Martine, nevěřím, že se ložisko může nabitím do kruhové díry v karteru zdeformovat tak že jde ztuha. Nemáš tu díru válcovou? Nebo nějak špinavou, narušenou vrypem? Nebo nedostal se do ložiska při montáži nějaký bordel? Zahřívat ložiska před jízdou podle mne nemá cenu.
Pro Citroníka. Pro teploměr z TME mám díru (jímku) hlubokou 15mm, najdeš tu i fotky umístění díry.
Teploměr z ikea jsem zatím na babettu nedával, mám ho v šuplíku. U něj je nezbytné vytáhnout termistor ze zapichovacího hrotu, s originálním hrotem je to moc neohrabané, a samotný termistor se do díry pro TME čidlo vejde, nebo ho můžeš přilepit jen na povrchu válce, pak to ovšem naměří méně. Všechna tato měření je třeba brát jako relativní, když začne teplota růst oproti normálu není něco v pořádku, ale ke skutečné teplotě vložky ve válci (a ta nás právě zajímavé s ohledem na rozklad oleje a pod.) má takové měření daleko. V literatuře se často cituje teplota pod svíčkou, takové měření bude snadno přenositelné mezi motory, ale ten držák, aby nenarušil těsnost svíčky si moc nedokážu představit, nikdy jse originál neviděl. Jestli ho někdo máte, dejte foto. Možná se to používá jen ke krátkodobému měření-diagnostice, a pak drobná nětěsnost nevadí?
Lubor
Doplňuji k ložisům:
-Teda i ložiska se zabíhají. Platí to pro krytá ložiska, plněná tukem. Ta by se měla několik minut zabíhat pomalu se zvyšujícími otáčkami, aby se ta vazelína v nich nějak usadila. Občas někdo dává krytá ložiska do kol, ale tam jsou otáčky tak nízké, že zde záběh není potřeba.
-Na ložiscích v pohonech se někdy v rámci bezdemontážní diagnostiky měří teplota a zvuk které ložisko vydává, prodávají se na to docela drahé analyzátory. Pro babettistu by zde mohl být zajímavý malý stetoskop
http://www.uni-max.cz/servisni-stetoskop/d/