ovšem. Pak se to musí taky jistit. Jinak ne. Navíc ty měřáky STAGE mají vlastní baterky /knoflíkový, jako do hodinek, či kalkulačky/ takže spousta problémů je elegantně vyřešena. Fikne se to tam a už to jede. Mají i podsvícení /hezký modrý, nebo bílý/, ale to už je lepší napájet z venku /mají na to ext. konektory/, protože to podsvícení malý knoflíkový baterce nepřidá. Jinak pokud by někdo kupoval otáčkoměr hotovej /nejlevnější od STAGE6 za 2300,-/ je plně programovatelnej zpravidla na 2T, to pak ještě možno volit 1 až 4 válce, nebo 4T a to je k dispozici volba pro 1 az 12 válců.
STAGE6 vyrábí neuvěřitelný věci, od klasickejch teploměrů a votáčkoměrů až po měřiče zrychlení, měřiče podtlaku sání a přetlaku turba, teploty výfukových plynů /ideální věcička pro nastavení karbutátoru/, lambda sondy a měřáky k nim, měřiče motohodin, palivoměry, ekonometry, prostě tuny vychytávek. Otáčkoměry jak KOSO, tak STAGE6 dovolují snímání z CDI, nebo kladívek, či tyristorovýho /i tranzistorovýho/ zapalování a všechny umožnují snímat impulsy úplně nej způsobem a to návlečnou cívkou /asi 5-6 závitů drátu/ okolo kabelu ke svíčce. Pouze tato musí být odrušená, což bývají skoro všechny. To se u otáčkoměrů takových firem jaho je HAWKEY HAWK /dělá pro Harleye/ nebo MOTO-DETAIL /dceřinná firma/ říci nedá. Všechny jsou určený jen na určitej druh zapalování, motor /2 nebo 4T/, maximálně se dá volit kladnej nebo zápornej systém implusů, vetšinou přeswitchováním, jako například počítačový karty /pokud se to při montáži splete, budík jde tutově do kopru/ a jsou vždy mimimálně 2x až 10x dražší.
Samostatná kapitola je výroba doma i to jde, existují i velmi levný stavebnice. Všechno bych narval do toho článku...
Někdo tu psal o tom budíku z traktoru. To je velmi elegantní řešení, ta měděná trubička obsahuje rtuť která teplem expanduje a měří se tlak. Nic to nežere, maximálně zárovička na podsvícení a měří to pořád. Pouze pokud je to čidlo dlouhý, nejde zkrátit. Musí se opatrně stočit do několika závitů s průměrem ne menším než tak 7-10cm, aby trubička nepraskla.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 482
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod martin110r » čtv črc 23, 2009 22:21:38

Ja sa chystám vyrobiť si teplomer zo stránky http://www.danyk.wz.cz/teplo.html . Tranzistor má pracovnú teplotu do 150°C, tak snaď to vydrží. Myslíte, že teplota valca za jazdy presiahne 150°C?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod Ajo » pát črc 24, 2009 0:37:17

O tom silno pochybujem, že by to mohlo mať viac to by už asi motor nešiel.
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod milda » ned srp 02, 2009 22:54:11

Já teploměr motoru už nějaký čas používám a nad 150 stupňů jsem se nikdy nedostal. Běžně se teplota motoru pohybuje mezi 70 až 110 - velmi záleží na teplotě okolí a režimu jízdy. Maximální jsem měl kolem 120 stupňů, takže do 150 dost daleko. Je ale pravda že babču nijak extrémně nezatěžuju, takže je možné že by ji někdo byl schopný i na těch 150 uhřát. Taky po zastavení a vypnutí motoru jde ještě teplota o pár stupňů nahoru, většinou tak o pět až 10, dlouhé stání na volnoběh by mohl být tedy problém.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod martin110r » pon srp 03, 2009 9:19:27

milda: A aký máš teplomer? Môžeš ukázať foto?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod milda » pon srp 03, 2009 17:18:37

Můj teploměr najdeš v sekci "Měření a palubní přístroje", téma "otáčky a teplota". Zkušenosti po několikaměsíčním provozu jen dobré. Ten teploměr od "danyka" bude určitě fungovat, jeho konstrukce jsou spolehlivé. Pokud použiješ jako čidlo tranzistor v kovovém pouzdru, nemusíš se myslím bát ani malého krátkodobého překročení maximální dovolené teploty 150°C. Podle mne je taková teplota mnohem nebezpečnější pro samotný motor než pro čidlo teploměru.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: teploměr vedle tachometru.

Příspěvekod martin110r » úte srp 04, 2009 12:29:19

Som rád, že si mi schému od Danyka zhodnotil ako dobrú. Inak chcem sa opýtať, neviem čím prilepiť snímač ku valcu. Chcel som použiť teplovodivé lepidlo, ale na internete si účtujú šialené poplatky za dopravu (lepidlo za 2 eurá a k tomu poplatok za dopravu ďalších 5 eur - ďakujem neprosím). Takže chcel by som to prilepiť dvojzložkovým epoxidovým lepidlom. Len ma zaujíma, má také epoxidové lepidlo dobrú tepelnú vodivosť? Aby som ten snímač zbytočne neizoloval od valca. Samozrejme, že lepidla tam pôjde symbolicky, kvapka. Určite ten tranďák nenalepím na centimetrovú vrstvu lepidla. Ale aj tak sa pýtam.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Měření a palubní přístroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník