Stránka 1 z 2

teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2007 11:46:10
od Mr.babetta
Já sem si na svojí babettu koupil v autopotřebách (Tesco :lol: ) venkovní teploměr.Ted jak je to vedro tak se docela hodí.Sice ho tam musim ještě nějak líp uchytit protože těma vibracema se začiná pomalu odklepávat z toho jinak skvelě lepícího lepidla.Možná neukazuje uplně přesně,ale plus mínus 2 stupně? nevim¨,ale vypadá to docela stylově a každej mi vychvaluje :D

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2007 13:38:59
od igoreva
Ja by som uvítal nejaký teplomer čo by mi snímat teplotu motora alebo oleja v prevodovke.
Sledoval by som ako je na tom motor z hľadiska prehriatia.
Teplomer by musel mať rozsah min. do 150 stupňov.
Ak niekto vie o niečom tak sem s tým.
Igor

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2007 13:51:02
od Mr.babetta
igoreva píše:Ja by som uvítal nejaký teplomer čo by mi snímat teplotu motora alebo oleja v prevodovke.
Sledoval by som ako je na tom motor z hľadiska prehriatia.
Teplomer by musel mať rozsah min. do 150 stupňov.
Ak niekto vie o niečom tak sem s tým.
Igor


Jo teploměr oleje v převodovce bych taky uvítal,to by se mi hodně líbilo.a teploměr motoru by aky neškodil.Takže když víte někdo jak na to.sem s tim at máme všicí inspiraci :idea: :idea: :idea: :!: :!: :!: :!: :!:

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2007 16:51:08
od Ondrassek
Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2007 23:01:20
od Mr.babetta
Ondrassek píše:Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)


já to dělám tak,že si plivnu na hlavu motoru a když to zasyčí,je teplej až moc...... :twisted:

PříspěvekNapsal: čtv čer 14, 2007 8:11:05
od Ondrassek
Mr.babetta píše:
Ondrassek píše:Mě osobně by stačil jen teploměr motoru, abych věděl, jestli v tomhle horku vařím nebo ne :).. Abych to nezapekl ;)


já to dělám tak,že si plivnu na hlavu motoru a když to zasyčí,je teplej až moc...... :twisted:

jj, to znám.. Stará, osvědčená metoda :) ;)

PříspěvekNapsal: čtv čer 14, 2007 20:43:13
od Woozie
ja som tam mal teplomer zo stareho Zetoru. bol klasicky rucickovy s medenym dratom ako vodicom tepla. mal sice rozsah od 40-120 ale meralo to pekne. cidlo som strcil medzi rebre a musim povedat ze to meralo fakt super. Bezna teplota okolo 90 ked ukazalo nad 100 uz bolo zle :D
Potom som ho ale dal dole bo som uplne nevyriesil uchytenie (izolacna paska 4ever) a nevypadalo to moc pekne. inak ale funckost bola 100%

PříspěvekNapsal: čtv čer 14, 2007 21:38:20
od Mr.babetta
Woozie píše:ja som tam mal teplomer zo stareho Zetoru. bol klasicky rucickovy s medenym dratom ako vodicom tepla. mal sice rozsah od 40-120 ale meralo to pekne. cidlo som strcil medzi rebre a musim povedat ze to meralo fakt super. Bezna teplota okolo 90 ked ukazalo nad 100 uz bolo zle :D
Potom som ho ale dal dole bo som uplne nevyriesil uchytenie (izolacna paska 4ever) a nevypadalo to moc pekne. inak ale funckost bola 100%


to mě taky napadlo.........sice sem nevěděl jestli to bude fungovat a kde seženu takej teploměr ale něco podobnýho mě napadlo........škoda že se nedělaj náký malý teploměry na motory chlazený vzduchem.......hned bych to tam napasoval. :lol:

