Stránka 1 z 2

Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 12:45:23
od Neeo
Zdravím, mal by som len jednu otázku aký je toto typ babety. 20 rokov bola v garazi u otca. Nenašiel som tam ani výrobný štítok.
Ďakujem.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 12:49:36
od RofliXuS
Toto je 210 v mrte dezolátnom stave... ale prijal by som nájisť takú niekde :) hneď by som ju išiel zpojazdňovať :)

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 12:55:35
od Neeo
Veď práve. Ja som ju našiel.
Čo som len tak pozeral tak treba vymeniť: plášte, duše, obal na ráfik, ložiska na kola, obidve reťaze, ložiska ( venčeky ) na riadenie. zadné svetlo, nejaký ten plast.

Keď motor min. 20 rokov stál, čo treba naňom vyčistiť alebo vymeniť? Karburátor je samozrejmosť, kohútik na benzín tiež, vyčistiť nádrž, výfuk, vymeniť olej. Čo ešte poradíte?

Ostatne doplnky vyčistiť a vyleštiť, poprípade streknúť.

Ďakujem, za rady. Som tu na fóre nový a tak od včera čítam a čítam. Teda keď je čas.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 14:00:41
od Angelo
No úplná nutnost je vyměnit všechny gufera, někde na fóru tu je návod od Martina. Potom jestli nebude zarezlej píst a bláto v motoru, tak to snad pojede :D

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 18:18:26
od RofliXuS
1 detail... má to nádrž ? :D lebo na fotkách nieje :P

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 18:56:06
od Neeo
:D Má to nádrž, len bola v krabici v garaži. V piatok ju budem mať doma a pustim sa pomali dotoho.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 19:19:02
od RofliXuS
Poriadne jej daj do tela :) možno ju rozbehneš za minimálne náklady :)

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 19:37:12
od Neeo
Ja sa dotoho pustím iba zo zábavy a nudy cez zimu. Vonku sa dá ťažko niečo robiť. Uvidím čo ešte nájdem k tej babete v garáži.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 19:42:57
od RofliXuS
noo... ako keby si mal záujem ju predať tak za dáku simbolicku čiastku by som to možno zobral :) ale radšej si to spravuj :)

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 19:59:23
od Starec
Neeo: daj dole z ľavej strany plástový kryt a odfoť spojkovú časť, môže kľudne ísť aj o 215 a tá je jednorýchlostná. To aby si mal istotu, aby si sa potom nesťažoval, že to neradí 2 stupeň.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 23:23:29
od Neeo
OK, ale až v piatok ju budem mať doma. Potom sem dám foto.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: pon říj 04, 2010 21:04:38
od martin110r
Neeo píše:...Keď motor min. 20 rokov stál, čo treba naňom vyčistiť alebo vymeniť? Karburátor je samozrejmosť, kohútik na benzín tiež, vyčistiť nádrž, výfuk, vymeniť olej. Čo ešte poradíte? Ostatne doplnky vyčistiť a vyleštiť, poprípade streknúť...

Chacha, sladké predstavy :lol: . Tieto úkony môžeš urobiť na Babette, ktorá stála rok. Aj to by si musel ešte aj guferá vymeniť. Tu toho bude viac.

A teraz trošku vážnejšie. V prvom rade si treba uvedomiť, koľko do Babetty chceš investovať a podľa toho Babettu oživiť. Ak patríš, ako ja k tým, ktorým nerobí problém jednorázovo v priebehu mesiaca investovať do Babetty viac ako 300 EUR, postaviť ju takpovediac od základu nanovo a potom už nemať žiadne starosti (ako to u nového vozidla býva), iba liať benzín a voziť sa, tak gratulujem. Neni čo riešiť.

Pokiaľ patríš k tej skupine, ktorá každé euro obracia v ruke 10 krát, a investícia väčšia ako 50 EUR sa zdá byť nehorázne vysoká tak je trošku problém a treba skutočne zvážiť, čo kúpiš nové a čo nie. Treba sa správne rozhodnúť. Skrátka ak chcem šetriť, tak si nebudem kupovať nový spojkový kryt, novú koncovku výfuku a podobne, pričom nechám vyťahanú hrdzavú reťaz atď.

Ja by som urobil asi nasledovné: (Bez ohľadu na financie. Buď na to mám a pustím sa do toho, alebo nemám a budem šetriť, aby som to spraviť mohol)
Guferá
Bez debaty, to je jasné ako facka.

Ložiská
Vidím, že Babetta už začína dosť hrdzavieť. Z toho usudzujem, že stála vo vlhkom prostredí niekde v stodole. Keby stála v obývačke, tak nebude tak vypadať. Nech mi vraví kto chce čo chce, nepresvesdčí ma, že ložiská určite hrdzavé nebudú. Hoci po odstavení mastné boli, po 20 rokoch už po tom oleji nenájdete ani smrad. A roztáčať hoci len trošku hrdzavé ložisko na 4 000 ot./min. je dosť o hubu. Tu si treba uvedomiť aké ložiská:
-Ak najazdíš na Babette ročne do cca 600 km tak ti stačia ložiská ZVL.
-Ak najazdíš ročne 600 - 1 500 km tak sa rozhodni. Či kúpiš lacné šmejdy ZVL, alebo drahú kvalitu SKF.
-Ak najazdíš viac ako 1 500 km tak neni o čom. SKF a hotovo.

Valec
Myslím že by si zaslúžil výbrus. Tiež neverím, že nebude hrdzavý. To si treba skontrolovať. Ťažko posudzovať stav Babetty na diaľku. Keby bolo na mne, išiel by na výbrus. Znova máš na výber:
-Lacný výbrus: Ušetríš peniaze za výbrus a potom už len samé problémy. Ako v zábehu tak po zábehu. Po cca 4 000 km nasleduje ďalší výbrus.
-Drahý výbrus: Pri pokladni keď budeš preberať vybrúsený valec ťa zamrzí koľko to stálo, ale potom už len samá radosť. Žiadne pridieranie motora atď. Životnosť motora 10 - 15 000 km.

Piest
S výbrusom samozrejme piest + krúžky. Čo sa týka ceny, opäť platí to vyššie spomenuté. Ak chceš, aby sa z motora po 2 000 km ozýval ostrý kovový zvuk a motor mal chod ako "pred smrťou", tak jednoznačne lacné veci.

Spojkové obloženia
Ak budú hrdzavé natoľko, že budú drhnúť, tak nové. Neni nič lepšie ako zahrdzavené obloženie a potom špekulovanie, prečo zle radí dvojku. Prebrúsenie bubnov samozrejmosť. Ten je dokonale odmastený, tak je hrdzavý za pol roka. Nechcem vidieť ako vyzerá za 20 rokov.

Vyčistenie nádrže, dekarbonizácia výfuku, brzdy
To si mal v pláne spraviť, to ti schvalujem.

Výmena oleja v prevodovke
Asi by som urobil aj preplach prevodovky.

Ložiská v kolesách
Vymeniť za nové.

Riadenie
Riadenie rozobrať a namazať ložiská. Po 20 rokoch sa z toho vazelína doslova vysype.

A to je asi tak všetko. Viacej ma v rýchlosti nenapadá. Možno sa to zdá prehnane veľa, ale spojazdniť Babettu, ktorá 20 rokov stála je náročné ako finančne, tak aj časovo. Dá sa určite spojazdniť aj za lacno. Ale kto má potom furt počúvať - nefunguje mi na Babette toto. O týždeň rozsypalo sa mi hento, za ďalší týždeň motor nemá výkon, za tri dni hryzol sa mi motor, rozbil som si zobák....atď. Už keď niečo robím, tak poriadne.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: pon říj 04, 2010 21:55:02
od Neeo
Dik za rady, táto odpoveď by sa zišla možno viacerým tak by ju mohol admin dať do nejakého návodu ako oživiť babettu.

A teraz odpoveď.

Guferá to je somozrejmosť to bolo prvé čo mi známy, ktorý bude generálkovať motor povedal + ložiská ( dám SKF, dám si ich do auta a som spokojný )
O tom výbruse som uvažoval aj ja. Objednám si rovno piest s kružkami. Len to musím najskôr všetko rozobrať aby som vedel čo budem potrebovať a potom spraviť jednu väčšiu objednávku.
Ložiská v kolese musím, lebo tam niesú. Normálne sa hýbe koleso na oske.
Ložiská v riadení to iste ako na kolesách, Riadidlá vysia iba na sróbe.
Že to bude dlho trvať mi vôbec nevadí, kľudne aj pol roka. Zastávam taký istý názor. Keď už niečo tak poriadne.

PS: nepoznáte niekoho kto robí kvalitné výbrusy v okolí Senice, Trnavy alebo Malaciek?
PS2: Kde majú kvalitnejšie súčiastky na http://www.sim-ba.sk alebo http://www.sting2000.sk
PS3: aké pneu doporučíte na babettu, tie staré sú už preležané a popraskané.

Ďakujem všetkým za cenné rady. Vytvoril som si v sekcii "Vaše stoje" môj príspevok a sem budem pridávať info ako sa mi darí.

Tvoj článok viewtopic.php?f=18&t=625#p6218 mi dosť pomohol. Tak dík.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: pon říj 04, 2010 22:34:05
od martin110r
1. Firmy na výbrusy v okolí Senice nepoznám. Nie som "miestny". Snáď poradí niekto, kto to má bližšie.
2. So simbou moc dobré skúsenosti nemám. I keď údajne nakupuje tovar zo STING2000. Fakt je že som robil nákup vo firme STING, údajne prvovýroba a niektoré diely sa mi už aj tak po 800 km od generálky nepozdávajú. Asi to neni úplne 100% prvovýroba, ako to prezentujú oni. No keď iná, lepšia firma na Slovensku neexistuje, treba kupovať to, čo sa predáva. Dajme tomu ten STING ujde. Spomedzi všetkých je asi najlepší, hoci má svoje nedostatky.
3. Ja mám pneu značky Sava. Výrobca je myslím Slovinsko. Cenovo sú dobré. Myslím 10 eur/kus. Drahšie nemá význam kupovať. 25 eur/kus sú zbytočne vyhodené peniaze. Babetta nedosahuje také rýchlosti, aby sa muselo dbať na výbornú priľnavosť pneumatík a podobne. Pokiaľ to niesú nejaké čínske pneumatiky z ktorých lezú kordy už za nova von, tak pohoda.

EDIT
Dúfam, že ti pomôže aj tento článok - viewtopic.php?f=4&t=1037&start=15#p10352 . Je to akýsi fotonávod na výmenu gufier.

Re: Typ babety

PříspěvekNapsal: sob říj 09, 2010 13:37:09
od Neeo
Zdravim tak mám to odfotené? Takže o aký typ babetty ide?
Obrázek
Obrázek