Prosím o radu

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Prosím o radu

Příspěvekod Honza_D » pát srp 07, 2020 21:46:08

Ahoj babeťáci:-) Mám jeden dotaz. Mám doma Babettu 207.300 a pak moped - mokik Hero Gizmo. Chtěl jsem se zeptat, jestli má cenu doma držet dva mopedy, když jezdim spíš na jednom a to jenom z důvodu vyššího výkonu. Babetta se mnou jede cca 30-35km/h a to mám něco málo přes metrák. Takže Babettu dost zatěžuju. Gizmo se mnou jede 45.Víc už nedává, protože je to taky jednorychlostní stroj a padesátka. Výkon má 1,8kW.
A právě Gizma bych se asi zbavil a nechal akorát Babettu, ale lze jenom naladěnim karburátoru Jikov, případně výměnou za Dell Orto zvednout výkon, aby se mnou a i nějakou zátěží dala aspoň těch 40km/h? Nebo nechat oba mopedy a Babettu mít jenom na pohodové projíždění se a Gizma na rychlejší přesuny a delší trasy?
Ještě podotýkám, že karburátor jsem už čistil a nastavoval a svíčka je krásně cihlová. Olej dávám Mogul TSF API TC. Dávám cca 1:40. Stejnou směs dávám i na Gizma a na VARI a neni žádný problém ani v létě, ani když už začíná mrznout.
Budu rád za každý názor:-)
Honza_D
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 20, 2017 1:12:56

Re: Prosím o radu

Příspěvekod Azor » sob srp 08, 2020 18:26:28

Občas mám mírně nad metrák, občas pod :D . Na svoji 207 jsem dal válec z 210 a 50 dosáhnu na rovině bez problému. Může se nechat i původní hlava, ale elegantnější je vyměnit i tu. Přijdeš sice o dekompresor, takže bude nutné chcípat jako u 210 zkratováním zapalovací cívky, ale jinak nejsou nutné žádné zvláštní úpravy. Akorát pokud máš karbec průměr 9, bude nutné dát 12 (moje 207.300 měla 12ku už z výroby). DellOrto je podle mého názoru zbytečně předražený, pokud budeš chtít měnit karbec, doporučuju buď ten z pionýra - trysku dát 58 (má výborně řešenou možnost čištění trysek) nebo některého z číňanů - o tom je toho na fóru dost a dost.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Prosím o radu

Příspěvekod Honza_D » ned srp 09, 2020 12:40:27

Dík za radu. Poptám se jednoho známého, jestli by neměl nějakej válec a popřípadě i karbec. Pokud ne, tak budu mít zatim smůlu:-( Ale tak zatim to tak nehoří a úpravy jsou ve fázi úvah. Jedině jsem si dodělal brzdové světlo:-) A s tim průměrem karbece si jistej moc nejsem, ale možná mám taky dvanáctku. Musel bych ho sundat a změřit. Tak si asi budu chvíli hrát, až bude čas:-)
Honza_D
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 20, 2017 1:12:56

Re: Prosím o radu

Příspěvekod Honza_D » pon srp 10, 2020 7:47:44

Ještě se možná blbě zeptám. Jakej je rozdíl mezi válcema 207 a 210 a co všechno vyměnit? Hlavu jsem pochopil. Ta je spíš teda kvůli estetice. Válec vyměnit i s pístem? Ptám se, protože jsem to nikdy nerozebíral.
Honza_D
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 20, 2017 1:12:56

Re: Prosím o radu

Příspěvekod Azor » pon srp 10, 2020 10:10:15

Píst musí samozřejmě odpovídat válci, já jsem měl oba válce originál (bez výbrusu), takže jsem píst neměnil. Válec 210 má trochu jiné časování a má přefuky (poslední verze 207 to měly také - pozná se to podle vystouplého trojúhelníčku na vrchní straně odlitku válce nebo při rozebrání - v tom případě je výměna zbytečná), což obé zvyšuje výkon. Příruba na karbec i výfuk je stejná. Ten karb včetně kolínka, pokud se užije originál, musí mít průměr 12 nebo se použije alternativní - v tom případě je nejlepší stvořit nové kolínko, ale jde to napářit i na originál (s mírnými úpravami dle použitého kar.). Nové těsnění sání a mezi válcem a kartery je samozřejmostí.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Prosím o radu

Příspěvekod RomanR » čtv lis 26, 2020 3:51:37

Azor píše:Píst musí samozřejmě odpovídat válci, já jsem měl oba válce originál (bez výbrusu), takže jsem píst neměnil. Válec 210 má trochu jiné časování a má přefuky (poslední verze 207 to měly také - pozná se to podle vystouplého trojúhelníčku na vrchní straně odlitku válce nebo při rozebrání - v tom případě je výměna zbytečná), což obé zvyšuje výkon. Příruba na karbec i výfuk je stejná. Ten karb včetně kolínka, pokud se užije originál, musí mít průměr 12 nebo se použije alternativní - v tom případě je nejlepší stvořit nové kolínko, ale jde to napářit i na originál (s mírnými úpravami dle použitého kar.). Nové těsnění sání a mezi válcem a kartery je samozřejmostí.


Když už je řeč o motoru: V odborné literatuře se rozkreslený rozložený motor Babetty 210 uvádí bez těsnění pod hlavou. Jde to tam kov na kov, což mi hlava nebere. Nevíte o tom něco? Pro jistotu jsem si vyrobil těsnění z alobalu. Je sice tenké (neubere na kompresi), ale měkký hliník přece jen trochu vyplní drobné nerovnosti a škrábance na styčných plochách.
RomanR
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Prosím o radu

Příspěvekod Azor » čtv lis 26, 2020 10:11:59

Situace je samozřejmě zase trochu komplikovanější než to na první pohled vypadá. Když byly celé Babetty vyráběné ještě v Povážské Bystrici, dbalo se o to aby motory byly vyrobeny tak kvalitně, že žádné těsnění pod hlavu nepotřebovaly (tedy většinou). K závěru výroby už se to sekalo všelijak ... Po několika demontážích už většinou k nějakému porušení styčných ploch dojde, takže ten alobal rozhodně na škodu není. A pak je tu problém, že když se nevhodně sejdou tolerance, může píst mírně klepat do hlavy (kupodivu je to u Babett poměrně častý jev). To se pak řeší různou tloušťkou těsnění pod válec nebo právě tím prodávaným těsněním pod hlavu (někdy stačí jen ošábrovat hranu pístu). To prodávané těsnění se mi ovšem moc neosvědčilo, je zbytečně tlusté a tvrdé, párkrát jsem to vyzkoušel, ale nakonec vždycky vyhodil (pokud se hlava neutáhne téměř "vědecky přesně" přináší to víc škody než užitku a ostatně je to jen náhradní řešení nějaké nekvality).
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků