Stránka 1 z 3

Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: stř dub 13, 2011 18:09:46
od Starec
Keďže je tu na fóre značná časť Slovákov, tak im touto cestou chcem oznámiť, že som na Slovenskú rozbehol petičnú akciu, aby Babetty a Koráda mohli i po roku 2012 jazdiť bez EVČ a VIN čísla vyrazenom na ráme. Ak by sa museli splniť tieto podmienky, Babetty by sa predražili skoro o 100% a málokto, zvlášť mládež by na túto legalizáciu ktorá zhruba bude stáť asi 250 € peniažky mať nebude a tím pádom bude musieť babču odstaviť, alebo na nej jazdiť len po vlastnom dvore.
Prosím všetkých Slovákov, aby sa zúčastnili tejto petície, prípadne pomohli aj pri zbieraní podpisov. Za pochopenie a pomoc Vám všetkým ďakujem.
Všetky informácie o petícii sa dozviete na URL: http://www.babetta.info/Peticia/ prípadne niečo aj na URL: http://www.babetta.info/Babetta/news.php

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: sob dub 16, 2011 20:50:41
od butan
Starec,
dnes jsem mluvil s člověkem který zná situaci v českém parlamentu, a podle něj je hlavní silou která může za SPZky lobink firem dovážejících skůtry. Ty chtějí aby babetty skončily ve šrotu, a nějaká petice asi nemá šanci. Bezpečnost, nebo vliv EU je podle něj druhořadý. V čechách byla prý hlavní argument pro vyjímku na mopedy skutečnost, že Babetta nemá osvětlenou SPZ. A neosvětlená SPZ = žádná SPZ, přestavba elektriky nereálná, tak nejednodušším řešením jak věc uvést do souladu s předpisy byla vyjímka kterou u nás máme. Nešlo o rozhodnutí které "pomáhá" motoristům.
Lubor

Pro mně překvapivá informace byla, že když si dnes uděláš řidičák na auto, tak v "ceně" je i oprávnění na malé motocykly jen s automatickou převodovkou. Tedy slabší oprávnění než máme my dříve narození. Důvod jasný. Dovozci chtějí aby případný starý pionýr ležící na půdě šel do šrotu, a aby si novopečený řidič koupil jejich skůtr.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: pon dub 18, 2011 12:32:02
od hugo
Myslím že butan presne trafil klinec po hlavičke. O kšeft ide až v prvom rade. Okrem snahy o presadenie čínskych skútrov je tu tiež zrejmá snaha vrchnosti o spoplatnenie používania ciest. To by bez zaevidovania všetkého čo má kolesá bolo dosť problematické. Tiež si myslím, že nejaký apel na snahu o záchranu babetty argumentovaním vysokou cenou legalizácie je vopred odsúdený na neúspech. Nehovoriac o tom, že petíciu v tom lepšom prípade podpíše pár desiatok ľudí.
Vysoko si vážim Starcovu snahu o záchranu babetty, ale domnievam sa, že celá táto záležitosť bola šitá príliš horúcou ihlou. Áno je najvyšší čas čosi pre záchranu babiet urobiť. O tom niet čo debatovať. Ale nesúhlasím s textom petície tak ako je napísaný a preto osobne túto nepodpíšem ani nepodporím.
Jedna vec je niečo tvrdiť s súkromnom rozhovore a iná vec je vložiť do verejnej listiny, akou petícia rozhodne je, tvrdenia, pre ktoré nemáme vecné dôkazy.
Konkrétne:
po sprivatizovaní koncom roku 1997 pre neschopnosť manažmentu a rozkrádania cestou majiteľov firmy, výroba svetoznámej Babetty končí.

ak má niekto dôkazy o rozkrádaní je povinný ich predložiť orgánom činným v trestnom konaní, ale ak ich nemá, nemá ani právo čosi také do petície napísať.

Ďalej:
90% Babiett jazdiacich po cestách Slovenskej republiky VIN čísla na ráme nemá. Tých 10% ich má preto, že boli kúpené v zahraničí, alebo boli u nás vypredané z niektorej vrátenej zásielky zo zahraničia, kde už tieto VIN čísla boli na ráme povinné.

