od Jenda » pát čer 15, 2007 0:03:16
Příští tejden bych měl udělat o tom článek na babettový stránce. Jednak jak využít poměrně levný teploměr od STAGE6, /asi za 1190,-/ prodávaný ve Scooter tunnigu v Praze, též použít samostatná čidla dostupná tamtéž s jednoduchou elektronikou vyrobenou doma, dále využití fatálně levných měřidel z vojenskýho výprodeje a další. Ono se to má asi tak, že relativně drahý hotový výrobek je sice problém, ale pokud to budu dělat sám je tu zase moře práce. Například já, i když sem ten měřák koupil hotovej, vyvztekal sem se tím taky pěkně. Nová kabelová forma, dva okruhy jištěný pojistkama /to kvůli baterce/ akumulátor při zkratu skutečne nezná bratra a vyhořet je nepříjemný. Navíc pořád měřit, protože něco přepólovat a vodprásknout tak krásnej budík je dost blbej pešek. Pikantní je to, že motorka je v záruce /ještě 14 měsíců/ a tak jsem musel zapomenout na samozařezávací konektory /montáž skutečně za 5 minut/ dodaný výrobcem k budíku a hezky udělat nový zásuvný do stávajících konektorů pod sedlem, protože pokud by mi třeba vodešlo CDI i vlastní vadou, tak mi reklamaci v servisu už neuznají a vymáznu s úsměvem 1800,- za nový. Nehledě k tomu, že záruka /i na motor/ v prdeli... Tyhle problémy u Babetty odpadají, pokud tam někdo nemá baterku ovšem. Pak se to musí taky jistit. Jinak ne. Navíc ty měřáky STAGE mají vlastní baterky /knoflíkový, jako do hodinek, či kalkulačky/ takže spousta problémů je elegantně vyřešena. Fikne se to tam a už to jede. Mají i podsvícení /hezký modrý, nebo bílý/, ale to už je lepší napájet z venku /mají na to ext. konektory/, protože to podsvícení malý knoflíkový baterce nepřidá. Jinak pokud by někdo kupoval otáčkoměr hotovej /nejlevnější od STAGE6 za 2300,-/ je plně programovatelnej zpravidla na 2T, to pak ještě možno volit 1 až 4 válce, nebo 4T a to je k dispozici volba pro 1 az 12 válců.
STAGE6 vyrábí neuvěřitelný věci, od klasickejch teploměrů a votáčkoměrů až po měřiče zrychlení, měřiče podtlaku sání a přetlaku turba, teploty výfukových plynů /ideální věcička pro nastavení karbutátoru/, lambda sondy a měřáky k nim, měřiče motohodin, palivoměry, ekonometry, prostě tuny vychytávek. Otáčkoměry jak KOSO, tak STAGE6 dovolují snímání z CDI, nebo kladívek, či tyristorovýho /i tranzistorovýho/ zapalování a všechny umožnují snímat impulsy úplně nej způsobem a to návlečnou cívkou /asi 5-6 závitů drátu/ okolo kabelu ke svíčce. Pouze tato musí být odrušená, což bývají skoro všechny. To se u otáčkoměrů takových firem jaho je HAWKEY HAWK /dělá pro Harleye/ nebo MOTO-DETAIL /dceřinná firma/ říci nedá. Všechny jsou určený jen na určitej druh zapalování, motor /2 nebo 4T/, maximálně se dá volit kladnej nebo zápornej systém implusů, vetšinou přeswitchováním, jako například počítačový karty /pokud se to při montáži splete, budík jde tutově do kopru/ a jsou vždy mimimálně 2x až 10x dražší.
Samostatná kapitola je výroba doma i to jde, existují i velmi levný stavebnice. Všechno bych narval do toho článku...
Někdo tu psal o tom budíku z traktoru. To je velmi elegantní řešení, ta měděná trubička obsahuje rtuť která teplem expanduje a měří se tlak. Nic to nežere, maximálně zárovička na podsvícení a měří to pořád. Pouze pokud je to čidlo dlouhý, nejde zkrátit. Musí se opatrně stočit do několika závitů s průměrem ne menším než tak 7-10cm, aby trubička nepraskla.