Azor sem zavítá již jen výjimečně, ostatně toto jinak výborné fórum jde pro nezájem bohužel neodvratně do kopru

. Azor je již v důchodu, takže "chytré" rady už od něj nikdo čekat nemůže. Zákony v aktuálním znění jsou dnes snadno dostupné, takže kdokoliv se může pokusit najít odpověď na svůj problém sám (i když - někdy aby se v tom prase vyznalo

). Jen tak pro inspiraci:
361/2000 Sb.
ZÁKON
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
§ 2 Vymezení základních pojmů
Pro účely tohoto zákona
g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
§ 3 Základní podmínky účasti na provozu na pozemních komunikacích
(3) Řídit motorové vozidlo může pouze
a) osoba, která je držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu motorových vozidel (dále jen „skupina vozidel“) uděleného Českou republikou, státem, který je členským státem Evropské unie nebo smluvní stranou Dohody o Evropském hospodářském prostoru (dále jen „jiný členský stát“), nebo jiným státem podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána a která upravuje oblast silničního provozu,
Řidičské oprávnění
§ 80 Základní ustanovení
Řidičské oprávnění opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla zařazeného do skupiny vozidel, pro kterou mu bylo řidičské oprávnění uděleno.
§ 80a Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena
1. dvoukolová motorová vozidla s konstrukční rychlostí
převyšující 25 km.h-1 a nepřevyšující 45 km.h-1, jejichž technické parametry odpovídají parametrům vozidel kategorie L1e podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování vozidel kategorie L,
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 168/2013
ze dne 15. ledna 2013
o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly
Článek 2
Oblast působnosti
1. Toto nařízení se vztahuje na
všechna dvoukolová a tříkolová vozidla a čtyřkolky spadající do kategorií uvedených v článku 4 a v příloze I (dále jen „
vozidla kategorie L“), jež jsou určeny k provozu na veřejných komunikacích,
2. Toto nařízení se nevztahuje na tato vozidla:
a)
vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km/h;
h)
šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;
PŘÍLOHA I
Klasifikace vozidel
Kategorie
L 1e-A
Motokolo
9)
kola určená ke šlapání vybavená pomocným pohonem, jehož hlavním účelem je pomoc při šlapání
10)
pomocný pohon je vyřazen z činnosti, když vozidlo dosáhne rychlosti ≤ 25 km/h
11)
maximální trvalý jmenovitý nebo netto výkon (1) ≤ 1 000 W