Podľa mňa (možno nemám dostatok podkladov a mýlim sa) žiadna z babiet nemá VIN čísla ako ich požaduje súčasná legislatíva a sú vybavené iba výrobnými čislami. Naviac argumentovať percentami, keď pre ne nemáme presné podklady, ani pramene odkiaľ sme ich čerpali, je nieže dvojsečná zbraň, ale podľa mňa skôr argumentácia vo svoj neprospech. Na podklade takejto zaiste dobre mienenej argumentácie sa totiž môže spochybniť celá petícia a zmiesť zo stola šmahom ruky. Akiste nemusím vysvetľovať prečo. Bolo by preto vhodné túto pasáž petície prepracovať.

Myslím že omnoho účinnejší je butanov argument hovoriaci o tom, že babetta nie je uspôsobená pre umiestnenie tabuľky s evidenčným číslom, keďže v dobe jej výroby toto nebolo vzhľadom k vtedajšej legislatíve potrebné. Hlavne je asi potrebné poukázať nato, že elektroinštalácia babetty nie je schopná bez zásadnej prestavby zniesť pripojenie ďalšieho spotrebiča - žiarovky, alebo lampy pre osvetlenie evidenčného čísla, ktoré je predpismi požadované. Nejde len o inštaláciu nových káblov, ale hlavne o to, že zdroj elektrického prúdu babetty, alternátor nie je dimenzovaný na pripojenie ďalšieho spotrebiča. V prípade inštalácie osvetlenie tabuľky EČ dôjde k poklesu napätia a tiež k poklesu svietivosti hlavného i koncového svetla, čo môže v konečnom dôsledku znamenať ohrozenie bezpečnosti.
Pokiaľ by sa argumentovalo týmito skutočnosťami, možno by nebolo od veci získať odborné vyjadrenie niekoho z bývalých konštruktérov, či vývojárov babetty, ktorým by sa podporila petícia pri predkladaní kompetentným miestam.
Ďalej by možno stálo za uváženie skontaktovať prevádzkovateľov servera motoride.sk a požiadať ich o prípadnú podporu, pomoc a spoluprácu, keďže majú s takýmto niečím už vlastné skúsenosti a hlavne ide o omnoho väčšiu komunitu.
Tiež by možno nebolo od veci dať dokopy hoci len v rámci virtuálnej spolupráce, zopár ochotných ľudí, ktorí by sa tejto problematike venovali, pripravili znenie prípadnej petície a koordinovali ďalší postup petičnej akcie, prípadne by hľadali spôsob ako zalobovať v jej prospech.
Navrhujem preto petíciu v súčasnom znení okamžite stiahnuť, pozastaviť jej podpisovanie, ak už náhodou bolo rozbehnuté a ľudí ktorí sa pod ňu podpísali kontaktovať, vec im vysvetliť a prípadne ich prizvať k ďalšej spolupráci.
Babetta si zaslúži aby nešla takto neslávne do hrobu, ale ak už pre to chceme niečo urobiť, aspoň nech to má aspoň minimálnu šancu na úspech.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 18:28:52
od martin110r
Hugo: Osobne mám Babettu, ktorá má VIN v tom tvare, aký požaduje súčasná legislatíva. Proste 17 miestny kód ako každé iné VIN na každom inom motorovom vozidle. Novšie Babetty (pravdepodobne vyrobené po roku 1989) už VIN majú, čiže starostí s prihlasovaním je menej. Kto nemá VIN, tomu sa registrácia neoplatí, keďže mu musia prideliť nové VIN a to bude pekne drahé. Za tie prachy prihlásim aspoň 3 Babetty ktoré majú VIN z fabriky.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 18:43:20
od hugo
OK beriem. Ako som uviedol, môj deficit informácií. Máš to VINko vyrazené na ráme, alebo len na štítku?