PříspěvekNapsal: pát čer 15, 2007 0:03:16
od Jenda
Příští tejden bych měl udělat o tom článek na babettový stránce. Jednak jak využít poměrně levný teploměr od STAGE6, /asi za 1190,-/ prodávaný ve Scooter tunnigu v Praze, též použít samostatná čidla dostupná tamtéž s jednoduchou elektronikou vyrobenou doma, dále využití fatálně levných měřidel z vojenskýho výprodeje a další. Ono se to má asi tak, že relativně drahý hotový výrobek je sice problém, ale pokud to budu dělat sám je tu zase moře práce. Například já, i když sem ten měřák koupil hotovej, vyvztekal sem se tím taky pěkně. Nová kabelová forma, dva okruhy jištěný pojistkama /to kvůli baterce/ akumulátor při zkratu skutečne nezná bratra a vyhořet je nepříjemný. Navíc pořád měřit, protože něco přepólovat a vodprásknout tak krásnej budík je dost blbej pešek. Pikantní je to, že motorka je v záruce /ještě 14 měsíců/ a tak jsem musel zapomenout na samozařezávací konektory /montáž skutečně za 5 minut/ dodaný výrobcem k budíku a hezky udělat nový zásuvný do stávajících konektorů pod sedlem, protože pokud by mi třeba vodešlo CDI i vlastní vadou, tak mi reklamaci v servisu už neuznají a vymáznu s úsměvem 1800,- za nový. Nehledě k tomu, že záruka /i na motor/ v prdeli... Tyhle problémy u Babetty odpadají, pokud tam někdo nemá baterku ovšem. Pak se to musí taky jistit. Jinak ne. Navíc ty měřáky STAGE mají vlastní baterky /knoflíkový, jako do hodinek, či kalkulačky/ takže spousta problémů je elegantně vyřešena. Fikne se to tam a už to jede. Mají i podsvícení /hezký modrý, nebo bílý/, ale to už je lepší napájet z venku /mají na to ext. konektory/, protože to podsvícení malý knoflíkový baterce nepřidá. Jinak pokud by někdo kupoval otáčkoměr hotovej /nejlevnější od STAGE6 za 2300,-/ je plně programovatelnej zpravidla na 2T, to pak ještě možno volit 1 až 4 válce, nebo 4T a to je k dispozici volba pro 1 az 12 válců.
STAGE6 vyrábí neuvěřitelný věci, od klasickejch teploměrů a votáčkoměrů až po měřiče zrychlení, měřiče podtlaku sání a přetlaku turba, teploty výfukových plynů /ideální věcička pro nastavení karbutátoru/, lambda sondy a měřáky k nim, měřiče motohodin, palivoměry, ekonometry, prostě tuny vychytávek. Otáčkoměry jak KOSO, tak STAGE6 dovolují snímání z CDI, nebo kladívek, či tyristorovýho /i tranzistorovýho/ zapalování a všechny umožnují snímat impulsy úplně nej způsobem a to návlečnou cívkou /asi 5-6 závitů drátu/ okolo kabelu ke svíčce. Pouze tato musí být odrušená, což bývají skoro všechny. To se u otáčkoměrů takových firem jaho je HAWKEY HAWK /dělá pro Harleye/ nebo MOTO-DETAIL /dceřinná firma/ říci nedá. Všechny jsou určený jen na určitej druh zapalování, motor /2 nebo 4T/, maximálně se dá volit kladnej nebo zápornej systém implusů, vetšinou přeswitchováním, jako například počítačový karty /pokud se to při montáži splete, budík jde tutově do kopru/ a jsou vždy mimimálně 2x až 10x dražší.
Samostatná kapitola je výroba doma i to jde, existují i velmi levný stavebnice. Všechno bych narval do toho článku...
Někdo tu psal o tom budíku z traktoru. To je velmi elegantní řešení, ta měděná trubička obsahuje rtuť která teplem expanduje a měří se tlak. Nic to nežere, maximálně zárovička na podsvícení a měří to pořád. Pouze pokud je to čidlo dlouhý, nejde zkrátit. Musí se opatrně stočit do několika závitů s průměrem ne menším než tak 7-10cm, aby trubička nepraskla.

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: čtv črc 23, 2009 22:21:38
od martin110r
Ja sa chystám vyrobiť si teplomer zo stránky http://www.danyk.wz.cz/teplo.html . Tranzistor má pracovnú teplotu do 150°C, tak snaď to vydrží. Myslíte, že teplota valca za jazdy presiahne 150°C?

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 0:37:17
od Ajo
O tom silno pochybujem, že by to mohlo mať viac to by už asi motor nešiel.

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: ned srp 02, 2009 22:54:11
od milda
Já teploměr motoru už nějaký čas používám a nad 150 stupňů jsem se nikdy nedostal. Běžně se teplota motoru pohybuje mezi 70 až 110 - velmi záleží na teplotě okolí a režimu jízdy. Maximální jsem měl kolem 120 stupňů, takže do 150 dost daleko. Je ale pravda že babču nijak extrémně nezatěžuju, takže je možné že by ji někdo byl schopný i na těch 150 uhřát. Taky po zastavení a vypnutí motoru jde ještě teplota o pár stupňů nahoru, většinou tak o pět až 10, dlouhé stání na volnoběh by mohl být tedy problém.

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 9:19:27
od martin110r
milda: A aký máš teplomer? Môžeš ukázať foto?

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 17:18:37
od milda
Můj teploměr najdeš v sekci "Měření a palubní přístroje", téma "otáčky a teplota". Zkušenosti po několikaměsíčním provozu jen dobré. Ten teploměr od "danyka" bude určitě fungovat, jeho konstrukce jsou spolehlivé. Pokud použiješ jako čidlo tranzistor v kovovém pouzdru, nemusíš se myslím bát ani malého krátkodobého překročení maximální dovolené teploty 150°C. Podle mne je taková teplota mnohem nebezpečnější pro samotný motor než pro čidlo teploměru.

Re: teploměr vedle tachometru.

PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 12:29:19
od martin110r
Som rád, že si mi schému od Danyka zhodnotil ako dobrú. Inak chcem sa opýtať, neviem čím prilepiť snímač ku valcu. Chcel som použiť teplovodivé lepidlo, ale na internete si účtujú šialené poplatky za dopravu (lepidlo za 2 eurá a k tomu poplatok za dopravu ďalších 5 eur - ďakujem neprosím). Takže chcel by som to prilepiť dvojzložkovým epoxidovým lepidlom. Len ma zaujíma, má také epoxidové lepidlo dobrú tepelnú vodivosť? Aby som ten snímač zbytočne neizoloval od valca. Samozrejme, že lepidla tam pôjde symbolicky, kvapka. Určite ten tranďák nenalepím na centimetrovú vrstvu lepidla. Ale aj tak sa pýtam.