Stránka 3 z 5

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2010 15:35:45
od milda
Takhle umístěná sonda měří spíše teplotu hlavy než válce. Já mám podobný teploměr, ale čidlo mám ve šroubku M5, který uchycuje koleno sání k válci. V tom místě se teplota pohybuje mezi 70 a 110 stupni podle režimu jízdy a teploty vzduchu. 120 °C jsem nikdy nepřekročil. Jinak ten teploměr co jste objevili je dobrý a za super cenu, já mám KOSO s podsvícením, ale byl podstatně dražší. Taky byl na fóru nafocený, ale jak jsem zjistil, fotky se nějakým způsobem ztratily, tak je posílám znovu.
PICT0001.jpg
PICT0001.jpg (125.89 KiB) Zobrazeno 20630 krát
PICT0002.JPG
PICT0002.JPG (99.61 KiB) Zobrazeno 20630 krát
PICT0003.jpg
PICT0003.jpg (79.48 KiB) Zobrazeno 20630 krát
PICT0167.jpg
PICT0167.jpg (116.5 KiB) Zobrazeno 20630 krát

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2010 16:42:29
od Tom_R
To se nedivím že nepřesáhneš teplotu 120C protože koleno je dobře ochlazováno proudícím vzduchem ale je to celkem fuk kolik to měří důležité je určit si u Babetty mezní hodnoty.

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2010 21:19:51
od milda
S tím že je třeba si určit správné hodnoty pro svou babettu naprosto souhlasím, pokud jde o to ochlazování od kolena, těžko říct. Samotné čidlo je utopené ve šroubu dost hluboko, takže je každopádně pod horní hranou hliníkového tělesa válce. Nakolik je toto místo ochlazováno odvodem tepla do kolena nedokážu odhadnout.

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2010 23:30:10
od Tom_R
Já to každopádně dám tam kde to má Janek aspon můžem porovnat rozdíly teplot dvou strojů. Zítra nebo pozítří mi to má dojít.

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: čtv čer 10, 2010 12:21:10
od Tom_R
Tak už ho mám doma jakou tam máš baterku mikrotužkovou?

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: čtv čer 10, 2010 12:42:23
od Janek
nene, mám tam malou viz foto:
Obrázek

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: čtv čer 10, 2010 23:59:07
od Tom_R
Tak já tam mám mikrotužkovou no ještě že tak zezadu ten teploměr mám trochu jiný.

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: pát čer 11, 2010 9:06:50
od Ajo
odfoť ho :D

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: pon čer 14, 2010 14:55:10
od butan
Teď jsem se díval na http://www.conrad.cz a nic srovnatelného tam nemají. Levný panelový teploměr je jen do 70st.
Lubor

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: čtv čer 17, 2010 16:45:14
od butan
milda píše: Nakolik je toto místo ochlazováno odvodem tepla do kolena nedokážu odhadnout.

No to já naopak tipuji že koleno je při plném plynu teplejší než hmota válce. Ale po ubrání plynu se rychle ochladí.
Lubor
Oprava
Odvolávám, já jsem si neprohlédl všechny fotky a do teď jsem myslel že se to montuje do šroubu výfukového kolena. A od výzkumu kanálku v mém motoru bez trubiček jsem, nebral na vědomí že je i jiné než výfukové koleno :)

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: čtv čer 17, 2010 17:05:47
od martin110r
No to nie. Neviem si predstaviť, ani vysvetliť, prečo by malo byť koleno teplejšie ako valec. Teplo ti vyrába valec, nie koleno karburátora. Keďže ťa teplotný spád nepustí, tak valec, ktorý je teplejši odovzdáva časť svojho tepla kolenu. A toto sa nemôže v žiadnom prípade ohriať na vyššiu teplotu, než je teplota valca. Fyzika nepustí. Teoreticky by sa ohrialo na rovnakú teplotu ako valec, ale toto nie je možné, lebo podtlak v saní ti "ženie" cez koleno benzín so vzduchom, ktorého teplota je približne rovnaká, ako teplota vzduchu von a teda dochádza ku ochladeniu kolena.

Názorne ti to môžem prirovnať na ešte jednej veci. "Podpálený" výfukový ventil si na štvortakte určite videl. Alebo o tom aspoň počul. A teraz otázka z mojej strany-prečo je podpálený iba výfukový ventil, a nikdy nie sací? Veď sú v jednom spaľovacom priestore, takže sú obidva vystavené rovnakej teplote horenia. Príčina je tá, že výfukový ventil nemá byť ako chladený, keďže okolo neho prechádzajú horúce plyny. Zatiaľ čo sací je chladený, keďže okolo neho prechádza studený vzduch zvonku.

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: stř črc 21, 2010 10:11:43
od butan
Tak dnes mi přišel teploměr z TME, mám do 150°C. Čidlo je umístěno ve špičce měřícího hrotu, pro přesné měření stačí "zapíchnout" do měřeného prostředí 1cm. Rozhodl jsem se pro měření využít nálitek pro dekompresor na hlavě, čidlo je z boku.
Použit vrták 3.5, díra hluboká 15mm
Lubor
teplomer.JPG
Teploměr zasunutý do vyvrtané díry
teplomer.JPG (30.83 KiB) Zobrazeno 20433 krát
hlava.JPG
Díra vyvrtaná do hlavy
hlava.JPG (32 KiB) Zobrazeno 20433 krát

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: úte říj 19, 2010 9:35:02
od JARDO2
ok dakujem

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: pon led 24, 2011 11:16:22
od butan
http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/20103016
Mám nový tip, na teploměr, kterým by snad šel měřit válec a hlava motoru. Hlavní výhoda- je levný.
Lubor

Re: teploměr

PříspěvekNapsal: pon led 24, 2011 13:46:16
od kubo HC
nó ten je dobrý aj by som si dal povedať kebiže je to zo Slovenska, nevieťe čo by vyšla dobierka z ČR??