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 19:47:53
od martin110r
VIN mám vyrazené len na štítku. Pokiaľ viem tak na rám sa nevyrážalo. No neni problém si požičať razníky a naklepať si podla technického preukazu patričné čísla na rám.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: stř dub 20, 2011 0:53:29
od hugo
Ako chceš, ale ja myslím že problém to je. Alebo sa nazdávaš že ti pri kontrole originality zožerú, že ty jediný na Slovensku máš na ráme vyrazené VINko? Pochybujem. Takže ak si na tom presne tak ako tí ostatní. Bez ohľadu na to či si vyrazíš pravé, alebo nepravé VIN vystavuješ sa riziku trestného postihu. Príjemnú noc.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: stř dub 20, 2011 6:38:44
od Starec
Dík hugo,butan za vyjadrenie a usmernenie. Mám dojem, že petíciu ešte veľa ľudí nepodpísalo a bude ju možné ešte prerobiť do iného znenia. Hneď dnes to dám do poriadku. Či už znenie bude také či také, robiť s tým niečo treba, lebo bude neskoro a Babetty fakt vymiznú zo Slovenských ciest.

PS: Hugo, ak by si bol petíciu stiahol a prečítal tak tam žiadna zmienka o privatizácii či percentách nie je, je to iba na web stránke a tú samozrejme prerobím. Do petičného hárku zakombinujem aj to osvetlenie, lenže čakať a zháňať niekde odborné vyjadrenia ohľadom tej elektriky je z mojej strany momentálne nemožné. Odborný posudok by stačilo pridať až potom keď sa to bude zasielať na ministerstvo

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: stř dub 20, 2011 16:00:36
od hugo
Máš pravdu. Reagoval som prv ako som prečítal. Vďaka za reakciu. Len pre upresnenie. Odborný posudok je oficiálna listina zhotovovaná väčšinou znalcami z daného oboru. Mám dojem že v danom prípade skutočne bude stačiť nezávazné vyjadrenie odborníka ako podporné stanovisko pri prípadnom predkladaní petície. Aj keď veľa by som si od celej akcie nesľuboval, ale nádej zomiera posledná.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: stř dub 20, 2011 19:19:35
od martin110r
hugo píše:...Alebo sa nazdávaš že ti pri kontrole originality zožerú, že ty jediný na Slovensku máš na ráme vyrazené VINko? Pochybujem. Takže ak si na tom presne tak ako tí ostatní...


Povinnosť mať EČV je od 1.1.2013. Dá sa vravieť o tom že je na to ešte dosť času. Ktovie čo bude do tej doby, a či vtedy budem Babettu ešte vôbec vlastniť. Zatiaľ ma teda nejaké VINko necháva kľudným.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2011 7:26:23
od Starec
martin110r: s vyrazením VIN len tak doma na kolene by si veľmi nepochodil. Čísla budú raziť len určité vybrané stanice STK a celá sranda citujem odpoveď od vedúceho STK-MIKO ŽILINA " vyrazenie VIN trvá to cca ako kontrola + vyrazenie špeciálnym prístrojom 80- 100 min. " takže žiadne razníky čísiel nikomu nepomôžu. A akože ju už nebudeš mať,kam ju dáš, predáš a komu ? Ak sa tak trocha zamyslíme, že budúci rok bude posledná možnosť si to legalizovať a ak sa nič nezmení ceny Babiett rapídne pôjdu dole, ba počítam, že klesnú na cenu len šrotu. Veď kto dá za babču 200 - 300 €, aby vzapetí vysolil ďalších 250-300 € aby z ňou mohol od 2013 jazdiť. Alebo budeme voziť Babetty zo Slovenska na vozíku do zahraničia, tam si trocha na nej zajazdíme a hajde ju zas domov odstaviť? A práve o to ide, že už teraz treba niečo začať kolo toho robiť, lebo fakt po roku 2012 všade okolo nás budu Babetty veselo jazdiť, len v krajine zrodu a výroby nie. Mám dojem, že z okolitých štátov budú na Slovensko chodiť kupovať Babetty za bagateľ. Takže Český kolegovia máte sa načo tešiť, dajte si už teraz rezervovať pár Babiett, kým ich iný nerozchytajú.
No čo už, veď sa to vlastne mňa teraz ešte ani netýka, zatiaľ vystačím zo starou škodovkou a snáď ak si niekedy budem chcieť babču kúpiť, prípadne pre vnuka, tak ju už na Slovensku nezoženie, no uvidíme ako to dopadne veď mňa sa to vlastne ešte teraz netýka.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2011 20:00:41
od PetrT30
To že budou babettky za hubičkku ze slovenska mě napadlo hned jak jsem si petici přečetl. Ale není nikde napsáno, že u nás bude tato novela za rok také!

