
Nakopávací páka je na samostatné třetí ose v převodovce. Ložiska jsou třecí, a mají ocelová pouzdra, přitom volnoběžka (předlohová) má pouzdro mosazné. Olej je zatěsněn jedním o-kroužkem. Na ose je i vratná pružina která páku zvedá do horní polohy.
Na ose je volnoběžka systému cvrček, podobně jako na zadním kole u kol a u 210.
Ten cvrček je ale nesymetrický, má jen jednu západku. A pokud se páka vrátí do horní neutrální polohy speciální kolíček v převodovce stiskne tu západku, volnoběžka se rozpojí, necvrká a hlavně se neopotřebovává.
Postup startu.
po malám vychýlení nakopávačky zapadne západka ve volnoběžce. Při dalším pohybu páky je volnoběžka sepnutá a otáčí pastorkem na volnoběžce (předlohová hřídel) Tato volnoběžka rozpojí, zadní kolo stojí a otáčí se jen ozubený řemen > startovací spojka.
Při vracení páky volnoběžka na nakopávačce rozpojí, cvrká. Stejně i pokud přidám plyn a jedu s nataženou nakopávačkou, cvrká.
Pružina vrátí nakopávačku do výchozí polohy, kolíček tvrdě rozpojí její volnoběžku, a už necvrká.
Chování při jízdě už je stejné jako u 210.
Navíc se ovšem otáčí 2.pastorek volnoběžky a otáčí se i ozubené kolečko tvořící volnoběžku na hřídeli nakopávací páky. Jsou tedy drobet větší odpory při jízdě.
Lubor
PS Líbí se mi to, hned bych si kopil 225-kový motor i do své 210 na chatě.