Stránka 2 z 3

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pát lis 27, 2009 21:00:21
od butan
A tak popíšu i tu nakopávačku. Původně jsem měl jet za tchánem, ale pojedu až zítra. (A zastavím se ve Voticích v prodejně :-))
Nakopávací páka je na samostatné třetí ose v převodovce. Ložiska jsou třecí, a mají ocelová pouzdra, přitom volnoběžka (předlohová) má pouzdro mosazné. Olej je zatěsněn jedním o-kroužkem. Na ose je i vratná pružina která páku zvedá do horní polohy.
Na ose je volnoběžka systému cvrček, podobně jako na zadním kole u kol a u 210.
Ten cvrček je ale nesymetrický, má jen jednu západku. A pokud se páka vrátí do horní neutrální polohy speciální kolíček v převodovce stiskne tu západku, volnoběžka se rozpojí, necvrká a hlavně se neopotřebovává.

Postup startu.
po malám vychýlení nakopávačky zapadne západka ve volnoběžce. Při dalším pohybu páky je volnoběžka sepnutá a otáčí pastorkem na volnoběžce (předlohová hřídel) Tato volnoběžka rozpojí, zadní kolo stojí a otáčí se jen ozubený řemen > startovací spojka.
Při vracení páky volnoběžka na nakopávačce rozpojí, cvrká. Stejně i pokud přidám plyn a jedu s nataženou nakopávačkou, cvrká.
Pružina vrátí nakopávačku do výchozí polohy, kolíček tvrdě rozpojí její volnoběžku, a už necvrká.
Chování při jízdě už je stejné jako u 210.
Navíc se ovšem otáčí 2.pastorek volnoběžky a otáčí se i ozubené kolečko tvořící volnoběžku na hřídeli nakopávací páky. Jsou tedy drobet větší odpory při jízdě.
Lubor
PS Líbí se mi to, hned bych si kopil 225-kový motor i do své 210 na chatě.

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 17:46:15
od butan
Nevýhoda 225 je že má jinou rozetu opravuji, né rozetu ale primární řetězové kolečko jiné než 210, takže asi náhradní řetězová kolečka s jiným počtem zubů nebudou běžně k mání.
Dále 225 nená možnost odpojení zadního kola, což se u 210 dá použít při jízdě z kopce.
Doporučuji tedy u 225 vyměnit výstupní osičku a namontovat rozetu i odpínací mechaniymus z 210.

Motor 225 má stejné uchycení na 3 šrouby k rámu mopedu, takže by měl jít dobře zaměnit. Modely babetty se sice liší délkami šroubů držících motor, ale předpokládám že ten rozdíl je způsoben jiným řešením rámu, né motorem. Opravte mne kdo to znáte lépe.
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 19:37:18
od Starec
butan píše:Nevýhoda 225 je že má jinou rozetu než 210, takže asi nebudou běžně k mání.
Dále 225 nená možnost odpojení zadního kola, což se u 210 dá použít při jízdě z kopce.

Môžeš mi tú inú rozetu popísať? A skade si nabral, že sa nedá odpojiť zadné koleso? Ak v niečom nie si istý, alebo to nevieš tak radšej sem nepíš nič ako by si mal zavádzať.
Motor.jpg
Motor.jpg (59.91 KiB) Zobrazeno 14646 krát

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 19:44:56
od butan
No svoje tvrzení o jiné rozetě opravuji jiném primárním řetězovém kolečku mám podepřené rozpůleným motorem který mám na stole, a dále i příručkou katalog náhradních dílů pro 210,225,134 vydaná motocentrum JH někdy po roce 2000, včera jsem si ji koupil.
katalog.jpg
katalog.jpg (3.52 KiB) Zobrazeno 14645 krát

Lubor
Takže jsem zaskočen obrázkem který sem Starec postnul 29.11, ale to vyobrazené řešení je jednoznačně optimální a já uněj skončím taky.

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 22:35:49
od Starec
butan : buď ťa ja nerozumiem, alebo sa nerozumieme navzájom. Čo má spoločné rozobratý motor na tvojom stole z rozetou? Všetky typy Babiett majú rovnaké rozety, od 207 až 225 len sú viac a menej zubové. Rozdiel na rozete je vtedy ak máš namontovaný iný typ kolies, napríklad liatinové. Všetky motory od 210 vyššie majú prepínač aby si motor mohol od pojiť.
Apropo: načo si kupuješ katalóg náhradných dielov a k tomu aj starý. Navštív mojú stránku: http://www.babetta.eu.sk/ a stade si odkopíruj čo len chceš. Odporúčam i keď starú, ale dobrú pomôcku Kniha Babetta.

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 23:41:30
od butan
Takže znovu.
Teď váhám jestli zubaté kolečko na výstupu z převodovky je rozeta, nebo co je vlastně příčinou nedorozumění. V seznamu dílů je označené jen jako řetězové kolečko.
V motoru 225 který mám na stole, a jehož vnitřnosti jsem popisoval v předchozích příspěvcích je jiná výstupní osa z převodovky než je u 210. Je kratší a rozpínací mechanismus tam není, přimo na ose je řetězové kolečko s odélníkovou (né kruhovou) dírou a bez výstupků. Kolečko je ploché, jako vystřižené z tlustého plechu. A v tom katalogu dílů co jsem si koupil je to nakreslené přesně tak jak to mám na stole. Tak mně vůbec nenapadlo že by mohly být i jiné 225-ky.
Jestli je ta moje 225 nějaká divná tak se omlouvám, ale to co je na tvé fotografii, Starec, mně překvapilo, právě tak chci tu svoji předělat.
A pragmaticky vzato, proč odpojovat motor když stroj nemá šlapky jako alternativní pohon. Jízdu z kopce bez motoru výrobce určitě doporučovat nebude, je to trochu riskantní.

Katalog se mi líbil z více důvodů. Jsou tam přehledně vidět rozdíly mezi modely jak jsou uvedeny v jeho titulu, našel jsem v něm i magneto 12V 60W z vape o kterém byla ve fóru řeč, a čitelnost obrázků je lepší než z počítače. A mohu se tam inspirovat řešením blinkrů a dalších detailů. Právě DOMINO páčka o které diskutuji v elektrice je tam nakreslená, a viděl jsem ji v reálu i v prodejně, není to žádná teorie. Dále tam jsou popsány 4 typy řídítek na babettu. Prostě pro mně inspirující, kdyby to chtěl někdo zdigitalizovat zapůjčím.
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned lis 29, 2009 23:51:52
od LADAIII
Rozetta je to "ozubene kolo" na zadnim kole..

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 1:06:37
od butan
Dík za vysvětlení, opravil jsem své příspěvky.
A pro pořádek zopakuji. Stella je 134 ale má stejný motor jako 225.
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 8:12:39
od milda
Pak ještě existuje jednorychlostní typ, myslím 215, ten má motor s nakopávačkou, ale neřadí, má velký buben přímo navařený na výstupní hřídeli. Nemáš ten motor náhodou z tohoto typu? I když odpojovač řetězového kolečka má snad taky, ale to nevím, tuhle Babettu jsem viděl jen jednou.

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 8:24:41
od butan
Mě to řadí, a na vaně před číslem motoru je menšími čisly vyraženo 225.
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 10:16:03
od butan
Starec píše: A skade si nabral, že sa nedá odpojiť zadné koleso? Ak v niečom nie si istý, alebo to nevieš tak radšej sem nepíš nič ako by si mal zavádzať.


Starec, prohlédni si podrobně rozložený motor 225.jpg který jsi sem znovu postnul 27.10. Tam to odpínání primárního řetězového kola taky není.

Takže co teď, vyhlásíme anketu kdo má originální 225 s odpojováním motoru?
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 20:13:01
od Starec
butan píše:Takže co teď, vyhlásíme anketu kdo má originální 225 s odpojováním motoru?
Lubor


No to môžme, aspoň uvidíme čo na to iný, vlastne načom to vlastne jazdia.

Inak máš pravdu, až teraz som si spomenul, že boli aj také motory 225, kde sa nedalo prepínať.

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: pon lis 30, 2009 20:40:35
od butan
Starec píše:butan : Navštív mojú stránku: http://www.babetta.eu.sk/ a stade si odkopíruj čo len chceš. Odporúčam i keď starú, ale dobrú pomôcku Kniha Babetta.


Dík za nabídku, ta knížka je opravdu zajímavá. Ale byl jsem líný klikat na stahování stránek, stáhnul jsem si ji naráz VGETem.
Lubor

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2010 20:32:35
od listrmistr
zdravim muže mi nekdo poradit jak se zavírá palivoví ventil je tam na jedný straně o a na druhý p díky :lol:

Re: Nesmrtelný stroj stella

PříspěvekNapsal: ned úno 14, 2010 11:26:57
od Starec
listrmistr: po prvé to sem vôbec nepatrí a po druhé si to jednoducho môžeš zistiť sám. Nebuď leniví a skúšaj ako sa ti to bude chovať v rôznych polohách.