od martin110r » čtv čer 17, 2010 17:05:47
No to nie. Neviem si predstaviť, ani vysvetliť, prečo by malo byť koleno teplejšie ako valec. Teplo ti vyrába valec, nie koleno karburátora. Keďže ťa teplotný spád nepustí, tak valec, ktorý je teplejši odovzdáva časť svojho tepla kolenu. A toto sa nemôže v žiadnom prípade ohriať na vyššiu teplotu, než je teplota valca. Fyzika nepustí. Teoreticky by sa ohrialo na rovnakú teplotu ako valec, ale toto nie je možné, lebo podtlak v saní ti "ženie" cez koleno benzín so vzduchom, ktorého teplota je približne rovnaká, ako teplota vzduchu von a teda dochádza ku ochladeniu kolena.
Názorne ti to môžem prirovnať na ešte jednej veci. "Podpálený" výfukový ventil si na štvortakte určite videl. Alebo o tom aspoň počul. A teraz otázka z mojej strany-prečo je podpálený iba výfukový ventil, a nikdy nie sací? Veď sú v jednom spaľovacom priestore, takže sú obidva vystavené rovnakej teplote horenia. Príčina je tá, že výfukový ventil nemá byť ako chladený, keďže okolo neho prechádzajú horúce plyny. Zatiaľ čo sací je chladený, keďže okolo neho prechádza studený vzduch zvonku.