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2011 6:01:49
od Starec
No jó, čo nieje môže byť. Lenže dúfam, že Česká moto verejnosť sa proti tomu hneď na začiatku postavy a podnikne niečo, nie tak ako u nás. Naša blbá mentalita, čo ťa nepáli tak nehas, nám Slovákom už narobila dosť problémov. Preto ma vie dojať ako napríklad napísal martin110r že je ešte dosť času a jeho to ani tak netrápi. Ja babču nemám a ani sa ju nechystám kúpiť, ovšem trápi ma to, lebo takýmito nedotiahnutými a neuváženými zákonmi prídeme nie raz o väčšie hodnoty ako je momentálne svetoznámi Slovenský moped. No čo už, možná o rok - dva si niekto zmyslí a budeme musieť prihlasovať aj bicykle, vybavovať na ne VIN a chodiť na STK, platiť za nich cestnú daň a mi zas len budeme čakať ako to dopadne. Že som Slovák ako remeň to nikdy nezapriem, ale či mám byť na to aj hrdý, o tom mám niekedy vážne pochybnosti. Je to smutné.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: pon dub 25, 2011 18:14:20
od martin110r
No dlhšie som tu nebol tak zodpoviem na zopár otázok. Čo s Babettou. Môžem si ju nechať neprihlásenú. Švihnem dopredu 11 zubové koliesko a bude to vynikajúce vozítko na hríby. Možno si poviete či mi drbe, že najprv som ju v lete generálkoval, dával nový lak, leštil ju, dával smerovky a iné úpravy a teraz pustím z papule že bude dobrá na hríby. No v roku 2013 si na všetko toto už ani nespomeniem. Motor už bude mať od GO možno 12 000 km za sebou (pri kvalite dnešných dielov prakticky odžité), zo smeroviek mi už po polroku zlieza chrómovaná vrstva z paraboly - bohvie ako budú vyzerať za dva roky.

Alebo ju môžem predať dakomu na dedinu. Nie každý bude Babettu legalizovať, na dedine tým menej. Tí čo doteraz jazdili na pionieroch bez značky a na Babettách bez TP, tým ani po roku 2013 nebude trhať srdce nejaká legalizácia Babiett.

Konieckoncov v poslednej dobe si všímam že na Babette jazdím menej a menej. Voľakedy som ju používal dennodenne a dnes je zázrak ak ide raz za dva týždne. Proste zmenili sa okolnosti, začal som chodiť do roboty a na Babettu mi neostáva čas. Tobôž nie na opravy. Keď som chodil do školy tak som mal času na mraky ako všetci študenti. Vtedy mi ani tak neprišiel fakt že som každú sobotu niečo na Babette opravoval. No dnes je to už iné a s legalizáciou prestávam počítať. To už sa mi oplatí za tie prachy radšej kúpiť silnejšiu motorku s papiermi. Proste dať 300 eur za legalizáciu Babetty je trošku veľa. Samozrejme beriem to aj z tej lepšej stránky a priznávam, že ma Babetta veľa naučila.

No ale to už predbieham situáciu. Zatiaľ je Babetta odložená pekne v teple a v suchu, ešte stále je moja a do roku 2013 uvidíme.

Re: Petičná akcia na záchranu Babetty

PříspěvekNapsal: pon dub 25, 2011 21:48:36
od hugo
Súkromné vyznanie úplne mimo misu, odvádza pozornosť od témy a zaberá zbytočne miesto v Starcovom linku.