Stránka 1 z 3
Otačkomer

Napsal:
ned čer 17, 2007 21:00:20
od Starec
Náhodov som našiel takú zaujímavú vec. Jednoducho otáčkomer. Dalo by sa to realizovať aj na babettu

Dokázal by to niekto vyrobiť
- Kód: Vybrat vše
http://wiku.ic.cz/navody/led_otackomer.htm
Re: Otačkomer

Napsal:
ned čer 17, 2007 21:14:52
od Mr.babetta

Napsal:
ned čer 17, 2007 21:39:16
od Starec
Fú-ha to aby znás niekto tak bol konštruktér. Možná si to niekto prečíta ( to určite ) a začne si na tom lámať hlavu
Ale ináč by to nebolo až také špatné, hodz ja si myslím, že na Babettu je to zbytočné.


Napsal:
ned čer 17, 2007 21:48:48
od Mr.babetta
Starec píše:Fú-ha to aby znás niekto tak bol konštruktér. Možná si to niekto prečíta ( to určite ) a začne si na tom lámať hlavu

Ale ináč by to nebolo až také špatné, hodz ja si myslím, že na Babettu je to zbytočné.

jj.......já mám někdy vcelku donrý napáda si myslim--------ale at každej posoudí sám.....ale mě už toho na babettu napadlo tolik co vylešit atd....


Napsal:
pon čer 18, 2007 0:10:49
od Jenda
Zapracuju na tom. Vypadá to, že by se nechá použít jednoduchý čítač pulsů, Babetta jako dvoutakt má jeden impuls na 360 stupňů, tedy jedno otočení kliky. Což je dobrý a měřidlo by mohlo bejt relativně jednoduchý. U 4T motorů je to složitější, tam se počítá u jednoválce jeden puls na 720 stupňů tedy na dvě otáčky a musí se to tedy dělit. U teploměru by to taky neměl bejt problém, buď přímo měření odporu termistoru, použitýho jako čidla, nebo přes A/D převodník. Pouze pokud budeme využívat palubní síť jako napájení, bude se muset toto usměrnit a přesně stabilizovat. Podívám se na tom v tejdnu. Kouknu se i po relativně levným teploměru s vnitřní baterií, což by bylo úplně nejlepší.

Napsal:
pon čer 18, 2007 0:19:34
od Mr.babetta
Jenda píše:Zapracuju na tom. Vypadá to, že by se nechá použít jednoduchý čítač pulsů, Babetta jako dvoutakt má jeden impuls na 360 stupňů, tedy jedno otočení kliky. Což je dobrý a měřidlo by mohlo bejt relativně jednoduchý. U 4T motorů je to složitější, tam se počítá u jednoválce jeden puls na 720 stupňů tedy na dvě otáčky a musí se to tedy dělit. U teploměru by to taky neměl bejt problém, buď přímo měření odporu termistoru, použitýho jako čidla, nebo přes A/D převodník. Pouze pokud budeme využívat palubní síť jako napájení, bude se muset toto usměrnit a přesně stabilizovat. Podívám se na tom v tejdnu. Kouknu se i po relativně levným teploměru s vnitřní baterií, což by bylo úplně nejlepší.
teda když tak na to koukám co tady máme všichni za nápady, tak mě napadá,že za chvíli s těch našich babett budou supermoderní stroje vysokejch výkonů!!!! Ovšem komu by ten nějakej přírůstek výkonu vadil žejo?


Napsal:
pon čer 18, 2007 7:53:58
od igoreva
Jenda, ak sa ti podarí urobiť jednoduché meranie teploty a otáčok tak si trieda a máš to u mňa. Technické predpoklady na to máš. Ide len o to aby prístroje boli z ľahko dostupných dielov v Čechách a na Slovensku.
Inak umiestniť dva rovnaké budíky nad reflektorom, simetricky v umelohmotných krytoch ktoré sa používaju na tachometer môže byť aj dizajnovo elegantné.
Skús tie merače umiestniť do týchto krytov.
Ja osobne mám záujem hlavne o meranie teploty motora (alebo oleja v prevodovke).
Igor

Napsal:
čtv čer 21, 2007 12:01:31
od avar
Osobne si myslím, že otáčkomer je na babette možno efektný, ale zbytočný. Pravda pokiaľ človek nemá problém so sluchom a dokáže mať trochu citu pre motor.
Iné je to s meraním teploty. Najmä v tomto nesmierne teplom období, keď tropické horúčavy začínajú už takmer v apríli a v máji sú viac pravidlom ako výnimkou, dostávajú motory babiet riadne do tela.
Tiež som dosť prekvapený, že sa tu na fóre ešte nikto nevenoval podrobnejšie téme možného vylepšenia chladenia valca a jeho hlavy.

Napsal:
pát čer 22, 2007 7:27:52
od igoreva
"Avak", máš úplnu pravdu čo sa týka potreby merania teploty a zbytočnosti otáčkomeru. Otáčkomer by bol síce dobrí pri sledovaní radenia ale nič by som s tým aj tak neurobil. Iná situácia je z meraním teploty motora. Údaj o teplote je pre babettistu životne dôležitý najmä ak ide na dlhé trasy.
Mal by tu niekdo založiť tému na zvyšenie chladenia motora!

Napsal:
pát čer 22, 2007 8:32:37
od Pajavlk
problém palubních přístrojů přes který se nepřenesete je absence stálého napájení..bez baterky nemá smysl se o cokoli pokoušet protože kolísání napětí vám stopro udělá z budíku korouhvičku, vím to když sem se pokoušel udělat si otáčkoměr a blinkry na fichtla..


Napsal:
pát čer 22, 2007 10:24:38
od igoreva
Najlepšie sa mi pozdáva merač teploty z toho ZETOR-a. Nie je založený na elektrickom principe ale na ortuťovom čo je dostatočne presné a spoľahlivé.
Treba len upraviť čidlo lebo kapilárna trubka je prílič dlhá a nejak to zabudovať na volant.
Má s tým niekdo skúsenosť.
Má niekdo foto toho prístroja?

Napsal:
pát čer 22, 2007 13:11:21
od avar
Nechcem streliť capa, ale práve tá kapilára sa mi zdá ako možný zdroj budúcich problémov.
Osobne sa mi kábel vidí omnoho odolnejší najmä pokiaľ ide o prepojenie pevnej časti babetty s pohyblivou vidlicou na ktorej by mal byť budík. Obávam sa, že ani stočenie trubice do špirály tento problém úplne neodstráni. Hoci uloženie kapiláry v nejakej bužírke či hadičke by určite pomohlo... Na babette to však bude vyzerať ako päsť na oko.
Nemám s tým praktickú skúsenosť, je to len úvaha. Život ma ale naučil, že ak sa niečo posrať dá, tak sa to aj poserie a zvyčajne v tom najnevhodnejšom okamihu.
Musím však priznať,. že momentálne sa toto riešenie aj mne vidí ako najschodnejší kompromis zrejmej ceny a funkčnosti, pokiaľ sa pravda dá ešte niečo takého zohnať.
Prax

Napsal:
ned led 25, 2009 23:32:39
od Mato_babetak
Po dlhej prestavke som spet, takze ten otackomer z led som vyrobil, dokonca 3x a prisiel na jednu velmi neprijemnu skutocnost. zdroj iskri je vysoke napetie a to velmi ovlivnuje meranie, ked mate externy zdroj a meradlo 1 m od babety pracuje perfektne, ale akonaahle sa priblizite alebo spojite napajanie z babety vybudite otackomer na plno a je po merani, skusal som aj drahe odrusovace, vlastny zdorj enerie a po mesiaci prac som to vzdal, je to citac impulsov a impulsy vznikaju nielen na vstupe ale aj na kostre, rame cize vsade okolo.
treba nie nieco co snima imlupulzy so zapalovania ale mechanicko elektricke meradlo.
K tomu teplomeru mal som tam to spominane kapilarove ortutovve do 120°C, pri jazde pohoda, ale po zastaveny vyskocila teplota nad max rozsah a bolo po meradle....skor by som doporucoval merac teploty oleja, cidlo bolo umiestenene priamo na valcy. Elektornicky teplomer do 150 °C bol perfekty az na to ze ten moj bol velky 8x14x3cm a nedal som oddelit displej od dosky takze ste mal mali velku krabicu a blbo to vypadalo.
Na tom teplomery este popracujem ale otackomer je mrtva vec, tolko moj nazor ...

Napsal:
pon led 26, 2009 10:09:42
od milda
Mám stejnou zkušenost jako Mato-babetak, zapalování na babettě je takovým zdrojem rušivých napětí, že jakákoliv elektronika na babettě je problém, teda hlavně ta která zpracovává nějaký impulsový signál. Tedy určitě otáčkoměr a já jsem měl velký problém i u těch ledkových blinkrů. Ale teploměr by fungovat mohl a je to užitečná věc, možná o něm pouvažuju.

Napsal:
čtv úno 19, 2009 0:01:04
od Mato_babetak
napadlo ma ze na traktore Uni system MT 7 - 32 je tiez 6 voltov a tyristorove zapalovanie, lenze inducka je s tyrystorovim v jednom puzdre, stoji asi 800 sk a alternator tam ma tiez 3 cievky na iskru a jednu na svetlo, mam jedno ny vyse a skusim hu pouzit na babete, urcite ma mensie rusenie ako to povodne na babete