Problem s tachometrem

Jak vyřešit palubní přístroje na Babettě a jiných strojích.

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod Jožo » úte úno 16, 2010 22:24:44

Mně by se nejvíc líbyl na mé B 207 stejně nejvíc ručičkový. Klasa je klasa. Škoda, že se tak blbě shání.
Jožo
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 30, 2009 21:57:44

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod klein9 » čtv lis 18, 2010 0:15:53

Můj děda má úplně stejnej problém jako ic3d3m0n ale cyklotacho nechce, proč nechce je zas jinej příběh, takže k věci.
Mohl by mi někdo dát návod pro laika jak si s takovým tachoměrem pohrát případně jak tam fláknout novej a nastavit u něj úplně stejnou hodnotu ujetých kilometrů jako u toho starýho.

Má někdo odvahu a kuráž mi poradit? :lol:

jako vždy díky

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod butan » čtv lis 18, 2010 16:16:44

No zkus ten starý tachometr otevřít, rozpertlovat jak se tady radí, a nějak vyčisti ložiska ve kterých se otáčí ručička.
Nakapáním benzínu, nebo celé do UZ pračky, podle možností.
To že trváš na zachování údaje počítadla kilometrů je celkem oříšek. Nový tachometr by mi bylo líto otvírat, tak jedně nějak upnout a vrtačkou ty kilometry natočit. Raději pomaleji, klidně to nech točit několik dní.
Lubor
Naposledy upravil butan dne pát lis 19, 2010 7:54:33, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 901
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod klein9 » čtv lis 18, 2010 20:22:40

Ahoj
Určitě vyskouším, snad se to povede :roll:

Díky

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod milda » pát lis 19, 2010 7:40:00

S tou vrtačkou to jde krásně, jen nepřežeň otáčky, nepoužíval bych větší než je možné dosáhnout za provozu, tedy to odpovídá rychlosti 70 km/h. Trochu problém je, že vzdálenost 700 km se ti natočí za deset hodin, takže než tam dostaneš třeba 15000, tak to bude na dlouho. Ideální je použít starší origo bovden, ale já jsem přitáčel jen asi 100 km, tak jsem si udělal redukci ze starého vrtáku.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod klein9 » pát lis 19, 2010 18:38:29

Ahoj
A neměl bys fotku, nebo návod jak jsi to doma vyrobil. Docela by mě to zajímalo. A myslím že i ostatní babeťáky taky :shock:

Mimochodem co je UZ pračka :?:

Díky

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod martin110r » pát lis 19, 2010 19:08:17

UZ práčka = ultrazvuková práčka.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod milda » pát lis 19, 2010 22:59:27

Nevím jestli je tvůj dotaz směrovaný na mně, já jsem nic nevyrobil, jen jsem vrták vhodného průměru na brusce obrousil do tvaru čtyřhranu, aby pasoval do tachometru, pak upnul do do vrtačky a přitočil 100 km. Můžeš si to udělat z drátu, hřebíku... nebo použít origo bowden, pokud budeš přitáčet hodně, bude se to takhle lépe uchycovat, tachometr třeba do svěráku a vrtačku nějakou svorkou, při použití bowdenu to nemusí být v ose.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod klein9 » sob lis 20, 2010 22:53:13

Ahoj
Jj mildo, byl směřován k tobě, jen mě zajímalo jak jsi to udělal, to abych něco nezkazil (na to jsem expert :lol: )

Díky za návod

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod S0D4 » pon čer 13, 2011 18:28:48

Nemáte někdo fotku nebo alespoň nějaký přesný popis, jak vypadá pohon tachometru v předním kole? Urval jsem náhon a chci ho vyměnit, ale krom toho jak vypadá lanovod, ten náhon v něm a jak asi funguje tachometr nevim nic. Moje doměnka vypadá tak, že sundám přední kolo, rozdělám buben a někde hned pod víkem by mělo bejt něco co honí ten tacho. Alespoň tak jsem to pochopil z nákresu v katalogu ND. A jak tam drží ten náhon? prej je tam jenom nějak nasazenej, nebo zaháknutej či tak nějak?

Spojky byly hračka, viděl jsem fotky, videa, nákresy, ale tohle...nikde jsem nic takovýho nenašel.

edit: No, tak někdo mi mohl alespoň nějak taktně naznačit, že tu ze sebe dělám vola, že jenom vyšroubuju starej náhon a vrazim tam novej :D . Ale dobrý, už ukazuje.
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51

Re: Problem s tachometrem

Příspěvekod jiřík » stř čer 15, 2011 14:33:19

No hlavně žes to rozchodil :lol:
jiřík
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 59
Registrován: čtv led 06, 2011 12:31:28
Bydliště: Moravský Beroun, Ústí nad Orlicí, Jihlava

Předchozí

Zpět na Měření a palubní přístroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník