Stránka 1 z 3

Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 19:54:50
od varok
Dobrý den, jsem tady nový. Nedávno jsem koupil od jednoho chlápka Stellu. Je v horším stavu, ale koupil jsem ji za pár drobných právě s tím, že si ji postupně poopravuji. Teď jsem ji začal rozebírat a chtěl bych poprosit o pár rad.
1. Když chci sundat přední vydlici, je na tom středovém šroubu taková chromovaná krytka. Jak ji sundat? Je tam jen nalisovaná nebo našroubovaná?
2. Vím že je více typů těchto mašinek. Některé mají přední říditka ohýbací v uložení(můj případ), prostě jsou řídítka uložené výklopně přes třmeny a asi hliníkové výlisky a druhá verze to má uchycené zboku na vydlici.
3. Je prosím rozdíl i v sedačkách, starší a novější typ, nebo jsou stejné?
4. Je podle vás lepší zapalování to novější sdružené s cívkou dohromady v jedné krabičce, nebo zvlášť indukční cívka a krabička zapalování? Co je spolehlivější?

Asi budu mít postupně více otázek, ale tohle mě zajímá nejdříve. Děkuji

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2015 14:24:11
od ronin10
osobně dávám do babett tyristor se čtyřmi vývody a spokojenost,kupuji je v fichtlkrámek.cz stojí tam pouhých 195kč namísto u nás ve městě za 450kč to samí,ale co se týče otázky co je lepší tak bych řekl že 50% bude tvrdit toto a 50% to gyt zapalovani,ja davam proste klasiku co se davala jiz od vyroby a jezdi to dobre konkretne na novou u b207 jezdim uz 3/4 roku a pořad dobrá, a to jezdim skoro kazdy den,někdo bude psát že ji pouziva 1 rok a za rok vyjel 4x :) tak asi tak no,zalezi na tobe cojsi tam mel pokud standart tak bych si s tim nelamal hlavu a dal standart pokud gyt-ku tak dej gyt-ku.

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2015 21:01:19
od varok
Původně tam je už ten novější typ, tedy ten sdružený do jedné krabičky, ale stellu jsem koupil v dost hrozném stavu, že si ji postupně opravím. Zapalování bylo jen přidrátované k trubce a je tam totiž držák asi na to starší zapalování. Co jsem původnímu majiteli, od kterého ji mám opravoval jinou stellu, kterou koupil, tak on tam má právě ten starší typ, zvlášť zapalování a zvlášť cívku. Tak asi taky zvolím to starší provedení zvlášť. Děkuji
A na další otázky prosím nevíte odpověď?

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2015 21:21:32
od ronin10
krytka je na šroubu jen nalisovaná snad ani to ne, je to hlavně krytka ložiska kvuli prašnosti normalně vydělej šroub ven a když nepujde tak na konci nech matici zašroubuj trochu aby si nebyl kladivem po závitu osky a bouchni do matice případně přez dřevo,pak si dobře pamatuj z ktere strany bylo co :) ze sedlem nevím

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2015 21:33:33
od varok
Aha, takže je ta horní krytka jen nasazená? Zkoušel jsem ji vytáhnout, ale nejde. Asi zub času pokročil a je tam přirezlá, zaoxidovaná nebo jak to nazvat. Rozebítat tu vidlici budu samozřejmě opatrně. Sedačka je celá poničená ze spodní strany. Jak je ten přední závěs, je urvaný, ale šlo by to svařit. Jenže.......? Asi původní majitel nevím co dělal a je to tam celé pomačkané do všech stran, tak už není poznat, jak to bylo původně. :evil: Děkuji

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2015 22:56:28
od ronin10
vydělej šrub a když zustane na kolesu tak ji snáz dostaneš ven dírou kudy vede šroub

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: pát led 23, 2015 6:04:34
od varok
Aha, tak teď nevím, jestli jsme se dobře pochopili. Já myslím tu krytku nahoře na šroubu, jak je tachometr. Takový chromovaný klobouček.

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: pát led 23, 2015 12:12:01
od wenca084
Tak pro upřesnění jsem dej vždy ukázat foto když si nebudeš jistej.

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: pát led 23, 2015 18:15:44
od varok
Jé, to se omlouvám, myslel jsem že pochopit bude snadné. Tak tedy myslím tuhle krytku.

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2015 4:21:31
od ronin10
myslim ze pokud klobouček nemá vyloženě šestihran tak to bude jen krytka ktera pujde vyjmout pryč a pod ni musi byt šestihran či tvar na klíč k povolení

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2015 13:16:26
od varok
Ano, je to jen krytka, pod kterou je asi hlava šroubu nebo naopak matka, ale ta krytka mi právě nejde sundat. Proto jsem se ptal, jestli tam není třeba závit. Tak to asi budu muset postříkat nějakým WDčkem nebo něčím, nechat působit a snad to povolí. Děkuji

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2015 10:38:30
od varok
Nemáte prosím někdo obrázek magneta zevnitř, jaké tam mají být originální barvy vodičů? A jaký průřez vodičů se prosím na takových mopedech používá? Tady na tom mém je elektrika v dezolátním stavu, udělám ji novou. Koukal jsem na forum, ale nic jsem nenašel. Děkuji

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2015 17:35:04
od ridchey
dej fotku,at vime jakou verzi statoru mas

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2015 21:12:17
od varok
Aha, to bylo i více druhů magneta? Tak zítra zkusím skočit do garáže a vyfotím.

Re: Stella pomalu dohromady

PříspěvekNapsal: pon úno 02, 2015 13:14:07
od varok
Dobrý den, omlouvám se za zdržení, ale tady jsou fotky.
Nevím jestli jsou ty káblíky origo, snad ano. Ale hned za magnetem se káblíky začínají dost muchlat v nepěkné hadí hnízdo. Dráty 5 krát po cestě pájené a omotané izolačkou apod. A nevíte prosím někdo, jaký průřez káblíků tedy použít? Mám použít průřez 1mm2, nebo bude stačit 0,75mm2?