od martin110r » úte lis 02, 2010 19:40:43
Myslím, že nulovanie nezáleží na tachomtri (lacný/drahý). Pokiaľ máte poriadne odrušenú Babettu, tak neni dôvod, aby sa tachometer nuloval. Nulovanie spôsobujú vysokonapäťové impulzy, ktoré vyžaruje neodrušený kábel v podobe elektromagnetického vlnenia. Neodrušený drôt vyžarujúci elektromagnetické vlnenie neni nič iné, ako anténa "vysielača". No a (neodrušený, respektíve neodtienený) kábel idúci do tachometru neni nič iné, ako anténa prijímača.Ten zachytí vlny, zároveň sa zmiešajú s impulzmi od kolesa no a hádajte, aký mišung z toho má elektronika v tachometri. Pokiaľ zabránite tomu, aby zapaľovanie vyžarovalo elektromagnetické vlny, teda Babettu poriadne odrušíte, tak to musí fungovať normálne.
A čo vlastne treba odrušiť? Takže ak máte na Babette kábel (idúci ku sviečke) červenej farby, tak ho zahoďte čo najďalej. Ten odrušený neni. Poznáte to aj podľa toho, že vo vnútri je medený drôt. Zaobstarajte si odrušený kábel. Inak sa volá aj uhlíkový. Väčšinou má čiernu izoláciu a vo vnutri nemá drôt, ale akúsi čiernu hmotu (pravdepodobne obsahuje uhlík-od toho ten názov). Vypadá síce ako izolant, no je vodivá.
No a ešte si musíte zaobstarať odrušenú fajku. K tomu asi netreba moc vysvetlovať. Akurát spomeniem, že odrušená je o čosi väčšia v porovnaní s neodrušenou. Mimochodom odrušenú fajku dávame iba v prípade, že nemáme odrušenú sviečku. Pokiaľ máme odrušenú sviečku, tak sa odrušená fajka nedáva.
No a ešte uvediem jeden príklad z vlastnej skúsenosti, prečo je odrušenie dôležité. Aby to nevypadalo, že tu radím niečo, čo si vycucám z prsta. Nedávno som na Babette dokončil smerovky. Keďže som striedavú 6 V sústavu nahradil jednosmernou 12 V, originálny striedač bol pre mňa nepoužiteľný. Preto som si na internete našiel schému s obvodom 555 a prerušovač si vyrobil. Keď som všetko pozapájal, tak som zistil, že pri vypnutom motore mi smerovky blikajú krásne pravidelne, no v momente keď som naštartoval, tak sa frekvencia blikania rozladila. Blikali si ako sa im zachcelo. Párkrát zablikali rýchlejšie, potom blikanie spomalilo o chvíľu zase rýchlejšie a tak. A to som mal vysokonapäťový kábel odrušený!!! Akurát som nemal odrušenú svečku, respektíve fajku. Kúpil som odrušenú fajku, tým som celé zapaľovanie odrušil a od tej doby pokoj. Už je smerovkám úplne jedno, či motor beží alebo nie. Blikajú furt rovnako.
Takže nepodceňujte odrušenie. Nielenže urobíte dobre susedom, ktorým nebudú pri každom vašom prejazde zrnieť televízory a chrčať rádiá, ale pomôžete sebe, že vám nebudú blbnúť prídavné elektronické serepetičky.